sabasafar-logo
شرایط زندگی در فرانسه، تور فرانسه، صباسفر
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
10 دی 1402

زندگی در فرانسه چگونه است؟شرایط، مزایا و معایب 2024

تعداد افراد خواهان زندگی در فرانسه روز به روز در حال افزایش است. فرانسه یکی از بهترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که علاوه بر جذب مهاجران، به عنوان یکی از توریست پذیرترین نقاط دنیا شناخته می‌شود. از یک طرف جاهای دیدنی منحصر به فرد و از طرفی شرایط مناسب کار و تحصیل تاثیر زیادی در جذب افراد سراسر دنیا به این کشور داشته است. اگر شما هم مایل به زندگی در این نقطه از جهان هستید، قبل از آن باید بدانید که زندگی در فرانسه چگونه است؟ در این مطلب از صباسفر به شما کمک می‌کنیم تا به بهترین نحو ممکن به جواب این سوال برسید.

نگاهی به وضعیت کنونیِ فرانسه

پیش از ارائه پاسخ برای سوال “زندگی در فرانسه چگونه است؟” باید کمی با این کشور آشنا شوید. فرانسه کشوری در اروپای غربی است که یکی از باقدمت‌ترین کشورهای جهان به حساب می‌آید. جالب است بدانید این کشور روی نقشه شبیه به یک شش ضلعی منتظم است که از سه ضلع خود توسط آب‌ها احاطه شده است. در گذشته فرانسه با شیوه پادشاهی سیر تکاملی خود را پیش می‌گرفت. در حالی که به تدریج اداره این کشور به شیوه دموکراسی تغییر یافت. در حقیقت مردم هر ۵ سال یک بار با رفتن به پای صندوق‌های رای رئیس جمهور منتخب خود را انتخاب می‌کنند تا اداره مملکت را به دست بگیرد. فرانسه به عنوان سومین قدرت هسته‌ای و یکی از بزرگترین صادرکنندگان اسلحه در جهان مشهور است. این کشور در حوزه قدرت صنعتی مقام بسیار بالایی دارد. همچنین از لحاظ تاریخی نیز با داشتن تاریخچه‌ای پربار، جاذبه‌های متعددی برای ارائه به گردشگران دارد. به بیانی وجود همین چیزها است که مردم را علاقمند سفر به فرانسه می‌کنند.

زندگی در فرانسه؛ فرصتی استثنایی

 فرانسه یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان به شمار می‌رود؛ توریست‌ها از اقصی نقاط جهان با ثبت نام در تور فرانسه، قصد بازدید از زیبایی‌های این کشور را دارند. افزون بر آن، افراد زیادی دوست دارند به آن مهاجرت کنند و زندگی در فرانسه را پیش بگیرند. این کشور با داشتن طبیعت منحصر به فرد همچون همسایگی با اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و کوه‌های آلپ، آب و هوای بی‌نظیری دارد و همانطور که اشاره کردیم از قدرت‌های مطرح دنیا شناخته می‌شود. با این حساب می‌توان کیفیت زندگی در فرانسه را استثنایی دانست؛ زیرا زیرساخت‌های این خطه بسیار توسعه یافته هستند و رفاه ایده آلی را به ساکنان ارائه می‌دهند. حال برای آنکه بتوانیم جواب کاملی به زندگی در فرانسه چگونه است؟ بدهیم، لازم است بعدهای متفاوتی از زندگی در این کشور را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا به طور مفصل به این موارد بپردازیم:

اقامت در فرانسه

در فرانسه می‌توانید گزینه‌های مسکن متفاوتی از جمله آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک را تجربه کنید. البته قبل از آنکه بتوانید شرایط اقامت خود را تکمیل کنید، باید با مالک ملاقات داشته باشید؛ زیرا آنها ترجیح می‌دهند که قبل از هر چیزی مستاجران را از نزدیک ببینند. به طور کلی متداول‌ترین نوع اقامت در شهرهای فرانسه آپارتمان‌ها هستند. کلبه‌ها و خانه‌های کوچک عمدتاً به جای اجاره دادن، به فروش می‌رسند. برای آنکه اجاره ملک مورد نظر شما با موفقیت انجام شود، ضروری است مدارک لازم را ارائه دهید. در جواب زندگی در فرانسه چگونه است، باید بگوییم که برای اجاره ملک، حقوق ماهانه شما باید حداقل ۳ برابر اجاره بها باشد. کسانی که به خرید ملک در شهرهای فرانسه فکر می‌کنند، باید توجه داشته باشند که هزینه‌های خرید بالا است به علاوه فروش ملک قبل از آنکه به املاک سپرده شود تا مهاجران از آن اطلاع یابند، توسط خود مالک فروخته خواهد شد.

 فرهنگ فرانسه

یکی دیگر از بعدهایی که برای پاسخ به زندگی در فرانسه چگونه است؟ باید در نظر بگیرید، فرهنگ این کشور است. همانطور که می‌دانید فرانسه از تاریخ و تمدن کهنی برخوردار است. فرانسوی‌ها این تاریخ و فرهنگ را گرامی می‌دارند. آنها همچنین به شدت به زبان خود افتخار می‌کنند و از افراد غیربومی که سعی می‌کنند با این زبان صحبت کنند قدردانی می‌کنند. باید بدانید که آداب معاشرت برای فرانسوی‌ها بسیار مهم است و آنها پیروی از قوانین رفتاری را از ارکان حضور در اجتماع می‌دانند. به هر حال اگر موفق شدید که به فرانسه مهاجرت کنید، خوب است به قوانین و ارزش‌های فرهنگی آن‌ها احترام بگذارید.

تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه از استانداردهای بالایی برخوردار است. به بیانی کیفیت تحصیل در این کشور بالا است. معلمان فرانسوی ترجیح می‌دهند صفر تا صد تدریس را خودشان به عهده بگیرند؛ بنابراین اگر فرزندتان در مدارس این کشور مشغول به تحصیل شد، دخالت در کارهای تحصیلی او را کنار بگذارید. به طور کلی سه نوع مدرسه در فرانسه دیده می‌شود که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم:

 مدارس دولتی

مدارس دولتی فرانسه همچون مدارس دولتی در همه جای دنیا برای همه دانش آموزان رایگان هستند. اگر دوست دارید فرزندتان به زبان فرانسوی تحصیل کند و در کنار تحصیل دوستان محلی برای خود پیدا کند، مدارس دولتی فرانسه گزینه خوبی هستند.

 مدارس خصوصی

مدارس خصوصی یا غیر دولتی از دانش آموزان شهریه معقولی را دریافت می‌کنند. البته باید بدانید که آموزش مذهبی بخش جدایی ناپذیری از این مدارس به شمار می‌رود.

 مدارس بین‌المللی

در بهترین شهرهای فرانسه مانند پاریس، نیس و لیون می‌توانید مدارس بین المللی ممتازی را پیدا کنید. این مدارس مدرک بین المللی را به دانش آموزان اعطا می‌کنند. متاسفانه هزینه آنها نسبت به سایر مدارس بالاتر است.

 تکنولوژی در فرانسه

اینترنت در فرانسه سرعت بسیار خوبی دارد؛ به طوری که این سرعت نسبت به دیگر نقاط اروپا در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. چند ایستگاه تلویزیونی عمومی رایگان نیز در فرانسه وجود دارند که کانال‌های انگلیسی زبان را ارائه می‌دهند؛ بنابراین شما به عنوان یک مهاجر می‌توانید با برنامه‌های آن‌ها سرگرم شوید.

خدمات درمانی در فرانسه

فرانسه مجهز به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دولتی و خصوصی متعددی است. وجود این مراکز سبب شده تا سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور در میان برترین‌های جهانی قرار بگیرد. جالب است بدانید فرانسه با داشتن بهترین تجهیزات پزشکی و پزشکان ماهر به عنوان کشورهای پیشرو در تحقیقات پزشکی محسوب می‌شود. برای بهره‌بندی از خدمات بهداشتی، دولت و بیمه تا ۷۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهند. دولت حتی برای افراد با بیماری‌های جدی یا لاعلاج درمان رایگان هم ارائه می‌دهد. البته بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی این کشور به بیمارستان‌های دولتی تخصص بیشتری دارند و تجهیزات پیشرفته‌تر بیشتری در آنها دیده می‌شود. داروخانه‌های فرانسوی نیز تا دیر وقت برای فروش دارو باز می‌مانند.

شما به عنوان یک مهاجر باید حداقل سه ماه به طور قانونی در این کشور زندگی کنید تا به شما اجازه ثبت نام بیمه دولتی  CPAM داده شود. پس از انجام مراحل و اخذ تایید، یک کارت سلامت به شما تعلق می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توانید از مراقبت‌های بهداشتی و درمانی فرانسه بهره‌مند شوید. با این حساب دیگر لازم نیست هنگام بیمار شدن هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کنید؛ بلکه بیمه شما ۷۵ تا ۱۰۰ درصد نه‌های نهایی را متقبل می‌شود.

 حمل و نقل در فرانسه

فرانسه بزرگراه‌های زیادی دارد که فرصت رانندگی شگفت‌انگیزی را به رانندگان هدیه می‌دهند. البته عوارض بزرگراه‌ها کمی گران است و همین موضوع ممکن است به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید. مهاجران خارج از اتحادیه اروپا باید مجوز بین المللی داشته باشند و بعد از ۶ ماه اقامت در این کشور مجوز خود را به مجوز فرانسوی تبدیل کنند. برخلاف کشورهای واقع در خاورمیانه حمل و نقل عمومی در فرانسه از کیفیت بالایی برخوردار است. قطارهای سریع‌السیر فرانسه از سریع‌ترین قطارهای دنیا به شمار می‌روند که با استفاده از آن می‌توان از تمام شهرهای اصلی فرانسه به دیگر نقاط اروپا مثل بلژیک، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، لوکزامبورگ رسید.

اتوبوس‌ها در فرانسه ارزان‌تر هستند؛ اما سرعت قطارها را ندارند. همچنین مسیرهای اتوبوس بین شهری محدود است و شبکه اتوبوس‌ها قابلیت طی کردن مسافت‌های طولانی را ندارند؛ بنابراین بهترین گزینه حمل و نقل در این شهر قطار یا خودروی شخصی است. به علاوه خطوط هوایی فرانسه به بسیاری از مقاصد داخلی و بین‌المللی پرواز دارند. شایان توجه است که دو فرودگاه اصلی فرانسه یعنی شارل دوگل و اورلی هر دو در پاریس قرار دارند.

 کار در فرانسه

در جواب زندگی در فرانسه چگونه است؟ باید بگوییم که در این کشور تعادل بسیار ایده آلی بین کار و زندگی برقرار است؛ به عبارتی در این کشور شما زمان خاصی را به کار کردن اختصاص می‌دهید و در زمان‌های دیگر با حقوق به دست آمده می‌توانید از زندگی لذت ببرید. همچنین تعداد مرخصی‌های مشاغل در فرانسه بسیار معقول است؛ یعنی شما با توجه به نوع کارتان، می‌توانید ۲۵ تا ۴۰ روز در سال را مرخصی با حقوق بگیرید. به علاوه افراد در فرانسه عمدتاً ۳۵ ساعت در طول هفته را کار می‌کنند و ساعت‌های بیش از آن مرخصی به حساب می‌آید.

 طبیعت در فرانسه

همانطور که می‌دانید یکی از مزایای سفر به فرانسه یا حتی مهاجرت به آن، تنوع جاذبه‌های طبیعی است. این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد، درخت‌های سرسبز و کوه‌های متعددی را درون خود جای داده است. با آنکه تنوع جاهای دیدنی فرانسه زیاد است، امکان بازدید از آنها در کمترین زمان ممکن فراهم است و لازم نیست مدت زمان زیادی را صرف بازدید از جاذبه‌های طبیعی کنید. اصلاً یکی از دلایل علاقه مردم به تور پاریس، بازدید از همین جاذبه‌های بکر و بی‌نظیر در کمترین زمان ممکن است؛ مناظری که در هیچ کجای جهان نمی‌توان مانند آنها را پیدا کنید.

 غذا در فرانسه

حتماً تا به حال راجع به غذاهای خوشمزه فرانسوی چیزهایی شنیده‌اید. تنوع غذایی در فرانسه زیاد است، آن هم به دلیل آن است که آشپزهای کار بلدی از سراسر دنیا در این کشور مشغول به آشپزی هستند. به علاوه سرسختی زیادی در رابطه با کیفیت غذاها در فرانسه دیده می‌شود و این مطلب می‌تواند خیال شما را بابت مرغوبیت خورد و خوراک راحت کند. همچنین فروشگاه‌های زیادی در شهرهای مختلف فرانسه وجود دارند که امکان تهیه انواع مواد غذایی از آنها با قیمت‌های مصوب وجود دارد تا خودتان بتوانید در خانه آشپزی را به دست بگیرید.

امنیت در فرانسه

امنیت شغلی در فرانسه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به طوری که اگر شما کارمند یکی از سازمان‌های دولتی این کشور شوید، تا آخر عمرتان از نظر مالی رفاه خواهید داشت. همچنین پلیس فرانسه برای حفظ امنیت قوانین بسیار سفت و سختی دارد تا میزان جرم و جنایت‌ها در این کشور به حداقل برسند. البته در مرحله اول خودتان باید در هر مکانی مراقب وسایل ارزشمند خود باشید.

هزینه زندگی در فرانسه ارزان یا گران؟

در مبحث زندگی در فرانسه چگونه است؟ باید به هزینه‌های زندگی در این کشور اشاره کنیم. هزینه زندگی در فرانسه به خصوص در مناطق شهری، بالاتر از مناطق روستایی است. در نظرسنجی خاصی پاریس به عنوان یکی از گران‌ترین شهرها در دنیا شناخته شده است. اگر بخواهیم هزینه‌ها را الویت‌بندی کنیم، می‌توان گفت که بیشترین هزینه زندگی در پاریس متعلق به مسکن است. اجاره خانه در مرکز پاریس نیاز به سرمایه گزافی دارد. علاوه بر اجاره بها هزینه زندگی در این کشور شامل حمل و نقل، خورد و خوراک، تفریحات، قبوض و پوشاک است. البته مالیات در این کشور کمی بالا است و باید مبلغی را برای آن در نظر گرفت. البته همانطور که گفتیم تعادل بسیار خوبی بین کار و رفاه وجود دارد؛ یعنی شما با یک تایم کاری معقول می‌توانید از پس مخارج زندگی بر بیایید. تقریباً هزینه زندگی در فرانسه برای یک شخص ۸۶۳.۷۶ یورو در ماه است.

جمع بندی

پیدا کردن پاسخ درست برای زندگی در فرانسه چگونه است، از اهمیت زیادی برخوردار است. به هر حال زندگی در فرانسه با رفاه خوبی برخوردار است. از یک طرف آب و هوای این کشور و از طرفی امنیت شغلی و کاری آن باعث شده تا مهاجران پیوسته برای زندگی و اقامت در این کشور سر و دست بشکنند. برای دریافت اقامت فرانسه می‌توانید از موسسه‌های مهاجرتی معتبر همچون صبا سفر کمک بگیرید.

برخی از سوالات متداول

زندگی در فرانسه مزایای متعددی دارد که می‌تواند شما را راضی نگه دارد. اگر هنوز هم سوالاتی در این رابطه دارید، بهتر است نگاهی به لیست پرسش‌های زیر بیندازید:

بهترین روش حمل و نقل در فرانسه کدام است؟

 برای حمل و نقل در فرانسه می‌توانید با قطارهای سریع السیر مسیرهای طولانی را بپیمایید و از سرعت لذت ببرید.

چگونه می‌توان در فرانسه خانه‌ای را اجاره کرد؟

 برای اجاره ملک در فرانسه می‌توانید از آژانس املاک و یا وب سایت‌های اینترنتی معتبر کمک بگیرید.

هزینه خدمات درمانی در فرانسه چگونه است؟

 شما با دریافت بیمه دولتی و دریافت کارت سلامت می‌توانید هزینه کارهای درمانی خود را به حداقل برسانید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید