sabasafar-logo
بهترین زمان سفر به اسپانیا
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: محمد اشرفی
23 بهمن 1402

بهترین زمان سفر به ایتالیا، کشور گلادیاتورهای شجاع

برای اینکه بدانید بهترین زمان سفر به ایتالیا چه زمانی است باید ابتدا از شرایط آب و هوایی این منطقه آگاه شوید. هر چند که این کشور زیبا و جذاب در هر فصلی از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد و شما در هر زمان که به آن سفر کنید می‌توانید با کوله باری از خاطرات به یاد ماندنی و تصاویر زیبا به خانه بازگردید. به طور کلی ایتالیا در فصل تابستان به دلیل گرم بودن هوا و امکان بهره مندی از تفریحات آبی آن، شلوغ‌تر است و توریست‌های بیشتری را می‌توان در آن دید. اما برای اینکه بتوانید تصمیم گیری بهتری در این مورد داشته باشید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

همه آنچه که باید از سفر به ایتالیا بدانید

قبل از اینکه در خصوص بهترین زمان سفر به ایتالیا صحبت کنیم، شاید بهتر باشد کمی با این کشور توریستی و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شویم و ببینیم در این سفر چه چیزی انتظار ما را می‌کشد. کشور ایتالیا جنوبی‌ترین کشور در قاره اروپا به شمار می‌رود که بخش اعظمی از مرزهای آن، مرزهای آبی هستند. ایتالیا از سمت جنوب با دریای ایونی، از سمت غرب با دریای تیرنی و سواحل مدیترانه و از سمت شرق با دریای آدریاتیک هم مرز و همسایه است. این موضوع باعث شده تا این کشور از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار باشد. 

ایتالیا را همچنین می‌توان یک کشور چهارفصل به شمار آورد که هر منطقه از آن دارای یک آب و هوای بخصوص است. معمولا ساکنین شمال غرب ایتالیا زمستان‌های تقریبا سرد و برفی را تجربه می‌کنند، حال آن که زمستان در جنوب ایتالیا سبک‌تر است. این تنوع آب و هوایی در ایتالیا باعث شده تا گردشگران و توریست‌ها بتوانند در هر فصل از سال که تمایل داشته باشند به آن سفر کنند. 

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که قبل از بستن چمدان سفر، باید مقصد توریستی خود را به طور دقیق مشخص کنید و بدانید که قرار است در این سفر از چه شهرهایی از ایتالیا دیدن کنید. این به شما کمک می‌کند تا از شرایط آب و هوایی آن منطقه به خوبی مطلع باشید و متناسب با آن لباس و لوازم سفر خود را آماده کنید. یکی از بهترین اقداماتی که می‌توانیم به شما توصیه کنیم شرکت در تور ایتالیاست.

شرکت در تور ایتالیا

برای شرکت در تور ایتالیا بهتر است به سراغ یه شرکت معتبر بروید. آژانس مسافرتی صباسفر یکی از شرکت‌های معتبر و حرفه‌ای در زمینه برگزاری تورهای اروپایی است که انواع تور ایتالیا را با بهترین خدمات ممکن به علاقمندان ارائه می‌کند. از خدمات این شرکت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•برگزاری انواع تور تک مقصدی ایتالیا شامل تور میلان، تور رم، تور فلورانس و تور ونیز

•برگزاری تور ترکیبی ایتالیا

•انتخاب بهترین هتل و رزرو اتاق برای مسافران

•رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

•ارائه بیمه مسافرتی

•ارائه خدمات مربوط به صدور ویزای توریستی ایتالیا

•انتخاب بهترین زمان برای سفر به ایتالیا و ارائه مشاوره و توضیحات لازم برای تصمیم گیری بهتر متقاضیان

•پشتیبانی ۲۴ساعته

•و…

بهترین زمان سفر به ایتالیا؛ شرایط آب و هوایی

در مورد بهترین زمان سفر به ایتالیا از نظر شرایط آب و هوایی شاید نظر دادن کار سختی باشد. چرا که علاقمندی افراد به آب و هوا می‌تواند کاملا متفاوت از یکدیگر باشد. برخی از افراد از آب و هوای گرم و خشک فراری هستند و برخی دیگر به شدت عاشق نور آفتاب و رفتن به دل طبیعت هستند. 

برخی از افراد تمایل دارند در روزهای زمستانی و برفی فقط در خانه خود به استراحت بپردازند و برخی دیگر به دنبال ورزش‌ها و سرگرمی‌های برفی هستند تا به این بهانه از خانه بیرون بزنند و کمی هیجان را تجربه کنند. بنابراین در مورد بهترین زمان سفر به ایتالیا از نظر وضعیت آب و هوایی نمی‌توانیم یک فصل خاص را معرفی کنیم و بگوییم این فصل برای همه افراد بهترین فصل سفر است. اما می‌توانیم شرایط آب و هوایی ایتالیا در فصول مختلف سال را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم تا از این طریق بتوانید پی ببرید که کدام فصل ایتالیا از لحاظ شرایط آب و هوایی، بهترین زمان برای سفر شما خواهد بود.

سفر به ایتالیا در بهار

در فصل بهار یعنی ماه‌های مارس، آوریل و می، ایتالیا بیشترین میزان بارندگی را به خود می‌بیند. در واقع ابرهای باران‌زا در این فصل وارد کشور ایتالیا می‌شوند و به همین دلیل آب و هوای اکثر مناطق ایتالیا بارانی است. البته این موضوع بیشتر در ماه‌های ابتدایی فصل بهار شدت دارد. با رسیدن به اواسط بهار از شدت بارش‌ها کاسته شده و باغ‌ها و مراتع سرسبز و شکوفا می‌شوند. 

هر چند که میانگین دمای هوا در شهرهای مختلف ایتالیا متفاوت است و شما باید ابتدا مقصد توریستی خود را مشخص کنید تا بتوانید از شرایط آب و هوایی آن نیز سر در بیاورید. طبیعت ایتالیا در فصل بهار به دلیل شکوفایی گل‌ها و سرسبزی مناطق، بسیار زیبا و دیدنی می‌شود. 

همچنین اگر جزء علاقمندان به غذا و خوراکی هستید، ما به شما سفر در فصل بهار را پیشنهاد می‌دهیم. چرا که در این فصل ایتالیا میزبان فستیوال‌های غذاست. بسیاری از کوهنوردان و طبیعت گردان به دلیل آب و هوای معتدل و ارتفاعات سرسبز این فصل را برای سفر به ایتالیا انتخاب می‌کنند. در اواخر فصل بهار و با گرم‌تر شدن هوا، سیل توریست‌ها و گردشگران به سمت ایتالیا هجوم می‌آورند.

سفر به ایتالیا در تابستان

کشور ایتالیا نیز همانند بسیاری از مناطق دیگر در دنیا در فصل تابستان آب و هوای بسیار گرمی دارد. در واقع می‌توان گفت بیشترین آب و هوای مدیترانه‌ای ایتالیا را در این فصل می‌توان تجربه کرد. در این فصل خورشید بیشترین تابندگی را دارد و حتی در شهرهای ساحلی هم بارندگی بسیار کم اتفاق می‌افتد. گرم‌ترین نقاط ایتالیا در فصل تابستان، مناطق جنوبی آن هستند البته باید بگوییم ایتالیا در فصل تابستان بخصوص ماه‌های جولای و آگوست آن به شلوغ‌ترین حد خود می‌رسد. همچنان با نزدیک شدن به اواخر تابستان از حجم توریست‌ها کاسته می‌شود. اما با ورود به فصل پاییز شهرهای مختلف ایتالیا میزبان گروه جدیدی از توریست‌ها و گردشگران می‌شوند.

سفر به ایتالیا در پاییز

با آمدن فصل پاییز به راحتی می‌توان تغییرات دمایی را احساس کرد. فصل پاییز با اینکه با کاهش دمای هوا مواجه است اما افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهند در این فصل از سال به ایتالیا سفر کنند. می‌توان گفت ماه‌های سپتامبر و اکتبر ماه‌هایی از سال هستند که بین شلوغ‌ترین فصل ایتالیا (تابستان) و خلوت‌ترین فصل آن (زمستان) قرار دارند. 

آب و هوا و طبیعت ایتالیا در فصل پاییز و همچنین جشن‌هایی که در این زمان برگزار می‌شوند، باعث شده تا پاییز نیز به یکی از ایده آل‌ترین فصل‌ها برای سفر به ایتالیا تبدیل شود. در فصل پاییز، مزرعه داران و کشاورزان مرغوب‌ترین محصولات خود را روانه بازارهای محلی می‌کنند و همه چیز حال و هوای دیگری دارد. 

بازدید از مکان‌های توریستی ایتالیا در این فصل نیز همچنان امکان‌پذیر است. با این تفاوت که از شلوغی و ازدحامی که در فصل تابستان مشاهده می‌شد خبری نیست. شهر ونیز زیباترین و رویایی‌ترین شهر ایتالیا در دو فصل بهار و پاییز بهترین شرایط آب و هوایی را تجربه می‌کند. بنابراین اگر مقصد توریستی شما این شهر است، بهتر است سفر خود را به بهار و پاییز موکول کنید. اگر قصد دارید در مراسم کریسمس ایتالیا شرکت کنید هم مسلما باید سفر خود را در این فصل برنامه ریزی کنید. از اوایل ماه اکتبر همه چیز برای کریسمس آماده می‌شود و بازارها نیز به جنب و جوش بیشتری می‌افتند.

سفر به ایتالیا در زمستان

در میان فصل‌های مختلف سال، در فصل زمستان به دلیل سرد بودن و کاهش دمای هوا تعداد توریست کمتری را می‌توان در ایتالیا مشاهده کرد. البته باید بگوییم که بین مناطق جنوبی و شمالی ایتالیا اختلاف دما وجود دارد. اما به هر حال کاهش دما در تمامی مناطق و شهرهای ایتالیا کاملا محسوس است. 

نکته‌ای که باید در سفر زمستانی به ایتالیا بدانید این است که بسته به مقصد توریستی شما، ممکن است تعداد توریست‌ها و گردشگران در هر بخش متفاوت باشند. به عنوان مثال اگر برای تفریحاتی همچون اسکی به این کشور سفر می‌کنید باید بدانید که حجم مسافران در مکان‌هایی همچون ارتفاعات کوه آلپ بسیار زیاد و چشمگیر است. 

بنابراین هزینه‌های گردشگری و تفریحی در این منطقه نیز بیشتر از دیگر ایام سال خواهد بود. اما اگر قصد دارید در شهرها و مکان‌های تاریخی آن گشت و گذار داشته باشید و قصد رفتن به اسکی را ندارید، به احتمال زیاد خدمات رفاهی نیز با قیمت ارزان‌تری به شما ارائه می‌شوند و مکان‌های دیدنی نیز بسیار خلوت خواهند بود.

بهترین زمان سفر به ایتالیا؛ تفریحات و سرگرمی

ایتالیا از نظر فرهنگ، هنر و تاریخ بسیار غنی است و بیشترین آثار ثبت شده در میراث یونسکو از آنِ این کشور هستند. مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های توریستی در این کشور نیز سر به فلک کشیده‌اند. شهرهای بزرگ و مهم ایتالیا همچون رم، میلان، فلورانس و ونیز می‌توانند روزها و هفته‌ها برای شما سرگرمی و اتفاقات هیجان‌انگیز داشته باشند. به همین دلیل ممکن است در یک سفر کوتاه چند روزه نتوانید از تمام این زیبایی‌ها و شگفتی‌ها دیدن کنید. 

هر سازه و بنایی در ایتالیا، حتی خانه‌های ساده مسکونی نیز معماری جذاب و حیرت‌انگیزی دارند و شما را به تعجب وامی دارند. از دیدنی‌های ایتالیا می‌توانیم به موزه‌ها، جزایر، سواحل، مراکز خرید، مراکز تفریحی، باغ‌ها و تفرجگاه‌ها، معابد و کلیساها اشاره کنیم که در هر فصلی از سال می‌توانید از آن‌ها بازدید داشته باشید. 

البته برخی از تفریحات و سرگرمی‌ها در فصول خاصی از سال قابل استفاده و بهره برداری برای گردشگران هستند و به همین دلیل شما باید فصل مناسبی برای سفر انتخاب کنید تا بتوانید از این خدمات توریستی نهایت استفاده را داشته باشید. از تفریحات جذاب گردشگران در ایتالیا می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

•پیاده روی در مسیر رسیدن به دهکده‌ها و روستاهای زیبا و طبیعت گردی. همچنین پیاده روی در باغ‌های زیتون

•بازدید از گالری‌ها و موزه‌های هنری و تاریخی که آثار اشخاص برجسته در آن‌ها به نمایش درآمده‌اند و مجسمه‌های قرون وسطایی به معرض نمایش گذاشته شده‌اند.

•قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش شده و بازدید از مراکز خرید و گشت و گذار در آن‌ها

•قایق سواری در کانال‌های آبی و بخصوص گاندولاسواری بر روی ونیز زیبا و رویایی که آرزوی هر فردی است که به ایتالیا سفر می‌کند.

•شرکت در تور دوچرخه سواری در تپه‌های توسکانی (توسکانی ناحیه‌ای فرهنگی در ایتالیا که به باغ‌های انگور و زمین‌های زراعی‌اش شهرت یافته است.) و…

بهترین زمان سفر به ایتالیا، جشنواره‌ها و فستیوال‌ها

به واسطه علاقمندی شدید ایتالیایی‌ها به جشن و دورهمی، هرساله ده‌ها فستیوال و جشنواره به مناسبت‌های مختلف در شهرهای این کشور زیبا برگزار می‌شوند. اگر با برنامه ریزی به این کشور سفر کنید، قطعا می‌توانید در این فستیوال‌های هیجان‌انگیز نیز شرکت کرده و جذابیت سفر خود را دوچندان کنید. در ادامه به چند مورد از معروف‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های ایتالیا در ایام مختلف سال اشاره می‌کنیم:

•جشن سال نو میلادی: یکی از پرطرفدارترین جشن‌ها که در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایتالیا برگزار می‌شود،New Year  یا همان جشن سال نوست که بسیار باشکوه نیز برگزار می‌شود. ایتالیایی‌ها هرساله از ۸ دسامبر اقدام به آذین‌بندی و تزئین شهر کرده و با برپایی درخت کریسمس به استقبال سال نو می‌روند. مراکز خرید با موسیقی‌های جذاب بسیار پرشورتر از دیگر ایام سال فعالیت می‌کنند و مردم در جشن‌های برپا شده نیز به آتش بازی، پایکوبی و رقص می‌پردازند. این مراسم تا ۳ ژانویه ادامه دارد.

•هفته عید پاک: یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین اعیاد در ایتالیا عید پاک است که به صورت تمام و کمال در شهر واتیکان برگزار می‌شود. زمان دقیقی برای برگزاری این عید مشخص نشده است و معمولا در اولین یکشنبه بعد از ماه کامل آن را برگزار می‌کنند. (زمان برگزاری آن بین ۲۲ مارس تا ۲۵ آوریل، یعنی ۲ فروردین تا ۵ اردیبهشت متغیر است.) افراد زیادی از کشورهای مختلف برای حضور در این جشن به واتیکان سفر می‌کنند.

•کارناوال ونیز: زمان برگزاری این جشن، ماه فوریه است که در آن مردم با پوشیدن لباس‌های رنگی و زدن ماسک در خیابان به شادی می‌پردازند.

•جشنواره غذا: جشنواره‌های غذای ایتالیایی نیز در فصول مختلفی از سال بخصوص فصل تابستان برگزار می‌شوند که می‌توانید قبل از سفر خود، تاریخ دقیق آن‌ها را جویا شوید.

ارزان‌ترین زمان سفر به ایتالیا

اگر در سفر خود محدودیت بودجه دارید و یا به دنبال راهی ارزان و مقرون به صرفه برای سفر به ایتالیا هستید، فصل زمستان بهترین گزینه ممکن است. در فصل زمستان به واسطه سرد بودن هوا شهرهای ایتالیا توریست کمتری به خود می‌بینند و به همین دلیل مراکز تفریحی و توریستی نیز خدمات خود را با قیمت‌های بسیار مناسب‌تری ارائه می‌کنند. 

هتل‌ها تخفیفات ویژه‌ای را برای مسافران خود در نظر می‌گیرند و همه چیز در ارزان‌ترین حالت ممکن قرار دارد. همچنین شرکت‌های هواپیمایی نیز خدمات مسافربری و همچنین بلیط‌های هواپیما را با کمترین هزینه ممکن به مشتریان خود ارائه می‌کنند. هزینه‌های مربوط به حمل و نقل، خورد و خوراک و یا بلیط موزه و امثال آن نیز برای گردشگرانی که در فصل سرد سال به ایتالیا سفر می‌کنند به مراتب کمتر از دیگر ایام سال است. 

البته اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که بدانید خدمات گردشگری در مناطق کوهستانی و پیست‌های اسکی در فصل زمستان بیشتر است و شما باید برای استفاده از این خدمات بودجه قابل توجهی کنار بگذارید.

نتیجه گیری

بهترین زمان سفر به ایتالیا برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. از نظر آب و هوایی، کشور ایتالیا در فصل تابستان در گرم‌ترین حالت خود قرار دارد و به همین علت توریست‌ها و گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کند. با این حال که تابستان شلوغ‌ترین فصل توریستی برای ایتالیا به شمار می‌رود، فصل‌های دیگری همچون بهار و پاییز نیز زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. بسیاری از جشن‌ها و فستیوال‌ها در این ایام برگزار می‌شوند که شما می‌توانید با یک سرچ ساده به تاریخ دقیق برگزاری هر فستیوال برسید و سفر خود را مطابق با آن برنامه ریزی و تنظیم کنید.

البته فصل زمستان هم جایگاه خاص خود را در بین توریست‌ها و گردشگران دارد. افرادی که علاقمند به اسکی هستند، معمولا برای سفر به ایتالیا فصل زمستان را انتخاب می‌کنند. از نظر هزینه سفر نیز به طور کلی فصل زمستان به دلیل کاهش حجم توریست‌ها و گردشگران گزینه ارزان‌تری به شمار می‌رود. خدمات گردشگری، بلیط هواپیما، هزینه اقامت در هتل، هزینه حمل و نقل و… معمولا در این فصل مناسب‌تر هستند. البته برای تفریحاتی همچون اسکی در زمستان باید هزینه قابل توجهی پرداخت کرد.

سوالات متداول

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید