sabasafar-logo
جاهای دیدنی فرانسه تور فرانسه تور ارزان فرانسه
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
4 دی 1402

جاهای دیدنی فرانسه (1403) + عکس و لیست جزئیات

فرانسه پر از مقاصد رویایی است. فرانسه کشور قلعه‌‌های افسانه‌ای، کلیساهای باشکوه، کوه‌های پوشیده از برف، خیابان‌های باصفا، موزه‌های مجلل است. جاهای دیدنی فرانسه موجب شده تا سالانه گردشگران زیادی از اقسار نقاط جهان به این کشور سفر کنند. اگر شما هم دوست دارید با جاهای دیدنی فرانسه آشنا شوید، بهتر است تا انتهای این مطلب از صباسفر همراه ما باشید.

معرفی پرطرفدارترین جاهای دیدنی فرانسه

جاهای دیدنی فرانسه، تور فرانسه، صباسفر

هر منطقه‌ای از فرانسه فرهنگ خاص خود را دارد. این مطلب نشان می‌دهد که دیدنی‌های متنوعی در این شهر وجود دارند. همانطور که شما می‌توانید در خیابان‌های پاریس کافه‌ها و رستوران‌های جذاب را ببینید، در دامنه کوه‌های آلپ فرانسه می‌توانید ساعاتی در کلبه‌های دنج نزدیک پیست‌های اسکی غذاهای دلچسب فرانسوی را میل کنید. به بیانی دیگر؛ هر گوشه از این کشور جادوی خاصی دارد. در حقیقت شما با کسب اطلاعات راجع به جاهای دیدنی فرانسه می‌توانید مکان مورد علاقه خود را کشف کنید. در واقع یکی از چیزهای مهم که دانستن آن در راهنمای سفر به فرانسه الزامی است، دیدنی‌های این کشور است. اگر شما هم کنجکاو هستید که با این جاذبه‌ها آشنا شوید، با ما همراه باشید:

برج ایفل؛ نماد دانش و بلوغ فرانسه

جاهای دیدنی فرانسه، تور فرانسه، تور پاریس

همه مردم جهان پاریس را برج ایفلش می‌شناسند. برج ایفل به همان اندازه که مشهور است، یک شاهکار خلاقانه نیز به شمار می‌رود. شاید باورش برایتان سخت باشد که این سازه زمانی بین پاریسی‌های محلی مورد تحقیر قرار می‌گرفت؛ اما به تدریج به مهمترین سازه فلزی دنیا معروف شد؛ به طوری که امروزه از آن می‌توان به عنوان مشهورترین جاهای دیدنی فرانسه یاد کرد. برج ایفل با ارتفاع ۳۳۰ متری بخش اعظم احساسات رمانتیک پاریس را در خود جای داده است. در حقیقت هیچ سفری به بزرگترین شهر فرانسه یعنی پاریس بدون بازدید از برج ایفل کامل نمی‌شود. معماری شگفت ‌انگیز این بنا شما را شگفت‌زده می‌کند و در این هنگام نوبت به بالا رفتن از پله‌ها و رسیدن به رستوران‌های مختلف می‌رسد. رستوران‌هایی که خودشان از جاذبه‌های پاریس به حساب می‌آیند. در ارتفاع گفته شده می‌توانید زیبایی چشمگیر رودخانه سن، نوتردام و تروکادرو را به خوبی درک کنید.

برج ایفل در همه روزهای سال آمادگی پذیرایی از گردشگران را دارد. البته برای ورود به آن لازم است بلیط تهیه کنید. معماری بی‌نظیر برج ایفل که با استفاده از آهن ساخته شده، از نمونه‌های معماری معاصر به حساب می‌آید. در حقیقت هدف سازنده از ساخت آن به رخ کشیدن خلاقیت و مهارت معماری فرانسوی به جهان بود تا همه بتوانند با دیدن این برج محصور کننده نمادی از دانش و نبوغ فرانسوی را با عمق وجود درک کنند.

موزه لوور؛ محل نگهداری از آثار فاخر فرانسه

تور فرانسه، جاهای دیدنی فرانسه، تور پاریس

از دیگر جاهای دیدنی فرانسه می‌توان به موزه لوور اشاره کرد. معتبرترین و البته محبوب‌ترین موزه پاریس موزه لوور است که در میان برترین مجموعه‌های تاریخی هنرهای زیبای اروپا قرار دارد. موزه لوور به دلیل جای دادن مشهورترین آثار تمدن غرب از جمله مونالیزا، اثر ماندگار لئوناردو داوینچی، جشن عروسی در کانا اثر ورونز و مجسمه ونوس میلو متعلق به قرن اول قبل از میلاد محبوب است. در حقیقت با مراجعه به موزه لوور پاریس می‌توانید حدود ۳۵۰۰۰ اثر هنری از جمله شاهکارهای بی‌نظیر اروپایی را ببینید. البته دیدن همه این آثار فاخر در یک روز یا حتی در یک هفته غیر ممکن است. شرکت در تور پاریس به شما کمک می‌کند تا در زمان کمتری بتوانید روی آثار هنری برجسته‌تر تمرکز کنید.

قلعه ورسای؛ نمادی از تاریخ باشکوه سلطنتی فرانسه

قلعه ورسای که از جاهای دیدنی فرانسه به شمار می‌رود با ثبت در فهرست یونسکو مشهوریت قابل قبولی دارد.  شما با مراجعه به این قلعه می‌توانید در تاریخ باشکوه سلطنتی فرانسه غرق شوید و به دوران رژیم باستانی این کشور بازگردید. همان دورانی که لویی چهاردهم یا همان پادشاه خورشید محل شکار پدرش را به یک قصر مجلل تبدیل کرد که بعدها توسط دیگر معماران بخش‌های متعددی به آن اضافه شد. دیدنی‌ترین فضای قلعه، تالار آینه است. نور خورشید از پنجره‌ها وارد این تالار شده و در صدها آینه نفیس موجود منعکس می‌شود. البته در درخشش این تالار لوسترهای پر زرق و برق و جزئیات طلاکاری شده نیز تاثیر زیادی دارند. در فضای باز این کاخ نیز می‌توانید استخرهای منحصربه‌فرد، درختچه‌های زیبا، مجسمه‌های نفیس و فواره‌های تزیینی را مشاهده کنید.

کوت دازور؛ شیک‌ترین خط ساحلی فرانسه در نیس

کوت دازور شیک‌ترین خط ساحلی فرانسه است که امتداد بی‌نقص آن از سن تروپه تا منتون در نزدیکی مرز ایتالیا ادامه دارد. در طول تابستان استراحتگاه‌های ساحلی این قسمت به عنوان جاهای دیدنی فرانسه می‌تواند پذیرای خوبی برای عاشقان ساحل و خورشید باشد. اگر بخواهیم کوت دازور را به فارسی ترجمه کنیم، می‌توان لقب آب‌های نینگول مدیترانه‌ای را برای آن در نظر گرفت. جالب است بدانید که اروپایی‌های مشهور و ثروتمند نیز در این قسمت ویلاهای باشکوه و قایق‌های تفریحی مخصوص خود را دارند.

کلیسای نوتردام شارتر؛ شگفتی از معماری قرون وسطی

با گذشت بیش از ۸ قرن هنوز شکوه کلیسای جامع نوتردام شارتر شما را مجذوب خود می‌کند. یونسکو کلیسای جامع شارتر را در فهرست خود ثبت کرده است. کلیسای جامع شارتر دارای پنجره‌های چشم‌نواز با شیشه‌های رنگی است و با دیدن آن ذوق‌زده می‌شوید. این کلیسای با جزییات پیچیده، شکوه بی‌نظیر معماری گوتیک قرون وسطایی را به رخ گردشگران می‌کشد.

در حقیقت صنعتگران ماهر در طی قرن‌های گذشته روی پنجره‌ها جزئیات بسیار جذابی را از داستان‌های کتاب مقدس به تصویر کشیده‌اند تا جذابیت و تاثیرگذاری این کلیسا دوچندان شود.

پروونس؛ چشم‌اندازی از باغ‌های زیتون و مزارع اسطوخودوس

از دیگر جاهای دیدنی فرانسه می‌توان به پروونس اشاره کرد. پروونس یک شهر کوچکی است که در دره‌ها قرار گرفته و با قرارگیری روی صخره‌ها چشم انداز بی‌نظیری از باغ‌های زیتون و مزارع اسطوخودوس بنفش تیره پدید آورده است. تپه‌های غرق آفتاب در این روستا فضای آرام و دلنشینی را در این منطقه حکم فرما کرده‌اند. البته آب و هوای سرد منطقه سبب می‌شود که تنها در ظهرها بتوانید قدم زدن در خیابان‌های سنگ فرش شده را تجربه کنید. بعد از ظهرها نیز می‌توانید در فضای باز کافه‌های اطراف خیابان‌ها وقت بگذرانید. از جمله جذابیت‌های پروونس می‌توان به غذاهای خوشمزه مدیترانه‌ای اشاره کرد که مواد اولیه آنها روغن زیتون، سبزیجات و گیاهان معطر است. بی‌شک امتحان کردن این غذاها تجربه جدیدی برایتان خواهد شد.

دیزنی لند؛ ورود به دنیای قهرمانان کودکی

وقتی وارد دیزنی لند می‌شوید، انگار وارد دنیای دیگری شده‌اید. دنیایی پر از جادو و جذابیت! در این مکان می‌توانید اسطوره‌های دوران کودکی‌تان را ببینید و حسابی غرق در خاطرات شوید. هیجان و سرگرمی این سرزمین آنقدر زیاد است که حتی اگر بزرگسال نیز باشید، حوصله‌تان سر نمی‌رود. لازم به ذکر است در دیزنی لند مرکز خرید، رستوران‌های بی‌نظیر و امکانات متعددی وجود دارند که امکان سرگرم شدن با آنها وجود دارد.

مون سن میشل

جزیره رویایی مون سن میشل یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی فرانسه است. مون سن میشل که در نرماندی واقع شده، یک جزیره زیبا و منحصر به فرد به شمار می‌رود. این مکان در نزدیکی رودخانه کوسنون قرار گرفته و بازدید از آن اوقات ماندگاری را برای گردشگران رقم می‌زند. ناگفته نماند که این جاذبه توسط دیوارها و سنگرهای باشکوهی احاطه شده و دارای صومعه‌ای است که با مناره‌های سر به فلک کشیده شناخته می‌شود. با آنکه ساخت این صومعه در قرن یازدهم میلادی اتفاق افتاده است؛ اما مسیحیان هنوز هم زیارت آن را شایسته می‌دانند.

موزه انولید؛ محل دفن ناپلئون بناپارت

موزه انولید با لقب موزه جنگ فرانسه شناخته می‌شود. در حقیقت لویی چهاردهم دستور ساخت این موزه را داده است تا آثار مختلفی از جنگ‌های متعدد فرانسه در آنجا گردآوری شوند. انولید در زبان فرانسوی معلول و ناتوان ترجمه می‌شود. دلیل این نامگذاری آن است که در این موزه یادگارهای جانبازان و آسیب دیدگان جنگ نگهداری می‌شود. معماری انولید اینقدر جذاب است که حتی اگر وارد این موزه نشوید نمای بیرونی آن شما را حیرت زده خواهد کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در زیر گنبد این موزه ناپلئون بناپارت و چندی از دوستانش آرام گرفته‌اند؛ یعنی با مراجعه به این موزه می‌توانید آرامگاه ناپلئون را نیز زیارت کنید!

باغ گیاهان؛ بازدید از گونه‌های مختلف گیاهان

حیف است که در لیست جاهای دیدنی فرانسه نامی از باغ‌های آن نبریم. بازدید از باغ گیاهان در پاریس حسابی حال و هوای شما را عوض خواهد کرد. با کمی گشت و گذار در این باغ می‌توانید انواع گل و گیاهان زیبا که در عمرتان ندیده‌اید را ببینید. با آنکه هدف از افتتاح این باغ تحقیق و پژوهش در رابطه با رشد و نمو گل و گیاهان بود؛ اما به تدریج به دلیل زیبایی فوق العاده گردشگران و مردم نیز به بازدید از آن روی آوردند. این باغ ۲۶ هکتاری چندین گلخانه قدیمی دارد که از قرن هجدهم میلادی باقی مانده‌اند. البته این گلخانه‌ها بلااستفاده نیفتاده‌اند و بعد از مرمت دوباره از آنها استفاده شده است.

خیابان شانزلیزه؛ خیابانی معروف در پاریس

کمتر کسی پیدا می‌شود که نام شانزلیزه به گوشش نخورده باشد و آن را به عنوان جاهای دیدنی فرانسه نشناسد. این خیابان باصفا در دل پاریس قرار گرفته و ویژگی‌های متعددی دارد. از ویژگی‌های برجسته این خیابان می‌توان به داشتن سرسبزی و چشم نوازی خاص اشاره کرد که دلیل آن وجود درختان بلند قامت است. همچنین فروشگاه‌های برند و باکلاسی در سرتاسر شانزلیزه دیده می‌شوند که محصولات گران قیمتی را به فروش می‌رسانند. دلیل قیمت بالای محصولات این فروشگاه‌ها آن است که در مطرح‌ترین خیابان پاریس قرار گرفته‌اند. پس به جای اینکه در مسیر شانزلیزه به فکر خرید از این فروشگاه و آن فروشگاه باشید، پیشنهاد می‌کنیم با قدم زدن و پیاده‌روی روحتان را نوازش کنید.

میدان کنکورد؛ میدانی که اعدام خیلی‌ها را با چشم دیده است

از معروف‌ترین جاهای دیدنی فرانسه می‌توان به میدان کنکورد در پاریس اشاره کرد. شهرت این میدان مربوط به امروز و دیروز نیست، بلکه اوج محبوبیت این میدان به زمان انقلاب فرانسه بازمی‌گردد. در دوران انقلاب فرانسه بسیاری از افراد مشهور فرانسوی در این میدان اعدم می‌شدند؛ پس اگر بگوییم از کنکورد بوی خون استشمام می‌شود دروغ نگفته‌ایم! به محض ورود به این میدان چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، یک ابلیسک بلند است.

این ابلیسک در حقیقت توسط والی مصر به فرانسه هدیه داده شده است که قدمت آن به خیلی سال پیش برمی‌گردد. اگر موفق به ثبت نام در تور فرانسه شدید، حتماً از این میدان تاریخی دیدن کنید.

طاق پیروزی؛ آرامگاه سربازان گمنام وطن

اگر بخواهید یک خیابانگردی بی‌نظیر در پاریس انجام دهید، بی‌شک طاق پیروزی یکی از مقاصد اصلی شما خواهد بود. طاق پیروزی بزرگترین طاق در جهان به حساب می‌آید که در سال 1806 میلادی در شمال خیابان شانزلیزه ساخته شده است. این طاق را چند معمار معروف به دستور ناپلئون ساخته‌اند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در زیر طاق پیروزی تعدادی از سربازان گمنام کشته شده در جنگ جهانی اول به خاک سپرده شده‌اند. این سربازان در واقع در جنگ با متحدین و برای دفاع از فرانسه جان خود را فدا کرده‌اند. قرارگیری آرامگاه ابدی این سربازان در طاق پیروزی سبب شده تا فرانسویان و مسافران احترام ویژه‌ای برای این طاق قائل باشند.

باغ‌ لوکزامبورگ؛ باغی با تالاب هشت ضلعی

باغ‌ لوکزامبورگ یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی فرانسه است. این باغ در قرن هفدهم بنا شده و دارای تالاب بزرگ هشت ضلعی با فواره باشکوهی است. بخشی از محبوبیت این باغ به دلیل تراس زیبا و مجسمه‌های نفیسی است که در آن قرار گرفته شده است. نه تنها گردشگران بلکه ساکنان پاریس نیز برای اوقات فراغت خود ترجیح می‌دهند به باغ لوکزامبورگ بیایند. آبنمای زیبایی در زیر درختان واقع شده که بنای آن به دوران رنسانس برمی‌گردد. کودکان معمولاً عاشق تالاب بزرگ گفته شده هستند؛ زیرا می‌توانند قایق‌های کوچک ساخته شده را داخل آن انداخته و از حرکت ساخته خود لذت ببرند. چنانچه موفق شدید به بازدید از باغ لوکزامبورگ بروید، پیشنهاد می‌کنیم برای تماشای نمایش‌های عروسکی فرانسوی به سالن تئاتر لوکزامبورگ نیز بروید.

صخره‌های اترتا؛ صخره‌هایی باشکوه و باعظمت

از دیگر جاهای دیدنی فرانسه، صخره‌های اترتا است. شهر اترتا ساحل بسیار تماشایی دارد که نمی‌شود از دیدن آن گذشت. این ساحل بی‌نظیر دارای صخره‌های بلندی است که با دیدن ارتفاع ۹۰ متری آنها شگفت زده خواهید شد! عظمت این صخره‌ها آنقدر شما را مدهوش به خود می‌کند که فکر می‌کنید در حال مشاهده یک اثر نقاشی خارق‌العاده هستند. شما می‌توانید در مسیر ساحل اترتا پیاده‌روی کرده و ساعت‌ها به خود استراحت دهید. البته فعالیت‌های دیگر همچون آفتاب گرفتن، شنا کردن، قایق سواری، موج سواری، عکاسی و … نیز در اطراف ساحل امکان‌پذیر هستند. چنانچه دوست دارید صخره‌های جذاب اتارتا را ببینید، بهتر است تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید تا بتوانید در کنار آفتاب بی‌نظیر، نهایت استفاده را از این ساحل بکر ببرید.

کمپ اسکی پارادیسکی؛ مسیری پرهیجان برای اسکی

اگر عاشق برف و هیجان هستید، پیشنهاد می‌کنیم کمپ اسکی پارادیسکی به عنوان جاهای دیدنی فرانسه را از دست ندهید. این پیست طولی به اندازه ۴۲۵ کیلومتر دارد که اسکی در آن شما را سوپرایز خواهد کرد. ناگفته نماند که مسیر اسکی کاملاً امن است و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد. البته اگر علاقه‌ای به اسکی ندارید و یا می‌ترسید، برای رفتن به بالای کوه و دیدن مناظر کوهستانی آلپ، می‌توانید سوار تله کابین شوید.

آکواریوم لا روشل؛ آکواریومی با 3 میلیون لیتر آب

اگر طی تور فرانسه دوست دارید از یک جای دیدنی منحصر به فرد بازدید کنید، آکواریوم لا روشل مخصوص شما است. این آکواریوم بی‌نظیر در شهر لا روشل فرانسه قرار دارد که قدمت آن به نیم قرن پیش باز می‌گردد. این آکواریوم معروف سالانه پذیرای بازدیدکنندگان زیادی است. در حقیقت آکواریوم لا روشل یک آکواریوم نیست؛ بلکه دارای چند آکواریوم عظیم است که هر کدام آب زیادی داشته و از موجودات مختلفی نگهداری می‌کنند. ناگفته نماند که جهت بازدید از گونه‌های جانوری مختلف در این آکواریوم باید بلیط بخرید.

گورستان پِر لاشِز؛ مکان دفن صادق هدایت

گورستان پرلاشز یکی دیگر از جاهای دیدنی فرانسه به شمار می‌رود که جایگاه آن در میدان بیست پاریس است. باید بدانید که این گورستان یک قبرستان معمولی نیست؛ زیرا اجساد بسیاری از بزرگان فرانسوی در این مکان دفن شده‌اند. برای مثال قبر اونوره دو بالزاک نویسنده نامدار فرانسوی در این گورستان قرار دارد. البته تنها مردگان فرانسوی نیستند که این گورستان را قرق کرده‌اند؛ بلکه چند تن از هم میهنان ما همچون صادق هدایت و غلامحسین ساعدی نیز در این گورستان آرام گرفته‌اند.

سوالات متداول

بازدید از جاهای دیدنی فرانسه آنقدر جذاب است که خوب است هر کسی در طول عمر خود آن را تجربه کند. اگر در این رابطه سوالاتی دارید، بهتر است نگاهی به پرسش و پاسخ‌های زیر بیندازید:

بزرگترین طاق جهان کدام است؟

 طاق پیروزی در پاریس به عنوان بزرگترین طاق در جهان و البته از جاهای دیدنی فرانسه محسوب می‌شود.

کدام چهره‌های فقید ایرانی در گورستان پر لاشز دفن شده‌اند؟

 صادق هدایت نویسنده ایرانی و غلامحسین ساعدی در این گورستان دفن شده‌اند.

چه آثاری در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شوند؟

در این موزه می‌توان آثار تمدن غرب از جمله مونالیزا، اثر لئوناردو داوینچی، جشن عروسی در کانا اثر ورونز و . . .

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید