sabasafar-logo
آشنایی با قوانین کشور سوئیس پیش از سفر به آن
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: منیر خدمتی
22 فروردین 1403

آشنایی با قوانین کشور سوئیس پیش از سفر به آن

سوئیس، سرزمینی جادویی و زیباست  به هر طرفی که بنگرید، جز زیبایی چیزی نمی‌بینید. کوهستان خیره‌کننده، دریاچه زلال و صاف آن به همراه مناظر طبیعی بکر و بی‌همتا، همچون نقاشی بر بوم هستی است که قلب بینندگان آن را می‌رباید. در کنار این زیبایی بی حد و حصر، قوانین کشور سوئیس همچون ستونی محکم، بنای پایدار این مرز و بوم را نگه داشته است تا پشتیبان جامعه‌ای استوار و پویا باشد و مردمانش با آرامش و حفظ احترام و شایستگی زندگی کنند. آشنایی با قوانین کشور سوئیس برای علاقه‌مندان سفر به سوئیس مهم است.

در کنار طبیعت روان و بی‌همتای سوئیس که همه افراد را به سوی خود جذب می‌کند؛ آنچه که این سرزمین فوق‌العاده را مصون از هر گزندی نگاه داشته است، قوانینی است که با پایبندی به کیفیت و اصالت نظم و تعادل، حفظ حقوق شهروندی و آزادی افراد، سوئیس را به یک بهشت بر روی زمین تبدیل کرده است. هر فردی که پای به این بهشت بی‌تکرار می‌گذارد موظف است قوانین کشور سوئیس را رعایت کرده تا مامنی امن و آرام برای خود و ساکنان آن فراهم کند. از این رو، آشنایی با قوانین کشور سوئیس پیش از سفر به این کشور و انتخاب تور سوئیس ضروری است.

قوانین کشور سوئیس برای گردشگران خارجی

کشور سوئیس نیز همانند هر کشوری برای علاقه‌مندان به بازدید از شهرهای توریستی سوئیس و جاذبه‌های گردشگری آن، قوانین و مقرراتی را وضع کرده است و افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، موظف به رعایت آن می‌باشند. ازجمله قوانین کشور سوئیس برای گردشگران خارجی عبارتند از:

ویزا و اقامت

افرادی که قصد سفر به سوئیس را دارند، باید پیش از ورود به این کشور، ویزا خود را تهیه کنند. دستورالعمل‌های تهیه ویزای سوئیس را می‌توانید از طریق سفارت یا کنسولگری سوئیس یا آژانس‌های معتبر به دست آورید. در صورت تمایل به اقامت بلند مدت، گردشگران باید مجوز اقامت معتبر نیز تهیه کنند تا مشکلی در زمان سفر به سوئیس برای آن‌ها پیش نیاید.

بیمه سفر

سفر به یک کشور خارجی می‌تواند همراه با اتفاقات غیرمترقبه باشد. از این رو، انتخاب یک بیمه مسافرتی مناسب که هزینه‌های پزشکی احتمالی، حوادث و سرقت را پوشش بدهد؛ از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل، انتخاب و خرید یک بیمه مسافرتی جزو قوانین کشور سوئیس است که پیش از سفر به آن باید تهیه شود تا از گردشگران در برابر حوادث غیرمترقبه و ناگهانی حفاظت کرده و جبران هزینه آن‌ها باشد.

نکته مهم دیگر این است که با توجه به عدم ارائه خدمات درمانی رایگان در این کشور، هر فردی که به این کشور مهاجرت می‌کند باید ظرف سه ماه اول مهاجرت خود، بیمه درمانی خصوصی خریداری کند. به طور کلی، بیمه درمانی در کشور سوئیس اجباری است و تمامی شرکت‌های بیمه باید افراد را بیمه کنند.

قوانین راهنمایی و رانندگی

هر کشوری قوانین راهنمایی و رانندگی خاص خود را دارد که هر راننده‌ای موظف به رعایت آن‌ها است. ازجمله قوانین مهم کشور سوئیس، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است که اصلی‌ترین مورد آن، داشتن گواهینامه رانندگی معتبر بین‌المللی است. علاوه بر آن، رعایت سرعت مجاز در حین رانندگی، بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان، ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی در حین رانندگی و رعایت تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی الزامی است.

نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص رانندگی در کشور سوئیس این است که برای رانندگی در بزرگراه‌ها باید برچسب مخصوصی داشت که در صورت پرداخت مالیات می‌توانید آن را تهیه کنید.

از دیگر قوانین کشور سوئیس در خصوص رانندگی این است که وسیله نقلیه شما نباید برای جاده ناایمن و خطرآفرین باشد. مشخص کردن ایمنی وسیله نقلیه توسط افسران پلیس انجام می‌شود. همچنین، چراغ‌های جلو خودرو حتی در روز روشن هم باید روشن باشند و تخطی از آن، جریمه به دنبال دارد. علاوه بر آن، مثلث خطر شب‌رنگ، جعبه کمک‌های اولیه و جلیقه ایمنی ازجمله وسایلی هستند که باید درون خودرو شما وجود داشته باشد.

قوانین مالی

سوئیس به عنوان مرکز مالی و بانکی بین‌المللی شناخته می‌شود. از این رو، رعایت قوانین مالی و بانکی در آن بسیار ضروری است. باید توجه داشته باشید که قواینن مربوط به پرداخت مالیات و تبادل ارز را به درستی رعایت کنید. زیرا قوانین کشور سوئیس در حوزه تراکنش‌های مالی و سرمایه‌گذاری بسیار سختگیرانه و پیچیده است.

قوانین مربوط به حفظ محیط زیست

سوئیس کشوری پیشرو در حفظ محیط زیست است. همانطور که هر گردشگری از طبیعت بکر و زیبای سوئیس لذت می‌برد، باید برای حفظ و نگهداری آن نیز بکوشد. از این رو، گردشگران باید با احترام و رعایت قوانین کشور سوئیس درباره محیط زیست آن‌ها رفتار کرده و برای حفظ و تمیزی محیط زیست بکوشند.

کشور سوئیس مقررات مخصوصی برای زباله‌ها ندارد. شاید با توجه به تمیزی مثال‌زدنی این کشور و طبیعت زیبا و پاک آن این موضوع عجیب به نظر برسد. خوب است بدانید که مردم سوئیس به ذات افرادی تمیز و مرتب هستند که ریختن زباله به طبیعت را دوست ندارند. از این رو، شاید جریمه‌ای برای ریختن زباله در طبیعت وجود نداشته باشد؛ اما این امری ناپسند و ناخوشایند است که اطرافیان شما را آزرده می‌کند!

قوانین مربوط به حمل وسایل ممنوعه

حمل و جابه‌جایی برخی وسایل در کشور سوئیس جرم به حساب می‌آید. ازجمله این موارد می‌توان به انواع سلاح سرد و گرم، مواد مخدر و تجهیزات نظامی اشاره کرد.

قوانین مربوط به حیوانات

سوئیس ازجمله کشورهایی است که به حفاظت و رفاه حیوانات اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. بر همین اساس، قوانین کشور سوئیس برای محافظت از انواع حیوانات خانگی، وحشی و حیوانات مهاجر بسیار سخت‌گیرانه است. بنابراین افرادی که حیوانات خانگی دارند یا به صورت کلی، در سفر به کشور سوئیس باید توجه ویژه‌ای به رفتار با حیوانات داشته باشید. به عنوان مثال، استفاده از حیوانات با هر عنوانی، برای سرگرمی و استفاده در سیرک‌ها در کشور سوئیس ممنوع است.

از دیگر قوانین کشور سوئیس برای حیوانات، قانون خریداری برخی از حیوانات همانند خوکچه هندی، ماهی قرمز و مرغ عشق به صورت جفتی است. تخطی از این قوانین علاوه بر جریمه سنگین، می‌تواند زندانی شدن افراد را به دنبال داشته باشد.

قوانین کشور سوئیس برای سگ‌ها

اغب شهروندان سوئیسی از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند؛ با این حال، نگهداری  از سگ‌ها به عنوان حیوان خانگی از موضوعات مهم در قوانین کشور سوئیس است که قوانین خاص و سخت‌گیرانه‌ای را برای آن وضع کرده‌اند. ازجمله این قوانین می‌توان به میکروچیپ شدن تمامی سگ‌ها در سوئیس و ثبت اطلاعات تمامی سگ‌ها در یک پایگاه داده مرکزی اشاره کرد. علاوه بر این، طیق قانون کشور سوئیس، صاحبان سگ‌ها موظف به پرداخت مالیات سالانه برای نگهداری از آن‌ها هستند.

هر فردی که بخواهد سگ خود را وارد کشور سوئیس کند باید علاوه بر ارائه تمامی مدارک لازم برای حیوان خود که شامل گواهی سلامت سگ، پاسپورت آن حیوان و گواهی تمامی واکسیناسیون‌های آن، از نظر سنی بررسی ‌شود. اگر سن سگ کمتر از ۵۶ روز باشد، تنها در صورتی که مادر سگ همراه آن باشد، اجازه ورود به کشور سوئیس را خواهد شد.

قوانین جالب و تعجب‌برانگیز کشور سوئیس

سوئیس ازجمله کشورهای سرسبز و جذاب اروپایی است که سالانه گردشگران بسیاری را برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری خود جذب می‌کند. طبیعت بی‌حد و حصر و زیبای سوئیس در هر زمان از سال سبب شده است تا به سختی بتوان گفت بهترین زمان سفر به سوئیس چه موقعی از سال است. در کنار جذابیت‌های بصری این کشور، قوانین کشور سوئیس نیز در بعضی موارد جالب و تعجب‌برانگیز است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ممنوعیت دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری ممنوع! شاید به نظر عجیب باشد اما طبق قوانین سوئیس دوچرخه‌سواری در روز یکشنبه ممنوع است. نه تنها دوچرخه‌سواری، بلکه هر فعالیت که تولیدکننده سروصدا باشد، در روز یکشنبه ممنوع است. شستن لباس، روشن کردن ماشین لباسشویی، روشن کردن ماشین چمن‌زنی و حتی مهمانی گرفتن در روز یکشنبه ممنوع است. زیرا این روز، روز استراحت است و تخطی از این قانون می‌تواند جریمه سنگین یا حتی چند روز زندانی شدن را به همراه داشته باشد.

حساسیت بر روی اسم فرزند

روح و جسم کودکان، هر دو ارزشمند هستند. دولت سوئیس به منظور حفاظت از سلامت روانی کودکان، قوانین خاصی را برای قرار دادن نام بر روی فرزندان قرار داده است . به موجب این قانون، والدین که بچه‌دار می‌شوند نباید اسامی عجیب و بی‌معنی برای فرزندان خود انتخاب کنند و اسم انتخابی خود را باید از طریق سازمان مربوطه بررسی کرده و پس از گرفتن تاییدیه، نام انتخابی مورد تایید قرار می‌گیرد.

آواز خواندن ممنوع!

نه تنها آواز خواندن و سروصدا کردن در روز یکشنبه ممنوع است، طبق قوانین کشور سوئیس، آواز خواندن هنگام اسکی کردن نیز ممنوع است. زیرا این کار می‌تواند امنیت افراد را در حین اسکی کردن به خطر بی‌اندازد.

برای انفجار بمب هسته‌ای آماده باشید!

کشور سوئیس، یک کشور بی‌طرف است که تمامی سازمان‌ها صلح جهانی در آن مستقر هستند؛ با این حال، طبق قوانین کشور سوئیس، هر خانه‌ای موظف است یک پناهگاه مطمئن در برابر انفجار بمب هسته‌ای داشته باشد.

ممنوعیت آپلود فیلم

رعایت قوانین کپی رایت در هر کشوری مطابق با قوانین آن کشور صورت می‌پذیرد. طبق قوانین کشور سوئیس، هر فردی می‌تواند موسیقی، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را دانلود کند؛ اما طبق قانون، کسی نمی‌تواند این موارد را آپلود کند و این کار خلاف قانون است.

خواب و استراحت مهم است!

همانطور که گفته شد سوئیسی‌ها برای خواب و استراحت خود ارزش بسیار زیادی قائل هستند. از این رو، حتی اگر قانون مشخصی هم برای این موضوع وجود نداشته باشد، شهروندان به خوبی شرایط را درک کرده و رفتار مناسب با آن را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، خالی کردن وان و استفاده از فلاش تانک سرویس بهداشتی از ساعت 10 شب به بعد ممنون است. زیرا این کار می‌تواند آرامش و خواب شبانه افراد را به هم بزند.

لباس مناسب طبیعت‌گردی بپوشید

کوهپیمایی و طبیعت‌گردی یکی از کارهای رایج و دوست‌داشتنی در کشور سوئیس است. دولت سوئیس به منظور راحتی همه شهروندان و گردشگران خود، قانونی وضع کرده است که مطابق با آن، طبیعت‌گردی بدون پوشیدن لباس و به صورت برهنه جرم بوده و می‌تواند علاوه بر به همراه داشتن جریمه نقدی، زندانی شدن را در پی داشته باشد.

اتانازی قانونی است

مرگ اختیاری یا اتانازی، شرایطی است که در آن بیماران لاعلاج یا افرادی که از یک بیماری سخت روانی رنج می‌برند، بنا به درخواست خود و با همراهی تیم پزشکی، به صورت طبیعی و آرام بمیرند. این اقدام در بسیاری از کشورها ممنوع است. با این حال، کشور سوئیس با تصویب قانونی از سال ۱۹۴۲ به بیمارانی که طبق بررسی کمیسیون پزشکی، قادر به زندگی نیستند، اجازه اتانازی را صادر می‌کند. البته بهتر است بدانید که با وجود این که قوانین کشور سوئیس اتانازی را قانونی می‌داند، این اقدام از نظر مردم عجیب و غیرعادی به شمار می‌آید.

قوانین سامری نیکو

سامری نیکو به معنی فردی است که به یک غریبه کمک می‌کند. یکی از قوانین کشور سوئیس، قانون سامری نیکو است که مرتبط با افرادی است که در مواقع اضطراری به صورت داوطلبانه به کمک و حمایت از دیگران می‌پردازند. طبق قانون، اگر فردی به صورت خیرخواهانه و داوطلبانه به افراد مصدوم یا شخصی که گرفتار یک موقعیت خطرناک است، کمک کند، در صورت بروز هرگونه مشکل یا آسیب به فرد مصدوم یا در خطر، مورد مواخذه قرار نخواهد گرفت و مسئولیت قانونی بر عهده او نخواهد بود.

سخن آخر

رعایت قوانین هر کشوری الزامی است تا آن سرزمین یک الگوی کامل از نظم و ترتیب و امنیت باشد. با آشنایی با قوانین کشوری که قصد سفر  به آن را داریم، می‌توانیم از بروز هر اتفاق ناخواسته‌ای جلوگیری کرده و در زمان بروز حادثه، با آرامش از قانون و مقامات آن کشور طلب یاری و مساعدت کرد. قوانین کشور سوئیس نیز همانند هر کشور دیگری همچون نیروی نامرئی از امنیت و آرامش این سرزمین محافظت کرده و احساس برابری و همدلی برای گردشگران پدید آورده است.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید