sabasafar-logo
تور اندونزی
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: محمد اشرفی
27 بهمن 1402

راهنمای کامل سفر به اندونزی کشور باران‌های موسمی

معمولا گردشگران برای تفریح، استراحت و خوش گذرانی اغلب ترجیح می‌دهند به مناطق سرسبز و خوش آب و هوا سفر کنند. کشور پهناور اندونزی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای سفر تفریحی باشد. اندونزی به دلیل احاطه شدن توسط آب‌های اقیانوس هند و دریاهای وابسته به آن از آب و هوای کاملا جزیره‌ای برخوردار است.

این کشور فراقاره‌ای از چیزی حدود ۱۷۰۰۰ جزیره تشکیل شده است و توسط خط استوا به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شود. بارندگی‌های زیاد در این منطقه باعث شده تا آب و هوای آن به طور مداوم در تغییر باشد. اما به طور کل می‌توان گفت اندونزی دارای آب و هوای گرم و استوایی است.

اگر بخواهیم از جاهای دیدنی اندونزی صحبت کنیم شاید به زمان زیادی نیاز باشد. حتی شما با یک بار سفر کردن به این کشور جذاب و زیبا نمی‌توانید از تمام جاذبه‌های توریستی آن دیدن کنید. از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی اندونزی می‌توانیم به سواحل شنی گرم و طلایی، جنگل‌ها، آتشفشان‌های جزیره‌ای، دریاچه‌های عمیق و سطحی، شهر شلوغ، زنده و پرانرژی جاکارتا و همچنین پارک‌های ملی حیات وحش آن اشاره کنیم که گونه‌هایی نادر و خاص از حیوانات را در خود جای داده‌اند.

اگر قصد سفر به این منطقه بکر، زیبا و سرسبز را دارید، بهتر است ابتدا راهنمای سفر به اندونزی را که در ادامه با جزئیات آن بیشتر آشنا می‌شویم مطالعه کنید. این راهنما به شما اطلاعات مفیدی در خصوص چگونگی سفر به اندونزی، اقدامات لازم برای سفر، مکان‌های توریستی و هزینه سفر ارائه می‌کند.

شرکت در تور اندونزی

برای سفر به اندونزی روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها شرکت در تور اندونزی است. در این زمینه شرکت‌ها و مجموعه‌های بسیاری خدمات مسافرتی ارائه می‌کنند که شما می‌توانید با پیدا کردن معتبرترین آن‌ها یک سفر هیجان‌انگیز و لذت بخش را تجربه کنید.

آژانس مسافرتی صباسفر یکی از شرکت‌های مجرب و حرفه‌ای در حوزه برگزاری تورهای آسیایی و اروپایی است که بهترین مقاصد توریستی را به شما معرفی کرده و انواع تور را در فصول مختلف سال با بهترین قیمت‌ها برای علاقمندان برگزار می‌کند.

شرکت در تور اندونزی از طریق صباسفر امکانی را فراهم می‌آورد تا بتوانید در مدت زمان محدود سفر از بهترین و جذاب‌ترین مکان‌های توریستی این کشور دیدن کنید و بتوانید از تک تک لحظات خود به طور کامل بهره ببرید. از خدمات ویژه صباسفر برای تور اندونزی می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

•برگزاری انواع تور تک مقصدی و تورهای ترکیبی برای سفر به اندونزی با توجه به برنامه و بودجه‌بندی مسافران

•انتخاب بهترین و درجه یک‌ترین هتل در اندونزی و رزرو اتاق برای مسافران

•رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

•ارائه خدمات مربوط به صدور ویزای توریستی اندونزی

•ارائه مشاوره رایگان در خصوص خدمات سفر

•ارائه بیمه مسافرتی

•در نظر گرفتن یک برنامه پربار و جذاب برای بازدید از بهترین مکان‌های اندونزی و…

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به اندونزی

جاهای دیدنی اندونزی

حتما شما هم به شدت مشتاقید بدانید که در سفر به اندونزی قرار است از چه مکان‌هایی دیدن کنید. برای گشت و گذار در اندونزی باید با برنامه پیش بروید تا بتوانید تا حد امکان از جاذبه‌های توریستی آن بازدید داشته باشید. جالب است بدانید که وسعت آب‌های کشور اندونزی چیزی حدود سه برابر خشکی‌های آن است. به همین دلیل میزان رطوبت در آن بسیار بالاست و همچنین تعداد تفریحات و سرگرمی‌های آبی در آن بی‌شمار هستند.

اگر اهل ماجراجویی و کشف ناشناخته‌ها هستید طبیعت اندونزی برای شما ناگفته‌های بسیار زیادی دارد. همچنین اگر جزء افرادی هستید که تمایل دارید در گوشه‌ای خلوت به تماشای مناظر بی‌نظیر بنشینید و کمی آرامش کسب کنید، باز هم در اندونزی فرصتی برای این کار وجود دارد. در ادامه شما را با محبوب‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی اندونزی آشنا می‌کنیم.

معرفی جزایر اندونزی

مسلما مهم‌ترین موردی که باعث می‌شود توریست‌ها و گردشگران برای سفر به اندونزی بسیار اشتیاق داشته باشند، همین گشت و گذار در جزایر و سواحل شگفت‌انگیز آن است. می‌توانیم بگوییم بزرگ‌ترین مجمع الجزایر دنیا در دل اندونزی جای گرفته است. از معروف‌ترین جزایر اندونزی می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم.

جزیره بلیتونگ BELITUNG

جزیره‌ای واقع در شرق سوماترا با سواحل شن و ماسه‌ای بسیار زیبا و باشکوه که بهترین مکان برای ثبت تصاویر خاطره‌انگیز است.

جزیره لومبوک LOMBOK

از جاذبه‌های گردشگری این جزیره می‌توان به جنگل‌ها، کوه‌ها، شهرهای تاریخی، غارهای کوچک و بزرگ، معابد و سواحل دل‌انگیز آن اشاره کرد. زیبایی بی‌حد و حصر این جزیره باعث شده تا سالیانه هزاران توریست از نقاط مختلف دنیا به آن سفر کنند. لومبوک را خواهر آرام بالی نیز معرفی کرده‌اند.

جزایر گیلی

مجمع الجزایر گیلی از سه جزیره کوچک تشکیل شده و بین جزایر بالی و لومبوک واقع شده است. جالب است بدانید که جزایر گیلی در دنیا یکی از گرم‌ترین نقاط شناخته شده‌اند. شما می‌توانید خاطره انگیزترین لحظات سفر خود در اندونزی را در شب‌های جزایر گیلی تجربه کنید. رفتن به کافه‌های ساحلی خنک در شب‌های رویایی گیلی آرامشی وصف ناشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. کافه‌های این جزیره به نوشیدنی‌های خوشمزه‌شان معروف هستند. علاوه بر کافه گردی، شنا، قایق سواری و ماهی گیری از دیگر تفریحاتی هستند که می‌توانید از انجام آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

جزیره بالی Bali

حتی اگر تجربه سفر به اندونزی را نداشته‌ باشید، حتما برای یک بار هم که شده نام جزیره بالی به گوشتان خورده است. در اینکه جزیره بالی یکی از جذاب‌ترین، زیباترین و بهترین مناطق توریستی اندونزی به شمار می‌رود شکی نیست. این جزیره بهشتی با طبیعت محسورکننده، هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

زیبایی‌ها، سرگرمی‌ها و تفریحات در این جزیره به قدری زیاد هستند که ممکن است بیشتر زمان شما صرف گشت و گذار در این جزیره شود. امتحان کردن انواع خوراکی‌ها و غذاهای محلی و خوشمزه، رفتن به مراکز خرید، بازدید از شالیزارهای برنج، مشاهده کوه‌های آتشفشان، انجام ورزش‌های آبی همچون موج سواری، بازدید از کارگاه‌های فرهنگی و… تنها بخشی از تفریحاتی هستند که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید.

جزیره کومودو Komodo

نمی‌دانیم تا به حال در مورد اژدهای کومودو چیزی شنیده‌اید یا خیر. اما باید بگوییم در سفر هیجان‌انگیزی که به جزیره کومودو دارید، می‌توانید این موجود وحشتناک را از نزدیک ببینید. پارک ژوراسیک معروف به پارک ملی کومودو در این جزیره واقع شده و تنها جایی است که شما می‌توانید غول آساترین مارمولک‌های دنیا را در زیستگاه واقعی و طبیعی‌شان ببینید. اگر از طرفداران حیات وحش هستید، باید بگوییم بازدید از جزیره کومودو یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در سفر به اندونزی انجام دهید. البته این تنها یکی از جاذبه‌های توریستی جزیره کومودوست که به آن اشاره شد. همچون دیگر جزایر، قایق سواری، پیاده روی، بازدید از روستاها، غواصی و… از دیگر تفریحات این جزیره به شمار می‌روند.

دیگر جزایر اندونزی

همانطور که اشاره کردیم، اندونزی بیش از ۱۷۰۰۰ جزیره دارد که اشاره به تمام آن‌ها در این مطلب امکان‌پذیر نیست. اما برای شناخت بیشتر جاذبه‌های توریستی اندونزی به چند مورد دیگر از جزایر آن که می‌توانند برای شما هیجان‌انگیز باشند اشاره می‌کنیم. شما می‌توانید با سرچ در گوگل تصاویر این جزایر و تفریحاتی که می‌توان در آن‌ها انجام داد را مشاهده کنید و بسته به مدت زمان اقامت خود در اندونزی به هر کدام از آن‌ها که تمایل دارید سفر کنید. لیست این جزایر به شرح زیر است:

•جزایر راجه آمپات

•جزیره فلورس

•جزیره پادار

•جزایر ناسا

•جزیره وه

•جزایر کاریمونجوا

•جزیره موروتای

•جزیره بنتان

•جزیره سامبا

•جزایر منتاوایی

•جزیره میسول

•جزیره تایدونگ

•جزیره ترنات و…

ساحل مالوک

اگر بخواهیم در مورد جاهای دیدنی اندونزی صحبت کنیم به نوعی باید بگوییم همه چیز به جزایر آن برمی گردد. ساحل مالوک نیز یکی از جاذبه‌های توریستی بی‌نظیر اندونزی به شمار می‌رود که در جزیره Sumbawa واقع شده است. این ساحل رمز و رازهای خاص خود را دارد.

یکی از شگفتی‌های آن واکنش حیرت‌انگیز آب دریا در برابر نور خورشید است. با تابش نور خورشید روی آب، بازتابی رنگارنگ از آن مشاهده می‌شود که می‌تواند منظره‌ای فراموش نشدنی را به وجود آورد. با توجه به فضای رویایی، حال و هوای ساحلی و طبیعت آرامش بخش ساحل مالوک، سالیانه حجم زیادی از توریست‌ها و گردشگران به این منطقه سفر می‌کنند. در اینجا تمامی خدمات رفاهی و امکانات اقامتی برای مسافران فراهم است و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

معابد اندونزی

از دیگر جاذبه‌های توریستی اندونزی می‌توانیم به معابد آن اشاره کنیم. در واقع باید بگوییم اگر می‌خواهید یک سفر کامل را در اندونزی تجربه کنید، بهتر است حداقل از یکی از معابد آن دیدن نمایید. چیزی حدود ۲۰ هزار معبد در بالی اندونزی واقع شده‌اند که این عدد واقعا قابل توجه است. برخی از این معابد در نزدیکی یکدیگر واقع شده‌اند. از این رو شما می‌توانید در زمان کوتاهی از دو یا سه معبد دیدن کنید. در ادامه به چند مورد از معابد بالی اندونزی اشاره می‌کنیم:

•معبد Pura Besakih که عنوان مادر معابد را به آن داده‌اند.

•معبد Pura Gunung Kawi

•معبد Tirta Empul

•معبد Pura Luhur Lempuyang

•معبد Goa Gajah

•معبد Pura Tanah Lot

•معبد Pura Taman Ayun

•معبد Pura Ulun Danu Bratan

علاوه بر این موارد، می‌توانیم به معبد بودایی ماهایانا اشاره کنیم که از مشهورترین معابد ساخته شده در دنیاست و حتی محافظت آن نیز تحت نظر یونسکو است. در معبد ماهایانا که نماد کشور اندونزی به شمار می‌رود، حدود ۵۰۴ مجسمه بودا را می‌توان مشاهده کرد.

شالیزارهای پلکانی تگالالانگ

از دیگر جاهای دیدنی اندونزی، شالیزارهای برنج هستند که به صورت پلکانی طراحی شده‌اند. در واقع این تراس‌های طبقاتی یک منظره زیبا و حیرت‌انگیز را به نمایش می‌گذارند که جذابیت آن‌ها در طبیعی بودنشان است. بسیاری از عکاسان و نقاشان حرفه‌ای در دنیا برای خلق آثار جذاب و منحصر به فرد به این شالیزارهای پلکانی برنج که در اوبود واقع شده‌اند می‌روند و تصاویر زیبایی را از آن‌ها به ثبت می‌رسانند.

پدیده طبیعی کلیموتو

همانطور که گفتیم، شما می‌توانید در سفر به اندونزی از کوه‌های آتشفشان آن نیز دیدن کنید. کلیموتو Klimutu یکی از این کوه‌های آتشفشانی است که با رفتن به قله آن می‌توانید از دریاچه‌های کوچک بی‌نظیرش دیدن کنید. آن چه که این دریاچه‌ها را متفاوت و خاص کرده است، تنوع رنگ آب دریاچه‌ها و گرم بودن آب آن‌هاست. تغییر رنگ آب دریاچه‌ها نیز به واسطه حرارتی است که از سمت کوه آتشفشان به آن‌ها انتقال پیدا می‌کند.

جنگل میمون‌ها

اگر در تور اندونزی شرکت کنید، یکی از مکان‌های دیدنی که در این برنامه گنجانده می‌شود بازدید از جنگل میمون‌هاست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چیزی نزدیک به ۵۰۰ میمون در جزیره اندونزی زندگی می‌کنند. پس اگر حین گشت و گذار خود در شهرها و مکان‌های دیدنی اندونزی میمون‌های مشغول به بازی را دیدید اصلا تعجب نکنید.

کاخ کلانگ کونگ

این کاخ را می‌توانید با نام معبد بزرگ سماراپورا نیز در لیست دیدنی‌های اندونزی پیدا کنید. ساخت این کاخ در قرن ۱۷ میلادی انجام شده است. اما در زمان استعمار هلند، آسیب جدی دیده و بخش اعظمی از آن از بین رفته است. البته که این مکان همچنان زیبایی خاص خود را دارد و امروزه به محلی برای بازدید توریست‌ها و گردشگران تبدیل شده است.

تفریحات و سرگرمی‌های اندونزی

شاید تصور کنید سفر به اندونزی فقط رفتن به سواحل، جزایر و معابد آن است. اما اگر چنین تصوری دارید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. در این کشور پهناور تفریحات و سرگرمی به قدری زیاد و متنوع هستند که تمام افراد در رده‌های سنی و جنسی مختلف می‌توانند ساعت‌ها و روزها در آن به خوش گذرانی بپردازند. اما بیایید با چند مورد از این تفریحات مهیج آشنا شویم:

•اقامت در هتل بامبو با ویلاهای چوبی، باغ‌هایی سرسبز و طبیعتی بکر و دلنشین که آرامشی وصف ناشدنی در شما ایجاد می‌کند.

•بازدید از کشتی شکسته در ساحل سنگی Tulamben و غواصی و شنا در آب‌های شفاف و زلال این منطقه

•رفتن به هتل لوکس و لاکچری Alila Purnama که بر روی یک کشتی بنا شده و علاقمندان می‌توانند در مدت زمان اقامت در این هتل از کشتی سواری نیز لذت ببرند و با این کشتی حتی به جزیره کومودو بروند.

•رفتن به پارک آبی واتربوم بالی با مجموعه‌ای از تفریحات بی‌نظیر همچون؛ سرسره‌های آبی، انواع استخر بزرگ و کوچک برای کودکان و بزرگسالان، زمین بازی فوتبال، پینگ پنگ، رستوران‌های غذاخوری و…

•بازدید از پارک پرندگان بالی با بیش از ۲۵۰ گونه پرنده

•بازدید از شهر مینیاتوری تامان

•استفاده از خدمات اسپا، ماساژدرمانی و خدمات زیبایی

•بازدید از مسجد استقلال جاکارتا

•بازدید از موزه‌ها و مراکز خرید در شهر یوگیاکارتا

•بازدید از دریاچه توبا و ماهیگیری و قایق سواری در آن

مهم‌ترین نکات برای سفر به اندونزی

از آن جایی که هر منطقه توریستی و گردشگری شرایط اقلیمی و آب و هوایی خاص خود را دارد، شما باید پیش از سفر اطلاعات کاملی در مورد وضعیت آب و هوایی آن منطقه کسب کنید. برای سفر به اندونزی علاوه بر توجه به وضعیت آب و هوایی، یک سری نکات دیگر نیز وجود دارند که شاید اطلاع از آن‌ها به شما کمک کند تا سفر لذت بخش‌تری را تجربه کنید و با آمادگی بیشتری پا به این سرزمین شگفت‌انگیز بگذارید. این نکات به شرح زیر هستند:

•با این حال که سطح امنیت اندونزی قابل قبول و خوب است، اما به واسطه حضور هزاران توریست و گردشگر شلوغی و ازدحام در آن زیاد است. از این رو بهتر است همیشه مراقب وسایل شخصی و ارزشمند خود باشید. همچنین بهتر است تا حد امکان در مکان‌های خلوت حاضر نشوید.

•اگر تصمیم دارید از معابد اندونزی دیدن کنید، بهتر است قوانین پوشش در معابد را جویا شوید و بدون آمادگی در این مکان‌ها حضور پیدا نکنید.

•از کشیدن سیگار در مکان‌های عمومی جددا خودداری کنید.

•حتما در گشت و گذار خود برای صرف یک نوشیدنی به کافه خواهید رفت. به شما پیشنهاد می‌کنیم چای یا قهوه را که در اندونزی طعم خاص و منحصر به فردی دارند حتما امتحان کنید.

•برای تبدیل کردن پول خود حتما به یک صرافی معتبر مراجعه کنید.

•قبل از تصویربرداری یا عکاسی از یک مکان خاص حتما اطمینان حاصل کنید که این کار منعی نداشته باشد.

•بهتر است حتما پیش از بیرون رفتن از هتل از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

•چند مدل لباس خنک و گرم همراه خود ببرید تا در صورت تغییر آب و هوا مشکلی برای پوشش شما ایجاد نشود و لباس مناسب داشته باشید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید