sabasafar-logo
غذاهای فرانسوی صباسفر
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
11 دی 1402

بهترین رستوران‌ های فرانسه (منو غذا + عکس)

رستوران های فرانسه: وقتی صحبت از غذا می‌شود، فرانسه یکی از کشورهای مدعی است که انصافا هم مهارت خاصی در این زمینه دارد. از غذاهای کلاسیک فرانسوی گرفته تا مدرن، بالاخره چیزی در منو پیدا می‌شود که کسی دست خالی از رستوران بیرون نرود. اما علی‌رغم رستوران‌های زیادی که وجود دارد، گاهی ممکن است انتخاب‌ سخت شود. خوشبختانه، ما در این مقاله برخی از بهترین رستوران‌ های فرانسه را معرفی خواهیم کرد که هر فردی با هر ذائقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. با ما همراه باشید. در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت غذا در فرانسه لینک زیر را بخوانید:

معرفی و توضیح کامل درباره بهترین رستوران‌ های فرانسه

رستوران‌هایی که در صباسفر معرفی خواهیم کرد، هر کدام مربوط به مناطقی از فرانسه هستند و اغلب غذاهای سنتی آن منطقه را سرو می‌کنند. غذاهای سنتی مثل گوشت غاز و اردک، کلم ترش مخصوص و غذاهای دریایی مخصوص در این رستوران‌ها که در ادامه نام می‌بریم، سرو می‌شوند.

رستوران A l’Huîtrière

یکی از بهترین رستوران‌ های فرانسه است در شهر لیل که غذاهای دریایی و همچنین سایر غذاهای سنتی را سرو می‌کند. دکور داخلی این رستوران زیبا با کاشی‌‌کاری‌ها زیبایی که دارد، حتما مسحورتان خواهد کرد. یادتان باشد این مکان روز قبل از برخی از تعطیلات عمومی و ماه آگوست، بسته است.

رستوران Aux Coquillages de Diana

یکی دیگر از رستوران های فرانسه، رستورانی در وسط دریاچه Aléria در ساحل شرقی جزیره کورس است که صدف و ماهی و خرچنگ سرو می‌کند. راهرویی بزرگ با چشم‌انداز بسیار تماشایی دارد. این رستوران، شب‌های یکشنبه و پنجشنبه ماه می و اکتبر، و کل روزهای ژانویه تعطیل است.

رستوران Auberge du Cheval Blanc

این رستوران سنتی واقع در Petit Bayonne و بیش از 50 سال است که غذاهای کلاسیک باسک را سرو می کند و سرآشپز فعلی آن یعنی Jean-Claude Tellechea، ستاره میشلین را به دست آورده است. این مکان شنبه ظهر، یکشنبه شب و دوشنبه تعطیل است.

رستوران Le Corps de Garde

این رستوران اقتصادی، جذابیت خاصی دارد و آن هم اینست که تنها رستوران واقع روی دیوارهای قدیمی سنت مالو است. یعنی شما می‌توانید ضمن خوردن کرپ یا گلت، از منظره باشکوه دریا هم لذت ببرید.

رستوران Le Pré aux Clercs

غذاهای سنتی خوشمزه بورگوندیایی این رستوران توسط تیم پدر و پسری تیم ژان پیر و الکسیس بیلو تهیه و سرو می‌شوند. در نزدیکی آنها رستوران اقتصادی Bistrot des Halles و Brasserie Bg قرار دارند که البته رقابت را سخت کرده است. این رستوران یکشنبه شب و دوشنبه تعطیل است.

رستوران Maison Kammerzell

این رستوران یکی از بهترین رستوران‌ های فرانسه است در یکی از قدیمی‌ترین خانه‌ها در استراسبورگ در کنار کلیسای جامع قرار دارد و غذاها و نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند. قدمت این بنای تاریخی که با نقاشی‌های قدیمی تزئین شده است، به دوره رنسانس برمی‌گردد.

رستوران Casa Sansa

این رستوران کاتالانی پر جنب و جوش در شهر قدیمی واقع شده و با غذاهای جذابی مثل ماهی مرکب کبابی، سوکت (خورش ماهی) و بره کبابی که سرو می‌کند، محبوب مردم محلی است.

رستوران L’Espérance

هتل رستوران مشهور Mark Meneau دارای یک فضای ناهارخوری گلخانه‌ای مجلل و غذاهای استثنایی بر پایه مواد سنتی بورگوندی و یک انبار نوشیدنی دارد. متاسفانه این رستوران دوشنبه ظهر، سه شنبه، چهارشنبه ظهر و ژانویه و فوریه تعطیل است.

رستوران L’Esplanade

مناظر چشم‌نوازی از دره Dordogne از این هتل-رستوران دنج و خانوادگی که در بالای رودخانه Domme قرار دارد، دیده می‌شود. در هر بهار، غذاهای محلی فوق‌العاده‌ای مثل خوراک‌هایی بر پایه قارچ دنبلان در این رستوران تهیه و سرو می‌شود. اواسط نوامبر تا ژانویه، زمان تعطیلی این هتل است.

رستوران Le Chapon Fin

به این رستوران که واقع در بوردو است و با دکور هنر نو تزئین شده، بروید و از خدمات عالی و خوردن غذاهایی مثل لابستر با خاویار و ماهی خاردار با قارچ جنگلی لذت ببرید. این مکان، یکشنبه و دوشنبه تعطیل است.

رستوران Café de la Fontaine

برونو سیرینو فردی است که این کافه روستایی را به عنوان یک رستوران معمولی اما شیک احیا کرده است. او از تخته‌سیاه برای نمایش منوی غذاهای خانگی مثل خرگوش و تارت میوه خانگی استفاده کرده است. این غذاخوری برای ناهار و شام است. البته در فصل زمستان، دوشنبه‌ها تعطیل است.

رستوران Le Café de Paris

این رستوران کاملا به سبک دهه 1920 بازسازی شده است و در آن کرپ سوزِت که ظاهرا به طور تصادفی اختراع و به خاطر یکی از معشوقه‌های ادوارد هفتم اینطور نامگذاری شد، سرو می‌شود. این مکان به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی‌ مونت کارلو ارزش دیدن دارد. شما می‌توانید در حال خوردن غذا، از تراس بیرون را هم تماشا کنید.

رستوران L’Essentiel

به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های فرانسه در منطقه ساووی شناخته می‌شود. در این مکان غذاهای کوهستانی لذیذی طبخ و سرو می‌شوند. این مکان یکشنبه و دوشنبه ظهر تعطیل است.

رستوران Hôtel de la Plage

غذاهای دریایی لذیذ و سایر غذاهای آبدار در بالای ساحل در یک روستا و درست در شمال Douarnenez، با منظره‌ای فوق‌العاده دریا سرو می‌شود. این مکان علاوه بر این که یکی از بهترین رستوران‌ های فرانسه است، به عنوان یک هتل مجلل هم پذیرای مسافران تور فرانسه است. منتهی از ماه نوامبر تا مارس بسته است.

رستوران La Faisanderie

این رستوران دوست‌داشتنی یکی از سردآبه‌های بووس در زیر گرند پالاس آراس فرانسه است که فضایی آرام و به دور از هر گونه شلوغی شهری برخوردار است. برای تهیه غذاهای منوهای فصلی این رستوران، از محصولات محلی استفاده می‌شود.

رستوران Brasserie Paul

این رستوران کلاسیک پاتوق سیمون دو بووار، مارسل دوشان و بسیاری دیگر از ساکنان منطقه روان بوده است. لوکیشن آن درست روبروی کلیسای جامع است و منوی غذای جامعی دارد.

رستوران Auberge Le Prieuré

در منوی این رستوران که در مرکز شهر قدیمی کورز (Corrèze) واقع است، خوراک بادمجان سنتی لذیذی سرو می‌شود که همه آن را دوست خواهند داشت. تراس باصفا و خوش‌منظره‌ای هم دارد که حتما دوست خواهید داشت. در روز‌های چهارشنبه سپتامبر تا می این رستوران تعطیل است.

رستوران L’Ardoise

سرآشپز این رستوران، استفان پروت، غذاهای باکیفیت و ابتکاری مثل نان ناپلئونی ماهی سالمون و لنگوستین تهیهی و سرو می‌کند. برای رفتن به این رستوران، باید به مرکز منطقه Chinon‌ بروید.

رستوران L’Entracte

یکی از سه رستوران La Rochelle که توسط سرآشپز Grégory Coutanceau اداره می‌شود و غذاهای کلاسیک سنتی فرانسوی را سرو می‌کند. Les Flots غذاهای تجربی بیشتری دارد و Le Comptoir des Voyages بیشتر تحت تاثیر غذاهای سایر نقاط دنیاست.

رستوران La Bohème

این رستوران با فضایی رمانتیک، در یک زیرزمین طاقدار در نزدیکی محل کاپیتول واقع است. تخصصش هم در تاس کباب لوبیا و گوشت و سایر غذاهای معمولی تولوزن است. ظهر شنبه و یکشنبه هم باز نیست.

رستوران L’Absinthe

یک رستوران دوست داشتنی با تراسی که در کنار اسکله دارد، توجه افراد زیادی را به خودش جلب کرده است. البته خدمات بی عیب و نقص و غذاهای نوآورانه مدرنی که در قدیمی‌ترین بخش هانفلور ارائه می‌دهد هم بی‌تاثیر نبوده است. صاحبان این غذاخوری، یک هتل جذاب هم دارند.

رستوران-هتل Le Restaurant – L’Hôtel

هتل مشهوری که اسکار وایلد در سال 1900 در ان درگذشت، دکوراسیونش را تغییر داده و تبدیل به یک رستوران ستاره‌دار میشلین که اشپزی مدرن مبتکرانه‌ای ارائه می‌دهد، شده است.

رستوران Le Grand Véfour

یکی از تاریخی‌ترین و بهترین رستوران‌ های فرانسه است که از سال 1784 باز است. فضای ناهارخوری فوق‌العاده‌ای دارد که آن غذاهای لذیذ سرآشپز، گای مارتین سرو می‌شود. این رستوران شنبه، یکشنبه و در ماه آگوست تعطیل است.

رستوران Jules Verne

از بین سه رستوران در برج ایفل، این یکی خاص‌ترین جاست. شما می‌توانید از طبقه دوم برج ایفل، منظره خیره‌کننده بیرون را تماشا کنید تا غذایی که از منوی جالب آلن دوکاس انتخاب کرده‌اید، آماده شود.

رستوران Le Comptoir

وجود سرآشپز Yves Camdeborde در این رستوران مدرن بسیار تاثیرگذار بوده است زیرا تغییرات خوبی در سبک غذاهای کلاسیک به وجود آورده و در عین حال، قیمت همچنان مقرون به صرفه مانده است. این مکان بخشی از یک هتل است که به اندازه رستوران شیک است.

رستوران Pierre Gagnaire

پیر گاگنیر، یکی از اصیل‌ترین و هنرمندترین سرآشپزهای جهان امروز است که غذاهایش را به سبک باروک درست می‌کند. مثلا در این رستوران گوشت بره آغشته به شیر دلمه‌شده یا کلم چینی با برنج برشته سرو می‌شود.

رستوران Aux Lyonnais

این رستوران یکی از بهترین رستوران‌ های فرانسه است که در سال 1892 تاسیس شد. این مکان هنوز دکور اصلی‌اش را حفظ کرده اما تحت نظارت آلن دوکاس، به زیباترین حالت ممکن بازسازی شده است. منوی پیشنهادی شامل غذاهای لیونی است که از پاهای قورباغه تا کوفته خرچنگ و استیک گاو را شامل می‌شود.

رستوران Auberge Pyrénées-Cévennes

بی‌دلیل نیست که این مورد اخیرا جایزه بهترین رستوران را به دست آورده است، پیشخدمت‌ها برخورد دوستانه‌ای دارند، دکور منحصر به فرد است و غذای دلپذیر و درجه یکی در آن سرو می‌شود. توصیه می‌کنیم حتما خاویار عدس یا سالاد با بیکن، سوسیس و سیب‌زمینی و کوفته ماهی را امتحان کنید.

رستوران La Meunière

یکی از کلاسیک‌ترین رستوران-مسافرخانه‌های سنتی شهر لیون فرانسه است که هر کسی واردش می‌شود باید غذاهای معروف این شهر مثل سالاد گوشتی، نوشیدنی‌های مخصوص، پنیرهای فوق‌العاده‌اش را در فضایی بسیار دلپذیر تست کند. لازم به ذکر است که این رستوران یکشنبه و دوشنبه تعطیل است.

بهترین رستوران‌ های فرانسه | وگان

اخیرا هر روز بر تعداد افراد گیاهخوار افزوده می‌شود. به همین دلیل پیدا کردن یک رستوران وگان هنگام سفر به فرانسه دغدغه توریست‌های بسیاری است. اگر شما هم یک وگان هستید، نگران نباشید، ما به فکرتان هستیم! در ادامه چند تا از بهترین رستوران‌ های فرانسه که غذاهای گیاهی سرو می‌کنند را هم معرفی خواهیم کرد.

رستوران Soya Cantine Bio (پاریس)

در این رستوران غذاهای خوشمزه‌ای‌ با محصولات طبیعی که دارای گواهی ارگانیک هستند، تهیه می‌شوند. سرآشپز این رستوران، تمام غذاهای سرتاسر جهان را در منویش گنجانده است تا تمام سیلقه‌ها را راضی نگه دارد. حتی گلوتن از اکثر دستور غذاها حذف شده است.

رستوران Against the Grain (لیون)

این کافه-رستوران وگان، یک فضای خودمانی و عمومی است که در نوامبر 2015، تاسیس شد. شما می‌توانید از بین غذاهای گیاهی خانگی که با 95٪ از محصولات ارگانیک تهیه شده‌اند، هر چه می‌خواهید را انتخاب کنید.

این رستوران به صورت بیرون‌بر هم غذا به مشتری می‌دهد.

رستوران Soul Kitchen (پاریس)

سبک این رستوران گیاهی که در قلب مونماتر واقع است، به سبک قهوه‌خانه‌های ایرانی است. بسته به روز، شما می‌توانید فوکاچیا با کدو، کدو تنبل و گورگونزولا، یک کاسه سبزیجات و کره یا لازانیای بادمجان سفارش بدهید و از خوردنش لذت ببرید. برای دسر هم می‌توانید با یک کیک شکلاتی حاوی کره نمکی، یک کرم کامباوای لیمویی و کلی آیتم دیگر، از خودتان پذیرایی کنید.

رستوران Munchies (بوردو)

رستوران وگان Munchies، طیف گسترده‌ای از غذاهای تازه را سرو می‌کند. این رستوران غذاهای ویژه فصل و همینطور هات‌داگ یا ساندویچ پنیر کبابی به همراه نوشیدنی عرضه می‌کند. سرآشپز تمام سعی‌اش را کرده است تا غذاهای گیاهی را با محصولات محلی و بدون گلوتن و لاکتوز تهیه ‌کند.

رستوران 42 Degrees (پاریس)

در این رستوران، غذاها به صورت خام یا کمتر پخته‌شده تهیه می‌شوند تا مواد مغذی، ویتامین‌ها و آنزیم‌های موجود در مواد غذایی از بین نروند. وقتی دما از 42 درجه بالاتر می‌رود، خاصیت مواد از بین خواهد رفت. به همین خاطر هم این مکان را اینطور نامگذاری کرده‌اند. تمام غذاها مثل پارمنتر با فلفل دودی، سبزیجات مزه‌دار شده با قارچ صدفی یا ترشی سبزیجات و… بدون گلوتن هستند.

جمع‌بندی

به عنوان یک جمع‌بندی اگر بخواهیم بگوییم چه رستورانی برای شما به عنوان یک توریست مناسب هستند، L’Atelier de Joël Robuchon جای مناسبی است. این رستوران با ستاره‌ میشلنی که دارد، یک تجربه فراموش نشدنی را با غذاهای ابتکاری‌اش برایتان رقم می‌زند. اما اگر به دنبال رستورانی معمولی هستید، Chez Papa یک گزینه عالی است. این رستوران غذاهای سنتی فرانسوی را با قیمت مناسب سرو می‌کند و هم برای ناهار و هم شام مناسب است. و برای کسانی که در بودجه کمی دارند، La Mère Brazier یک انتخاب عالی است.

سوالات متداول

شاید به عنوان یک توریست یک سری سوال در مورد بهترین رستوران‌ های فرانسه برایتان به وجود بیاید. ما در این بخش به چند تا از آنها پاسخ داده‌ایم.

آیا بهترین رستوران‌ های فرانسه در ماه آگوست باز هستند؟

در ماه آگوست به مدت دو تا 4 هفته حدود یک سوم از رستوران‌ها در این کشور تعطیل هستند، بنابراین بهتر است قبل از رفتن به آنجا از باز بودنشان مطمئن شوید.

تمام بهترین رستوران‌ های فرانسه ستاره میشلین دارند؟

خیر. برخی از آنها این ستاره معروف را دارند. می‌توانید با جستجوی رستوران موردنظرتان در گوگل، این مسئله را چک کنید.

آیا باید قبل از رفتن به بهترین رستوران‌های فرانسه جا رزرو کنیم؟

بستگی به رستوران موردنظرتان دارد. شما می‌توانید از راهنمای تورتان بخواهید در این زمینه راهنماییتان کند.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید