sabasafar-logo
سفر به اندونزی
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: محمد اشرفی
29 بهمن 1402

بهترین زمان سفر به اندونزی

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین زمان سفر به اندونزی هستید، باید دلیل سفر خود را مشخص کنید. اگر می‌خواهید از طریق تور اندونزی به این کشور زیبا و سرسبز سفر کنید مشاوره‌های لازم در مورد بهترین زمان سفر به شما ارائه می‌شوند. اینگونه شما می‌توانید با توجه به انتظاراتی که دارید، سفر خود را در یک زمان مناسب برنامه ریزی کرده و از لحظات حضورتان در این کشور نهایت استفاده را داشته باشید.

بر این اساس باید بگوییم برای انتخاب بهترین زمان سفر به اندونزی، فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می‌شوند. معمولا از نظر آب و هوایی فصل تابستان بهترین زمان برای رفتن به اندونزی و بخصوص سفر به جزیره بالی است. در این مطلب بیشتر به جزئیات این موضوع می‌پردازیم.

همه چیز درباره سفر به اندونزی

بیایید قبل از اینکه در خصوص بهترین زمان سفر به اندونزی صحبت کنیم، کمی با این کشور جذاب و دیدنی آشنا شویم. یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقاصد توریستی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه توریست‌ها و گردشگران از نقاط مختلف دنیا قرار گرفته، کشور اندونزی و جزیره معروف آن بالی است.

اندونزی در جنوب شرقی آسیا و در اقیانوس هند واقع شده و به عنوان بزرگ‌ترین کشور اسلامی در دنیا شناخته می‌شود. این مجمع الجزایر بیش از ۱۷۰۰۰ جزیره کوچک و بزرگ را در دل خود جای داده است. تغییرات آب و هوایی در این کشور بسیار زیاد و در مواقعی غیر قابل پیش بینی است. از این رو افرادی که تصمیم به سفر به این کشور را دارند باید تجهیزات لازم از قبیل لباس مناسب برای هر فصل را همراه خود داشته باشند.

البته این تغییرات آب و هوایی به دلیل فشار یا دمای بالای هوا نیست. آن چیزی که باعث تنوع شرایط آب و هوایی در اندونزی شده بارندگی‌های بسیار زیاد آن است. آب و هوای این کشور بسیار مرطوب، گرم و استوایی است. مهم‌ترین دلیل این رطوبت نیز احاطه شدن توسط دریا و وجود جنگل‌های انبوه استوایی در آن است. به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود علاقمندان به سفر توریستی، فصل تابستان را برای رفتن به این کشور انتخاب کنند که هوا در آن خشک‌تر است.

بهترین زمان سفر به اندونزی

اگر اولین تجربه‌ای است که برای سفر به اندونزی دارید، مسلما در خصوص مواردی همچون؛ وضعیت جوی اندونزی، مکان‌های توریستی، شرایط حمل و نقل، بهترین هتل‌ها، هزینه سفر و… اطلاعات کافی ندارید. آژانس مسافرتی صباسفر یکی از مجموعه‌های متخصص در حوزه برگزاری انواع تور آسیایی و اروپایی است که بهترین خدمات سفر را به مشتریان خود ارائه می‌کند. شما می‌توانید از طریق نمایندگان این مجموعه اطلاعات لازم را در مورد تور اندونزی و بهترین زمان سفر به آن بدست آورید.

برای اطلاع از اینکه چه زمانی مناسب سفر شماست، باید نسبت به نیازها و علاقمندی‌های خود شناخت خوبی کسب کرده باشید. به عنوان مثال، برخی از افراد تمایل دارند سفر خود را به زمانی موکول کنند که تا حد امکان خبری از شلوغی و ازدحام نباشد. این دسته از افراد به آرامش بیشتری نیاز دارند و می‌خواهند وقتی به اندونزی سفر کنند که برای رفتن به طبیعت و لذت بردن از تفریحات آن با همهمه و شلوغی مواجه نباشند.

در مقابل عده‌ای نیز تمایل دارند سفر خود را به زمانی موکول کنند که همه چیز از نظر آب و هوایی در بهترین شرایط خود قرار داشته باشد. اگر جزء این دسته از افراد هستید، در اینگونه مواقع طبیعی است اگر با ازدحام جمعیت روبرو شوید. چرا که اغلب مسافران ترجیح می‌دهند در فصل خوش آب و هوا به این کشور سفر کنند. موارد دیگری نیز در سفر به اندونزی حائز اهمیت هستند که در بخش‌های آتی به آن‌ها اشاره خواهیم داشت. اما بیایید سفر به این کشور زیبا و سرسبز را از جهات گوناگون مورد بررسی قرار دهیم

بهترین زمان سفر به اندونزی: از نظر آب و هوا

همانطور که اشاره کردیم، اگر موضوع شلوغی و ازدحام جمعیت در اندونزی و به ویژه در جزیره بالی برایتان چندان مطرح نیست و اهمیتی ندارد، بهترین زمان سفر به این منطقه زمانی است که از نظر آب و هوایی در مطبوع‌ترین حالت خود قرار داشته باشد. این فصل هم، فصل تابستان است که در آن آب و هوا کاملا خشک است و از رطوبت هوا نیز تا حد زیادی کاسته می‌شود.

فصل تابستان یا ماه‌های (ژوئن، جولای و آگوست) برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند از تفریحات آبی نهایت استفاده را داشته باشند بهترین زمان است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که سفر به اندونزی در هر فصلی از سال هیجان و لذت خاص خود را دارد. علاوه بر تابستان، فصل بهار (ماه‌های مارس، آوریل و مه) نیز جزء ایام تقریبا شلوغ اندونزی به شمار می‌رود که توریست‌ها از نقاط مختلف دنیا به این کشور سفر می‌کنند.

به هر حال اگر تصمیم دارید از تفریحاتی همچون پیاده روی در طبیعت، قایق سواری، غواصی، شنا و… استفاده بیشتری داشته باشید، بهتر است سفر خود را با توجه به شرایط زندگی به یکی از این فصل‌ها موکول کنید. همچنین فصل تابستان برای حمام آفتاب بهترین زمان ممکن است که در آن خبری از ابرهای باران‌زا نیست و معمولا جزایر اندونزی به ویژه جزیره بالی روزهای آفتابی و خشک بیشتری به خود می‌بینند.

بهترین زمان سفر به اندونزی: از نظر کاهش جمعیت توریست

اگر از آن دسته از افرادی هستید که همیشه از شلوغی و ازدحام جمعیت فرار می‌کنید و تمایل دارید برای تفریح و گردش به مکان‌های خلوت و آرام بروید، برای سفر به اندونزی بهتر است فصل‌های پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

با تغییرات آب و هوایی و افزایش بارندگی، از حجم توریست‌ها و گردشگران در اندونزی کم می‌شود و دیگر نیازی نیست شلوغی و همهمه زیاد را تحمل کنید. هتل‌ها در این فصل در خلوت‌ترین حالت خود قرار دارند. برای رفتن به کافه و رستوران نیز احتیاجی به منتظر ماندن در صف‌های طولانی نیست. می‌توانید به راحتی در بازارها و خیابان‌ها پیاده روی کنید و درگیر شلوغی نشوید. به طور کلی با کاهش جمعیت مسافران، آرامش و سکوت بیشتری بر محیط حاکم است.

البته سفر در فصل‌های پاییز و زمستان معایب خاص خود را هم دارد. در این ایام به دلیل بارندگی‌های بسیار زیاد، رطوبت هوا به بیشترین حد خود می‌رسد و روزهای آفتابی به ندرت وجود دارند. بنابراین تفریحاتی همچون حمام آفتاب ممکن است در مدتی که شما در این جزیره حضور دارید امکان‌پذیر نباشد.

بارندگی پی در پی و افزایش رطوبت هوا استفاده از خدمات گردشگری همچون غواصی، قایق سواری، شنا، بازدید از پارک‌های ملی و… را بسیار سخت و در مواقعی غیرممکن می‌کند. در ماه‌های دسامبر، نوامبر و فوریه معمولا تعدادی از پارک‌های ملی در اندونزی تعطیل می‌شوند و شما امکان بازدید از آن‌ها را نخواهید داشت. بنابراین باید به این موارد نیز توجه داشته باشید تا بتوانید برای سفر به اندونزی بهتر تصمیم گیری کنید.

البته جزایر بالی و کالیمانتان جزء جزایری هستند که در تمام ایام سال از حضور توریست‌ها و گردشگران استقبال می‌کنند و همیشه تا حد امکان گردشگران می‌توانند از خدمات توریستی این جزایر بهره‌مند شوند.

بهترین زمان سفر به اندونزی: از نظر فستیوال‌ها و جشنواره‌ها

هر کشوری در مناسبت‌های مهم و خاص، یک سری جشنواره‌ها، فستیوال و رویدادهای مهم برگزار می‌کند که بازدید از آن‌ها می‌تواند برای هر گردشگری جذاب و هیجان‌انگیز باشد. این موضوع در مورد کشور اندونزی نیز کاملا صحت دارد و بسیاری از توریست‌ها برنامه سفر خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند تا بتوانند در یک مناسبت خاص در این کشور حضور داشته باشند.

شرکت در این مراسم طبیعتا می‌تواند تا حدودی افراد را با فرهنگ، سنت و آداب و رسوم مردمان آن منطقه بیشتر آشنا کند. بنابراین داشتن چنین تجربه‌ای بسیار ارزشمند است. برای اینکه بتوانید در این جشنواره‌ها و رویدادهای مهم شرکت کنید، باید از زمان دقیق برگزاری آن‌ها مطلع باشید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین مراسم در بالی اشاره می‌کنیم.

جشنواره بادبادک در بالی

یکی از رویدادهای هیجان‌انگیز در جزیره بالی که در ماه جولای برگزار می‌شود، جشنواره بادبادک‌هاست. در این جشن بزرگ، بادبادک‌های عظیم الجثه که نمادی از سنت‌های قدیمی مردمان اندونزی هستند در ساحل Sanur و در منطقه پادانگالاک به آسمان فرستاده می‌شوند.

جشنواره نوسا دوئا

فستیوال نوسا دوئا (Nusa Dua)، در ماه آگوست و در جنوب شرقی بالی در یک اقامت مجلل و لوکس ساحلی برگزار می‌شود. از سری اتفاقات هیجان‌انگیز این فستیوال می‌توانیم به نمایشگاه‌های هنری بسیار جذاب، رویدادهای ورزشی و اجراهایی که گویای فرهنگ مردم اندونزی است اشاره کنیم.

عید نایپی یا روز سکوت

یکی از عجیب‌ترین و البته مهم‌ترین رویدادها در اندونزی سال نو نایپی (Naypyidaw)، است که به روز سکوت نیز معروف است. اگر در چنین روزی در اندونزی باشید، با روزه سکوت مردمان اندونزی مواجه خواهید شد. این روز، روز بسیار مقدسی است و در ماه مارس یا اوایل آوریل برگزار می‌شود.

البته یک سری نکات مهم هستند که باید در مورد این روز بدانید. با اینکه شب قبل از روز سکوت، مردم به پایکوبی و شادی می‌پردازند و همه جا چراغانی و آذین‌بندی می‌شود، اما در روز سکوت هیچ فردی اجازه صحبت ندارد. حتی مسافران و گردشگران نیز باید در اتاق‌های خود در هتل بمانند و صدایی از آن‌ها شنیده نشود.

مکان‌های دیدنی، سواحل بالی و حتی فرودگاه‌های بین المللی در این روز تعطیل هستند. توجه داشته باشید که این روز برای مردم اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به عقاید آن‌ها احترام بگذارید. مسلما سکوت مطلق در یک روز و عدم اجازه برای استفاده از خدمات گردشگری، می‌تواند روی سفر شما تاثیر منفی بگذارد. بنابراین اگر با چنین رویدادی مشکل دارید، بهتر است برنامه سفرتان را طوری تنظیم کنید که در این روز در بالی نباشید.

جشنواره هنر بالی

یکی از رویدادهای فرهنگی که هرساله در ماه‌های ژوئن و جولای برگزار می‌شود، جشنواره هنری بالی است. این مراسم یک افتتاحیه بسیار باشکوه دارد و در آن دستاوردهای فرهنگی و آثار هنری مهم به معرض نمایش گذاشته می‌شوند.

جشن بالیایی گالونگان

یکی دیگر از جشنواره‌های بسیار مهم در بالی، جشن بالیایی گالونگان است که هرساله در ماه نوامبر برگزار می‌شود. مدت زمان این جشن ده روز کامل است. تزئینات انجام شده در این جشن بسیار خاص و باشکوه هستند. شما می‌توانید در تمام خیابان‌های شهر درختان بامبو را مشاهده کنید که به شکلی زیبا تزئین شده‌اند. این فضا برای گردشگران و توریست‌ها بسیار دلنشین و هیجان‌انگیز است. این روز برای مردم بالی ارزش و اهمیت زیادی دارد. آن‌ها بر این باور هستند که در این ایام تمام خدایان به زمین می‌آیند. همچنین در روز پایانی این مراسم، یک مراسم باشکوه روحانی برای ارواح و از دست رفتگان بالی برگزار می‌شود.

ارزان‌ترین زمان سفر به اندونزی

فاکتور مهم دیگری که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، موضوع هزینه‌های سفر است. سفر کردن به یک منطقه بسیار بکر و زیبا که هرساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند، به بودجه و سرمایه کافی نیاز دارد. اما شما می‌توانید با یک برنامه ریزی درست، تا حد امکان هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید و یک سفر مقرون به صرفه و اقتصادی را تجربه کنید.

در قدم نخست بهتر است برای سفر به بالی از طریق شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی اقدام کنید. این کار باعث می‌شود تا مدیریت بهتری روی هزینه‌هایتان داشته باشید و مشاوره‌های مفیدی در این زمینه دریافت کنید. مواردی هستند که در هزینه سفر شما بسیار موثرند. مهم‌ترین آن، فصلی است که برای سفر انتخاب می‌کنید.

اگر تصمیم داشته باشید در یک فصل شلوغ به بالی یا هر جزیره توریستی دیگر در اندونزی بروید، مسلما هزینه‌های سفر بیشتر خواهند بود. وقتی تعداد درخواست و تقاضا در ایام خاصی از سال برای یک منطقه فوق العاده زیبا و سرسبز همچون کشور اندونزی بیشتر ‌شود، به طبع هزینه‌های مربوط به بلیط هواپیما، هزینه اقامت در هتل، هزینه خورد و خوراک، هزینه تردد و حمل و نقل و بخصوص هزینه استفاده از خدمات گردشگری نیز بیشتر خواهد بود.

پس فصل‌های بهار و تابستان برای افرادی که می‌خواهند هزینه کمتری برای سفر بپردازند، زمان مناسبی نیستند. شما می‌توانید با سفر در فصل‌های پاییز و نهایتا زمستان هزینه کمتری پرداخت کنید. البته نگران نباشید در این ایام نیز می‌توانید در برخی رویدادها و جشن‌ها شرکت کنید. به عنوان مثال؛ رویداد نوسا دوآ فیستا که شامل ۷ روز بسیار شاد و مفرح است در فصل پاییز برگزار می‌شود.

بهترین تفریحات در اندونزی کدامند؟

شاید شما هم کنجکاو باشید که بدانید در سفر به اندونزی چه چیزهایی انتظارتان را می‌کشد و قرار است چه اتفاقات هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. در این بخش به چند مورد از جذاب‌ترین مکان‌های توریستی و تفریحات در جزایر زیبای اندونزی اشاره می‌کنیم:

•شهر مینیاتوری تامان در جاکارتا

•بازدید از پارک ملی کومودو و دیدن مارمولک‌های غول پیکر کومودو از نزدیک

•رفتن به جزایر گیلی و شنا کردن در منطقه حفاظت شده‌ای که محل زندگی لاک پشت‌های دریایی است.

•رفتن به معابد و شرکت در کلاس‌های یوگا

•بازدید از رقص‌های محلی در اوبود

•غواصی با تجهیزات و بازدید از زیستگاه طبیعی مرجان‌های دریایی

•رفتن به پارک ملی برومو و تماشای طلوع خورشید که منظره‌ای بسیار بی‌نظیر و دیدنی دارد.

•استفاده از خدمات اسپا و ماساژ درمانی که در مناطق مختلف اندونزی بخصوص در جزیره بالی بسیار رایج است.

•بازدید از شهر معروف و توریستی جاوه به نام یوگیاکارتا

•گشت و گذار در مراکز خرید و همچنین بازدید از بازارهای محلی و…

نتیجه گیری

بهترین زمان سفر به اندونزی بسته به انتظارات و شرایط هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. در واقع نمی‌توان گفت یک فصل خاص بهترین زمان برای همه است. به طور کلی بهار و بخصوص فصل تابستان از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای رفتن به اندونزی هستند. در این فصل‌ها آب و هوا کاملا خشک است و روزهای آفتابی بیشتری برای طبیعت گردی و تفریحات آبی وجود دارد. همچنین بسیاری از فستیوال‌ها و رویدادهای مهم در این فصل‌ها برگزار می‌شوند که گردشگران می‌توانند در آن‌ها شرکت کرده و بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این کشور آشنا شوند.

اما افرادی که از نظر هزینه سفر با محدودیت مواجه هستند و تمایل دارند سفر ارزان‌تری را تجربه کنند، می‌توانند سفر خود را به فصل‌های پاییز و زمستان موکول کنند. در این ایام به دلیل رطوبت بالای هوا معمولا گردشگر کمتری در اندونزی وجود دارد و همه جا خلوت و آرام است. بنابراین می‌توان گفت علاقمندان سفر به اندونزی باید ابتدا شرایط خود را در نظر داشته باشند و با توجه به این شرایط، بهترین زمان برای سفر را انتخاب کنند.

سوالات متداول

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید