sabasafar-logo
بهترین زمان سفر به فرانسه
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
3 دی 1402

بهترین زمان سفر به فرانسه چه زمانی است؟

سفر به فرانسه موقعیتی نیست که بتوان چندین بار تجربه کرد. در واقع اگر موفق شدید برای یکبار هم که شده به پاریس یا دیگر شهرهای این کشور بروید، باید همه چیز را در نظر بگیرید تا با یک برنامه عالی پیش بروید. آب و هوای فرانسه در طول سال تغییر می‌کند؛ برای همین یکی از برنامه‌ریزی‌ها راجع به این سفر، زمان آن است. به بیانی یکی از سوالات پرتکرار متقاضیان برای رفتن به این کشور در قسمت شرقی اروپا، این است که بهترین زمان سفر به فرانسه کی است؟ در ادامه با ما در صباسفر همراه شوید تا به شما این زمان را به طور دقیق بگوییم.

آشنایی با بهترین زمان سفر به فرانسه

بیشتر بخوانبد : صفحه اصلی گوتنبرگ

فرانسه کشوری زیبا با دیدنی‌های فراوان در قسمت شرقی اروپا است. این کشور بزرگ از شهرها و روستاهای زیادی برخوردار است که سفر کردن به آنها خالی از لطف نیست. برای سفر به این خطه از دنیا باید نکات مهمی از جمله زمان مناسب را در نظر بگیرید. بهترین زمان سفر به فرانسه با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید : سفر به اروپا

برای مثال باید در نظر بگیرید که در کدام فصل آب و هوای فرانسه برای گشت و گذار مناسب‌تر است یا آنکه باید در نظر بگیرید که در کدام بازه زمانی فستیوال‌های جذابی در این کشور برگزار می‌شود. فرانسه در ماه‌های مختلف سال آب و هواهای گوناگونی را تجربه می‌کند. باید بدانید که شهرهای مختلف این کشور آب و هوای مختلفی دارند؛ برای مثال پاریس شهری است که در طول سال باران‌های زیادی را تجربه می‌کند؛ در حالی که بارش برف هر چند سال یک بار در این شهر اتفاق می‌افتد. در کل باید با توجه به فاکتورهای تاثیرگذاری تصمیم به سفر به فرانسه بگیرید و بدانید بهترین زمان سفر به فرانسه چه زمانی است تا هرگز پشیمان نشوید.

بیشتر بخوانید : سفر به اروپا

بهترین ماه‌های سفر به پاریس

پاریس پایتخت کشور فرانسه و البته پایتخت مد در جهان است. این شهر جاذبه‌های متعددی از جمله رود سن، برج ایفل، موزه‌های متعدد، کلیساهای باشکوه، خیابان شانزلیزه و … را در خود جای داده است؛ بنابراین تور پاریس یکی از مورد علاقه‌های بسیاری از گردشگران است. پیاده‌روی در خیابان‌های شهر نور (پاریس) به خصوص در شانزلیزه بسیار لذت‌بخش است و یک تفریح کم هزینه به شمار می‌رود. برای آنکه بتوانید قدم زدن در خیابان‌های مشهور پاریس را تجربه کنید، باید بهترین زمان سفر به فرانسه را انتخاب کنید. اگر بخواهیم به شما بهترین زمان سفر به فرانسه را یادآور شویم، باید بگوییم که بهتر است سفر خود را به ماه‌های ژوئن تا یک اوت یعنی ۱۱ خرداد تا ۹ شهریور موکول کنید.

به علاوه سپتامبر تا اکتبر یعنی از ۱۰ شهریور تا ۹ آبان نیز جز زمان‌هایی هستند که مناسب رفتن به پاریس است. دلیل آنکه می‌گوییم این ماه‌ها بهترین هستند، آن است که بازدید از مکان‌های دیدنی پاریس در دمای معتدل، خوشایندتر است. پاریس در فصل تابستان حداکثر دمای روزانه ۲۱ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند و دارای روزهای آفتابی بلند است که می‌توانید ساعت‌ها در خیابان‌های پاریس پرسه بزنید و لذت ببرید. همچنین به دلیل تعطیلی مدارس در ایران، ژوئن تا اوت بهترین فرصت برای سفر هستند. البته ناگفته نماند که در فصل تابستان نرخ تور پاریس گران‌تر است و مجبورید شلوغی‌های این شهر را تحمل کنید.

یک پیشنهاد برای کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی سفر به فرانسه برای ماه‌های سپتامبر تا اکتبر است. در این فصل هوای معتدلی بر شهر حاکم است و برگ‌های ریزان در کوچه پس کوچه‌های پاریس منظره خیره کننده‌ای را خلق می‌کنند. در کل سفر به پاریس در ماه‌های سرد به دلیل آب و هوای سردتر به ندرت دلخواه مسافران است؛ اما به هر حال هزینه‌های سفر به پاریس در فصل سرما خیلی کم خواهد شد.

بهترین فصل سفر به پاریس

برای انتخاب فصل سفر به پاریس باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. در برخی از فصول به دلیل تعطیلی مشاغل، حمل و نقل عمومی تحت تاثیر قرار گرفته و به طور کلی جو پر جنب و جوشی این شهر را فرا می‌گیرد. در کل نمی‌توان یک فصل را به عنوان بهترین معرفی کرد. همانطور که در فصل تابستان می‌توان در آب و هوای مدیترانه‌ای معتدل پاریس آزادانه تمام روز را در خیابان‌شانزلیزه قدم زد، زمستان پاریس این امکان را به شما می‌دهد تا از دیدنی‌های فرهنگی مانند موزه لوور دیدن کنید یا از دیدن کوه‌های پربرف آلپ لذت ببرید. در ادامه به تعدادی از بهترین زمان سفر به فرانسه اشاره خواهیم کرد:

سفر به پاریس در تابستان

اگر بخواهید بر اساس فصل‌ها سفر به پاریس را برنامه‌ریزی کنید، باید بدانید که فصل تابستان یعنی از ۱۱ خرداد تا ۹ شهریور بهترین زمان برای سفر به فرانسه است. همانطور که اشاره کردیم میانگین دمای پاریس در فصل تابستان ۲۱ درجه است. این دما، دمای بسیار ایده آلی برای لذت بردن از گشت و گذار در پاریس به حساب می‌آید. البته یکی از ایرادات سفر در تابستان، مواجه شدن با سیر عظیمی از گردشگران خواهد بود که این مسئله شاید به مذاق شما خوش نیاید. به هر حال به دلیل اینکه در فصل تابستان می‌توان فعالیت‌های متعددی را در فضای باز انجام داد، این فصل برای بسیاری از گردشگران مناسب‌تر خواهد بود.

سفر به پاریس در پاییز

یکی دیگر از بهترین زمان برای سفر به فرانسه، ماه‌های سپتامبر تا اکتبر است. در فصل پاییز چهره خلوت‌تری از پاریس را مشاهده می‌کنید؛ اما آب و هوای معتدل هنوز هم پابرجا است. البته با نزدیک شدن به اکتبر دمای هوا پیوسته کاهش می‌یابد. در واقع در فصل پاییز با ریختن برگ‌های درختان تصویر باورنکردنی از شهر پاریس پدیدار می‌شود که ترکیب آن با ایفل و دیگر دیدنی‌های شهر به شدت جذاب است.

سفر به پاریس در زمستان

اگر بخواهید سفر به پاریس در زمستان را تجربه کنید، باید برای عملی کردن این سفر در ماه‌های نوامبر تا فوریه اقدام کنید. با کاهش دما در این فصل، شهر به شدت خلوت می‌شود؛ طوری که می‌توانید با پوشیدن پالتوهای گرم از خلوتی پایتخت فرانسه لذت ببرید. البته هوا در روزهای ماه نوامبر هنوز آنقدر سرد نشده که گشت و گذار سخت باشد. با آنکه به ندرت در زمستان‌های پاریس شاهد بارش برف هستیم؛ اما از ماه دسامبر باران‌های زیاد شروع می‌شود؛ پس حتماً با خود چتر ببرید. در کل سفر به پاریس در زمستان یک ایده بسیار اقتصادی و به صرفه برای کسانی است که دوست دارند به این نقطه از اروپا سفر کنند.

 سفر به پاییز در بهار

در فصل بهار نیز می‌توانید با خرج کردن کمتر به پاریس بروید. در این فصل هوا کمی خنک است؛ اما بی‌شک دیدن شکوفه‌های رنگارنگ سردی هوا را از یادتان برده و شما را به وجد خواهد آورد.

بهترین زمان سفر به مارسی

مارسی دومین شهر پرجمعیت کشور فرانسه شهر مارسی است. در حقیقت این شهر بزرگترین جزیره دریای مدیترانه محسوب می‌شود که افراد زیادی از سراسر دنیا دوست دارند به آن سفر کنند. این شهر قدیمی فرانسه جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد که همه مارسی را با آن‌ها می‌شناسند. از سواحل بسیار باشکوه گرفته تا آب و هوای دلپذیر و غذای عالی همگی از فاکتورهایی هستند که علاقمندان را به سوی این شهر جذاب می‌کشانند.

به علاوه اگر مقصد اصلی شما پاریس باشد، باید بدانید که رسیدن به مارسی با قطارهای سریع‌السیر تنها ۳ ساعت طول می‌کشد؛ بنابراین با این قطارها خیلی سریع می‌توانید خود را از پاریس به مارسی برسانید. در جواب سوال به بهترین زمان سفر به فرانسه کی است؟ باید بگوییم که اگر مقصد شما شهر مارسی است، بهتر است بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر یعنی از اواخر شهریور تا آذر به این شهر مراجعه کنید. به علاوه ماه آپریل هم یکی  دیگر از بهترین زمان سفر به فرانسه به شمار می‌رود؛ زیرا مارسی در این ماه‌ها آب و هوای دلپذیری را تجربه می‌کند. در نتیجه می‌توانید گشت و گذار دلچسبی را در این شهر اروپایی برای خود ثبت کنید. در ادامه مفصل‌تر فصول مختلف برای رفتن به مارسی را بررسی می‌کنیم:

سفر به مارسی در پاییز

همانطور که اشاره کردیم، بهترین زمان سفر به فرانسه پاییز است. در این فصل آب و هوای بسیار دلچسبی بر جو مارسی حاکم است؛ به این ترتیب با میانگین دمای ۱۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد می‌توانید ساعت‌ها نشستن در ساحل مدیترانه را تجربه کنید. البته شایان توجه است که قیمت تورها بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر افزایش خواهد داشت.

سفر به مارسی در زمستان

 هر چقدر که به ماه‌های سرد سال نزدیک‌تر می‌شویم، متقاضیان سفر به مارسی کمتر می‌شوند. در حقیقت میانگین دمای ۴ درجه سانتیگراد سبب می‌شود تا گردشگران کمتری به مارسی بیایند. خوبی سفر به مارسی در زمستان آن است که نرخ قیمت‌های مکان‌های اقامتی به شدت کاهش می‌یابد. به بیانی با آنکه اقلیم این بخش از فرانسه مدیترانه‌ای است؛ اما نمی‌توان گفت که این شهر چهره زمستان را به خود نمی‌بیند. حتی گاهی مشاهده شده که دمای مارسی در زمستان به منفی یک درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. با این حال بسیاری از گردشگران برای کاهش هزینه‌های سفر خود زمستان را انتخاب می‌کنند.

 سفر به مارسی در بهار

با رسیدن به ماه‌های فروردین و اردیبهشت فصل کوتاه بهاری در مارسی آغاز می‌شود. به بیانی دما در این منطقه تا 16 درجه سانتیگراد نسبت به زمستان زیادتر می‌شود تا آب و هوای بهتری برای گشتن در این شهر وجود داشته باشد. البته با آنکه در بهار دمای متعادلی در مارسی حاکم است؛ اما ممکن است گرفتار بادهای لو میستخال شده و سردتان شود! برای همین پیشنهاد می‌کنیم طی سفر به مارسی در بهار حتماً لباس‌های گرم را با خود ببرید.

سفر به مارسی در تابستان

با شروع فصل تابستان کم کم مارسی جمعیت زیادی را در خود می‌بیند. در واقع اوج سفر مسافران به مارسی تا ماه آگوست ادامه دارد. دلیل علاقه زیاد مسافران به فصل تابستان برای سفر به مارسی افزایش دما تا ۱۶ درجه سانتیگراد است. در این دما گردشگران می‌توانند از فضای ساحلی مارسی نهایت استفاده را ببرند. به عبارت دیگر انواع فعالیت‌های ساحلی همچون قایق سواری، آفتاب گرفتن و … در این ماه فراهم است. نکته ناخوشایند در رابطه با سفر در این فصل آن است که قیمت‌ها بسیار سرسام آور می‌شوند؛ یعنی افراد مجبورند برای بلیط هواپیما و هتل‌ها مبالغ بسیار زیادی را پرداخت کنند.

بهترین زمان سفر به لیون

لیون نیز یکی دیگر از شهرهای زیبا و بزرگ فرانسه است که گردشگران برای رفتن به آن ذوق خاصی دارند. اگر شما هم دوست دارید از بهترین زمان سفر به فرانسه آگاه شوید، خواندن پاراگراف‌های زیر را از دست ندهید:

سفر به لیون در پاییز

بهترین زمان سفر به فرانسه اگر قصد بازدید از لیون را دارید، بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر محسوب می‌شود. یعنی درست زمانی که برگ‌های درختان تابستانی ریخته و جای خود را به برگ‌های رنگارنگ پاییزی می‌دهند. در این زمان دمای متوسط هوا بین ۱۵ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است؛ بنابراین می‌توانید گردش در فضای باز یا کوهنوردی را تجربه کنید.

 سفر به لیون در زمستان

 با آنکه سفر به لیون در زمستان حال و هوای خوبی دارد؛ اما دمای این شهر در این فصل بین ۱- تا ۱۰ درجه سانتیگراد است. در روزهای زمستانی این شهر نمی‌توانید شاهد آفتاب دل‌انگیزی در خیابان‌ها باشید؛ برای همین اگر با سرمای هوا مشکلی ندارید، اتفاقاً ماه‌های نوامبر تا آپریل فصلی فوق العاده‌ای برای یک گردشگری به صرفه هستند.

سفر به لیون در بهار

مناظر خیره کننده‌ای در فصل بهار در لیون دیده می‌شوند. در این فصل آب و هوای متعادلی در لیون پابرجاست.

سفر به لیون در تابستان

لیون با داشتن روزهای تابستانی دل‌انگیز شناخته می‌شود. بیشتر مردم علاقمند هستند که زمان سفر به این شهر را در ماه‌ جولای بپردازند تا بتوانند از نور آفتاب نهایت استفاده را ببرند. البته ناگفته نماند که در این فصل همه چیز در لیون گران است.

بهترین زمان سفر به فرانسه بر حسب جشنواره‌ها و اتفاقات مهم

فرانسه به عنوان یکی از مطرح‌ترین کشورهای اروپایی، هر ساله جشن‌های متعددی را برگزار می‌کند. عمدتاً پایتخت این کشور یعنی پاریس برگزار کننده این رویدادهای مهم است. بسیاری از مردم سایر کشورها هم ترجیح می‌دهند که در طول این ایام، تور فرانسه را تجربه کنند؛ زیرا دوست دارند با حال و هوای خوب مردم این شهر سهیم شوند. برای دانستن بهترین زمان سفر به فرانسه بر حسب جشنواره‌ها و اتفاقات مهم با ما همراه شوید:

 جشن موسیقی

جشن موسیقی یکی از جشن‌های جذاب فرانسوی‌ها است که در ماه ژوئن برگزار می‌شود. طی این جشن خواننده‌ها و نوازندگان در بخش‌های اصلی شهر و پارک‌ها آهنگ‌های بسیار جذابی را به صورت زنده اجرا می‌کنند. در حقیقت پاریس در این زمان به یک کنسرت رایگان تبدیل می‌شود!

 جشن سنت دنیس

جشن سنت دنیس یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های شهر پاریس است که در آن هنرمندان ماهر در سطح خیابان‌ها نمایش‌های خود را به مردم عرضه می‌کنند؛ به این ترتیب می‌توان ماه ژوئن را از بهترین زمان سفر به فرانسه دانست.

 ما عاشق سبز هستیم

یکی از رفتارهای محیط زیست دوستانه مردم در شهر پاریس برگزاری جشن ” ما عاشق سبز هستیم” است. اگر سفرتان در ماه ژوئن باشد، می‌توانید در این جشن شرکت کرده و از شنیدن موسیقی‌های ارائه شده توسط بهترین هنرمندان جهان لذت ببرید.

 هفته مد پاریس

اگر در ماه سپتامبر گذرتان به پاریس افتاد، می‌توانید در هفته مد پاریس شاهد رویدادی جذاب باشید؛ رویدادی که به لطف آن طراحان لباس در پایتخت مد جهان یعنی پاریس گرد هم آمده و طراحی‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهند.

 روز آرمیستیس

روز آرمیستیس در تاریخ ۱۱ نوامبر به مناسبت گرامی‌داشت صلح بین متفقین در جنگ جهانی اول و کشور آلمان در شهر کومپین فرانسه و پایان دادن به دشمنی‌ها در جنگ جهانی اول برگزار می‌شود. حتی در این روز مدارس فرانسه نیز تعطیل هستند.

 جشن پاییز

زمان برگزاری جشن پاییز بهترین زمان سفر به فرانسه محسوب می‌شود. به لطف این جشن در ماه سپتامبر تا دسامبر در پایتخت این کشور، فستیوال‌های هنرهای معاصر به نمایش گذاشته می‌شوند.

 جشن سال نوی چینی‌ها

جشن سال نوی چینی‌ها به مدت دور هفته از تاریخ ۱۶ فوریه شروع می‌شود. در طی این دو هفته بازی‌ها، رقص‌های متنوع و نمایش‌های ماهرانه‌ای در این شهر صورت می‌گیرد.

روز پیروزی در اروپا

یکی دیگر از بهترین زمان سفر به فرانسه، روز پیروزی در اروپا محسوب می‌شود. تاریخچه این رویداد به ۸ می سال ۱۹۴۵ باز می‌گردد که به دلیل پایان جنگ جهانی دوم هر ساله در پاریس برگزار می‌شود.

جمع بندی

فرانسه کشوری است که در بیشتر فصول سال آب و هوای معتدلی دارد، دلیل این آب و هوای مطلوب بادهای دریایی در سواحل غربی و اقلیم مدیترانه‌ای در جنوب است. به طور کلی بهترین زمان سفر به فرانسه، فصل تابستان و پاییز به حساب می‌آیند؛ زیرا در این ماه‌ها آب و هوای بسیار خوبی بر بیشتر شهرهای این کشور حاکم است. با این حساب خیلی راحت می‌توانید لذت‌های متنوعی را در فضای باز خیابان‌های فرانسه تجربه کنید. البته باید بدانید که سفر به فرانسه در طول این مدت نیازمند بودجه زیادی است؛ اما اگر بخواهید سفر کم خرجتری را برای خود رقم بزنید، می‌توانید وصل زمستان را انتخاب کنید.

سوالات متداول

خوب است در مبحث بهترین زمان سفر به فرانسه، به برخی از سوالات متداول شما عزیزان پاسخ دهیم:

بهترین زمان رفتن به فرانسه کی است؟

 بهترین زمان مسافرت به فرانسه، فصول تابستان و پاییز با شرایط آب و هوایی متعادل است.

کدام فستیوال‌ها و جشن‌های فرانسه در پاییز برگزار می‌شوند؟

 هفته مد پاریس و روز آرمیستیس از آن دسته رویدادهایی هستند که در فصل پاییز برگزار می‌شوند.

دلیل آنکه برخی از افراد دوست دارند در زمستان به فرانسه بروند، چیست؟

 دلیل علاقه برخی از مردم به زمستان‌های فرانسه، نرخ کمتر بلیط هواپیما و مراکز اقامتی است. همچنین پاریس و دیگر شهرهای فرانسه در فصل زمستان زیبایی منحصر به فردی را تجربه می‌کنند.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید