sabasafar-logo
هزینه غذا در فرانسه
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
9 دی 1402

قیمت غذا در فرانسه؛ هزینه مواد غذایی+ عکس

غذا خوردن برنامه‌ای است که هیچگاه نمی‌توان آن را از یک سفر حذف کرد. البته غذا خوردن به همان اندازه که جذاب است، هزینه بر نیز محسوب می‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر، هزینه مربوط به خورد و خوراک را تخمین بزنید. در حقیقت آگاهی از قیمت غذا در فرانسه سبب می‌شود که حساب کار دستتان بیاید و سفر هوشمندانه‌تری را برای خود رقم بزنید. اگر شما هم قصد سفر به فرانسه را دارید، بهتر است با ما در صبا سفر همراه شوید تا به شما لیستی از قیمت خورد و خوراک در این کشور زیبا را ارائه دهیم.

امکان چشیدن مزه غذاهای فرانسوی با تور فرانسه

فرانسه علاوه بر جاهای دیدنی متعدد، غذاهای فوق العاده‌ای نیز دارد. غذاهایی که نمی‌توان از امتحان کردن آنها غافل شد و دست کشید. برای همین چه بخواهید چه نخواهید باید یک قسمت مهم از هزینه‌های سفرتان را به هزینه مربوط به غذا و نوشیدنی اختصاص دهید. در حقیقت یکی از موارد مهم در هنگام سفر به این کشور، دانستن قیمت غذا در فرانسه است؛ چراکه با دانستن این مطلب خیلی راحت‌تر می‌توانید راجع به هزینه کلی سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

برای آنکه خودتان را از نگرانی‌های مختلف سفر نجات دهید، بهتر است سفر کردن به فرانسه را با تور تجربه کنید. شما می‌توانید تور پاریس را با آژانس هواپیمایی صباسفر بروید؛ به این ترتیب با سپردن تمام موارد از جمله در نظر گرفتن قیمت غذا در فرانسه می‌توانید با خیال راحت به گشت و گذار پرداخته و از طعم بی‌نظیر غذاهای فرانسوی لذت ببرید.

تخمین قیمت غذا در فرانسه

فرانسه با جای دادن پاریس به عنوان یک قطب گردشگری بی‌نظیر در دنیا، سالانه پذیرای مسافران زیادی است. شما می‌توانید حین سفر جاهای دیدنی فرانسه و برج ایفل با آن قامت باورنکردنی را ببینید. علاوه بر این جاهای دیدنی منحصر به فرد، باید حتماً غذاهای لذیذ فرانسوی را نیز امتحان کنید؛ اصلاً یکی از انگیزه‌های سفر به این کشور همین غذاهای رنگارنگ هستند. یکی از چالش‌های مسافران برای سفر به فرانسه قیمت غذاها در این کشور است. باید بدانید که هزینه وعده‌های غذایی شما به نوع سفر،، محل اقامت و توقعتان بستگی دارد؛ برای مثال اگر شما هتلی را رزرو کرده باشید که تنها مسئولیت سرو صبحانه را به عهده گرفته باشد، برای سایر وعده‌های غذایی خودتان باید فکری بیندیشید. همین مسئله شما را وادار می‌کند تا علاوه بر هزینه هتل، هزینه مراجعه به رستوران‌های دیگر را نیز تقبل کنید.

حقیقتی که در رابطه با فرانسه وجود دارد آن است که در آن می‌توانید انواع رستوران‌ها از رستوران‌های ارزان قیمت تا رستوران‌های لاکچری و گران قیمت را مشاهده کنید. در حقیقت هزینه غذا خوردن در فرانسه از حدود ۱۰ یورو آغاز و تا ۲۰۰ یورو ادامه دارد. چیزی که در رابطه با قیمت رستوران‌های این کشور به اثبات رسیده آن است که آن‌ها در چه محله‌ای قرار دارند و چه غذاهایی را به مشتریان ارائه می‌دهند. چنانچه قصد دارید بودجه کمتری را به غذا خوردن در پاریس اختصاص دهید، می‌توانید برای سرو غذا دست به دامان رستوران‌های ارزان قیمت شوید. به علاوه امکان تهیه غذا توسط خود مسافران نیز در برخی از هتل‌ها وجود دارد. با این روش‌ها می‌توان تا حد زیادی در هزینه غذا صرفه‌جویی کرد.

قیمت غذا در رستوران‌های مختلف فرانسه

 به دلیل آنکه فرانسه یک کشور به شدت توریست پذیر محسوب می‌شود، رستوران‌های زیادی در آن افتتاح شده‌اند. رستوران‌هایی که هم از لحاظ نوع غذاها و هم از لحاظ قیمت در طیف وسیعی قرار دارند. به طور کلی می‌توان گفت که در این کشور زیبا سه نوع رستوران به چشم می‌خورد؛ رستوران‌های ارزان؛ رستوران‌های میان رده و رستوران‌های گران قیمت. نمی‌توان گفت که همیشه بهترین رستوران‌ها گران‌ترین غذاها را به مخاطبین ارائه می‌دهند؛ بلکه در فرانسه نیز مانند هر کجای دنیا می‌توانید رستوران‌های خوبی را پیدا کنید که در ازای دریافت مبلغ مناسب، غذای باکیفیتی را به شما ارائه می‌دهند. اگر واقعاً قیمت غذا در فرانسه برای شما خیلی مهم است و تاکید دارید که در رابطه با آن بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که پیش از سفر حدودی از قیمت‌های رستوران‌های مورد نظر را به دست آورید تا بهتر بتوانید در تخمین هزینه‌های سفر خود موفق باشید. با آنکه نمی‌توان اعداد و ارقام دقیقی را برای هر رستوران در فرانسه اعلام کرد؛ اما باید بگوییم که قیمت یک وعده غذایی در رستوران‌های مختلف فرانسه به شرح زیر است:

  • کسانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی را بابت خورد و خوراک در فرانسه پرداخت کنند، باید بدانند که عمدتاً قیمت غذا در رستوران‌های ارزان قیمت این کشور ۱۰ تا ۲۵ یورو است.
  • چنانچه می‌خواهید غذاهای رستوران‌های میان‌رده را امتحان کنید، باید چیزی بین ۲۰ تا ۴۴ یورو هزینه پرداخت کنید.
  • اگر هم مایل هستید غذا خوردن در رستوران‌های لاکچری و گران قیمت فرانسه را تجربه کنید، باید بدانید که قیمت حدودی این رستوران‌ها بین ۵۰ تا ۲۰۰ یورو است. شایان توجه است که بهترین رستوران‌های فرانسه عمدتاً در این لیست قرار می‌گیرند.

غذاهای خیابانی انتخابی مناسب برای کاهش قیمت غذا در فرانسه

به هر حال رستوران‌ها به دلیل آنکه مکان مرتب و آماده‌ای برای غذا خوردن به حساب می‌آیند، قیمت بالاتری دارند. جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های خوراک در فرانسه می‌توانید غذاهای خیابانی را امتحان کنید. علاوه بر هزینه کمتر، این غذاها تنوع زیادی داشته و خوردن آنها با لذت خاصی همراه است. شما می‌توانید با آرامش در کوچه‌های پاریس قدم زده و وعده غذایی خود را نوش جان کنید. در حقیقت برخلاف تصور عموم که شاید فکر کنند غذاهای خیابانی خوشمزه نیستند، باید بدانید که این غذاها عطر و بوی ویژه‌ای داشته و تا اینجای کار در کسب رضایت مشتریان موفق بوده‌اند. امکان سفارش انواع غذاها همچون ساندویچ‌های مختلف، سیب زمینی سرخ کرده، فلافل، کباب و … از این غذاخوری‌ها وجود دارد. البته که قیمت این غذاها نیز به نوع سفارش شما بستگی دارد؛ اما می‌توان گفت که قیمت حدودی آنها از ۵ یورو شروع و تا ۳۰ یورو و حتی بیشتر ادامه دارد. به هر حال این روشی است که برای کاهش هزینه‌های سفر خود می‌توانید امتحان کنید.

نگاهی به قیمت بهترین فست فودی‌ها در فرانسه

حیف است که در حین تور پاریس غذاهای فست فودی را امتحان نکنید؛ به این ترتیب توصیه می‌کنیم حداقل یکی از وعده‌های غذایی‌تان را به فست فود و غذاهای آماده اختصاص دهید. در فرانسه رستوران‌های متعددی وجود دارند که به سرو انواع فست فودها می‌پردازند. در حقیقت بهترین رستوران‌های زنجیره‌ای در این نقطه از دنیا وجود دارند تا به شما فست فود با بالاترین کیفیت را ارائه دهند. به بیانی کیفیت و محبوبیت آنها در همه جای دنیا اثبات شده و نیازی به توضیح ندارند. . با آنکه ممکن است قیمت غذا در شعبه‌های مختلف، متفاوت باشد؛ اما به طور کلی فست فودهای معروف فرانسه و قیمت غذاهایشان به شرح زیر هستند

قیمت برگر در مک دونالد

از پرطرفدارترین رستوران‌های زنجیره‌ای در فرانسه، می‌توان به مک دونالد اشاره کرد. این رستوران با آنکه برگرهای لذیذش حرف ندارند، قیمت مناسبی نیز دارد. قیمت برگرهای این رستوران از 3.65 یورو تا 21.85 یورو تخمین زده شده است. پس به نظر می‌رسد که با مراجعه به این رستوران زنجیره‌ای با مبلغ مناسبی می‌توانید خودتان را سیر کنید.

قیمت پیتزا در پیتزا هات

پیتزا هات یکی دیگر از رستوران‌های زنجیره‌ای معروف است که پیتزاهای بسیار خوشمزه‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهد. قیمت پیتزاها در این رستوران از 13.20 یورو شروع و تا 49.90 یورو ادامه دارد.

قیمت مرغ سوخاری در کی‌اف‌سی

مرغ سوخاری‌های کی‌اف‌سی در همه جای دنیا معروف هستند. اگر شما هم به این غذا علاقه دارید، می‌توانید در فرانسه به رستوران کی‌اف‌سی مراجعه کنید. قیمت مرغ سوخاری‌های این رستوران از حدود ۳ یورو تا ۴۵ یورو است.

غذا درست کردن ایده اقتصادی برای کاهش قیمت غذا در فرانسه

یکی از راه‌هایی که برای کاهش قیمت غذا در فرانسه می‌توانید انجام دهید، آن است که خودتان وعده‌های غذایی را درست کنید. یعنی همانند کاری که در کشور خودتان انجام می‌دهید، تنها کافیست به فروشگاه مراجعه کرده و مواد اولیه را تهیه کنید؛ به این ترتیب تنها مجبور به پرداخت قیمت مواد اولیه غذا هستید. درست است که آشپزی کردن ممکن است وقت شما را بگیرد؛ اما این روش بهترین و البته سالم‌ترین راهکار برای کاهش قیمت غذا در فرانسه است. برای آنکه یک پیش زمینه درست از قیمت مواد غذایی در فرانسه داشته باشید، می‌توانید نگاهی به لیست زیر بیندازید:

نوع ماده غذاییقیمت ماده غذایی
پنیر۱۳ یورو
شیر یک کیلویی۱ تا ۰٫۷۷ یورو
برنجکیلویی ۱ تا ۳ یورو
تخم مرغشانه 12 عددی 1.20 تا 4.80 یورو
گوشت قرمزکیلویی 9 تا 25 یورو
فیله مرغکیلویی 11.53 یورو
پیازکیلویی 1 تا 4 یورو
سیب زمینیکیلویی 0.66 تا 3 یورو
گوجه فرنگیکیلویی 1.40 تا 4 یورو
نان سفیدهر قرص 500 گرمی، 0.89 تا 3 یورو

نگاهی به میانگین قیمت نوشیدنی در فرانسه

فرانسه نیز مانند هر کشوری دارای یک سری آبخوری‌هایی در سطح شهرهایش است تا مردم و مسافران بتوانند در زمان تشنگی بدون هیچ دغدغه‌ای آب بنوشند؛ بنابراین برای رفع تشنگی نیاز نیست حتما آب معدنی تهیه کنید و می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای از آبخوری‌های مختلف سطح شهر آب بنوشید. برای آنکه هزینه‌های خود در رستوران را کاهش دهید، می‌توانید به جای درخواست آب معدنی، آب آشامیدنی سفارش دهید. اینگونه هیچ مبلغ اضافه‌ای به صورت حساب غذاهای شما افزوده نمی‌شود. به هر حال در حین تور پاریس ممکن است شما بخواهید نوشیدنی‌های مختلفی را سرو کنید. اگر بخواهید بطری آب یک و نیم لیتری تهیه کنید، برای آن باید 0.7 یورو بپردازید. قیمت یک لیتر شیر نیز ۱.۰۸ یورو است. همچنین برای نوشیدن یک نوشابه ۳۳۰ سی سی کوکا یا پپسی نیاز به پرداخت ۲.۶۷ یورو است.

قیمت کافه‌ گردی در فرانسه

نمی‌شود به فرانسه رفت و در کافه‌های معرکه‌اش وقت نگذراند! فرانسه کشوری است که کافه‌های متعدد و پر زرق و برقی دارد؛ برای همین پیشنهاد می‌کنیم حتماً یکی از بعد از ظهرهای سفرتان را به رفتن کافه در این کشور اختصاص دهید. یکی از ایده‌های خلاقانه صاحبان کافه در فرانسه قرار دادن بخشی از میز و صندلی‌ها در قسمت پیاده رو است. بیشتر مشتریان به جای نشستن در داخل کافه، دوست دارند در این قسمت نشسته و نوشیدنی‌هایشان را نوش جان کنند. شما نیز می‌توانید در این فضای باصفا خودتان را به یک فنجان قهوه مهمان کنید. اگر بخواهید به کافه نیز بروید و کافه گردی در پاریس را امتحان کنید، لازم است هزینه کافه گردی را هم به قیمت غذا در فرانسه بیفزایید. در جاهای مختلف فرانسه قیمت نوشیدنی‌ها متفاوت است و در ظروف مختلفی سرو می‌شوند؛ برای همین نمی‌توان قیمت دقیقی برای آنها در نظر گرفت.

  • به طور کلی اگر بخواهید یک لیوان قهوه در کافه‌ای بنوشید، قیمت آن ۵ یورو می‌شود.
  • البته نوشیدن اسپرسو با قیمت کمتری همراه است؛ یعنی برای نوشیدن آن تنها کافیست ۴ یورو بپردازید.
  • جهت امتحان کردن کاپوچینو فرانسوی نیز پرداخت ۳ یورو کافی است.
  • اگر بخواهید آمریکانو را در فضای صمیمی این کافه‌ها میل کنید، قیمت نهایی آن 3.60 یورو می‌شود.
  • برای سفارش کارامل ماکیاتو نیز ملزم به پرداخت ۵.۸۰ یورو هستید.

جمع بندی

راه‌های متعددی برای غذا خوردن در فرانسه وجود دارند که هزینه هر کدام می‌تواند متفاوت باشد. در واقع برای تامین وعده‌های غذایی گوناگون، گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. در این کشور بی‌نظیر هم می‌شود در رستوران‌های شیک با غذاهای گران قیمت از خود پذیرایی کرد و هم امکان غذا خوردن در رستوران‌های ارزان قیمت فراهم است. این شما هستید که باید در این رابطه تصمیم بگیرید. به طور کلی میانگین قیمت غذا در فرانسه حدود ۳۳ یورو در روز تخمین زده شده است تا شما بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید.

سوالات متداول

پرطرفدارترین رستوران‌های زنجیره‌ای فرانسه برای سرو فست فود کدام هستند؟

برای سرو فست فود در فرانسه می‌توانید به رستوران‌های مک دونالد، کی‌اف‌سی و پیتزا هات مراجعه کنید.

 خوردن یک وعده غذا در رستوران‌های لوکس فرانسه چقدر آب می‌خورد؟

 برای غذا خوردن در رستوران‌های شیک و باکلاس فرانسه باید چیزی حدود ۵۰ تا ۲۰۰ یورو پرداخت کنید.

چه راهکارهایی برای کاهش قیمت غذا در فرانسه وجود دارند؟

برای کاهش قیمت غذا در فرانسه می‌توانید برای سرو غذا به رستوران‌های ارزان قیمت مراجعه کرده یا غذاهای خیابانی را امتحان کنید. همچنین می‌توانید با تهیه مواد غذایی خودتان به پخت و پز در این کشور بپردازید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید