sabasafar-logo
شهرهای توریستی سنگاپور
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
10 بهمن 1402

آشنایی با زیباترین شهرهای توریستی سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهایی است که خیلی‌ها برای تفریح آن را انتخاب می‌کنند، چراکه می‌دانند جاذبه‌های بسیار داشته دارد و می‌توانند اوقات خوشی را در آنجا سپری کنند و خاطره بسازند. اما باید قبل از هر چیز با جاهای دیدنی و شهرهای توریستی سنگاپور آشنا باشید تا بدانید کدام گزینه برای مسافرت بهتر است و چه شهرهایی می‌تواند پتانسیل بیشتری برای افزایش جذابیت سفرتان داشته باشد. در این میان، اگر نیازمند کسب اطلاعات در این زمینه هستید، این مقاله مخصوص شماست. ما به طور کامل برایتان توضیح می‌دهیم که به چه شهرهایی سفر کنید تا بتوانید از حداکثر جاذبه‌های سنگاپور بهره‌مند شوید. همچنین در ادامه راجع به بهترین زمان سفر به این کشور و جاهای دیدنی خاص و منحصر به فرد آن اشاره خواهیم کرد.

همه چیز درباره شهر سنگاپور

شاید برایتان عجیب باشد اما شهر سنگاپور یکی از مهمترین شهرهایِ کشور سنگاپور است و در واقع پایتخت سنگاپور به حساب می‌آید. جالب است بدانید که آن را به عنوان تمیزترین و زیباترین پایتخت‌های دنیا می‌شناسند.

ساختمان‌های بسیار مرتفع دارد که معمولاً رنگ آنها روشن است. شما می‌توانید حداکثر توازن را در ساختمان‌های آن ببینید. مدل‌های معماری منحصر به فردی دارد. در وسط شهر شاهد تابلوهای تبلیغاتی از بهترین برندهای دنیا، ساختمان‌های بلند و همچنین ماشین‌های شیک با مدل‌های بسیار جذاب خواهید بود.

این شهر ۳.۸ میلیون نفر جمعیت دارد. مردمی از هند، مالایا، چین و ادیان مختلف مثل مسیحی، مسلمان و بودایی در آنجا زندگی می‌کنند و به زبان‌های چینی، تامیل، انگلیسی و مالایی صحبت می‌کنند.

شهر چانگی

یکی از شهرهایی که می‌توانید در سنگاپور از آن بازدید کنید و به عنوان شهر توریستی معرفی می‌شود، چانگی است. علت هم وجود کلیسای زندان چانگی در این شهر است که آن را به یکی از مکان‌های توریستی تبدیل کرده است.

اگر می‌خواهید از جنگ‌های سنگاپور اطلاعات کافی داشته باشید، باید به این شهر سفر کنید. در این شهر موزه‌هایی قرار گرفته که مربوط به آثار زندانیان شجاع چانگی است که در جنگ‌های تحمیلی جهانی دوم مجبور بودند شرایط بسیار سخت و وحشتناکی را تحمل کنند. کلیسایی در این زندان وجود دارد که زندانیان استرالیایی در سال ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ آن را بنا کرده‌اند. دقیقاً زمانی که سنگاپور توسط ژاپن اشغال شده بود، این مکان در سال ۲۰۰۱ به شکلِ کنونی خود تبدیل شد و وزیر تجارت و صنعت هم آن را افتتاح کرد‌.

البته که شاید با بازدید از این شهر کمی حس ناراحتی به شما غلبه کند، چراکه آثار و بقایای کودکان و زنانی که در جنگ کشته شده و کاملاً بی‌گناه بوده‌اند را هم می‌بینید. این جنگ داستان بسیار وحشتناکی دارد. نقاشی‌ها، نامه‌ها و تصاویری از آنها وجود دارد که نشان دهنده شکنجه و زجر بیش از ۵۰ هزار انسان بی‌گناه نظامی و غیرنظامی است. در نتیجه اگر فکر می‌کنید که تحمل این صحنه‌ها را ندارید، به این شهر یا حداقل به این موزه نروید. اما فراموش نکنید که این موزه به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی سنگاپور شناخته می‌شود.

شهر بدوک

بدوک را هم به عنوان جزوی از شهرهای توریستی سنگاپور نام می‌برند که اتفاقا از سال ۲۰۱۰ میلادی این شهر در لیست شهرهای توریستی جای گرفت. جمعیت آن زیاد نیست و فضای نسبتا سرسبز و مناسبی دارد و می‌توانید در آنجا طبیعت گردی را هم انجام دهید و مطمئن باشید که از جای جای این مکان لذت خواهید برد.

شهر بوکیت باتوک

اگر می‌خواهید از جاذبه‌هایی دیدن کنید که کمی منحصر به فرد باشد و در هیچ جای دنیا آنها را پیدا نکنید، باید به شهری بروید که بزرگترین قبرستان چینی‌ها در آنجا وجود دارد. البته خیلی از شما ممکن است از بازدید از این گورستان بترسید اما خیلی‌ها فقط به خاطر همین گورستان به این شهر سفر می‌کنند. قدم زدن در آن انگار که شما را وارد فضای چینی می‌کند و دیدگاه‌تان را نسبت به یک گورستان و قبرستان معمولی تغییر می‌دهد.

در واقع این محل جایی برای زندگی پرندگان و جانوران نیز است و زیبایی‌های خارق‌العاده‌ای دارد. به خاطر همین آن را به عنوان شهرهای توریستی سنگاپور معرفی می‌کنند. البته این روزها یک منطقه کاملاً محافظت شده است و از آن مراقبت می‌کنند، چراکه قرار است توریست‌های زیادی هر ساله از آن بازدید کنند.

به غیر از قبرستان، شما می‌توانید از مناطق دیگری همچون تپه بوپیت تیما، باغ چینی، پارک طبیعی و عمارت‌ها هم بازدید کنید. این شهر به عنوان بیست و پنجمین منطقه بزرگ در کشور سنگاپور و همچنین دوازدهمین منطقه از لحاظ جمعیت شناخته می‌شود.

پانگول

پانگول در شبه جزیره‌ای به عنوان تانجونگ واقع شده است که در شمال شرقی سنگاپور قرار می‌گیرد. از سال ۲۰۰۷ به بعد توسعه آن را شروع کردند و به عنوان شهر ساحلی مهم آن را شناختند. به خاطر غذاهای دریایی لوکس و منحصر به فردی که دارد، شهرت پیدا کرده است. در این شهر شرایط را برای قایق سواری فراهم کرده‌اند و شما می‌توانید از این تفریح وسط شهر لذت ببرید؛ انگار که وسط آمستردام هستید. آموزش چتربازی و اسکی روی آب هم یکی از فعالیت‌های جذابی است که در پانگول انجام می‌شود.

شهر گیلانک

اگر تور سنگاپور را برای مسافرت انتخاب کرده‌اید، شهر گیلانک را از دست ندهید، زیرا جزو مهمترین شهرهای توریستی سنگاپور به حساب می‌آید. از لحاظ جغرافیایی در شرق منطقه مرکزی سنگاپور و در غرب رود سنگاپور قرار گرفته است.

گیلانک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که می‌خواهند زمانی از کشور خودشان دور بوده و در جایی باشند که کاملا متفاوت با ایران است. شما داخل این شهر می‌توانید غذاهای بسیار خوشمزه‌ای تست کنید که به لذت بردنِ بیشتر از سفرتان کمک خواهد کرد.

جزیره اوجونگ

یکی از مهم‌ترین مناطقی که به عنوان شهرهای توریستی سنگاپور به آن اشاره می‌کنند، جزیره اوجونگ است. این جزیره در جنوب سنگاپور واقع شده است که به عنوان مجمع الجزایر مالایی هم آن را می‌شناسند و یکی از پرجمعیت‌ترین نقاط دنیا به حساب می‌آید. معبد موزه معروف بقایای دندان بودا در آن جای گرفته است.

ساختمان قرمز و طلایی بسیار بزرگ و عظیمی دارد. در بین دیگر شهرهای سنگاپور به عنوان یک مکان مذهبی جذاب شناخته می‌شود. مثلاً مسجد سلطان، صومعه بودایی لیان شان شوانگ هم در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد و شما خیلی راحت می‌توانید از جاذبه‌های آن نهایت لذت را ببرید.

جورونگ

جورونگ هم یکی از شهرهای توریستی سنگاپور به حساب می‌آید. امکاناتی بسیار مدرن و جذاب دارد و در بخش غربی سنگاپور قرار گرفته است. از سال ۱۹۶۰ به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق صنعتی سنگاپور شناخته می‌شود و جزو محبوب‌ترین مناطق هم به حساب می‌آید.

در این شهر معمولا به زبان مالایی صحبت می‌کنند. پارک‌های بسیار معروف مثلاً پارک پرندگان جورونگ در این شهر وجود دارد که به عنوان بزرگترین بهشت پرندگان آسیا نیز شناخته می‌شود. البته به غیر از پرندگان معمولی گونه‌های دیگری از حیوانات مانند توکان، طوطی، فلامینگو، رپتور و پنگوئن هم داخل آن زندگی می‌کنند. دریاچه‌ای در این منطقه قرار گرفته که آب شیرین دارد و آب منطقه را تا حد زیادی تامین می‌کند. پارک یو هوا و باغ پاندان هم از دیگر مناطق جذاب این شهر است.

سنگ کانگ

سنگ کانگ در شمال شرقی سنگاپور قرار گرفته است. زبانی که مردم در آنجا صحبت می‌کنند، مالایی است.

سنگ کانگ در واقع یک کلمه چینی است که به معنای بندر مرفه می‌باشد. در ابتدا آن را به عنوان یک دهکده برای انجام فعالیت‌های ماهیگیری می‌شناختند اما اکنون بیشتر از قبل توسعه پیدا کرده است. امکانات غذاخوری و خرده فروشی در آنجا به شدت اهمیت دارد. جاذبه‌های مختلفی از جمله غذاخوری کنار حوض پارک، مجموعه تفریحی شنا، تالاب‌های شناور و مجسمه‌های غول پیکر باعث شده که آن را به عنوان شهرهای توریستی سنگاپور معرفی کنیم و مطمئناً از بازدید از آن لذت خواهید برد.

ییشون

ییشون هم یکی دیگر از شهرهای سنگاپور است که در گذشته با نام آن نی سون شناخته می‌شد و در شمال شرق سنگاپور واقع شده است. در آنجا رفت و آمد بسیار زیاد است و تعداد زیادی از گردشگران آنجا را برای اقامت انتخاب می‌کنند، چراکه جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی دارد.

یکی از مکان‌هایی که در این شهر برای بازدید طرفدار بسیار زیادی دارد؛ معبد درخت مقدس است. در کنار آن کلیسای کاتولیک بانوی ستاره دریا، مسجدی با عنوان دارال مکمور و معبد چنگ پانگ از جاذبه‌ها به شمار می‌آیند.

اگر به بخش شمالی این شهر بروید، متوجه یک مرکز خرید بزرگ می‌شوید. در این مرکز بیش از ۳۷۰ مغازه خرده فروشی وجود دارد. غذاخوری‌های آن بسیار معروف هستند و شما می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را در آنجا تست کنید. کتابخانه مطرح و بزرگی دارد و فضای خوبی را برای یادگیری، سرگرمی و ایجاد ارتباط با اعضای جامعه به وجود می‌آورد.

جاهای دیدنی سنگاپور

حال که با شهرهای توریستی سنگاپور آشنا شدید، بهتر است که جاهای دیدنی سنگاپور را هم بشناسید که در این قسمت به تعدادی از مهمترین‌ها اشاره می‌کنیم.

مارینا بی سندز

ساختمان بی سندز یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی سنگاپور به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید بدون نگرانی از هزینه و بودجه سفر کنید، این مکان را انتخاب کنید. یک ساختمان غول پیکر است که مراکز خرید لوکس، هتل‌های بسیار جذاب و موزه‌های هنری علمی در آنجا وجود دارد. در بالای این ساختمان فضایی طراحی شده که شبیه به کشتی است و خیلی از امکانات تفریحی خاص که در کمتر جایی پیدا می‌کنید، در آن وجود دارد.

موزه خانه بابا

موزه خانه بابا متعلق به فردی است که در گذشته خیلی سرمایه‌دار بوده و در این مکان زندگی می‌کرده است. بعد از اینکه او از دنیا رفته، آن را تبدیل به یک موزه کرده‌اند که در محله چینی‌ها هم واقع شده است‌. تورهای رایگان جداگانه‌ای برای بازدید از این موزه برگزار می‌گردد و حتی خیلی از بومیان سنگاپور هم علاقمند به بازدید از این موزه هستند. اگر به مکان‌های تاریخی علاقه دارید، این موزه را از دست ندهید.

باغ‌ گیاه شناسی

اگر دلتان بازدید از طبیعت بکر می‌خواهد، به سراغ باغ‌ گیاه شناسی در سنگاپور بروید. این باغ در سال ۱۸۵۹ به محلی برای بازدید افراد علاقمند به گل و گیاه تبدیل شد. طبق اطلاعات موجود اکنون بیشتر از ۶۰ هزار نوع گیاه و جانور در آنجا زندگی می‌کنند. افرادی که فرزند خردسال دارند و می‌خواهند آنها را با گیاهان و حیوانات بیشتر آشنا کنند، این باغ را برای بازدید انتخاب خواهند کرد.

باغ گیاه شناسی سنگاپور منظره بسیار زیبایی دارد که اتفاقا  نام آن نیز در آثار جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. در طول ۱۵۶ سالی که این باغ تاسیس شده؛ باعث شده است تا مردم بیش از پیش با طبیعت آشتی کنند و با آن ارتباط بگیرند.

بهترین زمان سفر به سنگاپور

یکی از مباحث بسیار مهمی که بعد از شهرهای توریستی سنگاپور باید به آن اشاره کرد، زمان سفر به این کشور است. سنگاپور را به عنوان کشوری مدرن در قاره آسیا می‌شناسند که ساختمان‌های بسیار بلندی هم دارد.

 خیلی از ایرانیان چرخ و فلک‌های غول پیکر و جنگل‌های سرسبز آن را داخل عکس‌ها و تصاویر مختلف در فضای اینترنت دیده‌اند. سنگاپور کشوری است که در دسته‌بندی سه کشور کوچک جهان قرار می‌گیرد اما آنقدر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مراکز خرید دارد که بسیاری هم تمایل پیدا می‌کنند به این کشور کوچک سفر کنند.

در مورد بهترین زمان سفر به سنگاپور باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. مثلاً بودجه مالی، هدف شما از سفر و موارد این چنینی می‌تواند روی سلیقه‌ و ترجیحتان برای انتخاب زمان مناسب سفر تاثیرگذار باشد.

اگر می‌خواهید به سنگاپور سفر کنید؛ باید به این نکته توجه داشته باشید که در بعضی از ماه‌های سال ازدحام جمعیت در آنجا زیاد است‌ و برای سفر خیلی خلوت نیست و در نتیجه ممکن است خیلی هم لذت نبرید. از طرفی هزینه‌ها هم بالاتر است‌. پس اگر محدودیت ندارید، بهتر است در زمانی به غیر از تعطیلات تابستان سفر کنید تا خلوت‌تر باشد و به طور کل برای خلوتی نباید ایام خاص را انتخاب کنید.

فصل بهار برای بازدید از سنگاپور

بهترین زمان سفر به سنگاپور فصل بهار است‌. گردشگری در آنجا به شدت در این فصل لذت بخش است. از اواخر ماه اسفند تا اواسط ماه اردیبهشت می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و آب و هوای خوب سنگاپور لذت ببرید. در این تایم با قدم زدن در وسط شهر، شاهد گل‌ و گیاه‌های رنگارنگ و بسیار جذابی خواهید بود. از طرفی مناظر کاملا سرسبز می‌شوند و می‌توانید بهترین عکس‌های جذاب عمرتان را بگیرید و آن را به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل کنید.

اگر جزو افرادی هستید که به کمپینگ یا اقامت در طبیعت علاقه دارید، باز هم فصل بهار را برای سفر به سنگاپور انتخاب کنید.

مزیتی که در سفر به کشور سنگاپور در فصل بهار وجود دارد، این است که تعداد مسافرانش نسبت به فصل تابستان خیلی کمتر خواهد بود. در نتیجه فضا خلوت‌تر بوده و شما می‌توانید با هزینه بهتر سفر خود را پیش ببرید. چنانچه می‌خواهید حداکثر استفاده را از طبیعت بکر سنگاپور داشته باشید، پس حتماً فصل بهار را انتخاب کنید.

سفر به سنگاپور با تور مسافربری

چنانچه قصد سفر به سنگاپور را دارید؛ در این مقاله به طور کامل راجع به شهرهای توریستی سنگاپور صحبت کردیم و جاهایی را به شما معرفی کردیم که شاید تا به حال نامشان را نشنیده باشید اما ارزش بازدید و سفر را دارند و می‌توانند یک تجربه جدید و شگفت انگیز را برایتان رقم بزنند.

حال اینکه چگونه سفرتان را انجام دهیم هم اهمیت بسیار زیادی دارد. ما تور آژانس صبا سفر را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید از مشاورین این مجموعه کمک بگیرید، مقدمات سفر را آماده کنید و یک تجربه لذت بخش و فراموش نشدنی برای خودتان بسازید و مطمئن باشید که سفر به سنگاپور را به همه دوستانتان هم توصیه خواهید کرد. شما می‌توانید با مراجعه به این مجموعه با قوانین کشور سنگاپور هم آشنا شوید؛ قوانینی که شاید در سفرتان تاثیرگذار باشند.

جمع‌بندی

سنگاپور به عنوان یکی از کشورهایی که در قاره آسیا وجود دارد، همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد. طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد. خیلی از شما تصاویر آن را در اینترنت دیده‌اید و علاقمند هم شده‌اید اما شاید اطلاعات کافی در مورد شهرهای توریستی و جاهای دیدنی‌اش نداشته باشید. ما در این مقاله کارتان را راحت کردیم و در مورد شهرهای توریستی سنگاپور اطلاعات کافی را در اختیارتان گذاشتیم و برایتان گفته شد که هر کدام از آنها چه ویژگی‌هایی دارند و چرا باید به آنجا سفر کنید. در مورد بهترین زمان سفر به سنگاپور هم توضیحاتی را در اختیارتان قرار دادیم تا بتوانید با آگاهی کامل این سفر را آغاز کنید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید