sabasafar-logo
بهترین زمان سفر به پاریس؛ شهر عشاق
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: محمد اشرفی
16 بهمن 1402

بهترین زمان سفر به پاریس؛ شهر عشاق

اگر اهل سفر و گردشگری باشید، احتمالا یا تجربه سفر به پاریس را داشته‌اید و یا در فکر سفر به این شهر زیبا هستید. شهر پاریس علاوه بر اینکه عنوان «پایتخت کشور فرانسه» را یدک می‌کشد، یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی این کشور محسوب می‌شود. اگر بخواهید به این شهر زیبا و هیجان‌انگیز سفر کنید، باید طبق برنامه پیش روید تا بتوانید از زمان خود نهایت استفاده را داشته باشید. چرا که پاریس مجموعه‌ای از اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی مهیج است که برای گشت و گذار در آن به زمان زیادی نیاز است.

بهترین زمان سفر به پاریس بسته به شرایط هر فردی متفاوت است. اگر قصد داشته باشید با تور فرانسه به این شهر سفر کنید، می‌توانید از قبل در جریان برنامه تور قرار بگیرید. اگر هم تصمیم داشته باشید به صورت شخصی سفر کنید، باید یک سری مراحل را طی کرده و سپس بار سفر ببندید.

معمولا به جهت استقبال بی‌نظیر گردشگران، شرکت‌های مسافرتی اغلب به صورت چهار فصل تور پاریس را برگزار می‌کنند. اینگونه علاقمندان می‌توانند با توجه به شرایط خود در هر زمان که تمایل داشته باشند در تور مسافرتی شرکت کنند. اما برای اینکه بتوانید در این سفر نهایت استفاده را از زمان خود داشته باشید، باید از شرایط سفر به پاریس در هر فصل از سال به خوبی مطلع باشید. در این مطلب جزئیات مربوط به تور پاریس را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

انواع تور پاریس

یکی از پرطرفدارترین تورها در سفر به فرانسه، تور پاریس است. از آن جایی که تقاضا برای سفر به این شهر بسیار بالاست، مجموعه‌ها و شرکت‌های گردشگری زیادی در حوزه خدمات گردشگری شروع به فعالیت کرده‌اند. اما لزوما نمی‌توان به تمامی این شرکت‌ها اطمینان کامل داشت. برای اینکه بتوانید هزینه خود را در جای درستی صرف کنید و از برنامه ریزی سفر نهایت اطمینان را داشته باشید، بهتر است قبل از هر کاری یک شرکت مسافرتی معتبر را پیدا کنید.

آژانس مسافرتی صباسفر یکی از مجموعه‌های معتبر در حوزه خدمات گردشگری است که بهترین برنامه‌های گردشگری را برای مسافران در نظر دارد. این مجموعه انواع تور پاریس را به صورت تک مقصدی و ترکیبی با دیگر کشورهای اروپایی برگزار می‌کند. همچنین از دیگر خدمات شرکت صباسفر می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم که پروسه آماده شدن برای سفر به این شهر جذاب و هیجان‌انگیز را بسیار سریع و آسان می‌کند:

•صدور ویزای توریستی فرانسه

•رزرو بلیط هواپیما

•رزرو هتل

•انتخاب بهترین زمان سفر به پاریس

•ارائه بیمه مسافرتی

•پشتیبانی ۲۴ساعته

•ارائه مشاوره‌های کاربردی برای سفر

•ارائه راهنمایی‌های لازم برای تهیه مدارک سفر و…

شرکت صباسفر به جهت جلب رضایت مشتریان و رفاه حال آن‌ها، در تلاش بوده تا بهترین خدمات سفر به پاریس را با تعرفه‌هایی بسیار مناسب و ارزان قیمت به علاقمندان ارائه کند.

دیدنی‌های پاریس

شاید بهتر باشد قبل از اینکه در مورد بهترین زمان سفر به پاریس صحبت کنیم، ابتدا با دیدنی‌ها و جاذبه‌های توریستی این شهر آشنا شویم. به هر حال افرادی که قصد سفر به پاریس را دارند باید از قبل اطلاعاتی در مورد این شهر و اماکن دیدنی آن کسب کنند و بدانند که چه چیزی در انتظار آن‌هاست. از آن جایی که جاذبه‌های توریستی این شهر بسیار زیاد هستند، بهتر است با معروف‌ترین آن‌ها آشنا شوید تا کمی از سردرگمی رهایی یافته و بدانید که در سفر خود تمایل دارید از چه مکان‌هایی دیدن کنید. در ادامه با معروف‌ترین دیدنی‌های پاریس آشنا می‌شویم.

برج ایفل

محال ممکن است که از شهر پاریس صحبتی به میان آید، اما برج ایفل در ذهن تداعی نشود. در واقع می‌توان گفت اغلب توریست‌ها و گردشگران و تمام کسانی که بشدت علاقمند سفر به پاریس هستند، این شهر زیبا را با برج ایفلش می‌شناسند. شهرت برج ایفل جهانی است و همه دنیا آن را نماد کشور فرانسه و پاریس می‌دانند.

احتمالا یکی از برنامه‌های شما در سفر به پاریس، بازدید از برج ایفل و عکس گرفتن در کنار آن است. این سازه عظیم فولادی دارای سکوهای بلندی است که می‌توانید با بالا رفتن از آن‌ها چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر پاریس را ببینید. همچنین می‌توانید با پذیرایی کردن از خود در رستوران‌های این برج لذت دیدن شهر پاریس را دوچندان کنید.

موزه‌های پاریس

اگر جزء علاقمندان به آثار باستانی، تاریخچه و فرهنگ کشور فرانسه هستید، نباید بازدید از موزه‌های پاریس را از دست بدهید. قطعا این بخش از سفر جزء خاطره انگیزترین قسمت‌های آن خواهد بود. هر کدام از این موزه‌ها برای علاقمندان خود حرف‌ها برای گفتن دارند. حتی اگر تاکنون فرصت سفر به پاریس را نداشته‌اید، اما حتما با آثار فاخر و اشخاص برجسته این شهر بزرگ آشنا هستید.

بینوایان و گوژپشت نوتردام آثار ارزشمندی از ویکتور هوگو هستند که در تمام دنیا سروصدا به پا کرده‌اند. اما رفتن به این شهر زیبا، گشت و گذار در آن و مشاهده آثار فرهنگی و تاریخی اشخاص برجسته آن احساس جدیدی است که با خواندن هیچ کتابی و دیدن هیچ فیلمی قابل قیاس نیست. قرار است در این بخش علاقمندان به موزه و آثار تاریخی را با معروف‌ترین موزه‌های پاریس آشنا کنیم.

•موزه The Centre Pompidou: از جمله مکان‌های مورد بازدید در این موزه می‌توان به پرفورمنس، سینمای رپراتور، نمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های مدرن اشاره کرد.

•موزه Du Quai Branly: از خاص‌ترین موزه‌های شهر پاریس که می‌توانید در آن از آثاری همچون؛ مجسمه نیمه انسان دوگون، ماسک گابنی‌ها، مجسمه‌های ازتک و لباس‌های ویتنامی‌ها دیدن کنید.

•موزه D Orsay: از پرطرفدارترین موزه‌های فرانسه که در شهر پاریس واقع شده و در آن می‌توان از آثاری همچون؛ ۱۱۰۰ نقاشی از آثار فاخر پست اپرسیونیست، ۴۸۰ نقاشی از آثار امپرسیونیست و دیدنی‌های بسیار دیگر بازدید کرد.

•موزه Petit palais: در کاخ کوچک که جزء مشهورترین موزه‌های پاریس است می‌توانید از مجسمه‌های ارزشمند دوران باستان دیدن کنید. در این موزه بخشی به بازدید از جواهرات و ظروف عتیقه و قدیمی اختصاص داده شده است که می‌تواند برای افراد زیادی جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

•موزه Louver: احتمالا در این لیست نام موزه لوور از همه برایتان آشناتر باشد. یکی از محبوب‌ترین موزه‌های فرانسه و البته شهر پاریس که خاص‌ترین و کم‌یاب‌ترین آثار تاریخی در آن نگهداری می‌شوند.

شانزلیزه

معمولا توریست‌ها و گردشگران، شهرهای فرانسه را از مکان‌های دیدنی و آثار فاخر آن می‌شناسند. یکی دیگر از معروف‌ترین بخش‌های پاریس خیابان شانزلیزه آن است که به شهرت جهانی دست یافته است. این خیابان در عین حال که بسیار زنده و پرهیاهوست در ساعاتی از روز برای یک پیاده روی آرامش بخش جان می‌دهد.

خیابان شانزلیزه پاریس مرکزی بزرگ با رستوران‌ها، کافه‌ها و بوتیک‌های شیک و لاکچری است که می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند. بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید در این خیابان وجود دارند و همچنین بهترین هتل‌های پاریس نیز در این خیابان واقع شده‌اند که اگر تمایل داشته باشید می‌توانید در مدت زمان سفر خود در پاریس در آن‌ها اقامت کنید.

کاخ ورسای

شکوه و عظمت کاخ ورسای هر بازدیدکننده‌ای را متحیر می‌کند. این کاخ عظیم با معماری باشکوه و حیرت‌انگیز خود به عنوان یکی از مهم‌ترین بناهای کشور فرانسه شناخته شده است. این کاخ در ۱۶ کیلومتری جنوب غربی شهر پاریس قرار گرفته و در گذشته محل زندگی خاندان سلطنتی بوده است. بهترین زمان سفر به فرانسه برای بازدید از این کاخ زیبا فصل تابستان است. چرا که در این فصل می‌توانید شاهد مراسم، جشن‌ها و کنسرت‌های مهیجی در کاخ ورسای باشید.

کلیسای سنت شاپل پاریس

قدمت این کلیسای معروف به قرن ۱۳ میلادی باز می‌گردد. اگر می‌خواهید پس از بازگشت از تور پاریس خاطرات مهیج و متفاوتی برای تعریف کردن داشته باشید، بهتر است حتما بازدید از این کلیسا را نیز در برنامه سفر خود بگنجانید. شما با اولین برخورد با کلیسای سنت شاپل جذب نمای خاص و زیبای آن با پنجره‌های رنگارنگش خواهید شد. این کلیسا در طول سال‌ها، بارها مرمت و تعمیر شده است. مهم‌ترین هدف از ساخت این کلیسا نگهداری و محافظت از اشیاء مذهبی مربوط به عیسی مسیح و قسمتی از صلیب اوست که از ارزش مادی و معنوی بالایی برخوردار است.

بهترین مراکز خرید پاریس

قطعا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به فرانسه، بازدید از مراکز خرید آن است. مسلما همه ما تمایل داریم تا از سفر خود پربار برگردیم. خرید کردن هم همیشه یکی از لذت بخش‌ترین کارها در سفر است. از معروف‌ترین و گران‌ترین مراکز خرید پاریس می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

•فروشگاه گالری لافایت با لوکس‌ترین مغازه‌های فروش جواهرات، لباس، لوازم آرایشی، ساعت و… اگر در خرید خود محدودیت بودجه نداشته باشید و عاشق زیورآلات و لوازم شخصی باشید، قطعا از این فروشگاه دست پر باز خواهید گشت.

•فروشگاه بن مارشه که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های شهر پاریس به شمار می‌رود که از تنوع جنس فوق العاده بالایی برخوردار است. اگر به دنبال تجربه طعم بی‌نظیر پنیرهای فرانسوی هستید حتما به این فروشگاه سر بزنید.

•فروشگاه بزرگ بوگرنل متشکل از سه جزیره که معروف‌ترین برندهای حال حاضر در دنیا همچون زارا، اچ‌ اند ام و سلیو محصولات خود را در آن‌ عرضه می‌کنند. اگر عاشق مد هستید و یا اهل خرید لوازم آرایشی و بهداشتی می‌باشید، دیدن از این مرکز تجاری بزرگ را نباید از دست دهید.

کلیسای سکره کور

در محله مون مارت پاریس کلیسایی به نام کلیسای سکره کور وجود دارد که جزء جذاب‌ترین اماکن دیدنی پاریس به شمار می‌رود. از آن جایی که این کلیسا قدمت آنچنان زیادی ندارد، می‌توان به خوبی به مدرن بودن معماری و نقش و نگارهای آن پی برد. زمانی که بر روی پله‌های این ساختمان سفید رنگ به نظاره می‌ایستید، می‌توانید به راحتی تمام شهر پاریس از جمله برج ایفل را ببینید. این کلیسا از نظر قامت و بلندی دومین بنا پس از برج ایفل است.

پارک‌ها و باغ‌های پاریس

برای گشت و گذار در باغ‌های سرسبز پاریس بهتر است فصلی را انتخاب کنید که همه چیز از نظر آب و هوایی در بهترین شرایط خود قرار داشته باشد. از دیدنی‌ترین پارک‌ها و باغ‌های پاریس می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

•باغ لوکزامبورگ با یک استخر بزرگ هشت ضلعی، مجسمه‌های سنگی و گلدان‌های بزرگ و زیبا

•باغ گیاهان پاریس با وسعت ۲۶ هکتاری که می‌توان در آن ۶ میلیون گونه گیاهی مختلف را مشاهده کرد.

•باغ تویلری که جدا کننده میدان کنکورد و موزه لوور است که جشن‌ها و مراسم مهمی در این فضای سبز و نشاط‌آور برگزار می‌شوند.

•پارک ‌شان دوماس که مهم‌ترین رویدادهای ملی فرانسه در آن برگزار می‌شود.

بهترین زمان سفر به پاریس

در مورد دیدنی‌ها و جاذبه‌های توریستی پاریس هر چقدر که بگوییم کم است. اما وقت آن رسیده که بدانیم بهترین زمان سفر به پاریس چه زمانی است. در این مورد اظهارنظرهای مختلفی می‌توان داشت. چرا که افراد برای سفر کردن عادات مختلفی دارند. بنابراین شما باید ابتدا انتظارات خود را از سفر در نظر بگیرید و با توجه به آن اقدام به برنامه ریزی کنید.

در این مورد توجه به فاکتورهایی همچون شرایط آب و هوایی، میزان شلوغی و ازدحام شهر، نحوه خدمات‌رسانی به توریست‌ها، زمان برگزاری رویدادهای مهم، شرایط اقامتی و هزینه‌ها بسیار حائز اهمیت هستند. پس باید بررسی کنید که با در نظر داشتن این موارد بهترین زمان سفر به پاریس چه زمانی است.

در صورتی که برای شرکت در تور پاریس به سراغ یک آژانس مسافرتی معتبر و حرفه‌ای بروید، کلیه خدمات مشاوره سفر به صورت رایگان به شما ارائه می‌شوند تا بتوانید با توجه به شرایط و بودجه خود، بهترین فصل را جهت سفر به این شهر زیبا و دیدنی انتخاب کنید.

  • بهترین زمان سفر به پاریس از نظر شرایط آب و هوایی

قطعا یکی از فاکتورهای مهم در سفر به پاریس، شرایط آب و هوایی این منطقه است. معمولا اغلب توریست‌ها و گردشگران ترجیح می‌دهند در فصلی سفر کنند که وضعیت آب و هوا کاملا معتدل و خوب باشد. بهترین زمان سفر به پاریس از نظر وضعیت آب و هوایی فصل بهار و تابستان است.

در این دو فصل، شهر پاریس در ماه‌های خرداد تا شهریور بهترین شرایط آب و هوایی را تجربه می‌کند. معمولا برای گشت و گذار از پارک‌ها، باغ‌ها و تفرجگاه‌های شهر پاریس بهتر است در این زمان سفر کنید تا بتوانید استفاده بیشتری از جاذبه‌های توریستی این شهر داشته باشید.

اما باید این نکته را نیز به خاطر داشت که به دلیل مطلوب بودن وضعیت آب و هوا، معمولا شهر پاریس در این فصول بیشترین حجم توریست و گردشگر را پذیراست. پس باید بدانید که ازدحام و شلوغی در بهار و تابستان بیشتر از دیگر ایام سال است.

  • بهترین زمان سفر به پاریس از نظر هزینه

فاکتور مهم بعدی که برای بسیاری از توریست‌ها و گردشگران اهمیت زیادی دارد، مسئله هزینه‌های سفر است. هزینه سفر به پاریس به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. دقیقا یکی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه سفر، انتخاب فصلی است که در آن تور برگزار می‌شود. اگر در فصل پر ازدحام به پاریس سفر کنید، طبیعتا هزینه‌های مربوط به حمل و نقل، اقامت، بازدید از مکان‌های دیدنی و حتی خوراک شما بیشتر خواهد بود.

اما معمولا در پاییز و بخصوص زمستان، پاریس توریست کمتری به خود می‌بیند و این موضوع روی کاهش هزینه‌ها تاثیر بسزایی دارد. بنابراین اگر جزء افرادی هستید که از شلوغی فرار می‌کنید و در عین حال تمایل دارید تا کمی هزینه‌های سفر خود را متعادل‌تر کنید، بهتر است برای رفتن به پاریس فصل پاییز یا زمستان را انتخاب کنید.

بهترین تفریحات پاریس

بسته به اینکه برنامه ریزی سفر شما به پاریس برای چه فصلی از سال باشد، تفریحات متنوعی را می‌توانید در این شهر تجربه کنید. از بهترین تفریحات پاریس می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

•قایق سواری

•رفتن به شهربازی آستریکس

•دوچرخه سواری در روز و شب که امکان بازدید از تمام مکان‌های معروف شهر را امکان‌پذیر می‌کند.

•کافه گردی

•تجربه چشیدن غذاهای خوشمزه

•رفتن به اتاق فرار

•تفریح و گردش در دیزنی لند پاریس

•فلای ویو

•پیاده روی و گذراندن اوقاتی آرامش بخش در خیابان‌های شانزلیزه، خیابان Cler، خیابان Des Rosiers، خیابان Bonaparte و…

علاوه بر موارد ذکر شده، شهر پاریس همه ‌ساله میزبان فستیوال‌ها و جشنواره‌های بزرگی همچون؛ جشن سال نوی چینی‌ها، جشن رنگ، نمایش قایقرانی بین المللی، جشن روز سیلوستر، هفته مد، نمایشگاه تاج و تخت، فستیوال موسیقی رایگان و موارد بسیار دیگر است که شرکت در هر کدام از آن‌ها می‌تواند تجربه هیجان‌انگیز و جدیدی برای توریست‌ها و گردشگران باشد.

بهترین هتل‌های پاریس

انتخاب هتل برای اقامت چند روزه در شهر پاریس نیز یکی از بخش‌های مهم برنامه ریزی در سفر است. البته هر فردی می‌تواند با توجه به بودجه و شرایطی که در نظر دارد انتخاب هتل را کاملا سلیقه‌ای انجام دهد. اما ما هم در این بخش به معروف‌ترین و بهترین هتل‌های پاریس اشاره می‌کنیم تا یک دید کلی از مجموعه‌های اقامتگاهی این شهر داشته باشید:

•هتل Four Seasons George V

•هتل Hyatt Regency Etoile

•هتل Novotel Paris Les Halles

•هتل Ritz Paris

•هتل Shangri-La Paris

•هتل Le Meurice

•هتل The Peninsula و…

سوالات متداول

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید