sabasafar-logo
شهرهای توریستی سوئیس
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
7 بهمن 1402

بهترین شهرهای توریستی سوئیس در سال 2024

بدون اغراق؛ سوئیس یکی از زیباترین کشورهای دنیا است. حتما داخل فضای اینستاگرام و فضای مجازی تصاویر و ویدیوهای زیادی را در مورد کشور سوئیس می‌بینید و از زیبایی آنها به وجد می‌آیید. چنانچه تصمیم گرفته‌اید خودتان به این کشور سفر کنید و همه این زیبایی‌ها را از نزدیک ببینید، بهتر است که از قبل کمی مطالعه داشته باشید و شهرهای زیبای سوئیس را بشناسید. درست است که تمامی قسمت‌های سوئیس زیبا است، اما چه بهتر که بهترین شهرهای آن را انتخاب کنید و بتوانید یک سفر هیجان انگیز را رقم بزنید. در این بخش تصمیم گرفتیم که شهرهای توریستی سوئیس را به شما معرفی کنیم و اطلاعات مهمی را در اختیارتان بگذاریم تا اگر قصد سفر به این کشور را دارید، بدانید که کدام شهرها بهتر از بقیه هستند و برای زندگی گزینه مناسبی به حساب می‌آیند. با ما همراه باشید!

بر ای خرید تور سوئیس بر روی لینک زیر کلیک کنید:

زوریخ (Zürich)

شهرهای توریستی سوئیس، شهر زوریخ

زوریخ یکی از شهرهای سوئیس است که ان را به عنوان دروازه ورود به این کشور می‌شناسند. خیلی از گردشگرانی که قصد سفر به سوئیس دارند، زوریخ را به عنوان بهترین گزینه در نظر می‌گیرند. در واقع یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری است که اتفاقا دولت سوئیس هم بیشتر از همه روی آن سرمایه گذاری کرده است و از این شهر درآمد توریستی بسیار بالایی دارد. ناگفته هم نماند که در بسیاری از مقالات خارجی و ایرانی آن را به عنوان زیباترین شهر سوئیس می‌نامند.

ساختمان‌هایی که در زوریخ وجود دارد، خیلی قدیمی هستند. بعضی از آنها قدمت چند صد ساله داشته و همین موضوع باعث می‌شود که این کشور خیلی اعجاب انگیز به نظر برسد. یکی دیگر از جاذبه‌های آن رودخانه لیمات است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و شما را وارد یک فضای رویایی می‌کند. کوه‌های آبی که از دوردست‌ها مشخص است، به جذابیت‌های زوریخ اضافه کرده است. چنانچه قصد کوهنوردی در یک فضای منحصر به فرد را دارید، زوریخ بهترین گزینه است و حتی می‌توانید برای افزایش اطلاعات فرهنگی خود در مورد اروپا به این شهر سفر کنید.

 داخل این شهر بیش از ۱۰۰ گالری هنری مهم وجود دارد و همچنین ۵۰ موزه بنا شده است که همگی اطلاعات فرهنگی تاریخی زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

جمعیت زوریخ نسبت به دیگر شهرهای سوئیس بیشتر است و در واقع قطب اقتصادی سوئیس هم به حساب می‌آید؛ البته که لقب پایتخت فرهنگی هم به آن تعلق گرفته است. اگر به دنبال مراکز تجاری اصلی در کشور سوئیس هستید یا می‌خواهید اطلاعات بازرگانی و فرهنگی بیشتری داشته باشید، زوریخ گزینه مناسبی است و می‌تواند عاملی برای ارتقای کیفیت زندگی هم باشد.

جالب است بدانید که مقر سازمان ملل متحد و صلیب سرخ داخل زوریخ است. اگر می‌خواهید به جایی سفر کنید که در طول شبانه روز پر از زیبایی، هیجان و فعالیت و تفریح باشد، زوریخ گزینه مناسبی است. اطراف آن قلعه‌ها و کلیساهای دیدنی بسیار زیبایی وجود دارد. هتل‌های آن بالاترین کیفیت و خدمات را ارائه می‌دهند؛ حتی هتل‌های زنجیره‌ای معروف در سطح جهان نیز در این شهر شعبه دارند که قطعاً اقامت در هر کدامِ آن‌ها؛ سفر را برایتان جذاب‌تر می‌کنند. پس اگر تور سوئیس را انتخاب کردید، هرگز شهر زوریخ را از دست ندهید.

زرمات (Zermatt)

یکی دیگر از شهرهایی که به عنوان مهم‌ترین شهرهای توریستی سوئیس می‌توان به آن اشاره کرد، زرمات است. اگر اسکی باز هستید، این شهر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. کوه‌های بلندی که در آن واقع شده است، برای فصل زمستان جزو بهترین تفریحات به حساب می‌آید. شما می‌توانید تفریحات زمستانی در آن انجام دهید و اسکی بازی کنید و از پیاده‌روی در این شهر نهایت لذت را ببرید.

کمتر شهری را پیدا می‌کنید که هم زندگی پرشور و هیجان و شلوغی داخل آن باشد و هم به اندازه کافی تمیز باشد که با اختلاف؛ زرمات در این دسته قرار می‌گیرد. علت هم این است که ماشین با سوخت بنزین در این شهر تردد ندارد و بی برو برگرد همه ماشین‌ها با باتری کار می‌کنند. در نتیجه آلودگی‌های آن نیز کمتر است. از طرفی خط قطار در مناطق مختلف این شهر تعبیه شده و باعث می‌شود که رفت و آمد راحتی داشته و مشکلی هم نداشته باشید.

لوسرن (Lucerne) 

اگر قصد بازدید از شهرهای توریستی سوئیس از نوع باستانی را دارید، لوسرن را به شما پیشنهاد می‌کنیم که دقیقاً در کنار دریاچه لوسرن قرار گرفته است. خوبیِ لوسرن اینجاست که در یک ۲۴ ساعت و اصطلاحا طیِ یک روز کامل می‌توانید کل شهر را بگردید و تمام جاذبه‌ها را ببینید.

معمولاً اکثرِ آلمانی‌ها در این منطقه زندگی می‌کنند. خانه‌های قدیمی و رنگارنگ به جاذبه‌های توریستی آن اضافه کرده است. از جمله محل‌هایی که می‌توانید بازدید کنید، باید به پل معروف اشاره کنیم که به قرن چهاردهم برمی‌گردد. البته برج آب هم یکی از مکان‌های تاریخی بسیار معروف در این ناحیه است. مطمئن باشید که با استفاده از تله کابین کوه پیلاتو در لوسترن یک تجربه به یاد ماندنی و فراموش نشدنی را برای خودتان خواهید ساخت.

ژنو (Genève)

ژنو از جمله مهم‌ترین شهرهای توریستی سوئیس است. آن را به عنوان پایتخت صلح در جهان هم می‌شناسند. خیلی از انجمن‌های بین‌المللی داخل ژنو برگزار می‌شود و به خاطر همین مطمئنا نام آن را خیلی از شما شنیده‌اید.

در واقع کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و دفتر مرکزی مربوط به سازمان ملل است؛ البته که غیر از این‌ها ۲۰ سازمان بین‌المللی مهم دیگر هم در این شهر وجود دارد اما اهمیت آن تنها به خاطر این اتفاقات سیاسی نیست، بلکه از لحاظ طبیعت هم یکی از زیباترین شهرها است. جالب است بدانید که ژنو را به عنوان شهر سبز هم می‌شناسند و 20 درصد از فضای کل شهر فقط مختص پارک‌ها است.

در واقع نه تنها در یک شهر پیشرفته قدم می‌زنید، بلکه می‌توانید از طبیعت زیبای آن هم به وجد بیایید، دوچرخه کرایه کنید و در کل شهر دوچرخه سواری کنید یا اینکه از قایق رودخانه در وسط شهر استفاده کنید. بدون شک همه این موارد لحظات به یاد ماندنی را برای شما خواهد ساخت.

دومین شهر پرجمعیت سوئیس ژنو است که آن را به عنوان مرکز استانی می‌شناسند. در اطراف شهر ژنو می‌توانید به کوه‌های جورا و دریاچه ژنو هم دسترسی داشته باشید. البته دو رودخانه دیگر تحت عنوان رودخانه‌های Arve و Rhone هم در آنجا وجود دارد که جذابیت و زیبایی را چندین برابر می‌کند.

دومین قطب اقتصادی کشور سوئیس همین شهر ژنو است. یک اقتصاد خدماتی بسیار قوی دارد. بانکداری خصوصی در آن حرف اول را به عنوان رکن مهم اقتصاد می‌زند. در کل دنیا ژنو را به عنوان هشتمین شهر گران جهان می‌شناسند. به این علت که کاملاً پیشرفته است و نه تنها از لحاظ طبیعت؛ بلکه از لحاظ تکنولوژی یکی از جذاب‌ترین شهرهای دنیاست.

پول رایج آن هم فرانک کشور سوئیس است. اگر بعد از گردشگری دلتان خواست که در این شهر ساکن شوید؛ باید بدانید که زبان‌های ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی و حتی محلی هم در این شهر صحبت می‌شود اما زبان عموم مردم، فرانسوی است. مطمئناً ژنو بهترین جاهای دیدنی سوئیس را خواهد داشت.

بازل (Basel)

یکی دیگر از شهرهای توریستی سوئیس که کاملاً هم پیشرفته است و جزو شهرهای گران قیمت به حساب می‌آید، شهر بازل است. از لحاظ کیفیت غذاها این شهر کاملاً تضمین شده است و برای تعطیلات گزینه بسیار عالی است، زیرا تفریحات زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد. آن را به عنوان یک شهر قدیمی می‌شناسند. میدان مارکت پلاتز یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آن به حساب می‌آید که از همان بازار کشاورزان می‌توانید غذاهای محلی خوشمزه تهیه کنید.

موقعیت استراتژیکی این شهر باعث شده که صنعت توریست و گردشگری هم در آن روز به روز ارتقا پیدا کند. اقتصاد بسیار قوی دارد که معمولاً وابسته به صنایع شیمیایی و داروسازی است. وسایل حمل و نقل عمومی کاملاً پیشرفته‌ای دارد و شما خیلی راحت می‌توانید از مناطق دیدنی آن با استفاده از این لوازم نقلیه عمومی با قیمت مناسب استفاده کنید.

برن (Bern)

مراکز خرید این شهر در کل جهان معروف هستند. شما می‌توانید در کل شهر از گالری‌ها، مغازه‌ها و کافه‌های جذاب دیدن کنید. طویل‌ترین بازار سرپوشیده اروپا هم در این شهر واقع شده است. یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر برن کلیسای جامع برن است. اگر روی بالاترین قسمت این کلیسا بایستید، صحنه‌های به یاد ماندنی از این شهر را می‌بینید که هرگز از خاطرتان پاک نخواهد شد. خانه آلبرت انیشتین هم یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی و گردشگری است که مردم به آن علاقه زیادی نشان می‌دهند.

پارک خرس‌های بررن هم جزو مکان‌های دیدنی به حساب می‌آید؛ یعنی شما در فضایی قرار می‌گیرید که نزدیک‌ترین حالت به محل شنای خرس‌ها هستید که هیجان بی‌نظیری دارد.

نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید؛ این است که اگر قصد سفر به برن را دارید، فصل تابستان را انتخاب کنید. خیلی راحت می‌توانید با قطار در این شهر گردش کنید یا اینکه با قایق سواری به نقاط مختلف بروید؛ حتی در دریاچه‌های برن می‌توانید شنا هم کنید و مناظری از کوه‌های برفی آلپ را هم تماشا کنید.

مونترو (Montreux)

مونترو در جنوب غربی سوئیس واقع شده است. تقریباً بعد از دریاچه ژنو به این شهر می‌رسید. بزرگترین جشنواره موسیقی دنیا در این شهر برگزار می‌گردد و به خاطر همین بهترین زمان سفر به سوئیس و بازدید از مونترو اوایل ماه جولای است. اگر به شهرهایی علاقه دارید که هنرمندان و نویسندگان سرشناس زیادی در آنجا زندگی کرده باشند و خانه آنها در آنجا وجود داشته باشد، مونترو بهترین گزینه است. نویسندگان و هنرمندانی از جمله فردی مرکوری، چارلی چاپلین، پرنس و ایگور استراوینسکی، مونترو را به خاطر طبیعت زیبایش برای زندگی انتخاب کرده بودند.

یکی از جاذبه‌های گردشگری آن قلعه‌ای به عنوان چیلون است که در کنار دریاچه ژنو واقع شده است. همچنین می‌توانید از تاکستان‌های پلکانی لاواکس هم بازدید کنید. به خاطر جاذبه گردشگری فوق العاده‌ای که دارند، آن را در یونسکو هم ثبت جهانی کرده‌اند.

موزه دوربین سوئیس هم یکی از جاذبه‌های گردشگری است. استودیو ضبط مجسمه فردی مرکوری، موزه بازی‌های سوئیس و موزه جهانی چارلی چاپلین هم از جاذبه‌های دیگر به حساب می‌آید.

لوزان (Lausanne)

لوزان هم یکی از بزرگترین شهرهایی است که کنار رودخانه ژنو قرار گرفته است. شما می‌توانید کل شهر را با قایقرانی در رودخانه تماشا کنید. خانه کمیته بین المللی المپیک هم در این شهر واقع شده است‌ خیلی از نویسندگان مشهور دنیا به این شهر علاقه خاصی نشان داده‌اند. جالب است بدانید که نویسنده نام‌آور ارنست همینگوی هم در این شهر زندگی می‌کرده است. مناظر طبیعی حیرت انگیزی را در لوزان پیدا می‌کنید. از لحاظ فرهنگی یکی از غنی‌ترین شهرهای دنیاست. جالب‌تر اینکه علاوه بر جاذبه‌های توریستی؛ یک شهر دانشگاهی هم است و خیلی‌ها برای تحصیل آن را انتخاب می‌کنند.

اینترلاکن (Interlaken)

از دیگر شهرهای توریستی سوئیس در ارتفاعات باید به اینترلاکن نیز اشاره کرد. دو دریاچه در اطراف این شهر وجود دارد که نام آنها Brienz و Thun است. اگر قصد ماجراجویی‌های خاص و منحصر به فرد را دارید، اینترلاکن گزینه عالی است. سه قله بلند در این منطقه وجود دارد که حتماً بعنوان یک توریست‌ باید آن را ببینند.

برای رفتینگ، آب‌های شفاف دریاچه ژنو گزینه بسیار عالی است. البته تفریحات دیگری مانند هلیکوپتر سواری در سطح شهر را هم می‌توانید امتحان کنید. پاراگلایدر هم یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب توریست‌ها در این منطقه است.

اشتاین ام راین (Stein am Rhein)

اگر می‌خواهید شهر افسانه‌ای سوئیس را بشناسید، به اشتاین ام راین سفر کنید. این شهر در حاشیه رود راین قرار گرفته و در قسمت شمالی آن دریاچه‌ای به نام کنستانس واقع شده است. معماری تاریخی بسیار عالی دارد. دیوارهای آن نقاشی شده هستند. از جاذبه‌های آن باید به موزه لیندورم، صومعه سنت جورجن، آبشار راین و قلعه هوهنکلینگن اشاره کرد. همچنین تالار زیبا و بزرگی بنام Rathaus هم در این شهر وجود دارد که آن را به عنوان آثار ملی سوئیس هم می‌شناسند.

گریندلوالد (Grindelwald)

اگر به دنبال یک استراحتگاه کوهستانی هستید، شهر Grindelwald را فراموش نکنید. کلبه‌های چوبی در این استراحتگاه جذاب چشم انداز کوه‌های آلپ را دارند. تفریحات مختلفی از جمله صخره نوردی، اسکوتر و زیپ لاین را می‌توانید در آن انجام دهید و مدت زمانی را در آنجا ساکن باشید. اگر به دنبال برف بازی و فضای کوهستانی هستید، این شهر یکی از بهترین جاذبه‌های سوئیس به حساب می‌آید.

 شما با قطار یا تله کابین هم می‌توانید از ایستگاه‌های کوهستانی آن لذت ببرید. جالب است بدانید که بلندترین ایستگاه راه آهن اروپا در این شهر واقع شده که ارتفاع آن ۳۴۵۴ متر است. همین نشان می‌دهد که قرار است چقدر هیجان تجربه کنید. پس افرادی که به دنبال ترشح هورمون آدرنالین هستند، هم باید از این منطقه بازدید کنند.

جالب است بدانید پل معلقی به نام First Cliff Walk در گریندلوالد وجود دارد که متخصصان ساعت Tissot طراحی آن را انجام داده‌اند. این پل به گونه‌ای طراحی شده که صخره‌هایی که در دوقله وجود دارد را به یکدیگر اتصال می‌دهد و یک تجربه اعجاب انگیزی را رقم می‌زند؛ انگار که وارد فضای انیمیشن و کارتون‌ها شده‌اید و می‌خواهید هیجان حداکثری را تجربه کنید.

همه چیز درباره پروسه سفر به سوئیس

اگر قصد زندگی یا سفر در سوئیس را دارید، بهتر است که با جاذبه‌های آن آشنا شوید و ببینید که هر کدام از شهرهای آن چه ویژگی‌هایی دارند یا چه تفریحاتی در آنها وجود دارد تا بتوانید با اطلاعات بیشتری شهر مورد نظر را انتخاب کنید و از سفر خود بیشتر لذت ببرید. ما در این بخش اطلاعات کافی را در اختیارتان گذاشتیم. به هر حال اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر برای مراحل آغاز سفر برای هر کدام از این شهرها هستید یا می‌خواهید با قوانین کشور سوئیس آشنا شوید، ما صباسفر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این آژانس مسافرتی نه تنها در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند کارهای سفر را هم به طور دقیق و اصولی برایتان انجام دهد و یک تجربه لذت بخش را برایتان رقم بزند.

جمع‌بندی

شهرهای توریستی سوئیس تعداد زیادی دارند؛ اما اگر بتوانید بهترین‌های آنها را بشناسید، قطعاً سفر خوبی هم خواهید داشت. درست است که سوئیس در همه حال زیبا و جذاب است و به عنوان یکی از بهترین و زیباترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود اما چه بهتر که شهرهایی را شناسایی کنید که طبیعت مورد علاقه شما را دارند و باعث می‌شوند از سفرتان بیشتر لذت حداکثری را ببرید. ما در این مقاله دقیقاً همین کار را برایتان انجام دادیم و این شهرها را به شما معرفی کردیم، ویژگی‌ها و جاذبه‌های گردشگری آنها را نیز برایتان توضیح دادیم تا بتوانید یک سفر اعجاب انگیز و فوق العاده را تجربه کنید و مطمئن باشید که نهایت لذت را از سفر خواهید برد.

سوالات متداول

شاید هنوز در مورد شهرهای توریستی سوئیس سوالاتی در ذهنتان مانده باشد که در این قسمت به آنها پاسخ خواهیم داد.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید