sabasafar-logo
راهنمای سفر به هلند
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: محمد اشرفی
3 اسفند 1402

راهنمای سفر به کشور زیبای هلند (2024) عکس + جزییات سفر

یکی از زیباترین کشورها در غرب اروپا، کشور هلند یا همان Netherland با طبیعت بکر و زیبا و کانال‌های آبی‌اش است که از سمت شرق با کشور آلمان و از سمت جنوب با بلژیک همسایگی دارد. پرجمعیت‌ترین شهر هلند، آمستردام است که به عنوان پایتخت این کشور نیز معرفی شده است. شاید برای آن دسته از افرادی که تجربه سفر به هلند نداشته‌اند، این کشور زیبا یک مکان ناشناخته محسوب شود. اما باید بگوییم جاهای دیدنی هلند آنچنان متنوع و گسترده هستند که شاید با یک سفر چند روزه نتوانید از تمام آن‌ها بازدید داشته باشید.

این کشور سالیانه میلیون‌ها گردشگر و توریست را به خود جذب می‌کند و در واقع بخش اعظمی از اقتصاد آن به همین صنعت گردشگری وابسته است. ساکنین این کشور از قومیت‌ها و ادیان مختلف گرد هم آمده‌اند و در کنار هم زندگی مرفه و بی‌نظیری را تجربه می‌کنند. با این وجود که اکثریت جامعه هلند را مسیحیان تشکیل می‌دهند اما می‌توان ادیان دیگری همچون دین اسلام را نیز در آن‌ها مشاهده کرد. چیزی حدود ۱ میلیون نفر مسلمان در این کشور وجود دارند.

وجود باغ‌ها و مراتع پوشیده شده از لاله‌های رنگی باعث شده تا هلند در دنیا به کشور گل و گیاهان زینتی معروف شود. همچنین این کشور فرهنگ و تاریخ بسیار غنی داشته که شما می‌توانید با سفر به آن از آثار و بناهای تاریخی باشکوهش دیدن کنید. اگر قصد سفر به هلند دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعاتی در مورد شرایط سفر به هلند کسب کنید و کمی بیشتر با این کشور و جاذبه‌های دیدنی آن آشنا شوید.

چگونه به هلند سفر کنیم؟

ما در راهنمای سفر به هلند با اشاره به نکاتی مهم به شما می‌گوییم که بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش برای سفر به هلند چه روشی است؟ معمولا افراد برای سفر به دیگر کشورها دو راه پیش روی خود دارند. راهکار اول این است که به صورت مستقل وارد عمل شوند و برای یک سفر انفرادی یا خانوادگی برنامه ریزی داشته باشند. راهکار دوم نیز شرکت در تور هلند است که برای این مورد می‌توانند از طریق شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی اقدام کنند.

مسلما سفر به همراه تور می‌تواند هم از نظر زمانبندی سفر و هم از نظر مدیریت هزینه‌ها برای افراد گزینه بهتری باشد. خصوصا افرادی که تجربه اولین سفر خود به کشور هلند را دارند، بهتر است در این مورد از طریق تور هلند اقدام کنند تا نکات مربوط به سفر نیز به شکل درستی در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

از آن جایی که کشور هلند برای پذیرش توریست‌ها و گردشگران شرایط تقریبا سختی در نظر گرفته، ممکن است در روند اخذ ویزای توریستی مشکلاتی ایجاد شود. از این رو، برای اینکه پروسه صدور ویزای توریستی شما سریع‌تر و بدون دردسر انجام شود بهتر است از یک شرکت گردشگری کمک بگیرید. در اینجا می‌توانیم از آژانس مسافرتی صباسفر نام ببریم که بهترین خدمات گردشگری را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

خدمات آژانس مسافرتی صباسفر

قبل از اینکه در مورد جاهای دیدنی هلند صحبت کنیم و شما را با شگفتی‌های این کشور بیشتر آشنا کنیم، بهتر است پروسه آماده شدن برای این سفر را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم برای ورود به این کشور به عنوان یک توریست و گردشگر باید چه مدارکی در اختیار داشت و چه اقداماتی را انجام داد.

معمولا شرکت‌های مسافرتی به دلیل تجربه بالا و آشنایی با قوانین سفر به هر کشور، می‌توانند پروسه آماده شدن برای سفر را بسیار آسان و راحت کنند. از مهم‌ترین خدمات آژانس صباسفر برای شرکت در تور هلند می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

•ارائه کلیه خدمات مربوط به انتخاب و رزرو هتل برای مسافران

•انتخاب بهترین زمان برای سفر به هلند و برنامه ریزی دقیق برای اینکه افراد بتوانند از تک تک لحظات اقامت در این کشور نهایت استفاده را داشته باشند.

•ارائه مشاوره و همچنین انجام مراحل لازم برای صدور ویزای توریستی هلند

•انتخاب بهترین شرکت هواپیمایی متناسب با بودجه مسافران و رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

•برنامه ریزی بسیار عالی برای حمل و نقل آسان و راحت، خورد و خوراک و بازدید از مکان‌های دیدنی هلند

•ارائه بیمه مسافرتی برای تمامی مسافران

•پشتیبانی ۲۴ساعته برای از بین بردن تمامی ابهامات و سوالات

•برگزاری انواع تور هلند تک مقصدی یا ترکیبی با دیگر کشورهای اروپایی در فصول مختلفی از سال و…

شرایط دریافت ویزای توریستی هلند

یکی از پرتکرارترین سوالات برای سفر به هلند این است که آیا برای سفر به این کشور به عنوان توریست نیازی به اخذ ویزاست یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است. در واقع تمامی افراد با هر قصد و نیتی که به این کشور سفر می‌کنند، باید دارای ویزا باشند. اگر می‌خواهید به عنوان توریست، مهمان یا به عنوان یک تاجر برای سفر چند روزه کاری به این کشور وارد شوید، باید حتما از قبل ویزای توریستی هلند را در اختیار داشته باشید.

برای دریافت این ویزا به یک سری مدارک نیاز دارید که اگر بخواهید به تنهایی و بدون اطلاعات کافی پا در پروسه اخذ ویزا بگذارید، ممکن است کارتان بسیار به طول بینجامد. شرکت صباسفر با مشاوره مفید در این زمینه، مسیر اخذ ویزای توریستی را برایتان هموار کرده است. لیست مدارک لازم برای دریافت این ویزا به شرح زیر هستند:

•کامل کردن فرم مربوط به درخواست ویزای هلند

•داشتن پاسپورت معتبر (پاسپورت باید حداقل ۳ ماه اعتبار داشته باشد و دارای دو صفحه خالی باشد.)

•به همراه داشتن کپی از ویزای قبلی با تمام مهرهای ورود و خروج آن (برای آن دسته از افرادی که پیش از این نیز سابقه سفر به کشورهای اروپایی را داشته‌اند.)

•ارائه تمام مدارک مربوط به هویت و اطلاعات شخصی فرد

•ارائه بلیط هواپیمایی رفت و برگشت برای اطمینان از اینکه فرد مجددا به کشور خود باز می‌گردد.

•بیمه مسافرتی

•ارائه مدارک برای اثبات ‌عدم سوء پیشینه

•دو قطعه عکس باکیفیت با پس زمینه سفید

•مدرک موقعیت شغلی فرد که باید کارفرما آن را به شخص ارائه دهد.

•اطلاعات مربوط به هتل رزرو شده برای اقامت در هلند

جاهای دیدنی هلند

اما رسیدیم به جذاب‌ترین بخش این مطلب که همان معرفی جاهای دیدنی هلند است. حتما شما هم کنجکاوید بدانید در سفر به این کشور هیجان انگیز، چه چیزهایی انتظار شما را می‌کشند و قرار است از چه مکان‌هایی دیدن کنید. وقتی صحبت از یک سفر تفریحی به میان می‌آید، آن هم سفر به خارج از کشور، یعنی همه برنامه‌ها در این جهت چیده شده‌اند تا شما بتوانید از تک تک لحظات سفرتان نهایت استفاده و لذت را داشته باشید.

در سفر به هلند می‌توانید طعم‌ها و مزه‌های جدید را بچشید. می‌توانید از ده‌ها آسیاب بادی معروف و قدیمی هلند دیدن کنید. می‌توانید در امتداد کانال‌های آبی شهر آمستردام در یک غروب دل‌انگیز پیاده روی کنید یا با قایق‌های تفریحی یک تور آبی مهیج را تجربه نمایید. این‌ها تنها بخشی از تفریحاتی هستند که می‌توانید در سفر به هلند و بخصوص شهر آمستردام داشته باشید. اما در ادامه به صورت مفصل به محبوب‌ترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی هلند اشاره می‌کنیم.

گذرگاه‌ها و کانال‌های آبی هلند

از جاهای دیدنی هلند که معمولا بیشتر توریست‌ها و گردشگران در سفر خود به این کشور زیبا حتما از آن‌ها بازدید می‌کنند، گذرگاه‌های آبی آن هستند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به شهر آمستردام این است که اغلب بخش‌های آن روی آب هستند. به همین دلیل شما خواسته یا ناخواسته برای گشت و گذار در این شهر باید از روی کانال‌های آبی آن عبور کنید و به این شکل تردد داشته باشید.

اگر تمایلی ندارید از قایق‌ها و تاکسی‌های آبی استفاده کنید، می‌توانید در حاشیه گذرگاه‌های آبی پیاده روی دل‌انگیزی را تجربه کنید. مناظری که در این پیمایش مشاهده خواهید کرد بی‌نظیر و تکرار نشدنی‌اند. پس تا می‌توانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

ونیز هلند

برخی از افراد شانس دیدن ونیز ایتالیا را از نزدیک نداشته‌اند. اما نگران نباشید. ونیز هلند نیز می‌تواند تداعی کننده ونیز ایتالیا باشد. دهکده زیبا و دیدنی گیتورن (Giethoorn)، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی هلند است و هرساله هزاران گردشگر و توریست را به خود جذب می‌کند.

این دهکده در طی سالیان سال همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده و در آن هیچ خبری از صنعت حمل و نقل امروزی و مدرن نیست. اگر جزء افرادی هستید که از شلوغی شهر به دل طبیعت می‌زنید، ما به شما بازدید از دهکده گیتورن را پیشنهاد می‌دهیم.

نکته جالب توجه در مورد این روستا که باعث شده به ونیز هلند نیز نام بگیرد این است که برای رفتن به آن باید قایقی اجاره کنید و از این طریق به این دهکده راه یابید. البته اگر اهل پیاده روی باشید نیز می‌توانید از پیاده روی روی پل‌های چوبی آن لذت ببرید و به این شکل به روستای گیتورن بروید.

کوکنهوف (باغ اروپا)

همانطور که اشاره کردیم، کشور هلند به کشور گل و گیاه معروف است و یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های دیدنی آن کوکنهوف است که به باغ اروپا نیز آن را می‌شناسند. اگر برای دیدن تمام باغ‌های گل و گیاه هلند وقت و زمان کافی ندارید، بهتر است به باغ اروپا بروید.

اینجا به دلیل وسعت بالا و داشتن میلیون‌ها شاخه گل لاله در رنگ‌های جذاب و متنوع، انواع گل زنبق، ارکیده، نیلوفر، سنبل و میخک به بزرگ‌ترین باغ گل جهان شهرت گرفته است. کوکنهوف در جنوب غربی آمستردام واقع در شهر لیسه است. اگر در برنامه سفر خود، بخشی از زمانتان را به بازدید از این باغ اختصاص داده‌اید و تصمیم دارید حتما از آن دیدن کنید، بهتر است سفر خود را به فصل بهار موکول کنید که همه چیز در زیباترین حالت خود قرار دارد.

اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که بدانید برای بازدید توریست‌ها و گردشگران از این باغ یک محدودیت زمانی مشخص شده است. معمولا این باغ در ماه‌های آوریل و می ‌پذیرای گردشگران از سراسر دنیاست.

آسیاب‌های بادی هلند

از دیگر جاهای دیدنی هلند باید به آسیاب‌های بادی آن اشاره کنیم. شاید باورتان نشود اما در گذشته چیزی نزدیک به ۶۰۰ آسیاب بادی تنها در منطقه زانس اسخانس هلند وجود داشتند که البته امروزه از این تعداد فقط ۵ آسیاب بادی باقی مانده است.

همچنان هم صدها آسیاب بادی در هلند وجود دارند که با شکوه، عظمت و زیبایی تمام نظر و توجه توریست‌ها و گردشگران را به خود جلب می‌کنند. حتی جالب است بدانید که در تقویم ملی هلند، روزی را به نام روز ملی آسیاب‌های بادی نامگذاری کرده‌اند. اگر بتوانید در فستیوال آسیاب‌های بادی و آبی هلند شرکت کنید می‌توانید شاهد برنامه‌های مهیجی باشید که مهم‌ترین آن به حرکت درآوردن تمامی آسیاب‌ها به صورت همزمان است. چند نمونه از معروف‌ترین آسیاب‌های بادی هلند عبارتند از:

•آسیاب بادی Kinderdijk

•آسیاب بادی Molen de Valk

•آسیاب بادی The Schiedam

•آسیاب بادی Molen de Adriaan

•آسیاب بادی De Dikker

•آسیاب بادی Zaanse Schans

•آسیاب بادی De Gooyer

معروف‌ترین موزه‌های هلند

اگر به هنر و آثار هنری و تاریخی علاقه زیادی دارید، قطعا در سفر به هلند باید زمانی را به بازدید از موزه‌های جذاب و حیرت‌انگیز آن اختصاص دهید. آمستردام مجموعه‌ای از بهترین و معتبرترین موزه‌های هنری و تاریخی دنیا را در دل خود جای داده است. در لیست زیر به معروف‌ترین موزه‌های آمستردام اشاره می‌کنیم:

•موزه رایکس Rijks: بزرگ‌ترین موزه در هلند که به موزه ملی هلند نیز معروف است. از مجموعه آثار تاریخی و فرهنگی این موزه می‌توان به بیش از ۵۰۰۰ هزار اثر نقاشی، یک کتابخانه شامل ۳۵ هزار جلد کتاب و چیزی نزدیک به ۷ میلیون شی گرانبها اشاره کرد.

•موزه ونگوگ Van Gogh: این موزه رتبه ۳۵‌ام را در لیست برترین گالری‌های دنیا از آن خود کرده است. احتمالا نام هنرمند معروف هلندی ونگوگ را بسیار شنیده‌اید. این موزه به دلیل نمایش آثار این هنرمند به این نام شهرت گرفته است. نکته جالب توجه در مورد این موزه این است که به نحوی چیدمان شده که شما با طی کردن آن گویی از مراحل زندگی این هنرمند گذر می‌کنید.

•خانه آنه فرانک Anne Frank House: خانه آنه فرانک از پربازدیدترین جاهای دیدنی هلند به شمار می‌رود. این مکان در واقع محلی برای پناه گرفتن آنه فرانک دختر یهودی و خانواده‌اش به همراه ۴ فرد دیگر بوده است. آن‌ها در زمان جنگ جهانی دوم از دست مقامات نازی به این خانه پناه برده‌اند. در سال ۱۹۶۰ این خانه به شکل موزه درآمده و به محلی برای بازدید توریست‌ها و گردشگران تبدیل شده است.

•خانه موزه رامبرانت Rambrand: این خانه موزه نیز محل زندگی هنرمند ونگوگ بوده است که امروزه از این مکان برای نگهداری و گرامیداشت آثار او استفاده می‌شود. همچنین میدان رامبراند در آمستردام جزء پرازدحام‌ترین و شلوغ‌ترین میدان‌ها در این شهر است.

دیگر جاذبه‌های دیدنی هلند

شاید اشاره به تمام مکان‌ها و جاذبه‌های توریستی و تفریحی هلند نیاز به زمان بیشتری داشته باشد و از وقت و حوصله شما نیز خارج باشد. اما برای اینکه بتوانیم به شکل کامل‌تری شما را با جاهای دیدنی هلند آشنا کنیم، قصد داریم در ادامه به تفریحاتی که می‌توانید در سفر خود به هلند داشته باشید اشاره کنیم:

•پارک وندل آمستردام که می‌توانید در یک عصر دل‌انگیز با نوشیدنی و ساندویچ و دراز کشیدن روی چمن‌ها کمی استراحت کرده و آرامش از دست رفته خود را بازیابید. از دیگر تفریحات این پارک می‌توان به پیاده روی و دوچرخه سواری اشاره کرد.

•گشت و گذار با قایق در لنگرگاه‌ها و بنادر روتردام دومین شهر بزرگ هلند و مشاهده مناظر شگفت‌انگیز ساحل روتردام و همچنین بازدید از خانه‌های مکعبی و معماری عجیب و جذاب آن‌ها

•بازدید از شهر سلطنتی هاگ و رفتن به موزه‌های معروف آن از جمله؛ موزه ماریتشویس و موزه لومان

•بازدید از پارک ملی هوخه فیلووه که پوشیده شده از چمنزارهاست و می‌توانید در آن به تماشای انواع گوزن و گونه‌های مختلف پرندگان بنشینید و لذت ببرید.

•بازدید از دهکده مارکِن که هم جوار با دریاچه چشم نواز آیسِل است. شما می‌توانید با رفتن به این دهکده چوبی زیبا در کنار کلبه‌ها و قایق‌های ماهیگیری آن تصاویر جذابی از خود به یادگار بگذارید.

•پارک تفریحی افتلینگ که شامل بخش‌های مختلفی است و وسعت زیادی دارد. هر بخش از این پارک نیز روایت‌گر افسانه و قصه خاصی است. این پارک همچنین دارای وسایل بازی است و می‌تواند برای چندین ساعت شما را سرگرم کند.

•و بازدید از مادورودام نمونه مینیاتوری هلند برای افرادی که زمان کافی برای بازدید از تمام مناطق آن را ندارند.

بهترین زمان برای سفر به هلند

در مورد بهترین زمان سفر به هلند باید به نیازها، علایق و انتظارات هر فرد از سفری که می‌خواهد داشته باشد توجه کرد. در یک سفر تفریحی و توریستی فاکتورهای زیادی اهمیت پیدا می‌کنند. از جمله میزان شلوغی و ازدحام جمعیت در آن فصل خاص، شرایط آب و هوایی منطقه توریستی، وضعیت اسکان و اقامت، وضعیت تردد و حمل و نقل، هزینه‌های اقامت، خورد و خوراک و…

بنابراین بسیار مهم است که ابتدا اولویت خود در سفر را به طور دقیق مشخص کنید. اگر تمایل دارید از باغ‌های گل و گیاه هلند دیدن کنید، بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان به آن سفر کنید که دقیقا اوج گیری فستیوال‌های گل و گیاه در این فصل‌هاست.

اگر از شلوغی و ازدحام فراری هستید، بهتر است سفر خود را به بعد از تابستان موکول کنید. اما باید بدانید که در پاییز و بخصوص زمستان آب و هوای هلند سردتر است و شاید نتوانید از زیبایی‌های بکر و طبیعی آن آنطور که باید دیدن کنید.

سوالات متداول

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید