sabasafar-logo
آشنایی با بهترین رستوران های سریلانکا
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: منیر خدمتی
18 فروردین 1403

آشنایی با بهترین رستوران های سریلانکا

به هرکجایی از دنیا هم که سفر کرده باشیم، بحث خورد و خوراک هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. به همین دلیل بایستی قبل از رفتن به سفر لیستی از بهترین رستوران‌های آن منطقه را از قبل آماده کنید تا هرگاه گرسنه شدید به سراغ یکی از آنها بروید. سریلانکا هم از این قاعده مستنثی نیست. در سفر به سریلانکا هم بهتر است قبل از سفر با بهترین رستوران‌های سریلانکا آشنا شوید تا در مقصد دغدغه‌ای از بابت پیدا کردن رستوران پیدا نکنید. پس همراه این مطلب باشید تا به شما بگویم در سفر به سریلانکا به کدام از رستوران‌ها بروید.

سریلانکا یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر در قاره آسیا است که سالانه هزاران توریست برای دیدن جاذبه‌های خارق‌العاده طبیعی این کشور به آن سفر می‌کنند. معمولاً هر توریست بایستی لیست کاملی از مکان‌های مهم هر منطقه داشته باشد. این امکان مهم شامل رستوران، مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری، بیمارستان، هتل و… می‌شود. ما در این مطلب به شما بهترین رستوران‌های سریلانکا را معرفی می‌کنیم تا هنگام سفر بی‌دغدغه وعده‌های غذایی خود را در یکی از بهترین رستوران‌ها میل کنید.

در سریلانکا به کدام رستوران برویم؟

سریلانکا از آن دسته مقاصدی است که به واسطه غذاهای متنوع و خاص خودش در میان گردشگران معروف است. غذاهای این کشور بسیار پر ادویه و تند بوده که همین عطر و طعم عجیب غذاها باعث شده گردشگران شیفته این دسته از غذاها شوند. تفاوت در تنوع غذاها و فرق داشتن ذائقه غذایی مردم سریلانکا با ما باعث شده که اکثر ایرانی‌ها به سراغ آن دسته از رستوران‌هایی بروند که تنوع غذایی بالایی در منوی خود داشته باشند. به همین دلیل ما بهترین رستوران های سریلانکا را برای شما معرفی می‌کنیم تا با خیالی راحت به سراغ این رستوران‌ها و سرو غذا بروید.

رستوران برگ کاری؛  The Curry Leaf

آگر در شهر کلمبو بودید، حتما به رستوران برگ کاری سری بزنید. فضای این رستوران شبیه به یک خانه روستایی است که غذاهای سنتی سریلانکا را در اینجا پخت می‌کنند. خوردن غذا در آن شما را بیشتر با فرهنگ و جغرافیای این منطقه آشنا می‌کند. همچنین محیط آرام و دلچسب این مکان به راحت خوردن غذا کمک می‌کند. در منوی برگ کاری شما انواع غذاهای دریای، انواع خوراک گوشت و غذاهای سنتی را خواهید دید که در آشپزخانه‌ای بهداشتی و تمیز سرور می‌شود.

رستوران آپالی، Upali’s

آپالی رستورانی با طعم‌های بی‌نظیری از غذای سریلانکایی است. این رستوران تجربه بی‌نظری از خوردن غذا را برای گردشگران فراهم می‌کند که طعم  غذاهای بین‌المللی برای همیشه در یادشان بماند. از نظر دیزاین محیطی نیز باید گفت این رستوران بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

اگر به رستوران آپالی رفتید حتماً کاری سر ماهی که با آب نارگیل پخته شده است را امتحان کنید. همچنین غذاهایی مانند عدسی سنتی، قیف تخم مرغی، ماهی خشک شده با فلفل قرمز و… ازجمله بهترین غذاهای این رستوران هستند.

کافه گالری کلمبو

کافه گالری کلمبو یا جاده بهشت یکی از بهترین رستوران های کلمبو است که فضای مجللی همراه با صندل‌های خاصی که در داخل رستوران قرار گرفته، فضای دلنشینی را به آن بخشیده است. منوی این رستوران شامل انواع گسترده‌ای از غذاهای هندی، ایتالیایی و سریلانکایی است که هر نوع ذائقه را راضی کند. همچنین اینجا دارای بیش از ۳۰ نوع دسر است که طعم بی‌نظیر آن در سراسر سریلانکا مشهور است.

رستوران A Minute by Tuk-Tuk

رستوران A Minute by Tuk-Tuk در شهر گاله قرار دارد. این رستوران دارای فضایی مشرف به اقیانوس بوده که تلاقی نسیم مطبوع آن کنار یک بشقاب غذای خوشمزه دریایی بهترین خاطره را برای شما می‌سازد. این رستوران به دستور پخته‌ منحصربه‌فردش مشهور است که هر نوع ذائقه‌ای را راضی می‌کند. در اینجا ادویه کاری به خوبی با تمامی مواد غذایی ترکیب شده تا طعمی به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیارود. استیک ماهی تن یکی از آن دسته از غذاهایی است که حتماً باید در این رستوران ساحلی امتحان کنید. البته کاری میگو و کوکتل‌های میوه ای را نیز فراموش نکن

رستوران فورتالزا Fortaleza

رستوران Fortaleza یکی از بهترین رستوران های سریلانکا در شهر گاله است که با خوردن غذاهای آن شگفت‌زده خواهید شد. نمای قدیمی اما مجلل این رستوران شما را به قرن شانردهم میلادی می‌برد. اینجا یک رستوران مجلل است؛ جایی که غذاهای دریایی تازه خود را روی هیزم بریان می‌کند تا کباب‌های آن بافت لطیفی پیدا کند. اینجا بشقاب‌های مزه با الهام از خاورمیانه سرور می‌شود.  قطعاً دوست‌داران غذاهایی دریایی در اینجا اتفاقات شادی‌آوری را برای خود خلق خواهند کرد. حتماً در Fortaleza غذاهای لذیذی مانند میگوی، ماهی تن سرخ شده با واسابی و خرچنگ فلفلی تند را امتحان کنید که سرآشپزان اینجا روی طعم بی‌نظیر این غذاها مدعی هستند.

رستوران اقیانوس

از اسم این رستوران می‌توان حدس زده که منوی غذایی آن با انواع غذاهای دریایی پر شده است. اوشن در شهر کلمبو قرار دارد که انواع غذاهای دریایی و هوس‌انگیزی مانند خرچنگ، میگو، انواع ماهی و صدف را سرو می‌کند. اگر حس ماجراجویی دارید حتماً سفره ماهی را امتحان کنید که در برگ موز همراه با غذاهای دریایی پخته می‌شود. البته نباید ماهی مرکب پرشده با گوشت خرچنگ را از دست داد. همچنین در اینجا غذاهای کلاسیک سریلانکایی مانند خرچنگ و کاری نیز سرور می‌شود. و در آخر جشن شکم خود را با انواع موس‌های شکلاتی به پایان برسانید.

رستوران نیهونباشی Nihonbashi

اگر در سریلانکا هوس غذایی ژاپنی کردید رستوران Nihonbashi در کلمبو آماده خدمت رسانی به شما است. در اینجا، غذاها تلفیقی از غذاهای ژاپنی با کاری است. محیط این رستوران بسیار زیبا و دل چسب است که شما می‌توانید بک وعده غذا لذیذ را با خانواده یا دوستان خود در اینجا داشته باشید. در اینجا حتماً میگو تمپورا، سوشی و برنج سرخ شده با خرچنگ را امتحان کنید.

رستوران 1864

اگر در سریلانکا هوس غذای بین قاره‌ای کردید، به رستوران 1864 بروید. اینجا غذاهای کشورهای گوناگون را طبخ می‌کند که شما را به دنیای مزه‌های متفاوت ببرد. طراحی داخلی 1864 بسیار اروپایی است که تجربه متفاوتی از خوردن غذا را برای شما به ارمغان می‌آورد.

رستوران خانه خرچنگ، Ministry of Crab

رستوران خانه خرچنگ در سال ۲۰۱۷ جز ۵۰ رستوران برتر آسیا قرار گرفت. در این رستوران تجربه عالی از خوردن غذا با تنوع بی‌پایانی از انواع خرچنگ‌ها را برای مشتریان خود سرو می‌کند. این رستوران از حیث قدمت ۴۰۰ ساله خود در کلمبو معروف است که با طراحی مینیمال خود، شما را شیفته فضای آن می‌کند. خانه خرچنگ انواع مختلفی از گوشت خرچنگ را همراه با تزئینات خاصی به مشتریان ارائه می‌دهد تا تجربه بی‌نظیری از سرو یک غذا داشته باشند. همچنین نکته بسیار مثبت این رستوران این است که هیچ مواد غذایی در اینجا فریز نمی‌شود و تمامی مواد غذایی به صورت روزانه خریداری و سرو می‌شود. آنها هنگام خرید از خرچنگ‌هایی با اندازه ۵۰۰ گرم تا ۲ کیلوگرمی استفاده می‌کنند.

در خانه خرچنگ حتماً غذاهایی مانند خرچنگ سریلانکایی، خرچنگ فلفلی، مرغ تند تریاکی، میگو چیلی با سیر و برنج و مرغ سرخ شده در ظروف سفالی را حتماً امتحان کنید. اینجا را در سفر به سریلانکا از دست ندهید.

رستوران درخت انبه

رستوران درخت انبه یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های ترکیبی در کلمبو است که غذاهای سریلانکایی، هندی و چینی را سرو می‌کند. این رستوران یکی از بهترین رستوران های سریلانکا است که به خاطر طعم لذیذ دریایی‌اش معروف است. البته از فضای جذاب و شاد آن نیز نباید غافل شد.

رستوران پالمیرا، The Palmyrah

در شهر کلمبو اگر به دنبال یک رستوران عالی بودید، پالمیرا در خدمت شماست. اینجا به خاطر داشتن غذاهای تند و خوش‌طعمش معروف است که انواع غذاهای گیاهی و غیر گیاهی مانند غذاهای دریایی و گوشتی را سرو می‌کند.

رستوران مرداب، The Lagoon

به‌جرئت باید گفت بهترین رستوران های سریلانکا رستوران های دریایی هستند مانند رستوران مرداب که در هتل سینامون گرند کلمبو واقع شده است. این رستوران انواع غذاهای دریایی تازه مانند خرچنگ، میگو و ماهی را سرو می‌کند که تمامی غذاها با رسپی و ادویه‌های سنتی سریلانکایی تهیه می‌شوند تا تجربه منحصربه‌فرد و خوش طعم را برای مشتریان ایجاد کند.

رستوران دارچین وحشی، The Cinnamon Wild

رستوران دارچین وحشی در پاک ملی شهر یالا واقع شده است که تجربه خوردن غذا را در دل جنگل برای شما به ارمغان می‌آورد. این رستوران انواع غذاهای سریلانکایی و بین‌المللی را با تأکید بر استفاده از مواد اولیه تازه، ارگانیک و محلی ارائه می‌دهد. همچنین در این مکان شما می‌توانید تجربه کباب کردن انواع غذاهای دریایی و گوشتی را در باربیکیو آنهم زیر نور ستاره‌ها داشته باشید و نهایت لذت را ببرید.

رستوران سندز The Sands

رستوران سندز یک رستوران ساحلی است که به خاطر غذاهای دریایی تازه و غذاهای سریلانکایی مشهور است. این رستوران طیف وسیعی از انواع غذاها مانند خرچنگ، میگو و ماهی را دارد. نکته قابل توجه این رستوران که آن را به یکی از بهترین رستوران های سریلانکا بدل کرده؛ استفاده از رسپی های سنتی سریلانکایی است که طعم و عطر دل‌انگیزی را در غذا ایجاد می‌کند.

رستوران بشقاب‌ها، Plates

رستوران بشقاب‌ها دارای ناهارخوری 24 ساعته است که در یکی از برترین هتل‌های پنج ستاره شهر کلمبو یعنی هتل سینامون گرند قرار دارد که طیف وسیعی از انواع طعم و مزه‌های جهانی را ارائه می‌دهد. اینجا تجربه بسیار خوبی برای افرادی است که به دنبال خوردن انواع غذاها هستند. فضای داخلی این رستوران بسیار شیک و متفاوت است که تجربه متفاوتی را هنگام سرو غذا به مشتریان می‌دهد. پس هر زمان که هوس خوردن غذا کردید رستوران Plates در خدمت شماست.

مجموعه رستوارن‌های لرد

مجموعه رستوران های لرد مکانی با سه نوع رستوران متفاوت است که این رستوران‌ها شامل یک باغ رستوران، یک رستوران خانوادگی و یک رستوران رمانتیک است که در تمامی آنها فضاهای مخصوصی برای افراد سیگاری و غیر سیگاری در نظر گرفته شده است. نقطه عطف این رستوران‌ها فضای متفاوت و دکور مدرن آن است که اینجا را با دیگر رستوران‌ها متمایز می‌کند. در اینجا شما انتخاب‌های بسیاری برای سرو غذا دارد چرا که منو رستوران های لرد تنوع بسیار بالایی دارد. در اینجا هر شب موسیقی زنده پخش می‌شود.

رستوران Navratna

رستوران Navratna یکی از بهترین رستوران های هندی سریلانکا بوده که در هتل ۵ ستاره Taj Samudra کلمبو واقع شده است. در این رستوران می‌توانید تجربه خوبی از خوردن غذاهای هندی در فضای مجلل همراه با زیباترین دکور و موسیقی گوش‌نوازی را کسب کنید. تمامی کارکنان این رستوران با شما بسیار مهربان و دوستانه برخورد می‌کنند و شما را در انتخاب غذاها راهنمایی می‌کنند. اگر قصد رفتن به Navratna را داشتید حتماً از قبل میز خورد را رزرو کنید چرا که اینجا همیشه شلوغ بوده و ممکن است به شما میزی نرسد.

سخن آخر

سریلانکا یکی از آن مقاصد جذاب و پرهیجان برای هر گردشگری است. چرا که جاذبه‌های زیبای طبیعی و سواحل درخشان این کشور می‌توانند خاطرات به‌یادماندنی را برای هر فردی بسازد. در کنار خاطره سازی، بایستی شما لیستی از مکان‌های ضروری در هر شهر از سریلانکا را داشته باشید. ما برای شما در این مقاله لیستی از بهترین رستوران های سریلانکا را معرفی کردیم تا هنگام سفر به راحتی رستوران مدنظر خود را پیدا کنید. همچنین شما می‌توانید برای خرید تور سریلانکا با همکاران ما در صباسفر تماس گرفته و از آنها بخواهید تور که متناسب با تایم سفری شما است را معرفی کنند.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید