sabasafar-logo
تور ایتالیا
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: محمد اشرفی
28 بهمن 1402

راهنمای سفر به ایتالیای شگفت‌انگیز

یکی از پرطرفدارترین سفرهای اروپایی در میان توریست‌ها و گردشگران مربوط به تور ایتالیا می‌شود. کشور ایتالیا به عنوان جنوبی‌ترین کشور در قاره اروپا شناخته می‌شود که بیشتر دارای مرزهای آبی است. اما از سمت شمال در همسایگی کشورهای فرانسه، اتریش، اسلوونی و همچنین سوئیس قرار دارد.

این کشور آب و هوای معتدلی دارد. اما با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص ایتالیا، طبیعت آن در هر نقطه می‌تواند بسیار متفاوت و متنوع باشد. جاذبه‌های توریستی و گردشگری این کشور به قدری زیاد هستند که شما با یک بار سفر کردن به آن نمی‌توانید از تمامی این مکان‌های جذاب دیدن کنید. اما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که سفر به ایتالیا به یکی از جذاب‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین سفرهای عمر شما تبدیل خواهد شد.

بیشترین آثار باستانی که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند در کشور ایتالیا قرار دارند. پس شما با یک کشور با فرهنگ و تاریخ بسیار غنی روبرو هستید که می‌تواند برایتان حرف‌ها برای گفتن داشته باشد. حتی اگر تاکنون تجربه سفر به ایتالیا را نداشته باشید حتما از شهرت جهانی شهرهای بزرگ و مهم آن همچون؛ میلان، رم، ونیز و فلورانس به خوبی مطلع هستید.

در یک گشت و گذار ساده در شهرهای ایتالیا می‌توانید با شگفتی‌های زیادی روبرو شده و برای ساعت‌ها متحیر بمانید. برای اینکه بتوانید در سفر به ایتالیا بهترین خاطرات را به ثبت برسانید، باید از قبل اطلاعات کاملی در مورد مکان‌های توریستی، هزینه‌های سفر، غذاها و خوراکی‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های آن بدست آورید. ما در ادامه شما را با جزئیات این سفر بیشتر آشنا می‌کنیم.

شرکت در تور ایتالیا

برای سفر به ایتالیا بهترین راه شرکت در تور ایتالیاست. از آن جایی که مقاصد و شهرهای توریستی در ایتالیا بسیار متنوع و گسترده هستند، داشتن یک برنامه ریزی اصولی و اقتصادی بسیار کمک کننده است. اینگونه می‌توانید از تک تک لحظات سفرتان به نحو احسنت استفاده کنید و روی هزینه‌های سفرتان نیز مدیریت خوبی داشته باشید.

در این مورد پیشنهاد می‌شود از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر در تورهای چند هفته‌ای ایتالیا ثبت نام کنید. تور ایتالیا نیز بسته به بودجه و برنامه شما می‌تواند شرایط متفاوتی داشته باشد. شرکت صباسفر از مجموعه‌های فعال در حوزه برگزاری انواع تور آسیایی و اروپایی، بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه می‌کند. از جمله خدمات این شرکت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•برگزاری انواع تور ایتالیا با توجه به مقاصد توریستی موردنظر مسافران که عبارتند از؛ تور میلان، تور ونیز، تور فلورانس و تور رم (این تورها در دو نوع تک مقصدی و ترکیبی برگزار می‌شوند.)

•انتخاب بهترین هتل برای اقامت مسافران و رزرو اتاق برای آن‌ها

•رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

•بیمه مسافرتی

•ارائه خدمات در زمینه صدور ویزای توریستی ایتالیا

•معرفی بهترین و محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در ایتالیا و برنامه ریزی درست برای بازدید از آن‌ها

•مدیریت هزینه‌های سفر

•در نظر گرفتن تورلیدر فارسی زبان برای راحتی بیشتر مسافران در سفر

•پشتیبانی ۲۴ساعته و…

توجه داشته باشید که یکی از قوانین کشور ایتالیا برای پذیرش توریست‌ها و گردشگران، داشتن ویزای توریستی است. بنابراین از ورود افراد بدون داشتن این ویزا ممانعت به عمل می‌آید. پروسه دریافت ویزای توریستی نیز کمی زمانبر است و اگر این کار را از طریق یک شرکت مسافرتی معتبر و متخصص انجام دهید، طبیعتا فرایند آن با سرعت بیشتری طی می‌شود.

جاهای دیدنی ایتالیا

جذاب‌ترین بخش سفر به ایتالیا بازدید از مکان‌های دیدنی، رفتن به دل طبیعت و تفریحاتی است که شاید تا پیش از این هرگز تجربه نکرده باشید. این کشور آمیخته‌ای از هنر، فرهنگ، تاریخ و مدرنیته است. به همین دلیل گردشگران با هر نوع شخصیت و سلیقه‌ای می‌توانند به راحتی سرگرم شوند و از مدت زمان اقامت خود نهایت لذت و استفاده را داشته باشند. بیش از این وقت شما را نمی‌گیریم. در ادامه با بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا آشنا می‌شویم.

برج پیزا

حتما اگر در مورد کشور ایتالیا کمی تحقیق کرده باشید یا تصاویر آن را در فضای مجازی دیده باشید، با تصاویر مربوط به برج پیزا نیز روبرو شده‌اید. برج پیزا در “میدان معجزه” در شهر پیزا واقع شده است. این شهر کوچک بندری شهرت خود را به واسطه همین برج بدست آورده است. همانطور که احتمالا مطلع هستید، یکی از دلایل مهم معروفیت برج پیزا نیز به واسطه انحنا و کج بودن آن است. به همین دلیل این برج به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی در شهر پیزا تبدیل شده است.

این برج دارای هفت ناقوس است که هر ناقوس نماد یک نت موسیقی به شمار می‌رود. شاید از خود بپرسید چرا این برج باید دارای زاویه و انحنا باشد؟ این موضوع مربوط به شرایط زمینی است که برج روی آن بنا شده است. نوع خاک این زمین، ماسه‌ای اسفنجی است. خاکی که از ترکیب ماسه، خاک و رس آبرفتی تشکیل شده است. ۶۰ درصد از این خاک را آب تشکیل داده است. بنابراین می‌توان گفت برج پیزا در واقع روی یک زمین باتلاقی مانند بنا شده است. پس کج بودن بنا امر طبیعی به نظر می‌رسد. بسیاری از توریست‌ها و گردشگران از همین زاویه دار بودن برج تصاویر هنری و خلاقانه‌ای به ثبت رسانده‌اند.

آمفی تئاتر کولوسئوم

یکی دیگر از جاهای دیدنی که در سفر به ایتالیا حتما باید از آن دیدن کنید، آمفی تئاتر کولوسئوم واقع در شهر بزرگ رم است. این آمفی تئاتر از دو جهت به محبوبیت رسیده است. اولین مورد اینکه مهم‌ترین عنصر و المان در شهر رم به شمار می‌رود و دومین مورد این که در دنیا به عنوان بزرگ‌ترین آمفی تئاتر شناخته شده است.

این آمفی تئاتر قدمتی۱۹۰۰ساله دارد و هم جوار بودن آن با ساختمان‌های مدرن و امروزی، منظره‌ای جذاب و منحصر به فرد را خلق کرده است. اگر بخواهیم میزان محبوبیت این بنای تاریخی را بیشتر شرح دهیم باید بگوییم به همان اندازه که برج ایفل در پاریس، اهرام ثلاثه در قاهره مصر و برج‌های دوقلو در کوالالامپور به شهرت جهانی رسیده‌اند و جزء مهم‌ترین نمادهای این شهرها به شمار می‌روند، ساختمان کولوسئوم نیز به همان اندازه در ایتالیا محبوب است.

ونیز ایتالیا

محال ممکن است که در مورد جاهای دیدنی و توریستی ایتالیا صحبت شود اما حرفی از ونیز ایتالیا به میان نیاید. در حالت کلی کشور ایتالیا جزء رمانتیک‌ترین و رویایی‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. اما از بین معروف‌ترین شهرهای آن، ونیز چیز دیگری است.

بسیاری از زوجین برای ماه عسل خود، سفر به ونیز رویایی را انتخاب می‌کنند. این شهر در شمال ایتالیا قرار دارد و از کانال‌های متعدد آبی تشکیل شده است. در واقع این کانال‌های آبی همان خیابان‌ها و معابر ونیز هستند که محلی‌ها و توریست‌ها برای تردد در آن‌ها باید اقدام به قایق سواری یا گاندولاسواری کنند.

گاندولاسواری همراه با شنیدن آوازهای سنتی و محلی ایتالیا یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی است که توریست‌های خارجی می‌توانند آن را در ونیز ایتالیا تجربه کنند. در مسیر عبور از کانال ونیز می‌توانید به تماشای بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین کاخ‌ها بنشینید که زمانی ثروتمندان ونیزی در آن زیست می‌کردند.

کلیسای جامع میلان

کلیسایی با وسعت ۱۰ هزار متر مربع که به عنوان پنجمین کلیسای بزرگ در جهان شناخته می‌شود. این سازه عظیم و باشکوه هم از داخل و هم از خارج هر بازدیدکننده‌ای را متحیر و متعجب می‌کند. کلیسای جامع میلان علاوه بر بزرگی و شکوه، در ظرافت نیز نمونه‌ای بی‌نظیر است و جزئیات هنری آن فوق العاده منحصر به فرد هستند که تنها اهل هنر و فعالان در حوزه معماری از این همه دقت و ظرافت به خوبی سر در می‌آورند.

اگر جزء علاقمندان به قرون وسطی و آثار آن زمان هستید، حتما بازدید از این کلیسا را که مجموعه‌ای از مجسمه‌های قرون وسطایی را در دل خود جای داده به شما پیشنهاد می‌کنیم. مطمئن باشید که تماشای این کلیسا از نزدیک چندین برابر جذاب‌تر و حیرت انگیزتر از دیدن تصاویر آن در اینترنت و مجلات است.

جزیره کاپری

دیدنی‌های ایتالیا فقط به مکان‌های تاریخی و هنری آن محدود نمی‌شوند. یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی که شما می‌توانید از دیدن مناظر آن لذت ببرید، جزیره کوچک کاپری است که در منطقه کامپانیا واقع شده است. این منطقه جاذبه‌های توریستی مختلفی دارد و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. از جمله تفریحات این جزیره می‌توانیم به قایق سواری، بازدید از غار آبی (غار بلو گروتو)، بازدید از کاخ جویز، بوستان آگوستو، مشاهده طاق نمای طبیعی و… اشاره کنیم.

شهر ساحلی آمالفی

اگر اهل طبیعت و دیدن مناظر طبیعی باشید و به طور کامل تمایل داشته باشید به سراغ مکان‌هایی با مناظر پوستری بروید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به شهر ساحلی آمالفی حتما سر بزنید. این منطقه نیز به واسطه آب و هوای بکر و مناظر بی‌نظیرش در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. اگر تصاویر این منطقه ساحلی را ببینید متوجه می‌شوید که چه چیزی آن را خاص و منحصر به فرد کرده است. شهرها و خانه‌هایی که در دامنه کوه‌هایی منتهی به دریا بنا شده‌اند. این منطقه همچنین دارای یک کلیسای جامع است.

دیگر مکان‌های دیدنی ایتالیا

با توجه به تنوع گسترده مکان‌های توریستی در ایتالیا ما قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما عزیزان در این بخش به صورت موردی به چند نمونه دیگر از جاذبه‌های گردشگری آن اشاره کنیم. این موارد عبارتند از:

•جزیره Elba

•کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

•دریاچه کومو

•منطقه ساحلی چینکو تره

•منطقه ساحلی سنک‌تر

•شهر واتیکان

•قلعه سفورزا

•کلیسای سن مارکو

•گالری اوفیتزی

•کلیسای سن ویتال

•پارک ملی گرن پارادیزو و موارد بسیار دیگر

بهترین زمان سفر به ایتالیا

بهترین زمان سفر به ایتالیا برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. در واقع این بسته به انتظارات هر فرد دارد که چه شرایطی را برای سفر خود شرایط مطلوبی بداند. برخی از افراد مهم‌ترین اولویتشان در سفر معتدل بودن شرایط آب و هوایی است و برخی دیگر تمایل دارند در فصلی سفر کنند که خبری از ازدحام و شلوغی نباشد.

همانطور که اشاره کردیم، کشور ایتالیا به واسطه موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد در شهرهای مختلف خود می‌تواند شرایط آب و هوایی متفاوتی را تجربه کند. بنابراین اگر مسئله آب و هوا برای شما حائز اهمیت است باید توجه داشته باشید که مقصد توریستی موردنظر شما در فصل انتخابی‌تان دارای چه اقلیم و آب و هوایی است؟

به طور کل و براساس نظر توریست‌ها و گردشگران حرفه‌ای، بهترین زمان سفر به ایتالیا از نظر وضعیت آب و هوا فصل تابستان است. اما باید بدانید که کشور ایتالیا در هر فصلی از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد و شما در هر زمان که به این کشور سفر کنید می‌توانید با کوله باری از خاطرات خوش و هیجان‌انگیز به خانه برگردید.

بهترین هتل‌های ایتالیا

با توجه به اینکه کشور ایتالیا در تمام فصل‌های سال پذیرای حجم زیادی از گردشگران و توریست‌ها از نقاط مختلف دنیاست، برای ارائه خدمات شایسته به آن‌ها به تمامی امکانات تفریحی و رفاهی مجهز می‌باشد. برای یک توریست یا گردشگر مهم است که در چه هتلی و با چه امکاناتی اقامت داشته باشد. به همین دلیل ما در این بخش لیستی از معروف‌ترین هتل‌های ایتالیا را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید با کمی سرچ و تحقیق در مورد هر کدام به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید. از بهترین هتل‌های ایتالیا عبارتند از:

  • Belmond Grand Hotel Timeo
  • Rocco Forte Villa lgiea
  • Grand Hotel Rimini
  • Hotel Raito Amalfi Coast
  • Towers Hotel Stabiae Sorrento Coast
  • Excelsior Palace Hotel
  • Locanda Fioita Hotel
  • Palazzo Galleti Hotel
  • Hotel Albergo

هزینه سفر به ایتالیا

در مورد هزینه سفر به ایتالیا نمی‌توان به طور دقیق اظهار نظر کرد. عوامل متعددی در هزینه سفر شما نقش دارند که باید تک تک آن‌ها را در نظر بگیرید. از مهم‌ترین این عوامل می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

•فصلی که برای سفر به ایتالیا انتخاب می‌کنید مهم‌ترین عاملی است که در هزینه‌های شما تاثیر مستقیم می‌گذارد. به عنوان مثال اگر در یک فصل خوش آب و هوا و شلوغ مثل تابستان به ایتالیا سفر کنید، هزینه‌های مربوط به اقامت، بلیط هواپیما و… به مراتب بیشتر از فصل‌های دیگر همچون زمستان است.

•نوع و کیفیت خدمات هتل رزرو شده و مدت زمان اقامت در آن

•نوع تور ایتالیا که می‌تواند تک مقصدی یا ترکیبی با دیگر تورهای اروپایی باشد.

•هزینه بلیط رفت و برگشت

•هزینه‌های مربوط به بیمه مسافرتی

•هزینه صدور ویزای توریستی

•مکان‌های توریستی که قرار است در این سفر بازدید شوند.

•نحوه حمل و نقل در شهرهای ایتالیا

•هزینه مربوط به خورد و خوراک و…

معمولا شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی برای اطلاع شما، با در نظر گرفتن تمامی موارد یک برآورد کلی از هزینه‌های سفر در اختیارتان قرار می‌دهند تا بتوانید با برنامه ریزی یک سفر مهیج و اقتصادی را تجربه کنید.

غذاهای ایتالیا

اگر جزء علاقمندان به غذا باشید، حتما می‌دانید که ایتالیا به دو غذای اصلی پاستا و پیتزایش شهرت دارد. هر چند که پیتزا و پاستا را می‌توان در هر جایی پیدا کرد. اما تست کردن این غذاها در زادگاه اصلی‌شان یعنی ایتالیا تجربه‌ای است که هیچ گاه تکرار نخواهد شد. در سفر به ایتالیا حتما سعی کنید به رستوران‌های معروف آن بروید و حداقل برای یک وعده هم که شده خود را به صرف یک پیتزا یا پاستای هیجان‌انگیز ایتالیایی دعوت کنید. اما غذاهای محبوب ایتالیا فقط به همین دو مورد محدود نمی‌شوند. در ادامه به چند مورد از خوشمزه‌ترین غذاها و خوراکی‌های ایتالیا اشاره می‌کنیم:

•ریزوتو Risotto

•پستو آلاجنووز Pesto alla Genovese

•لازانیا Lasangne

•ژلاتو Gelato

•ریبولیتا Ribollita

•پولنتا Polenta

•آرانچینی Arancini

•فوکاچیا Focaccia

•راویولی Ravioli

•اوسوبوکو Ossobuco

•تیرامیسو Tiramisu

بهترین رستوران‌های ایتالیا

همانطور که اشاره کردیم، یکی از جذابیت‌های سفر به ایتالیا تجربه خوردن غذاها و طعم‌های جدید است. در ایتالیا، غذا تنها برای سیر شدن استفاده نمی‌شود. غذا درست کردن و غذا خوردن در واقع یک هنر به شمار می‌رود. می‌توانیم اینگونه بگوییم که ایتالیایی‌ها برای این موضوع ارزش زیادی قائل هستند. البته برای اینکه بتوانید طعم واقعی و بی‌نظیر هر غذا را بچشید باید قطعا به یک رستوران حرفه‌ای بروید تا همه چیز در بهترین حالت ممکن به شما ارائه شود.

هر چند که ممکن است هتل محل اقامت شما نیز برای پذیرایی از مهمانان خود دارای رستوران و کافه باشد، با این حال ما نیز لیستی از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های ایتالیا را که از سوی توریست‌ها و گردشگران امتیاز بالایی دریافت کرده‌اند آماده کرده‌ایم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

•رستوران Checchino dal 1887

•رستوران Locanda Cipriani

•رستوران Dry Milano

•رستوران La Pergola

•رستوران Grotta Palazzese

•رستوران Imago at the Hassler

•رستوران Aroma

•رستوران Mirabelle و…

توصیه ما به شما این است که قبل از سفر خود، حتما مقصد توریستی و شهرهایی که قرار است در ایتالیا به آن‌ها سفر کنید را به طور دقیق مشخص نمایید تا بر طبق این اطلاعات، تنها با یک سرچ ساده بتوانید به لیست بهترین هتل‌ها و رستوران‌های آن منطقه دسترسی داشته باشید.

سوالات متداول

  1. آیا برای سفر به اروپا به ویزا نیاز است؟

بله تمامی توریست‌ها و گردشگران با هر قصد و نیتی از سفر (تفریحی و توریستی، دعوت به عنوان مهمان، سفر کاری و…) باید ابتدا اقدام به دریافت ویزای توریستی کنند. برای دریافت این ویزا نیز افراد باید از طریق سفارت ایتالیا در کشور خود اقدام نمایند.

  • برای صرفه جویی در هزینه‌های سفر به ایتالیا چه می‌توان کرد؟

اگر در سفر به ایتالیا با محدودیت بودجه روبرو هستید می‌توانید به جای اقامت در هتل به سراغ هاستل‌ها یا پانسیون‌ها بروید که کیفیت خدمات به نسبت خوبی دارند و از نظر هزینه اقامت، ارزان‌تر از هتل‌ها هستند. همچنین می‌توانید سفر خود را به فصلی موکول کنید که حجم توریست‌ها و گردشگران در شهرهای ایتالیا پایین است. اینگونه هزینه سفر شما به مراتب کمتر خواهد شد.

  • معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا کدامند؟

جای جای این کشور پهناور می‌توانند برای توریست‌ها و گردشگرانی که به تازگی به آن سفر کرده‌اند یک جاذبه توریستی به شمار روند. اما از محبوب‌ترین این مکان‌ها می‌توانیم به آمفی تئاتر کولوسئوم، برج کج پیزا، کانال ونیز، کلیسای جامع میلان و جزیره کاپری اشاره کنیم.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید