sabasafar-logo
شهرهای توریستی اسپانیا
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
1 بهمن 1402

آشنایی با 21 شهر توریستی و دیدنی اسپانیا

اسپانیا کشوری مملو از مکان‌ها و بناهای تاریخی است که معماری زیبا و دوست‌داشتنی و پارک‌های سرسبزش، گردشگران را مسحور خود خواهد کرد. اغلب شهرهای توریستی اسپانیا در خیابان‌هایشان رستوران‌ها و کافه‌های پویایی دارند که مردم محلی و خارجی‌ها تا صبح در آنجا می‌مانند و از وقتی که می‌گذرانند، لذت می‌برند. البته مکان‌های ساحلی زیادی هم وجود دارد که با شن‌های نرمشان، دل هر گردشگری را می‌ربایند. شما به عنوان یک توریست، با بازدید از شهرهای مختلف این کشور رویایی، هر چیزی که بخواهید را تجربه خواهید کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین جاهای دیدنی اسپانیا آشنا شوید.

    اگر قصد سفر به اسپانیا و بازدید از شهرهای توریستی آن را دارید کافیه روی لینک زیر کلیک کنید:

    شهر کرونیا، شهرهای توریستی اسپانیا

    این شهر بندری که در ساحل گالیسیا قرار دارد، علی‌رغم جاذبه‌های زیادی که دارد، معمولا از سوی بازدیدکنندگان نادیده گرفته می‌شود. کرونیا بر روی یک تنگه شکل گرفته است که یک طرفش اقیانوس و طرف دیگرش بندر است. پس سواحل جذاب زیادی برای گشت و گذار و استراحت دارد و بی‌دلیل در لیست شهرهای توریستی اسپانیا قرار نگرفته است. جاذبه‌های فرهنگی دیدنی این شهر، زیبایی مراکز تجاری شلوغ، رستوران‌ها و سبک زندگی شبانه پر جنب و جوشش را تکمیل کرده است. در اطراف کرونیا هم سواحل و جاهای زیادی برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت وجود دارد.

    شهر پامپلونا

    شهرهای توریستی اسپانیا،  شهر پامپلونا

    پامپلونا به خاطر فستیوال “دویدن گاوها” مشهور است، اما جاذبه‌های دیگری هم دارد که نظر یک توریست را جلب کند. کوچه‌های قرون وسطی زیبای این شهر که نزدیک به مرکز آن قرار دارند، جای خود را به پارک‌های سرسبز و مکان‌های باستان‌شناسی متعدد داده‌اند. در این قسمت از پامپلونا، کلیسای جامع و بناهای قدیمی وجود دارد که حتما باید از آنها بازدید کرد.

    پامپلونا جز آن دسته از شهرهای توریستی اسپانیاست که جاهای زیادی برای غذا خوردن و نوشیدن دارد. مطمئنا بازدید از آن برایتان جالب خواهد بود. رستوران معروفی به نام کامینو دِ سانتیاگو دارد که بسیاری از توریست‌ها حتما سری به آن می‌زنند.

    شهر سالامانکا

    یکی از ویژگی‌های خوبی که سالامانکا دارد، هوای دلپذیرش است که خودش به تنهایی کافیست! البته قدمت بسیاری از ساختمان‌های زیبا و شیک این شهر به دوران طلایی اسپانیا باز می‌گردد که دیدنشان لطف خودش را دارد. سالامانکا با دو کلیسای جامع حیرت‌انگیز، کاخ‌های متعدد دوره رنسانس، کلیساها، موزه‌ها و گالری‌ها، مکانی فوق‌العاده و جذاب برای دیدن است.

    وجود مراکز آموزشی و دانشگا‌ه‌های مشهور در این شهر که معمولا به عنوان یکی از شهرهای توریستی اسپانیا شناخته می‌شود، باعث شده است به خاطر جنب و جوش جمعیت جوان و سرزنده در آن، به توریست‌ها هم خوش بگذرد.

    شهر لشهر اس پالماس

    شهرهای توریستی اسپانیا،  شهر لشهر اس پالماس

    این شهر بندری پر جنب و جوش با ترکیب جذابی از فرهنگ‌های آفریقایی، چینی و هندی، نسبت به بقیه شهرها جو شادتری دارد و مکان بسیار جذابی برای سپری کردن تعطیلات است. قدیمی‌ترین بخش شهر کافه‌ها و بوتیک‌های مجللی دارد و رستوران‌های بزرگی در میان خیابان‌های شلوغ آن جا خوش کرده‌اند.

    متاسفانه لاس پالماس علی رغم اینکه یکی از شهرهای توریسیت اسپانیاست، اما برخی از بخش‌های آن جلوه‌ای که باید را ندارند. پس مسلما دیدنشان برای گردشگران جالب نخواهد بود. البته جاهایی مثل پلایا دِلاس کانتراس از جمله مناطق حاشیه‌ای و زیبای این شهر هستند که برای ریلکس کردن ایده‌آ‌ل‌اند.  

    شهر کادیز

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر کادیز

    کادیز که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپاست، تقریبا به طور کامل توسط اقیانوس اطلس احاطه شده است. این شهر ترکیب جالبی دارد، مثلا چندین عمارت‌ لوکس در کنار انبارها و کلیساهای قدیمی قرار گرفته‌اند و از آن طرف کافه و رستوران‌های نقلی و جمع و جوری در خیابان‌های پیچ در پیچ این شهر به چشم می‌خورند. کادیز با غذاهای دریایی خوشمزه، فضای دلپذیر و سواحل شنی بی‌نظیرش، به طرز عجیبی به یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی اسپانیا برای مسافران تبدیل شده است.

    شهر سن سباستین

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر سن سباستین

    سن سباستین علی‌رغم داشتن سواحل زیبا و تپه‌های سرسبز و چشم‌نواز، مکانی شهری است که با ساختمان‌های بزرگ و جاذبه‌های فرهنگی متعدد پر شده است. این شهر به خاطر اینکه قبلا مکان محبوب رژیم سلطنتی اسپانیا بوده است، هنوز معماری پر زرق و برق و مجلل آن زمان را دارد. البته حتی اگر اینها هم نبود، پارک‌ها و بازارهای جذاب آن کافی بود تا گردشگران را به سمت خودش بکشاند.

    سن سباستین با جشنواره‌های موسیقی، هنری و فرهنگی متعددی که سالهاست در آن برگزار می‌شود، فرهنگ غنی باسک را در معرض دیدتان قرار می‌دهد. علاوه بر این، رستوران‌های آن که از سایر شهرهای توریستی اسپانیا  در شهرت پیشی گرفته‌اند هم خاطره خوشی از غذاهای اسپانیایی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

    شهر آلیکانته

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر آلیکانته

    آلیکانته یک فرودگاه بین‌المللی و استراحتگاه‌های متعددی در امتداد خط ساحلی‌اش دارد که هر ساله میزبان گردشگران زیادی است. وجود اسکله مدیترانه‌ای دوست‌داشتنی و محله‌های قدیمی زیبا، و همینطور قلعه، موزه‌ها و کلی جای دیدنی دیگر، ثابت می‌کند که سواحل شنی جذاب و رویایی این شهر، فقط بخش کوچکی از جاذبه‌های آن هستند.

    کافه و رستوران‌های آلیکانته، مثل اغلب شهرهای توریستی اسپانیا، جز مکان‌هایی هستند که زندگی و تفریحات شبانه در آنها جریان دارد. همین هم آن را به یکی از آیتم‌های جذاب تور اسپانیا تبدیل کرده است زیرا می‌توان چند روزی را در آنجا به شادی گذراند.

    شهر پالما د مایورکا

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر پالما د مایورکا

    پایتخت جزایر بالئاری یعنی پالما، جای بسیار دیدنی و زیبایی است. این شهر توریستی یک کلیسای جامع قدیمی و دوست‌داشتنی دارد که بر فراز اسکله و مکان‌های تاریخی متعدد که قدمتشان به دوران مورها، رومی‌ها و تالایوتیک‌ها برمی‌گردد، قرار گرفته است.

    با اینکه کلیسای جامع گوتیک می‌تواند ساعت‌ها شما را مبهوت خودش کند، اما توصیه می‌کنیم برای پیاده‌روی در خیابان‌های قرون وسطایی این شهر که با خانه‌های قدیمی و کلیساهای قدیمی احاطه شده است و همینطور گالری‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها هم، وقت بگذارید. شکی نیست که از دیدن تک تک جاهای دیدنی که پالما د مایورکا به عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی اسپانیا دارد، شگفت‌زده خواهید شد.

    شهر ساراگوسا

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر ساراگوسا

    کلیسای زیبای دل پیلار، بنای معروف و به نوعی نماد اصلی شهر ساراگوسا است. این شهر که پنجمین شهر بزرگ اسپانیاست، در بالای آب‌های ریو ابرو قرار دارد و واقعا تماشایی به نظر می‌رسد. ساراگوسا از نظر معماری فوق‌العاده است و به خاطر ساختمان‌های بر جای مانده روم باستان و قلعه‌ای قدیمی، بناهای زیبا و حیرت‌انگیز زیادی برای توریست‌ها دارد تا بتوانند وقتشان را با بازدید از آنها سپری کنند.

    به این دلیل که ساراگوسا محل تولد نقاش معروفی به نام گویا است، گالری‌های بسیاری در این شهر وجود دارد که آثار هنری فوق‌العاده زیبا و ارزنده‌ای را به نمایش می‌گذارند. به تمام این ویژگی‌ها، تاپاس یا همان پیش‌غذای معروف اسپانیایی که در کافه و رستوران‌های این شهر می‌توانید امتحان کنید را هم اضافه کنید.

    شهر کوردوبا

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر کوردوبا

    مسجد مزکیتای حیرت‌انگیز کوردوبا که زمانی بزرگترین شهر اروپای غربی بود، گواهی بر اعتبار و عظمت سابق آن است و بدون شک یکی از برجسته‌ترین شهرهای توریستی اسپانیا، از نظر جاذبه‌های دیدنی است. مسجد شگفت‌انگیز آندلسی، معماری پر زرق و برق و طاق‌های زیبایی دارد که جان می‌دهد برای عکاسی! البته یادتان باشد از راهنمای تورتان در مورد قوانین کشور اسپانیا در زمینه عکاسی از این مکان‌ها حتما سوال کنید.

    این مسجد که به سبک مورو‌ها ساخته شده است، در وسط بخش تاریخی کوردوبا قرار دارد که یک منطقه هیجان‌انگیز برای گشت و گذار است. فقط تنها ایرادی که دارد اینست که این مکان معمولا پر از گردشگر است. مکان‌های تاریخی جذاب زیادی در کوردوبا وجود دارد که احتمالا غرق تماشای معماری و فضای معنویشان خواهید شد.

    کوردوبا با کلی رستوران و کافه و کوچه‌های پیچ در پیچ، به راحتی می‌تواند چندین روز شما را جذب خودش کند.

    شهر مالاگا

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر مالاگا

    مالاگا از جمله شهرهای توریستی اسپانیاست که در امتداد و بر فراز ساحل بسیار زیبای کوستا دل سول قرار گرفته است. گالری‌های هنری متعددی در سال‌های اخیر به وجود آمده‌اند که به نظر می‌رسد هنرمندان باتجربه‌ای آنها را می‌گردانند. البته بیراه هم نیست زیرا این شهر زادگاه پیکاسو، نقاش معروف است و طبعا هنرمندان زیادی دارد. مالاگا دارای مکان‌های تاریخی از جمله آمفی تئاتری که قدمتش به دوران دورمی‌ها برمی‌گردد و همینطور قلعه موری‌هاست. مالاگا از نظر عرضه غذاهای خوشمزه و تفریحات شبانه هم چیزی از بقیه مکان‌های توریستی اسپانیا کم دارد و هر مسافری را راضی خواهد کرد.

    منطقه بندری که اخیرا بازسازی شده است، روح تازه‌ای به این شهر پر جنب و جوش داده است که به شدت هم مناسب عکاسی از منظره دریاست.

    شهر بیلبائو

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر بیلبائو

    موزه نمادین گوگنهایم بیلبائو که در کنار سواحل ریو نرویون در شمال اسپانیا قرار دارد، احتمالا همان چیزی است که این شهر را تبدیل به یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی اسپانیا کرده است. اگرچه بیلبائو چیزهای زیادی دارد که توریست را جادو کند. یکی از این موارد، قلعه‌ای است که نماد فرهنگ باسک به حساب می‌آید. در نزدیکی اسکله بناهایی با معماری شگفت‌انگیز وجود دارد که ترکیبی از سبک‌های سنتی و معاصر است. همچنین چندین کلیسای جامع هم در بیلبائو وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهند کرد!

    پارک‌های سرسبز، بازارها، موزه‌ها و تئاترها و رستوران‌های این شهر تمام وقتتان را پر خواهند کرد، طوریکه شاید آرزو کنید کاش می‌شد بیشتر در آنجا بمانید!

    شهر گرانادا

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر گرانادا

    شاید بیشتر افراد، این شهر را به خاطر مسجد الحمرا بشناسند، اما جالب اینجاست که اکثر بازدیدکنندگان برای این به گرانادا می‌آیند تا قلعه کاخ شگفت‌انگیزی که زمانی مقر حمکرانان مور بوده است را ببینند. قدم زدن در باغ‌های شگفت‌انگیز این قلعه و دیدن معماری اسلامی منحصر به فرد آن، بدون شک ارزش این همه هزینه برای رسیدن به این شهر را دارد.

    در بین شهرهای توریستی اسپانیا، گرادانا هم شگفتی‌های خاص خودش دارد. مثلا یکی از آنها قرار گرفتن کلیساها در میان معماری اسلامی این شهر است. به دلیل تسلط عرب‌ها بر این شهر، محله‌های قدیمی عرب‌نشین زیادی وجود دارند که جذاب و زیبا هستند. گرانادا در قسمت‌های پایینی سیرا نوادا که مکانی زنده و پرهیاهوست، قرار دارد. پس توصیه می‌کنیم اصلا این منطقه توریستی را از دست ندهید.

    شهر والنسیا

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر والنسیا

    والنسیا که سومین شهر بزرگ و یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی اسپانیا در حاشیه دریای مدیترانه است، معمولا به دلیل معروف بودن بارسلونا و مادرید، نادیده گرفته می‌شود. اما این شهر جاذبه‌های توریستی زیادی دارد، مثلا جریان داشتن زندگی شبانه و وجود سواحل زیبایی در این شهر، هر مسافری را به وجد خواهد آورد.

    علاوه بر پارک‌های سرسبز و دوست‌داشتنی که در امتداد بستر رودخانه قدیمی واقع شده‌اند، محله‌های قدیمی و موزه‌ها و رستوران‌های بسیار خوبی که هم وجود دارند که لذت حضور در هر توری را دو چندان خواهند کرد.

    شهر سویل

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر سویل

    سویل با کلیسای جامع گوتیک غارمانندش که در قلب آن واقع شده است، سبک معماری قدیم و مدرن را با هم ترکیب کرده است. وجود کافه‌ها و رستوران‌ها و بازدید از فستیوال‌های فریا دِ ماه آوریل و سمنا سانتا هم، توریست‌ها را حسابی سرگرم خواهد کرد.

    سویل علاوه بر اینکه یکی از شهرهای توریستی اسپانیاست، پایتخت منطقه آندلس در جنوب این کشور هم به حساب می‌آید. این شهر کاخ‌های جذاب، کلیساها و خیابان‌های جذابی دارد که می‌توان ساعت‌ها در آنها پیاده قدم زد. محله یهودی قرون وسطایی این منطقه توریستی هم جایی است که اکثر گردشگران جذب آن می‌شوند. به خاطر تسلط فرهنگ مور‌ها بر سویل، این شهر میراث فرهنگی غنی هم دارد.

    شهر مادرید

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر مادرید

    این شهر که به خاطر تیم فوتبالش هم معروف است، پایتخت اسپانیاست. در مادرید زندگی با ریتم تندتر و پویایی بیشتری جریان دارد. در قلب این شهر می‌توان شاهد سبک معماری متنوعی بود. نمونه آن قرار گرفتن کاخ‌ها و عمارت‌ها در کنار ساختمان‌های مدرن‌تر است.

    گالری و موزه‌های این شهر از زمانی که توسط حکومت سلطنتی اسپانیا از نظر مالی تامین می‌شوند، میزبان بهترین آثار پیکاسو، دالی و گویا هستند. سبک غذایی خلاق و نوآورانه رستوران‌های مادرید، هر رهگذری مخصوصا توریست‌ها را وسوسه خواهند کرد. اگر دوس دارید در ساعات اولیه شب بیکار نباشید و از وقتتان به خوبی استفاده کنید، مادرید هوایتان را خواهد داشت!

    شهر بارسلونا

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر بارسلونا

    این شهر که پایتخت منطقه کاتالونیا و از اصلی‌ترین شهرهای توریستی اسپانیاست، به لطف معماری باورنکردنی‌اش که در طول اعصار مختلف شکل گرفته است، هر گردشگری را مسحور خود خواهد کرد. محله‌های قدیمی سبک گوتیک بارسلونا، ترکیب جذابی از کوچه‌های باریک، کلیساهای بزرگ و بازارها است. محله‌های دیگر هم بناهای حیرت‌انگیزی مثل لا ساگرادا فامیلیا که نماد این شهر هستند را در خود جای داده‌اند.

    بعد از بازدید از بخش‌های تاریخی داخل شهر، لم دادن در کنار ساحل و خوردن غذاهای دریایی از جمله کارهای سرگرم‌کننده دیگری است که هر توریستی به خاطر آن به این تور می‌آید.

    شهر تولدو

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر تولدو

    همانطور که قبلا هم گفتیم، وجود بارسلونا و مادرید باعث شده است تا سایر شهرهای توریستی اسپانیا از کانون توجه خارج شوند. اما تولدو علی‌رغم کوچک بودنش، همچنان جاذبه گردشگری دارد. این شهر باستانی بر فراز تپه‌ای قرار دارد که به دشت‌های کاستیا-لامانچا در قلب اسپانیا مشرف است. تولدو یک شهر محصور است و بناهای تاریخی دارد که مربوط به زمان سکونت اعراب، یهودیان و مسیحیان هستند و مطمئنا از آنها خوشتان خواهد آمد.

    از جمله مکان‌های پربازدید این شهر، سُل گیت است که می‌توان آن را در محله‌ای قدیمی نزدیک به پلازا دِ زوکودووِر یافت.

    شهر کوئنکا

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر کوئنکا

    یکی از ساده و زیباترین شهرهای توریستی اسپانیا، کوئنکا است. از جمله جاذبه‌های این شهر، خانه‌هایی هستند بر لبه صخره‌ها ساخته شده‌اند. در لبه این خانه‌ها، یک دره نسبتا عمیق وجود دارد که منظره جالبی را به وجود آورده‌اند. در این شهر خبری از مدرنیته نیست، شاید به همین دلیل هم هست که آرامش خاصی در آن جریان دارد.

    شهر توسا دِ مار

    شهرهای توریستی اسپانیا، شهر توسا دِ مار

    توسا د مار یک شهر زیبا در کوستا براوا است که قلعه‌ای قرون وسطایی مشرف به دریا و شهر دارد. یک محله روستای قرون وسطایی در نزدیکی این شهر وجود دارد که خیابان‌های سنگفرش‌شده و ساحل فوق‌العاده زیبایش نظر هر بازدیدکننده‌ای را جلب خواهد کرد.

    کوستا براوا در واقع یکی از زیباترین مناطق اسپانیا است که بهترین زاویه برای تماشای آن، از روی آب است.

    بهترین زمان سفر به اسپانیا

    بهترین زمان برای سفر به اسپانیا در ماه‌های بهار از ماه مارس است. در این ما‌ه‌ها قیمت‌ها مناسب‌تر، محل اقامت ارزان‌تر و ازدحام جمعیت گردشگران، کمتر است. علاوه بر این، فصل بهار به خاطر آب و هوای گرمی که دارد، برای رفتن به ساحل بهتر است. از طرفی هم جشنواره‌ها و رویدادهای بزرگ در این موقع از سال برگزار می‌شوند که نباید از دستشان بدهید!

    جمع‌بندی

    قطعا نام کشورهای اروپایی که به میان می‌آید، اسپانیا محال ممکن است از ذهنتان عبور نکند. معمولا تورهای اروپای مختلفی هستند که برای بازدید از چند کشور ترتیب داده می‌شوند، اما امکان اینکه بتوان اکثر شهرهای توریستی اسپانیا را در زمان بیشتر و به طور اختصاصی‌تری گشت، وجود ندارد. شما با رزرو یک تور اختصاصی اسپانیا از آژانس‌های معتبر می‌توانید تمرکزتان را فقط روی همین کشور بگذارید. توصیه می‌کنیم از آژانس‌های معتبری که به صورت آنلاین یا تلفنی هم فعالیت می‌کنند، تور مدنظرتان را رزرو کنید، بار سفر ببندید و وقت را برای دیدن مکان‌های دیدنی اسپانیا از دست ندهید! 

    سوالات پرتکرار

    چقدر این پست برایتان مفید بود؟
    1
    2
    3
    4
    5
    اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

    نظر خود را با ما در میان بزارید

    لغو پاسخ

    مقالات مرتبط

    جهت مشاوره رایگان کلیک کنید