sabasafar-logo
شهرهای توریستی سریلانکا
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
9 بهمن 1402

زیباترین شهرهای توریستی سریلانکا در سال 2024

سریلانکا جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی دارد و به خاطر همین اغلب اوقات شهرهای آن به عنوان بهترین شهرهای دنیا معرفی می‌شوند؛ چرا که در جای جای این کشور می‌توانید شاهد جذابیت‌های مختلف باشید. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که راجع به شهرهای توریستی سریلانکا صحبت کنیم؛ موضوعی که شاید خیلی با آن آشنایی نداشته باشید اما اگر در موردش اگاهی پیدا کنید، سفر برایتان راحت‌تر شده و بین گزینه‌های مختلف برای گردشگری سردرگم نخواهید شد. با اطلاعات در مورد ویژگی‌های این شهرها می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را به عنوان یک مقصد توریستی انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

برای خرید تور سریلانکا بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

بنتوتا (Bentota)

یکی از مهمترین شهرهای توریستی سریلانکا؛ بنتوتا است. اگر در مورد جاذبه‌های گردشگری سریلانکا اطلاعات داشته باشید، خواهید دید که خیلی از این جاذبه‌ها در بنتوتا وجود دارند. بنتوتا در ساحل جنوبی جزیره واقع شده است‌. مکان‌های دیدنی فوق العاده زیبایی دارد و تمامی گردشگرانی که به این منطقه سفر کرده‌اند، رضایت کافی داشته‌اند.

شما می‌توانید از سواحل سریلانکا نهایت لذت را ببرید و اقامت‌های ساحلی انتخاب کنید که نزدیک به اقیانوس هند هستند و به انجام تفریحات و ورزش‌های آبی بپردازید. مثلاً قایق سواری کنید، موج سواری انجام دهید یا غواصی را تجربه کنید و در کنارش تفریحاتی را به انجام برسانید که مربوط به مرکز حفاظت بنتوتا است‌. تفریحاتی که شما را با حیات وحش بیشتر آشنا می‌کند.

به عبارتی؛ می‌توانید گونه‌های متفاوتی از لاک پشت‌های آبی را در مناطق دریایی این ناحیه ببینید که تخم گذاری می‌کنند و یک ویژگی اعجاب انگیز از حیوانات را به شما نشان می‌دهند. این شهر توریستی به عنوان یک معبد بودایی قدیمی هم شناخته می‌شود که مربوط به قرون وسطی است‌‌. قلعه تاریخی و باغ‌های سرسبز بسیار جذابی در آن وجود دارد‌.

بنتوتا بادهای موسمی استوایی دارد. هوای آن نسبتاً گرم و مرطوب است. معمولاً در فصل بهار بیشتر از آن بازدید می‌کنند و شلوغ‌تر است. بارندگی در این فصل بالا است و طوفان‌های شدیدی را هم ممکن است تجربه کنید اما مهمتر از طوفان، رطوبتی است که حس خفگی به شما می‌دهد. به خاطر همین ما توصیه می‌کنیم در فصل‌های تابستان به این شهر بروید که از میزان رطوبت کاسته شده است. البته که ماه‌های اکتبر و نوامبر هم گزینه مناسبی برای بازدید از این شهر هستند. در نهایت در نظر بگیرید که اگر کمی ترسو هستید؛ رعد و برق‌های شبانه در بنتوتا معروف هستند!!

دامبولا (Dambulla)

هر ساله گردشگران زیادی برای سفر به شهر دامبولا برنامه‌ریزی می‌کنند. معابد قدیمی بسیار جذابی در آن وجود دارد؛ حتی معبد طلایی بودا که به عنوان مشهورترین معابد سریلانکا شناخته می‌شود، در این شهر قرار گرفته است. جالب است بدانید که برای اولین بار در قرن اول میلادی معبدی را در این شهر ساختند که بعد از آن تعداد معابد ساخته شده به تقلید از این بنا افزایش پیدا کرد.

داخل اولین معبد ۱۵۷ مجسمه وجود داد که مربوط به پادشاهان و بودا بوده است. غارهایی هم که در این شهر هستند؛ به جاذبه‌های گردشگری آن اضافه کرده است‌‌. شما روی در و دیوار این غارها می‌توانید تا حد زیادی با تاریخ سریلانکا و روش زندگی مردم بودا آشنا شوید. همه این‌ها به صورت تصویری روایت شده‌اند که بسیار جذاب هستند. بلندترین مجسمه بودای جهان هم با ارتفاع حدود ۳۰ متر در این شهر واقع شده است.

سیگیریا

یکی دیگر از شهرهای توریستی سریلانکا شهر تاریخی سیگیریا است. این شهر به عنوان مکان‌های دیدنی سریلانکا نام برده می‌شود. اگر به باستان شناسی علاقمند هستید، هرگز این شهر را از دست ندهید. سیگیریای باستانی مرکز یک دشت قرار گرفته است؛ دشتی که ارتفاع ۱۸۰ متری با شیب بسیار تند دارد و پیاده‌روی روی آن کار هر کسی نیست. جنگل‌های اطراف آن بسیار انبوه و زیبا هستند و جالب است بدانید که سیگیریا را به عنوان تخته سنگ شیر هم می‌شناسند‌.

اگر شما بتوانید روی سطح سیگیریا بایستید، شاهد اتاق‌ها و پله‌هایی هستید که از دهان مجسمه شیر بیرون آمده‌اند. در واقع معماری عجیب و غریبی که روی این مجسمه‌ها پیاده شده است، به زیبایی هرچه بیشتر آنها اضافه می‌کنند. فواره حوضچه و باغ هم داخل این محیط دیده می‌شود که آن را به عنوان عجایب جهان می‌شناسند.

جالب اینجاست که در قرن سوم قبل از میلاد مسیح؛ آن را تبدیل به یک قلعه کرده‌اند؛ البته که این روزها عبادتگاه و اقامتگاه سلطنتی هم به حساب می‌آید. همیشه در اکثر تور سریلانکا برنامه بازدید از این شهر خاص و منحصر به فرد وجود دارد؛ مخصوصاً برای افرادی که اعلام کرده‌اند به بازدید از مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستند.

گاله (Galle)

گاله یکی از شهرهای توریستی سریلانکا است که به عنوان شهر دفاعی هم آن را می‌شناسند. جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی دارد؛ مثلاً قلعه‌ای در آن وجود دارد که مربوط به قرن ۱۷ است. این قلعه روی یک تپه واقع شده و چشم انداز آن دریاست و سبک معماری بسیار معروف و منحصر به فردی هم دارد. استعمارگران آلمانی آن را بنا کرده‌اند و از آنجایی که مهاجران زیادی در آنجا زندگی می‌کنند، طرفدار بسیار زیادی دارد و شما حتی می‌توانید ایرانی‌های زیادی را هم در آن ببینید. جالب‌تر اینکه هنرمندانی که شهرت بسیار زیادی داشته‌اند، توانسته‌اند با زندگی در این شهر نام آن را پرآوازه کنند.

از دیگر جاذبه‌هایی که می‌توان به آنها اشاره کرد، کلیسای سنت ماری، موزه دریایی، معبد شیوا، بندر طبیعی و فانوس دریای قدیمی سریلانکا است. البته که جاذبه‌های گردشگری دیگری هم در شهر گاله وجود دارد که یک تجربه متفاوت از سفر به یکی از نقاط جذاب دنیا را برایتان رقم می‌زند.

آنورجاپورا (Anuradhapura)

از دیگر شهرهای توریستی سریلانکا باید به آنورجاپورا اشاره کرد که به عنوان یکی از معروف‌ترین شهرهای سریلانکا هم معرفی می‌شود. تقریباً ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح یکی از افرادی که به عنوان بنیانگذار فعال انجمن راهبه‌های بودایی شناخته شده بود، این منطقه را طراحی کرد. اکنون آن را به عنوان یک شهر مقدس باستانی هم می‌شناسند و جالب اسنجاست که حتی در آن زمان هم؛ از دیگر شهرهای شبیه به خودش پیشرفته‌تر بود.

بناهای تاریخی، معابد و قصرهای تماشایی در این شهر باعث شده که به عنوان شهرهای توریستی معرفی گردد‌. البته در قرن دهم جنگی اتفاق افتاد و به این شهر حمله کردند. خیلی از افرادی که در آنجا محلی بودند، مجبور شدند که مکان زندگی خود را برای همیشه ترک کنند‌. به همین خاطر مدت زمان طولانی این شهر هیچ گونه ساکنی نداشت و کاملاً خالی بود. بعد از آن؛ مدتی این شهر به فراموشی سپرده شده بود و فقط تعدادی افراد محلی می‌دانستند که چنین شهری وجود دارد.

 بعد از چند قرن، اروپاییان این شهر را دوباره کشف کردند و خرابه‌های آن را بازسازی کردند و در دسترس گردشگران و توریست قرار دادند‌. پس اگر به مناطق تاریخی، توریستی و گردشگری علاقمند هستید، این شهر یکی از بهترین گزینه‌ها است که نباید از دستش بدهید.

کلمبو (Colombo)

از دیگر شهرهای توریستی سریلانکا باید به کلمبو اشاره کرد. کلمبو به عنوان پایتخت تجاری سریلانکا هم شناخته می‌شود. بیشتر از ۲۰۰۰ سال است که بندرهای بسیار وسیعی که در این شهر واقع شده است؛ تجارت بین ایتالیا و چین را رقم می‌زنند. این شهر جزو مناطق پر رفت و آمد به حساب می‌آید. خیلی از پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها در آنجا امور اداری انجام می‌دهند و وضعیت شهر توسط این افراد مدیریت می‌شود.

نوار سبزی از جمله جاذبه‌های گردشگری در شهر کلمبو است که در حاشیه اقیانوس هند واقع شده و به آن گال فیس گرین نیز گفته می‌شود. از طرفی معبد گانگارامایا که برای ساختِ ان از سبک‌های مختلف معماری استفاده شده است؛ به جذابیت‌های بصری این شهر اضافه کرده است.

جاده‌های بین شهری‌ کلمبو خیلی باریک هستند. در سطح شهر سه چرخه‌هایی را می‌بینید که نام آنها توک توک است و خودشان یک جاذبه جدید به حساب می‌آیند و می‌توانند به عنوان یکی از ارزان‌ترین و بهترین راه‌ها برای طی کردن مسافت‌های نزدیک به هم باشند؛ چراکه قیمت کرایه این وسیله بسیار ناچیز است.

بازدید از این شهر در تمام فصول گزینه مناسبی است. البته لازم به ذکر است که از ماه تیر تا اوایل شهریور بادهای سنگین موسمی شروع به وزیدن می‌کنند. از ماه‌های بهمن تا فروردین هم هوا آفتابی‌تر و بهتر است و برای گردشگری گزینه مناسبی است. در اردیبهشت و آبان هم باران‌های موسمی بیشتر از همیشه می‌بارند؛‌ پس باید تمامی این موارد را در نظر بگیرید و بعد برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

 نووارا الیا (Nuwara Eliya)

نووارا الیا هم یکی از معروف‌ترین شهرهای دنیاست. خیلی‌ها آن را به خاطر چای سریلانکا می‌شناسند‌. زیرا در این شهر مزارع چای بسیار وسیعی وجود دارد. آب و هوای شهر معتدل است. ارتفاع این شهر نسبت به سطح دریا ۱۹۰۰ متر است. طبیعت بسیار سرسبز و بکری دارد و جاذبه‌های طبیعی آن بسیار زیاد هستند. اگر به آنجا سفر کنید، قطعاً می‌توانید از مزرعه‌های چای هم بازدید داشته باشید و لذت ببرید.

این شهر در قرن ۱۹ توسط استعماران انگلیسی احاطه شد و به خاطر همین خیلی‌ها آن را به عنوان انگلستان کوچک هم می‌شناسند و به عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا نیز شناخته می‌شود. اگر قصد سفر به این مکان را دارید، در نظر بگیرید که ماه فروردین بهترین زمان برای سفر به این منطقه جذاب است.

کندی (kandy)

کندی به عنوان دومین شهر بزرگ و یکی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا معرفی می‌شود. آن را به عنوان آخرین پایتخت دوران باستانی پادشاهی در این جزیره هم می‌شناسند. این شهر توریستی جاذبه‌های بسیار زیادی دارد. مهم‌ترین مزیتی که در مورد کندی وجود دارد، این است که فاصله آن با شهر کلمبو به عنوان پایتخت تجاری فقط یک ساعت و نیم است. آب و هوای این شهر معتدل و دل انگیز است.

بناهای تاریخی بسیار جذابی دارد که یکی از آنها معبد دالادا ماگی گاوا است که چندین سال است بازدیدکنندگان بسیار زیادی را به خود دیده است. جالب است بدانید که در این معبد دندان مقدس بودا هم نگهداری می‌شود که مردم به آن خیلی معتقد هستند و آن را به عنوان یک دندان ارزشمند می‌شناسند که حتماً باید از آن مراقبت شود.

باغ سلطنتی جذاب دیگری هم در شهر کندی وجود دارد که در منطقه پرادانیا واقع شده است. نظارت کشاورزی کشور سریلانکا به این باغ باعث شده که جذاب‌تر از همیشه باشد و 24 ساعته هم برای بازدید توریست و گردشگر آماده است. صنایع چوبی، دستی، ظروف برنجی، حکاکی شده و حجاری در این شهر هم جزو فعالیت‌های رایج است و به خاطر همین برای خرید سوغاتی دستتان کاملاً باز است.

اگر می‌خواهید از مراسم باشکوه رژه در این شهر بازدید کنید، بدانید که گزینه درستی را انتخاب کرده‌اید. یکی از تماشایی‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهایی که نمایشگاه‌های بسیار جذاب آسیایی برگزار می‌کند، همین شهر کندی است که به عنوان شهرهای توریستی سریلانکا باید به آن اشاره کرد.

برای ماه تیر یا مرداد گزینه خوبی برای بازدید است و همیشه در فصل تابستان خیلی شلوغ است. آب و هوای استوایی در این جزیره به جذابیت‌های آن اضافه می‌کند. هوای نسبتاً خنکی دارد و در ماه‌های ژانویه تا ماه می هوا بهتر و معتدل‌تر است. بارش باران در ماه نوامبر و دسامبر هم افزایش پیدا می‌کند.

پولوناروا (Polonnaruwa)

پولوناروا را به عنوان پایتخت قدیمی شهر سریلانکا می‌شناسند. اکنون ویرانه‌ها و خرابه‌هایی از این شهر باقی مانده است که خودش به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. هر سال گردشگران زیادی از قسمت‌های مختلفِ این شهر بازدید می‌کنند. اگر به باستان شناسی و تاریخ شناسی علاقه‌مند هستید، بازدید از این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا گزینه مناسبی است.

اگر به این منطقه سفر کنید، می‌توانید از موزه‌های باستان شناسی بسیار جذاب هم دیدن کنید‌. قصر عظیم سلطنتی هم در آن وجود دارد که هیبت و شکوه این بنا شما را به وجد خواهد آورد. البته به غیر از جاذبه‌های تاریخی، طراحی و دیزاین شهر هم اعجاب انگیز است و قطعاً شما را از سفر به این مکان راضی نگه خواهد داشت.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

سریلانکا یکی از جذاب‌ترین کشورها یا جزایر دنیا به حساب می‌آید‌. زمان‌های مختلفی از سال است که می‌توانید باران‌ها و ورزش بادهای موسمی را در این کشور تجربه کنید. بازدید از آن را به همه علاقمندان به جاذبه‌های طبیعی توصیه می‌کنیم. اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به سریلانکا را بدانید، باید گفت که برای بازدید از سواحل شرقی؛ فروردین تا شهریور گزینه بهتری است اما برای سواحل غربی و جنوبی و همچنین مناطق طبیعی از دی تا اسفند ماه را انتخاب کنید تا تجربه بهتری داشته باشید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، اینجاست که دما در تمام طول سال و فصل‌های مختلف بین ۲۷ تا 32 درجه سانتیگراد است و تقریباً تغییر زیادی نمی‌کند اما به خاطر بارش باران یا وزش بادهای سنگین و طوفان‌ها بهتر است که کمی در زمان سفرتان دقت کنید.

پروسه سفر به سریلانکا

چنانچه قصد سفر به هر کدام از شهرهای توریستی سریلانکا را دارید، درنگ نکنید. مطمئن باشید تجربه اعجاب انگیزی را از سفر به این کشور برای خودتان و اعضای خانواده رقم می‌زنید. البته که بهتر است از قبل با قوانین کشور سریلانکا و ویژگی‌های شهرهای مختلف آشنا شده باشید که ما در این مقاله راهنمایی‌های لازم را برایتان ارائه دادیم. اگر می‌خواهید کارهای مربوط به سفر را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید؛ ما آژانس توریستی صباسفر را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید از مشاورین مجموعه به صورت تلفنی و یا حضوری مشورت بگیرید. آنها با توجه به انتظاری که از سفر دارید، بهترین مقاصد را به شما معرفی کرده و خیلی سریع بلیط و هتل را برایتان رزرو می‌کنند تا بتوانید یک سفر جذاب را تجربه کنید.

جمع‌بندی

سفر به سریلانکا می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌هایی باشد که در طول زندگی‌تان خواهید داشت. شهرهای توریستی سریلانکا شاید به اندازه هلند یا سوئیس نباشند؛ اما آنقدر زیبا و جذاب هستند که آن‌‌ها را همیشه در لیست بهترین‌ها معرفی می‌کنند. مزیتی که در مورد شهرهای توریستی وجود دارد، این است که در اکثر آنها می‌توانید به اقیانوس هند اشراف داشته باشید؛ همچنین تفریحات بسیار عالی و جذاب با هتل‌های پر از امکانات و خدمات در این کشور باعث شده که روز به روز به تعداد توریست‌ها و گردشگران آن اضافه شود. ما در این مقاله کارتان را راحت کردیم و گفتیم که بهترین شهرها برای بازدید در سریلانکا کدام است و نباید از دست‌شان بدهید.

برخی از سوالات متداول

ممکن است هنوز هم در مورد شهرهای توریستی سریلانکا سوالاتی در ذهنتان مانده باشد که شاید پاسخ آنها را در این قسمت پیدا کنید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید