sabasafar-logo
سریلانکا، تور سریلانکا، آشنایی با جاهای دیدنی سریلانکا
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
3 بهمن 1402

راهنمای سفر به سریلانکا (1403) عکس+ نکات مهم سفر

سریلانکا یکی از کشورهای جزیره‌ای بسیار جذاب است که شاید خیلی از شما نام آن را شنیده باشید یا در مورد جاذبه‌های آن مطالعه کرده باشید و بخواهید به آنجا سفر کنید. قبل از هر چیز ما توصیه می‌کنیم که راهنمای سفر به سریلانکا را مطالعه کنید، زیرا از این طریق می‌توانید اطلاعات بسیار عالی به دست بیاورید و متوجه شوید که آیا این سفر می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد یا خیر. ما در این مقاله به طور کامل شما را راهنمایی می‌کنیم. پس هرگز نگران نباشید و تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا در نهایت تصمیم بگیرید که آیا قصد سفر به سریلانکا را دارید یا خیر!

    تاریخچه سریلانکا

    راهنمای سفر به سریلانکا
تاریخچه سریلانکا

    بهتر است قبل از سفر به هر کشوری در مورد تاریخچه آن اطلاعات کلی داشته باشید. سریلانکا در زبان سان اسکریت به جزیره باشکوه ترجمه می‌شود. اگر بخواهیم تاریخ را بررسی کنیم، تقریباً از سال ۱۹۷۲ میلادی این نام را برای این کشور انتخاب کرده‌اند. در گذشته آن را به عنوان سیلان می‌شناختند و در آن زمان سریلانکا تحت استعمار بریتانیا بود. از آن زمان به بعد که سریلانکا به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد، تور سریلانکا به عنوان یک تور مسافرتی رسمی و پرطرفدار شناخته شد. جالب است بدانید که این کشور حدود ۳۰ هزار سال قدمت دارد.

    توضیحاتی در مورد کشور سریلانکا

    سفر به سریلانکا
توضیحاتی در مورد کشور سریلانکا

    کشور سریلانکا در جنوب قاره آسیا واقع شده و به اقیانوس هند چسبیده است. آن را به عنوان کشور سواحل بی‌انتها هم می‌شناسند. آثار تاریخی بسیار زیادی دارند و مردم آن کاملاً خونگرم و مهمان نواز هستند. از لحاظ گردشگری یکی از بهترین گزینه‌ها است، زیرا که جاذبه‌های گردشگری آن بی‌نهایت است.

    غذاهای متنوع و بسیار خوشمزه‌ای دارد. غذاهای دریایی آن در کل جهان شهرت دارند‌. از لحاظ جغرافیایی شبیه به یک کشور جزیره‌ای شکل است. پایتخت آن کلمبو است و به غیر از کلمبو شهرهایی از جمله بنتوتا و کندی هم جزو شهرهای مشهور آن به حساب می‌آیند. جمعیت آن تقریباً چیزی شبیه به جمعیت تهران است.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا

    بهترین زمان سفر به سریلانکا
سفر به سریلانکا

    یکی از اطلاعات مهمی که در راهنمای سفر به سریلانکا باید به آن اشاره کرد، زمان سفر است. شما باید شرایط آب و هوایی را بسنجید و ببینید که کدام یک از ماه‌های سال می‌تواند بهترین زمان سفر به سریلانکا باشد. اگر قصد دارید از سواحل غربی و جنوبی بازدید کنید، بهترین وقت بین ماه‌های دسامبر تا مارس است که از ماه آذر تا اسفند را شامل می‌شود.

    اگر هم می‌خواهید از سواحل شرقی بازدید کنید، باید بگوییم که بهترین آب و هوا مربوط به آوریل تا سپتامبر یعنی از فروردین تا شهریور است. طبق این موضوع می‌توانید نتیجه بگیرید که چه زمانی از سال به کجا سفر کنید تا بتوانید بهترین تجربه را رقم بزنید.

    آب و هوای سریلانکا

    آب و هوای سریلانکا
سفر به سریلانکا

    برای سفر به سریلانکا باید در مورد آب و هوای آن هم اطلاعات داشته باشید. شرایط آب و هوایی در سریلانکا به گونه‌ای است که دو فصل خشک و مرطوب دارند. حال شما باید ببینید کدام‌ نواحی آب و هوای خشک و کدام آب و هوای مرطوب دارد و با توجه به سلیقه‌ای که دارید، سفر به آن مناطق را انتخاب کنید.

     در حقیقت سریلانکا یک جزیره گرمسیری است که آب و هوای آن متعادل است. بادهایی که از اقیانوس می‌وزند، بادهای متعادلی هستند و حال شما را بد نمی‌کنند.

    نواحی جنوب و جنوب غربی در این کشور آب و هوای نسبتاً گرم و مرطوبی دارند و آب و هوای شمال و شرق در این کشور گرمتر و خشک‌تر است.

    در حالت میانگین و متوسط، دما در این کشورها بین ۲۸ درجه تا ۳۲ درجه سانتیگراد با یکدیگر فرق دارد. در بعضی از قسمت‌ها ممکن است دما تا ۱۶ درجه سانتیگراد هم برسد و سردترین آب و هوا مربوط به ماه دسامبر و ژانویه و گرمترین آب و هوا مربوط به آوریل و آگوست است.

    غذاهای مشهور و پرطرفدار در سریلانکا

    سفر به سریلانکا
غذاهای مشهور و پرطرفدار در سریلانکا

    بالاتر به شما گفته شد که غذاهای سریلانکا معروف است. در نتیجه می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را در آنجا سرو کنید. غذاهای مخصوص به گونه‌ای پخته می‌شوند که شاید خیلی از شما طرز تهیه آنها را بلد نباشید اما با طعم‌شان ارتباط برقرار خواهید کرد.

    از جمله غذاهای مشهور آنها می‌توان به خورشت سبزیجات اشاره کرد. خورشتی که بسیار خوش عطر است و در فصل‌های مختلف آن را درست می‌کنند. غذای مقوی و سبز رنگ دیگری هم در این کشور طبخ می‌شود که به آن حلیم حبوبات یا سوپ حبوبات گفته می‌شود که داخل ایت غذا سبزیجات جنگلی و برنج هم استفاده می‌شود. خود مردم سریلانکا بر این عقیده هستند که خواص درمانی بسیار زیادی دارد.

    خورشت عدس هم یکی دیگر از غذاهای معروف سریلانکا است و در سفر به سریلانکا احتمالاً آن را تجربه کنید که معمولاً با برنج سرو می‌شود.

    از دیگر غذاهای معروف کوفته گوشت و خوراک گوشت است. ادویه‌هایی مانند دارچین و هل هم داخل آنها استفاده می‌شود و آن را با برنج ترکیب می‌کنند و داخل برگ موز می‌پیچند.

     غذاهای دریایی، خوراک نارگیل، مرغ کاری و فالوده هم از دیگر خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که در سریلانکا سرو می‌شود.

    شهرهای دیدنی سریلانکا

    شهرهای دیدنی سریلانکا
سفر به سریلانکا

    اگر بازدید از جاهای دیدنی سریلانکا در برنامه‌تان است، باید ببینید که کدام یک از شهرها جاذبه‌های بیشتری دارند و بعد از اینکه به آنجا رفتید، هر کدام از نقاط را با توجه به علایقی که دارید، دنبال کنید. در این قسمت شهرهای دیدنی را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر به سریلانکا بدانید که دقیقاً باید به چه مناطقی بروید. هرکدام از آنها ویژگی‌های منحصربفرد خودشان را دارند. در نتیجه می‌توانید یکی از آنها را به عنوان مقصد انتخاب کنید.

    • شهر کندی یکی از بهترین شهرهای سریلانکا است. فاصله آن با کلمبو ۱۰۰ کیلومتر است و بناهای قدیمی با معماری بسیار زیبا دارد.
    • شهر دیگر گاله است که در جنوب غربی سریلانکا قرار می‌گیرد. قدمت تاریخی ساختمان‌های آنها بالا است. بناهای تاریخی زیادی دارد و طبیعت این شهر هم اعجاب انگیز است.
    • نوارا الیا در مرکز سریلانکا قرار گرفته و مخصوص زمین‌های کشت چای سریلانکا است. طبیعت بسیار زیبایی دارد. جنگل‌های انبوهی اطراف آن قرار دارد و چشم انداز آن به اقیانوس هند است که یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری را ایجاد می‌کند.
    • میریسا هم شهری است که در شرق گاله قرار می‌گیرد. به عنوان شهرهای قدیمی و سنتی سریلانکا آن را می‌شناسند. طبیعت و آداب و رسوم بسیار عالی دارند.
    • شهر بعدی آناوراداپورا است که در سفر به سریلانکا نباید آن را از دست دهید. به عنوان یکی از شهرهای باستانی و تاریخی سریلانکا آن را می‌شناسند و جزو قدیمی‌ترین شهرهای آسیا نیز است که در یونسکو هم نام آن ثبت شده است.

    سواحل زیبای سریلانکا

    سواحل زیبای سریلانکا
سفر به سریلانکا

    جالب اینجاست که سریلانکا با وجود سواحلی که دارد؛ خیلی معروف شده است. به خاطر همین اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید، حتماً باید به سواحل آن هم بروید. از طرفی تفریحات آبی، ورزش‌های ماسه‌ای، دکه‌های فروش غذا و نوشیدنی که در سواحل وجود دارد را نمی‌توان نادیده گرفت. به خاطر همین باید بهترین سواحل را بشناسید تا در سفر به سریلانکا بدانید که دقیقاً باید به کجا بروید.

    • ساحل آروگام در سواحل شرقی
    • ساحل میریسا در سواحل جنوبی
    • ساحل اوپاولی در سواحل شرقی
    • ساحل نیلاولی در سواحل شرقی
    • ساحل هیکادوآ در سواحل جنوبی
    • ساحل بنتوتا در سواحل غربی
    • ساحل هیریکتیا در سواحل جنوبی

    بهترین جاذبه‌های سریلانکا

    سفر به سریلانکا
جاهای دیدنی سریلانکا

    چنانچه می‌خواهید به سراغ جاهای دیدنی سریلانکا بروید، باید جاذبه‌های گردشگری آن را بشناسید. جاذبه‌های مختلفی وجود دارند که اگر بخواهیم همه آنها را نام ببریم، احتمالاً خسته می‌شوید. به خاطر همین قصد داریم به پرطرفدارترین‌ها و بهترین‌ها به صورت مختصر اشاره کنیم که احتمالاً با بازدید از آنها لذت زیادی خواهید برد.

    آدام قله

    آدام قله از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در سریلانکا است که کوه‌های مرکزی سریلانکا در آن قرار گرفته است. از طرفی فضای این بنا برای عکاسی هم عالی است.

    معبد غار دامبولا

    از دیگر جاذبه‌های گردشگری معبد غار دامبولا است که نزدیک به شهر کلمبو و کندی واقع شده است. مربوط به قرن ۱۲ است و جزو جاذبه‌های گردشگری اصلی به شمار می‌آید.

    قبرستان جنگ

    این قبرستان به عنوان یادگار جنگ در سریلانکا شناخته می‌شود. یک جاذبه گردشگری بسیار عالی است که اگر سفری به سریلانکا در پیش دارید، نباید آن را از دست دهید. حتی بقایای خیلی از جسدها هم می‌توانید داخل این قبرستان پیدا کنید که در هیچ جای دنیا چنین جاذبه گردشگری وجود ندارد.

    پارک ملی یالا

    این پارک طبیعت وحشی دارد. شما را وارد یک دنیای عجیب و غریب می‌کند. از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر می‌توانید از آن بازدید کنید و شک نکنید که اگر علاقمند به محیط زیست هستید؛ یکی از بهترین مناطق گردشگری است.

    پل نُه قوس

    این پل به نام پل آسمان هم معروف است و جزو جاذبه‌های گردشگری محبوب سریلانکا به شمار می‌آید. در ساخت آن از آهنی استفاده نشده است و تمامی زیرساز این پل از سنگ و آجر است.

    معبد دندان

    از دیگر جاذبه‌های گردشگری باید به معبد دندان اشاره کرد که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف در کل دنیا آن را می‌شناسند. علت هم معماری عجیب و غریب و منحصر به فرد است و افسانه‌های زیادی هم در مورد این بنا شنیده شده است.

    نکات مهم در سفر به سریلانکا

    نکات مهم در سفر به سریلانکا

    قبل از اینکه سفر به سریلانکا را آغاز کنید، باید نکات مهمی در مورد این کشور بدانید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید. ما در این بخش راجع به جاذبه‌های گردشگری، شهرهای مهم، غذاهای محلی و غیره با شما صحبت کردیم اما یک سری نکات کلی هم است که باید در مورد آنها اطلاعات داشته باشید تا بتوانید سفر بهتری را پشت سر بگذارید که شامل موارد زیر می‌شود:

    • قبل از اینکه وارد سریلانکا شوید یا حتی مقدمات سفر را آماده کنید، حتماً راجع به قوانین کشور سریلانکا مطالعه داشته باشید. قوانین آپدیت شده‌ای در مورد کرونا و واکسن‌ها وجود دارد که حتماً باید آنها را رعایت کنید که در غیر این صورت مجوز ورود نخواهید گرفت.
    • حتماً از قبل در مورد آب و هوای سریلانکا تحقیق کنید و ببینید که چه زمانی از سال آب و هوای مورد علاقه‌تان را دارد تا از این سفر پشیمان نشوید.
    • اگر می‌خواهید در روزهایی سفر کنید که ماه کامل است، باید بدانید که کارهایی از قبیل خرید و فروش و استفاده از الکل (به خاطر مراسم‌های مذهبی که در آنجا برگزار می‌شود)، ممنوع است.
    • برای اینکه بتوانید از مساجد، معابد و بناهای مقدس و مذهبی در سفر به سریلانکا بازدید کنید، حتماً باید لباس پوشیده و مناسب داشته باشید.
    • از قبل در مورد هزینه سفر به سریلانکا خوب تحقیق کنید و با توجه به آخرین نرخ دلار هزینه‌ها را برآورد کنید تا دچار مشکل نشوید.
    • در طول سفر به سریلانکا حتماً باید به تصاویر و مجسمه‌های بودا احترام بگذارید.
    • اگر قصد عکاسی دارید، قبل از اینکه از مردم یا مکان‌های مختلف عکاسی کنید، حتماً مطمئن شده باشید که اجازه عکاسی برایتان صادر شده است.
    • چنانچه می‌خواهید با دوربین‌هایی که فلش دارند، عکاسی کنید. نباید این کار را در معابد سریلانکا انجام دهید، زیرا یک کار غیرقانونی است.
    • حتماً با دست راست غذا بخورید، زیرا غذا خوردن با دست چپ یک کار ممنوعه است و وجهه خوبی ندارد و مردم محلی به شدت به این موضوع پایبند هستند.
    • در سفر به سریلانکا نباید از آب لوله کشی استفاده کنید.
    •  زمانی که از حیات وحش بازدید می‌کنید، حتماً باید فاصله ایمنی با حیوانات داشته باشید.
    • مراقب باشید که پشه‌ها در جزیره سریلانکا به شما نزدیک نشوند، زیرا خطرناک هستند و ممکن است که بیماری انتقال دهند. پس تا جای ممکن از مکان‌هایی که کثیف هستند و پشه زیاد دارند، اجتناب کنید.
    • قبل از اینکه در سواحل شنا کنید؛ حتماً حواستان به توصیه‌های غریق نجات باشد، زیرا آمار افرادی که در این سواحل غرق می‌شوند؛ نسبتاً بالاست.
    • از قبل در مورد بهترین رستوران‌های سریلانکا تحقیق کنید تا دچار مشکل نشوید و ببینید که چه غذاهایی سرو می‌شود تا بتوانید غذاهای مورد علاقه خودتان را استفاده کنید.
    • دو واژه‌ای که در سریلانکا ممکن است به اشتباه آن را معنی کنید، کلمه سیگنال است که برای خمیردندان استفاده می‌کنند. واژه لوکس یا رکسونا است که برای صابون استفاده می‌شود. پس آنها را با واژه‌های دیگر اشتباه نگیرید.
    • مردم در سریلانکا برای اینکه به سوال شما پاسخ مثبت بدهند، سر خود را به چپ یا راست تکان می‌دهند و این اصلاً بی‌ادبی نیست و معنی بله دارد.

    همه چیز درباره امنیت سریلانکا

    همه چیز درباره امنیت سریلانکا

    خیلی‌ها قبل از سفر به سریلانکا در مورد امنیت این کشور تحقیق می‌کنند و می‌خواهند بدانند که آیا از این لحاظ هم می‌توانند سفر خوبی را تجربه کنند یا خیر. اگر شما هم جزو این افراد هستید؛ در جریان باشید که امنیت و ایمنی در این جزیره نسبتاً بالا است. جرم و جنایت خاصی در آنجا اتفاق نمی‌افتد؛ اما به هر حال در بعضی از مناطق تا به حال مواردی گزارش شده است؛ مثلاً سابقه تروریسم وجود داشته که نباید خیلی خودتان را نگران کنید، زیرا در موارد خیلی نادری این اتفاق رخ می‌دهد و ممکن است در همه جای دنیا هم وجود داشته باشد.

    فقط نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که در مناطق فقیرنشین مانند هر جای دیگری در دنیا احتمال دزدی بیشتر از مناطق دیگر است که کاملا هم طبیعی است.

    از طرفی برای امنیت و سلامت بدنی خود، در نظر بگیرید که در این مناطق بهداشت خیلی خوب رعایت نمی‌شود. پس سعی کنید از خوردن غذا در مناطق فقیرنشین با سیستم بهداشتی ضعیف اجتناب کنید تا سلامت جسمی شما نیز به خطر نیفتد.                                    

    سفر به سریلانکا از طریق آژانس مسافرتی

    سفر به سریلانکا از طریق آژانس مسافرتی

    اگر قصد سفر به این کشور را دارید، می‌توانید از آژانس‌های مسافرتی هم کمک بگیرید. آنها راهنمای سفر بسیار خوبی برایتان خواهند بود و می‌توانند اطلاعات مفیدی را در مورد این کشور در اختیارتان بگذارند. ما در این مقاله کارتان را راحت کرده و راجع به جنبه‌های مختلفی از سفر به سریلانکا برایتان توضیح دادیم. چنانچه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید یا می‌خواهید مقدمات سفر را آماده کنید، صباسفر را به شما پیشنهاد می‌کنیم که مدت زمان طولانی در این زمینه فعالیت می‌کند و می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد و خیلی سریع و به بهترین شکل؛ بلیط و هتل را برایتان رزرو کند.

    خیلی از شما دوست دارید که سفر به سریلانکا را به عنوان یک کشور جزیره‌ای تجربه کنید؛ اما شاید به خاطر اطلاعات کم هنوز موفق به تصمیم قطعی و انجام این کار نشده باشید. ما در این مقاله کارتان را راحت کردیم و اطلاعاتی را در مورد سفر به این کشور در اختیارتان قرار دادیم. چنانچه می‌خواهید سفر هیجان‌انگیزی را تجربه کنید و همه چیز باب میلتان باشد، حتماً باید نکاتی که در این مقاله گفتیم را مدنظر قرار دهید تا بتوانید تجربه خوبی را از این سفر برای خودتان و خانواده‌تان رقم بزنید.

    در این قسمت به برخی از سوالات متداول شما در مورد راهنمای سفر به سریلانکا پاسخ خواهیم داد.

    چقدر این پست برایتان مفید بود؟
    1
    2
    3
    4
    5
    اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

    نظر خود را با ما در میان بزارید

    لغو پاسخ

    مقالات مرتبط

    جهت مشاوره رایگان کلیک کنید