sabasafar-logo
روستاهای فرانسه، تور فرانسه
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
13 دی 1402

زیباترین روستاهای فرانسه (11 روستای دیدنی + عکس)

فرانسه یکی از خیره‌کننده‌ترین کشورهای اروپایی به حساب می‌آید. شاید برخی از شما زیبایی فرانسه را متعلق به پاریس بدانید؛ اما اگر نگاهی به زیباترین روستاهای فرانسه بیندازید، نظرتان کاملا عوض می‌شود. این روستاها به دلیل داشتن جذابیت‌های متعدد، توانسته‌اند این لقب را از آن خود کنند. در حقیقت چشم نوازی این روستاها به گونه‌ای است که برخی آنها را “بهشت گمشده زمین” می‌خوانند. چنانچه شما هم در این رابطه کنجکاو شده‌اید، بهتر است با این مطلب از صباسفر همراه شوید.

بازدید از زیباترین روستاهای فرانسه؛ تجربه‌ای بی‌نظیر

برخی از افراد برای تکمیل جهانگردی خود سعی می‌کنند حداقل یک بار هم که شده فرانسه را به عنوان مقصد انتخاب نمایند. در حقیقت سفر به فرانسه نه تنها آرزوی بسیاری از ایرانیان است؛ بلکه همه مردم در سراسر جهان دوست دارند از این کشور دیدن کنند. البته بیشتر این اشتیاق به دلیل شهر عشق یعنی پاریس است با آنکه این شهر جذابیت‌های متعددی را در خود جای داده؛ اما نباید تنها به تور پاریس اکتفا کرد؛ بلکه خوب است بازدید از زیباترین روستاهای فرانسه را نیز در برنامه سفر خود بگنجانید. برای آنکه مطمئن شوید این روستاها از چه زیبایی‌هایی برخوردار هستند، خوب است به تعدادی از آنها اشاره کنیم:

1. روستای اگیسام؛ روستایی با خانه‌های رنگارنگ

روستای اگیسام یکی از بکرترین روستاهای فرانسه است. جالب است بدانید که این روستا در نزدیکی مرز آلمان در منطقه آلسیس قرار دارد. این نکته نشان می‌دهد که در طی تور اروپا، می‌توانید از این منطقه خوش منظره دیدن کنید. اگر فیلم دیو و دلبر را دیده باشید، متوجه می‌شوید که این روستا شبیه به “روستای بل” در فیلم مذکور است. در حقیقت برخی از افراد بر این گمانند که روستای بل با توجه به اگیسام و زیبایی‌هایش طراحی شده است. از دلایل محبوبیت این روستا می‌توان به خانه‌های سنتی با پنجره‌های چوبی رنگارنگ اشاره کرد. ساخت این خانه‌ها در کنار یکدیگر چشم انداز خیره کننده‌ای را به وجود می‌آورد که نمی‌توان از آن غافل شد. جالب است بدانید که مردم این روستا در باغبانی و پرورش گل و گیاه مهارت زیادی دارند؛ به گونه‌ای که حتی در این رابطه موفق به کسب مدال طلا نیز شده‌اند. در کل برای دیدن یک روستای تحسین برانگیز در فرانسه نباید اگیسام را از قلم بیندازید.

2. روستای گوردس؛ پذیرای هنرمندان در گذشته

یکی دیگر از زیباترین روستاهای فرانسه به نام گوردس در دل کوه‌های ووکلوس جای گرفته است.  اگر بخواهیم دقیق‌تر راجع به موقعیت این روستا صحبت کنیم، باید بگوییم که دقیقاً روبروی لوبرون قرار دارد. خانه‌های کوچک ساخته شده از سنگ سفید نمی‌گذارد که بازدید کنندگان نسبت به جذابیت‌های آنها بی‌تفاوت عبور کنند. جالب است بدانید که یکی از دلایل شهرت گوردس، آن است که تا به حال پذیرای هنرمندان زیادی بوده است. به بیانی برخی از هنرمندان مشهور اروپایی همچون آندره لوته، ویکتور وازاریلی و مارک شاگال در این منطقه اقامت داشته‌اند. حتی گوردس با داشتن موزه‌ها و کلیساهای معروف بسیاری از رویدادهای فرهنگی را برگزار می‌کند. از دیگر چشم اندازهای بی‌نظیر این منطقه می‌توان به قلعه باشکوهی اشاره کرد که بازسازی آن به دوره رنسانس برمی‌گردد. اگر علاقه‌مند به گیاهان دارویی هستید، می‌توانید در تپه‌های اطراف اسطوخودوس پیدا کنید.

3. روستای کاستلنیو؛ دهکده‌ای با خانه‌های سنگی

حیف است در لیست زیباترین روستاهای فرانسه نامی از روستای کاستلنیو نبریم. زمانی که برای اولین بار چشمتان به این روستا می‌خورد، خیابان‌های کوچک با گل‌های بسیار زیبایی را می‌بینید که در آنها خانه‌های سنگی قدیمی قرار دارند. خانه‌های این روستا با داشتن تراس‌های بزرگ شناخته می‌شوند تا با نشستن در آن‌ها بتوان از طبیعت حتی در داخل خانه هم استفاده کرد. این روستا که در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غربی پرپینیان قرار دارد، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تور فرانسه به شمار می‌رود. یک قصر بسیار شگفت انگیز به نام قصر ویکومتال روبروی روستا قرار گرفته که طراح آن را با شکل ۵ ضلعی ساخته است. شکل منظم قلعه در کنار صخره‌ها و خانه‌های سنگی این روستا، یک هارمونی بسیار جذابی ایجاد می‌کند. کاستلنیو علاوه بر قلعه دارای سه کلیسا هم است. همچنین سیستم آبیاری آن هنوز با اصول آبیاری قرون وسطایی کار می‌کند. مردم بومی هم عمدتاً به پرورش میش‌های شیرده برای تولید پنیر مرغوب می‌پردازند.

4. روستای ویلافرانش دکانفلوئنت؛ روستایی با میراث استثنایی

از دیگر روستاهای زیبای فرانسه می‌توان به ویلافرانش دکانفلوئنت اشاره کرد. این روستا که به عنوان میراث فرهنگی جهانی در یونسکو ثبت شده، اهمیت فرهنگی زیادی دارد. اهمیت فرهنگی این دهکده مربوط به استحکام سازه‌های آن است. در حقیقت استحکام زیاد برج‌های این روستا را می‌توان مجاهدت یک نظامی اهل فرانسه به نام دو ووبان دانست. این روستا ساختمان‌های قدیمی، برج‌های متعدد، خیابان‌های چشم نواز، گالری‌های هنری و فروشگاه‌های صنایع دستی محلی متعددی دارد که نباید از دیدن آنها غافل شد. از دیگر جذابیت‌های ویلافرانش دکانفلوئنت می‌توان به برج‌ها و دیوارهای مستحکم احاطه شده اشاره کرد که می‌توانید در میان آنها قدم بزنید و خاطره‌سازی کنید.

5. روستای ویلوفغانش سوغ مغ؛ همسایه ساحل شنی

اگر عاشق روستاهای ساحلی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از ویلوفغانش سوغ مغ را از دست ندهید. این روستا با داشتن خانه‌های رنگارنگ و ساحل شنی و طلایی شناخته می‌شود. مجاورت این روستا با ساحل سبب شده تا رستوران‌ها با غذاهای دریایی و محلی زیادی در آن افتتاح شوند. اگر عاشق غذاهای تازه دریایی مرغوب هستید، پیشنهاد می‌کنیم غذا خوردن در این رستوران‌ها را به هیچ وجه از دست ندهید. علاوه بر ساحل فوق العاده، در این منطقه یک عبادتگاه قدیمی مربوط به قرن چهاردهم میلادی وجود دارد که با داشتن نقاشی‌های دیواری هنرمندانه‌ای در جذب گردشگران نقش دارد.

6. روستای لاویگنی سور ازراین؛ روستایی با عطر هوس‌برانگیز شیرینی

یکی از قدیمی‌ترین و البته زیباترین روستاهای فرانسه، روستای لاویگنی سور ازراین است. اگر راجع به طول عمر این روستا بپرسید، به شما می‌گوییم که بنای آن به قرن هشتم میلادی باز می‌گردد. این روستا آنقدر قدیمی است که حتی آثاری از قرون وسطا را می‌توان در آن مشاهده کرد. در واقع از باروها، دروازه‌های بزرگ، خیابان‌های سنگفرش شده، خانه‌های قدیمی و هتل‌های متعدد این روستا گواه این مدعا هستند. اگر از بین خیابان‌های این روستا عبور کنید، عطر بی‌نظیر رازیانه به مشامتان می‌خورد که مربوط به شیرینی‌های معطر ساخته شده با این گیاه است. در حقیقت این شیرینی‌های خوشمزه در صومه‌های قدیمی درست می‌شوند و جذابیت خاصی برای عابرین دارند. به علاوه خانه‌های برخی از هنرمندان و صنعتگران اروپایی در این روستا است؛ بنابراین می‌توان حضور املاک این اشخاص معروف را دلیل جذب برخی از گردشگران دانست.

7. روستای روسیلون؛ محل زندگی گل‌های اخری

روستای روسیلون روستایی در دامنه کوه دووکلوز است. ترکیب خانه‌ها در کنار یکدیگر و طبیعت بکر این منطقه صحنه بسیار جذابی را رقم می‌زند. صخره‌های قرمز رنگ که نشان دهنده عظمت هستند، در این روستا به وفور به چشم می‌خورند. البته از دیگر دلایل چشم نوازی روسیلون می‌توان به انبوه گل اخری و سایه‌های زرد، قرمز و قهوه‌ای رنگ اشاره کرد. در حقیقت این گل‌ها با رنگ سبز درختان کاج ترکیب کم نظیری را آفریده‌اند که توجه هر رهگذری را به خود جذب می‌کند. در کنار طبیعت دلگشای این منطقه می‌توان از استودیوها و گالری هنری نیز دیدن کرد. به علاوه رستوران‌های عالی نیز در این روستا وجود دارند که در صورت گرسنگی می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

 8. روستای سان ژان پیه دو پوغت؛ روستایی بر فراز تپه

سان ژان پیه دو پوغت یکی از جذاب‌ترین مناطق فرانسه به شمار می‌رود که باید علاوه‌ بر تور پاریس، آن را هم امتحان کرد. دقیقاً در قرن دوازدهم میلادی بود که دژی در بالای تپه ساخته شد؛ به تدریج و با مهاجرت مردم به اطراف دژ، روستایی به نام سان ژان پیه دو پوغت شکل گرفت. در این روستا سنگرهای نظامی متعددی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به یک قلعه نظامی متعلق به قرن هفدهم اشاره کرد. این قلعه امروزه به عنوان یک موزه به مکانی برای بازدید تبدیل شده است. در کل در هنگام مراجعه به این روستا می‌توانید از کلیسایی با سبک معماری گوتیک هم مشاهده کنید که از جذابیت خاصی برای تاریخ دوستان برخوردار است.

9. روستای سن سیغک لاپوپی؛ دهکده‌ای با قلعه‌های تاریخی

 یکی دیگر از زیباترین روستاهای فرانسه روستای سن سیغک لاپوپی است. جایگاه این روستای جذاب در قسمت جنوب غربی مرکز فرانسه است که از رودخانه لت فاصله کمی دارد. تاریخ بنای سن سیغک لاپوپی به امروز و فردا برنمی‌گردد؛ بلکه این آبادی در قرون وسطی ساخته شده است. این حقیقت را خانه‌های مربوط به قرن سیزدهم و شانزدهم اثبات می‌کنند. همچنین نیمی از جذابیت منطقه مذکور به سه قلعه تاریخی در قسمت بالایی صخره مربوط می‌شود که نباید دیدن آن را از دست بدهید. البته برای لذت بردن از جاذبه‌های این روستا لازم نیست حتماً به جای خاصی بروید؛ بلکه با قدم زدن در کوچه‌ها نیز لذت خاصی نصیبتان خواهد شد.

10. روستای اسینون؛ روستایی با رستوران‌های ارگانیک

یکی از زیباترین روستاهای فرانسه در جنوب این کشور، روستای اسینون است. این روستا در سواحل جنوبی فرانسه قرار گرفته و از جاذبه‌های طبیعی رویایی برخوردار است. در واقع دلیل مشهوریت این روستا باغ‌های انگوری است که در فصول بهار و تابستان جذابیت خاصی به منطقه می‌بخشد. ناگفته نماند که با کرایه یک دوچرخه می‌توانید تمام کوچه‌های رنگین اسینون را بپیمایید و از طبیعت اطراف لذت ببرید. چنانچه گرسنه شدید، نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا رستوران‌هایی با عنوان از مزرعه به میز در این روستا افتتاح شده‌اند تا از مهمانان با غذاهای سنتی پذیرایی کنند. فرق این رستوران‌ها با غذاخوری‌های عادی آن است که تمام غذاها از متریال ارگانیک تهیه می‌شوند.

11. روستای نوی سوغ سغا؛ یادآور فیلم‌های تاریخی

حیف است که نامی از روستای نوی سوغ سغا به عنوان یکی از بکرترین‌های فرانسه نبریم. اگر بار اولتان باشد که به این روستا سفر کنید، حتما یاد فیلم‌های تاریخی می‌افتید. نمای این روستا همچون فیلم‌های درام اروپایی است که با خانه‌های نیمه چوبی و سنگی آزین شده است. در حقیقت این خانه‌ها با سقف‌های شیب‌دار در کنار رود آبی سغا بنا شده‌اند. نکته جالب درمورد این روستا، این است که با وجود گذشت سال‌ها از بنای آن، هنوز هم بافت و معماری‌اش را حفظ کرده است. یعنی شما با مراجعه به آن هنوز هم می‌توانید سبک معماری قدیمی و سنتی‌اش را مشاهده کنید. این روستای با قدمت کلیسا، خیابان‌های سنگ فرش شده و بناهای تاریخی متعددی دارد که هر کدام از آنها تاریخ غنی این آبادی را نشان می‌دهند. اگر در حین مسیر خسته شدید، می‌توانید در کافه‌های باصفای این روستا استراحت کرده و به اصطلاح نفسی تازه کنید.

فرانسه، کشوری که حتما باید به آن سفر کنید

یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان، فرانسه است. اگر قصد بازدید از اروپا را دارید یا قصد مهاجرت به این قاره را دارید، یکی از بهترین گزینه‌ها، فرانسه است. چیزی که همه شما راجع به این کشور شنیده‌اید، در رابطه با پایتخت آن یعنی پاریس است. باید بدانید که جاهای دیدنی فرانسه تنها در پاریس متمرکز نشده‌اند؛ بلکه در گوشه و کنارهای آن می‌توان روستاهای زیبایی را مشاهده کرد که در هیچ کجای جهان پیدا نمی‌شوند؛ بنابراین لازم است که در سفر خود از زیباترین روستاهای فرانسه نیز دیدن کنید. روستاهایی که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و جنبه منحصربه‌فردی از گردشگری را به رخ می‌کشند. از یک طرف مناطق بکر این روستاها و از طرفی آثار تاریخی به جا مانده از قرون وسطا از دیدنی‌هایی هستند که نمی‌شود از آن‌ها گذشت. اگر شما هم دوست دارید سفر به فرانسه و بازدید از زیباترین روستاهای آن را تجربه کنید، می‌توانید به صبا سفر اطمینان کرده و برای ثبت نام تور پاریس اقدام کنید. 

سخن پایانی

دلیل آنکه بسیاری از مسافران سفر به فرانسه را انتخاب می‌کنند، جذابیت‌های نایابی است که خداوند در دل این کشور نهاده است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود حتما از زیباترین‌ روستاهای فرانسه دیدن کنید و با بعد جدیدی از تاریخچه این کشور آشنا شوید. در واقع خانه‌های کوچک قدیمی در کنار یکدیگر به همراه درختان سرسبز جلوه ویژه‌ای به این نواحی می‌بخشند که تجربه آن‌ها خالی از لطف نیست.

برخی از سوالات متداول

ممکن است هنوز سوالاتی در رابطه با زیباترین روستاهای فرانسه داشته باشید که در ادامه به تعدادی از آن‌ها پاسخ داده‌ایم:

وجه مشترک زیباترین روستاهای فرانسه چیست؟

بیشتر روستاهای فرانسه دارای خیابان‌های سنگ فرش شده، کلیساهای تاریخی و مناظر طبیعی بکری هستند.

مکان اقامت آندره لوته در کدام یک از روستاهای فرانسه بوده است؟

آندره لوته هنرمند اروپایی برای مدتی در روستای گودرس اقامت داشته است.

 در کدام روستا امکان تست کردن غذاهای دریایی فراهم است؟

در روستای ویلوفغانش سوغ مغ می‌توانید انواع غذاهای دریایی را امتحان کنید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید