sabasafar-logo
تور مالدیو، تور ماله، آژانس مسافرتی صباسفر
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: محمد اشرفی
12 بهمن 1402

آشنایی با پوکت زیباترین شهر تایلند

طی سال‌های اخیر شهر توریستی و جذاب پوکت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شهرها برای گردشگران از سراسر جهان شده‌ است. درحقیقت یکی از دلایل اصلی این موضوع زیبایی بی‌اندازه و تنوع تفریحات و غذاهای این شهر محسوب می‌شود. این جزیره زیبا در جنوب غربی کشور تایلند واقع شده و سواحل بسیار زیبا و طبیعت خیره‌کننده آن باعث شده تا هرساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این جزیره سفر کنند. اگر قصد دارید یک تعطیلات عالی را در منطقه‌ای شگفت انگیز و خوش آب‌وهوا بگذرانید، سواحل شنی زیبا و آبی زلال و شفاف ازجمله جاذبه‌های جزیره پوکت بوده که شما را قطعا حیرت‌زده می‌کند.

حتی اگر اهل دریا و ساحل نیستید هم این جزیره می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای سفرتان باشد؛ چراکه در تور پوکت می‌توانید از جنگل‌های سرسبز گرمسیری، شالیزارها و جنگل‌های گسترده نارگیل بازدید نمایید. همچنین قایق‌سواری، موج‌سواری، فیل‌سواری و حتی بانجی جامپینگ نیز از دیگر تجربیات شیرین سفر به پوکت محسوب می‌شوند. به یاد داشته باشید که پوکت ازجمله مقاصد پرطرفداری است که همیشه مملو از گردشگر و توریست‌های خارجی بوده؛ بنابراین سفر به این شهر می‌تواند برای شما بسیار خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی باشد.

در واقع جزیره پوکت به‌دلیل داشتن شن‌های ساحلی سفید، دریاهای نیلگون، درختان نخلی و شهرهای پرجنب‌وجوش در جهان شناخته می‌شود. در این جزیره جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود داشته و این شهر یکی از مهم‌ترین مسیرهای تجاری بین هند و چین است. درحقیقت اصلی‌ترین منبع درآمد جزیره پوکت مربوط به صنعت گردشگری می‌شود. زبان رسمی پوکت تایلندی بوده و دارای مساحت 543 کیلومتر مربع است. همچنین جمعیت حاضر در شهر زیبا پوکت طبق آخرین آمار سرشماری 386,605 نفر بوده است.

بهترین زمان سفر به پوکت

پوکت درطول سال دارای آب و هوا گرم و شرجی بوده و فصل گرما در این جزیره از ماه مارچ تا اوایل می یا به بیان دیگر از فروردین‌ماه تا خردادماه است. در این شهر صبح‌ها و بعدازظهرها هوا کاملا آفتابی و صاف است؛ اما هنگام عصر بارانی دلپذیر شروع به باریدن می‌کند. همچنین به یاد داشته باشید که بومی‌های این جزیره ماه نوامبر تا فوریه (آذرماه تا اسفندماه) را فصل سرما می‌نامند؛ چراکه هوا بسیار عالی و مطبوع شده و معمولا گردشگران این فصل را به‌منظور سفر به جزیره پوکت انتخاب می‌کنند.

توجه داشته باشید که بهترین زمان سفر به پوکت از ابتدا ماه نوامبر تا آوریل است. درحقیقت 10 آبان تا 10 اردیبهشت زمانی است که شرایط آب‌وهوایی برای فعالیت‌های ساحلی همچون قایق‌رانی و شنا بسیار ایده‌آل و مناسب محسوب می‌شود. همچنین شش‌ماه بین ماه‌های می تا اکتبر (11 اردیبهشت تا 9 آبان) فصل بارش‌های موسمی بود و ممکن است شرایط آب‌وهوایی باعث بروز موقعیت‌های خطرآور برای شما شود. بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از تور پوکت به این جزیره سفر کنید، زمانی را انتخاب نمایید که آب‌وهوای معتدلی در جزیره حکم‌فرما باشد. البته بهتر است بدانید که در این مواقع قیمت خدمات گردشگری نظیر هتل و رستوران افزایش پیدا می‌کند. در مواقعی که آب‌وهوا جزیره کمی طوفانی است نیز قیمت انواع تورهای آسیایی همچون تور پوکت به‌دلیل کاهش تقاضا برای سفر تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

جاذبه های گردشگری پوکت

اگر اولین‌بار است که قصد دارید به کشور تایلند سفر کنید و از جزیره‌ای جذاب و دیدنی پوکت بازدید فرمایید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این سفر را با تور انجام دهید؛ چراکه با خرید تور پوکت دیگر نیازی نیست که برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید، درباره جاذبه‌های گردشگری جست‌وجو و از ساعات بازدید و دیگر اطلاعات مربوط اطلاعات کامل پیدا کنید. در حقیقت با خرید تور پوکت خیالتان تا حد زیادی از بابت بازدید از جاذبه‌های گردشگری و هزینه‌های مربوطه راحت می‌شود؛ چراکه در این تور خدماتی نظیر هتل ترانسفور فرودگاهی، بلیط هواپیما رفت‌وبرگشت و… گنجانده شده‌ است. در حقیقت با خرید این تور می‌توانید طبق برنامه از بخش‌های مختلف جزیره پوکت دیدن فرمایید. همچنین زمان‌های آزادی برای مسافران درنظرگرفته‌شده که می‌توانید به سراغ جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی بیشتری از این شهر بروید. برخی از مکان‌های دیدنی جزیره پوکت شامل موارد زیر می‌شوند.

پارک تفریحی فانتازیا

پارک تفریحی فانتازیا پوکت که با عنوان دیزنی لند جنوب شرقی آسیا نیز شناخته می‌شود، نماد فرهنگ، هنر و تاریخ تایلند است. معمولا بازدید از پارک تفریحی فانتازیا در تور پوکت گنجانده می‌شود؛ چراکه این مجموعه دارای جاذبه‌های مهیج و سرگرم‌کننده‌ای همچون فروشگاه‌های متنوع، سیرک‌های بامزه و رویدادهای فرهنگی برجسته است. همچنین غذا خوردن در رستوران بوفه گلدن کیناری نیز از دیگر جذابیت‌های پارک تفریحی فانتازیا محسوب می‌شود.

جزیزه فانگ انگا

جزیره فانگ انگا پوکت یکی از مناسب‌ترین مقاصد برای ماجراجویان محسوب می‌شود. قطعا شما نیز تا به امروز چشم‌اندازهای زیبایی از صخره‌های آهکی این جزیره دیده‌اید. این جزیره با نام جزیره جیمزباند نیز مشهور بوده و یکی از جاذبه‌های اصلی آن ساختارهای سنگ آهکی سربرافراشته از دریا است. شرکت‌های مختلف ارائه دهنده تور، امکان گشت‌وگذار در این جزیره را برای مسافران خود فراهم نموده‌اند که تجربه به‌یادماندنی و مهیجی برای گردشگران به همراه خواهد داشت. شما با استفاده از تور پوکت و سفر به این جزیره می‌توانید به غواصی و قایق‌سواری بین غارهای آهکی و حتی ماهیگیری مشغول شوید. بنابراین اگر به‌دنبال تجربه‌ای به‌یادماندنی و بی‌نظیر هستید، حتما جزیره فانگ انگا را در لیست گردشگری خود قرار دهید.

مجسمه بودای بزرگ

یکی دیگر از نقاط توریستی و دیدنی جزیره پوکت، مجسمه بودای بزرگ است. ارتفاع این مجسمه به 45 متر می‌رسد و شما می‌توانید از دوردست نیز به‌راحتی آن را مشاهده کنید. در حقیقت با حضور در کنار مجسمه بودای بزرگ نظاره‌گر نمایی 360 درجه از جزیره خواهید بود. همچنین می‌توانید در کنار این مجسمه عکس‌های به‌یادماندنی بگیرید و خاطره خود را از این سفر به زیباترین شکل ممکن ثبت کنید.

جزایر فی فی

جزایر فی فی جزو جذاب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های دیدنی پوکت بوده که هرروزه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. در حقیقت بسیاری از افراد پوکت را با این جزایر می‌شناسند. جزایر فی فی یکی از پرطرفدارترین نقاط توریستی تایلند بوده که درطول روز قایق‌های مختلفی از گردشگران درحال رفت‌وآمد به آن هستند. جزایر فی فی از دو جزیره فی فی کوچک و فی فی بزرگ تشکیل شده که امروزه فی فی کوچک خالی از سکنه است. غار بی‌نظیر و زیبا Viking نیز در این جزیره واقع شده و همواره بر جذابیت‌های آن افزوده است.

مدارک مورد نیاز برای خرید تور پوکت

هر ایرانی برای حضور در خاک تایلند باید حتما دارای ویزا آن باشد. ویزا تایلند در دو حالت فوری و معمولی صادر می‌شود و مدت زمان لازم برای صدور آن 10 روز کاری سفارت تایلند است. توجه داشته باشید که شما تنها می‌توانید یک‌بار از ویزا خود به‌منظور ورود به تایلند استفاده کنید. این ویزا 3 ماه اعتبار داشته و بعد از ورود به مدت 1 ماه می‌توانید در این کشور به گشت‌وگذار بپردازید. درصورتی‌که قصد رزرو تور پوکت را دارید، باید مدارک زیر را به‌منظور خرید تور آماده سازید.

  • پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  • تمکن مالی حداقل 50 میلیون تومان
  • 2 قطعه عکس شش در چهار با پس زمینه سفید
  • فرم سفارت
  • کپی کارت ملی یا رسید آن به همراه کپی صفحه اول و دوم شناسنامه

مزایا سفر به شهر پوکت با تور آژانس مسافرتی صباسفر

یکی از مناسب‌ترین روش‌های بازدید از کشورهای خارجی، استفاده از تور است. سفر به همراه تور مزیت‌های مختلفی را در اختیار توریست‌ها قرار خواهد داد که آژانس مسافرتی صباسفر این موارد را به بهترین شکل ممکن و با پشتیبانی عالی به شما عزیزان ارائه می‌کند. اگر قصد سفر به جزیره پوکت را دارید و به‌دنبال یک آژانس مسافرتی مطمئن و قابل‌اعتماد می‌گردید، بهتر است بدانید که آژانس مسافرتی صباسفر امور مربوط به سفر شما را به بهترین نحو انجام می‌دهد و شما با خیال راحت می‌توانید به گردش و تفریح بپردازید. این آژانس مسافرتی برای تور پوکت خدماتی نظیر رزرو هتل، بلیط رفت‌وبرگشت، بیمه مسافرتی و ویزا توریستی را ارائه می‌دهد. درواقع انجام برنامه‌ریزی اصولی توسط لیدرها برای مدت زمانی‌که در جزیره پوکت هستید، سبب می‌شود که دیگر نگران برنامه‌ها و مدت زمانی‌که صرف آن‌ها می‌کنید، نباشید و از طبیعت زیبا این جزیره نهایت لذت را ببرید.

آژانس مسافرتی صباسفر امنیت مسافران را تضمین می‌کند و مسافران را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانند از آن استفاده کنند. بنابراین انتخاب آژانس مسافرتی مطمئن همچون آژانس مسافرتی صباسفر می‌تواند امنیت شما و همراهانتان را درطول سفر حفظ کند. یک مزیت مهم دیگر که سفر با آژانس مسافرتی صباسفر برای شما به‌همراه خواهد داشت، کاهش هزینه‌های سفر است. درحقیقت سفر با این آژانس مسافرتی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود؛ چراکه افزایش تعداد مسافران باعث بهره‌مندی از تخفیف‌های مناسب و کاهش هزینه‌ها می‌شود و درصورتی‌که به‌صورت گروهی اقدام به سفر کنید، در بسیاری از موارد مشمول تخفیف‌های خاصی بابت بازدید از بناهای تاریخی و تفریحات مختلف خواهید شد. خرید تور پوکت از آژانس مسافرتی صباسفر علاوه‌بر به جنبه‌های مثبت اقتصادی باعث می‌شود که شما درطول سفر یک راهنما با معلومات بالا نیز در اختیار داشته باشید و اطلاعات بسیار مفیدی را از سفرتان دریافت کنید.

هزینه های سفر به شهر پوکت

پوکت از جمله مقاصد پرطرفداری بوده که در بیشتر روزهای سال مملو از توریست های خارجی است. سفر به این جزیره می‌تواند بسیار لوکس و مجلل یا معمولی و ارزان‌قیمت باشد؛ چراکه قیمت تور پوکت بیشتر به انتخاب‌های متنوع شما وابسته است. درحقیقت هزینه سفر شما متناسب با تغییر شرایط سفر، امکانات و خدماتی که دریافت می‌کنید و… می‌تواند متغیر باشد. ترانسفور فرودگاهی برای رفت‌وبرگشت، بیمه مسافرتی، گشت شهری رایگان، ارائه سیم کارت، تور لیدر فارسی زبان مسلط به زبان انگلیسی و… همگی در هزینه نهایی تور پوکت موثر خواهند بود.

همچنین هتلی که قصد اقامت در آن را دارید نیز تاثیر بسیار قابل‌توجهی در قیمت تور پوکت خواهد داشت؛ چراکه هتل‌ها در این جزیره به سه دسته سه ستاره، چهار ستاره و پنج ‌ستاره تقسیم‌بندی می‌شوند و هرچه تعداد ستاره هتل‌های پوکت بیشتر شود، امکانات و خدمات آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. همچنین شرکت هواپیمایی برگزارکننده پرواز رفت‌وبرگشت به پوکت و کلاس پروازی نیز بر قیمت نهایی تور شما تاثیرگذار هستند. فراموش نکنید که کلاس پروازی اکونومی نسبت‌به کلاس پروازی بیزینس قیمت کمتری دارد.

نکته قابل‌توجه این است که در برخی از زمان‌های سال میزان تقاضا برای سفر به جزیره پوکت افزایش می‌یابد که همین موضوع باعث افزایش قیمت خدمات گردشگری نظیر هتل و حتی بلیت هواپیماها خواهد شد. البته جالب است بدانید که آژانس‌های گردشگری به‌منظور کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها از چند ماه قبل اقدام به رزرو اتاق‌های هتل و صندلی‌های پرواز می‌کنند. آژانس مسافرتی صباسفر نیز همواره تمام تلاش خود را می‌کند تا پیش‌ از افزایش سفر، ظرفیت تور خود را تکمیل سازد. بنابراین شما می‌توانید از این آژانس مسافرتی تور سنگاپور، پوکت و… را با قیمتی مناسب و اقتصادی خریداری کنید.

سوالات متداول

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید