sabasafar-logo
شهرهای توریستی هلند
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
4 بهمن 1402

معرفی شهرهای توریستی هلند در سال 2024

اگر تا به حال برای کنجکاوی خودتان هم که شده در مورد زیباترین کشورهای دنیا در اینترنت جستجو کرده باشید، احتمالاً نام هلند را در صدر جدول یا حداقل بین چند کشور اول دیده‌اید. در واقع هلند جزو کشورهایی است که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. عکس‌ها و تصاویری که از شهرهای مختلف آن در دسترس است، این موضوع را به اثبات می‌رساند. به خاطر همین خیلی از شما تصمیم می‌گیرید که برای تفریح در تعطیلات مختلف؛ هلند را انتخاب کنید. اما ناگفته نماند که برای یک کشور زیبا هم باید جستجو کنید و بهترین شهرهای توریستی آن را پیدا کنید تا به نتیجه مناسبی برای انتخاب این شهرها برسید. در این بخش قصد داریم که شهرهای توریستی هلند را به شما معرفی کنیم که هر کدام جاذبه‌های خودشان را دارند و به عنوان زیباترین شهرهای دنیا هم شناخته می‌شوند. پس تا انتها این مقاله را در بلاگ صباسفر مطالعه کنید.

آمستردام (Amsterdam)

حتماً خیلی از شما نام آمستردام را شنیده‌اید و می‌دانید با تور آمستردام میتوانید به این شهر زیبا سفر کنید. جاذبه‌های زیادی در این شهر وجود دارد و همیشه در صدر جدول شهرهای توریستی هلند است که در این بخش به تعدادی از این جاذبه‌ها اشاره خواهیم کرد.

یکی از مناطق دیدنی آمستردام کلیسای غربی است که مربوط به سال ۱۶۳۰ می‌شود. این کلیسا معماری بسیار جذابی دارد که مربوط به دوره رنسانس است. نقاشی‌های گوتیک که روی در و دیوار این کلیسا هستند؛ میزان جاذبه تاریخی آن را چند برابر می‌کند.

فضای بیرون کلیسا کمی مرموز است؛ حتی خود بومیان هلند هم ممکن است برای چندمین بار از این کلیسا بازدید کنند. به طور کل آمستردام شهری پر از کلیساهای جذاب و عبادتگاه‌های خاص و منحصر به فرد است که هر کدام ویژگی‌های خودشان را دارند و نشان دهنده فضای فرهنگی و تاریخی این شهر هستند. زمانی که در خود شهر هم پیاده‌روی می‌کنید، جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده زیاد است.

طبیعت هلند با همه جای دنیا متفاوت است. شما در کنار ساختمان‌های بلند؛ رودخانه را در وسط شهر می‌بینید که خیلی‌ها حتی برای انجام کارهای اداری هم باید از وسط رودخانه عبور کنند که به جذابیت آن اضافه می‌کند و آن را به یک شهر کم‌نظیر تبدیل می‌کند. کانال بلت یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آن است که می‌توانید روی آن قایق سواری کنید؛ انگار که سوار تاکسی شده‌اید. کاخ سلطنتی آمستردام هم یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی است که اگر تور هلند را انتخاب کرده باشید حتماً باید از آن بازدید کنید.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری آن باید به کاخ سلطنتی آمستردام اشاره کرد که از زیبایی آن به وجد خواهید آمد. پیش از این محل سکونت و استراحت شاه در این کاخ بوده است. قدمت آن به سال ۱۸۰۸ برمی‌گردد. شما با تماشای این کاخ می‌توانید متوجه معماری و هنر جذاب شهر رم شوید که شبیه به یک الماس و نگین در کل آمستردام می‌درخشد.

یکی از پارک‌های بی‌نظیر، سرسبز و فوق العاده جذابی که شاید نظیر آن را در کل دنیا هم پیدا نکنید؛ پارک وندلا است. این پارک به عنوان جاذبه‌های توریستی آمستردام همیشه نام برده می‌شود. در محله‌ای سرسبز با جاذبه طبیعی عالی قرار گرفته که حتی کافی شاپ‌هایی برای اجرای نمایش دارد. چند زمین بازی هم در این پارک وجود دارد که تفریحات خوبی را برای توریستان فراهم می‌کند.

کانال جوردان هم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آمستردام است که هرگز نباید از آن صرف نظر کنید. اگر خواستید به هلند سفر کنید، حتماً جاذبه‌های گردشگری آمستردام را مد نظر قرار دهید که البته تمام نشدنی هستند و هنوز تعداد زیادی را معرفی نکرده‌ایم ودر حوصله این مقاله نمی‌گنجد اما این‌ها هم می‌توانند جزو تجربیات فراموش نشدنی باشند.

هارلم (Haarlem)

فاصله بین هارلم تا آمستردام با قطار فقط ۱۵ دقیقه است. در حقیقت نزدیکی این دو شهر باعث می‌شود که شما در عرض یک روز بتوانید از هر دو بازدید کنید؛ اما اگر می‌خواهید همه جاذبه‌های گردشگری آنها را ببینید، باید چند روز زمان بگذارید. چراکه نقطه نقطه هاردم زیبایی‌های مخصوص خودش را دارد و نباید هیچ کدام را از دست داد.

به هر حال یک شهر تاریخی با جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد است. یکی از آنها ساختمان قدیمی زیبا به نام گروت مارکت است. کلیسای سنت باوو هم در این شهر واقع شده است. همچنین ولشال و تالار شهر هم در آن وجود دارد. یک موزه باستان شناسی کوچک هم در هارلم قرار گرفته که در زیرزمینی تحت عنوان Vleeshal می‌توانید از آن بازدید کنید.

اگر می‌خواهید موزه‌های بیشتری را در این شهر ببینید، پیشنهاد می‌شود که به سراغ قدیمی‌ترین موزه هلند بروید که جزو جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید و نام آن تیلرز است. موزه دیگری هم تحت عنوان  Frans Hals وجود دارد که آثار مشهورترین نقاشان هلندی مربوط به قرن هفدهم را در آن به نمایش می‌گذارند.

پارک ملی Zuid Kennermerland از دیگر جاهای دیدنی هلند است‌. وسط این پارک ملی یک مسیر ساحلی هم وجود دارد. تپه‌های شنی بسیار جذاب باعث می‌شود که این پارک به عنوان یکی از محبوب‌ترین پارک‌های هلند شناخته شود‌. در سراسر این شهر شما می‌توانید از بافت قدیمی آن لذت ببرید. مغازه‌های کوچک بسیار جذاب؛ همراه با رستوران‌هایی با غذاهای خیلی خوشمزه هم در آنجاست که لذت سفر را برایتان دوچندان می‌کند.

بروک (Broek)

از دیگر شهرهای توریستی هلند باید به بروک اشاره کرد که در واترلند واقع شده است. شهرداری واترلند روی زیبایی این شهر بسیار دقیق و حساس عمل کرده است. بروک دشت‌های چمنزاری بسیار جذابی دارد‌. کانال‌ها و رودخانه‌های زیادی در این شهر وجود دارد که به جاذبه‌های آن اضافه می‌کند‌.

وسط این شهر یک روستای اعجاب انگیز وجود دارد و در اطراف؛ یک کلیسای روستایی بنا شده که قدمت آن به قرن ۱۷ برمی‌گردد. یک دریاچه بسیار بزرگ هم دارد که معمولاً آن را برای پیک نیک در فصل تابستان یا اسکیت روی یخ در فصل زمستان انتخاب می‌کنند.

دلفت (Delft)

از دیگر شهرهای جذاب در هلند باید به دلفت اشاره کرد. نقاش بزرگ هلندی به نام ورمیر در این شهر زندگی می‌کرده و به خاطر همین شهرت زیادی پیدا کرده است. طبیعت بسیار شگفت‌انگیزی دارد و آن را به عنوان شهر میراث هنری هم می‌شناسند. تالار شهری که در دلفت واقع شده است؛ مربوط به سبک رنسانس است. کلیسای قرون وسطایی با عنوان Qude Kerk یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای دنیا و همچنین برج کلیسای ۷۵ متری هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازدید است.

کانالی به نام Vrouwjuttenland در این شهر وجود دارد که مربوط به سال ۱۴۳۲ است. خانه‌هایی با معماری‌های منحصر به فرد، کافه‌های در سطح شهر و همچنین نیلوفرهای آبی شناور روی آب از جاذبه‌های کم‌نظیر این شهر هستند.

روتردام (Rotterdam)

روتردام هم به عنوان شهرهای توریستی هلند معرفی می‌شود که در بخش جنوبی هلند واقع شده است و آن را به عنوان دومین شهر بزرگ هلند هم نامگذاری کرده‌اند. یکی از بزرگترین بندرهای تجاری در این شهر واقع شده است، نسبت به دیگر شهرها از بافت قدیمی فاصله گرفته و کمی حالت مدرنیته پیدا کرده است. به خاطر همین افرادی که علاقه به فضای مدرن دارند، معمولاً این گزینه را برای گردشگری انتخاب می‌کنند.

برج‌های آسمان خراش خیلی بلند، ساختمان‌های مدرن جذاب و پل‌های نوساز همگی به جاذبه‌های گردشگری این شهر اضافه کرده است. البته لازم به ذکر است که تمامی چیزهایی که از این شهر خریداری می‌کنید، نسبت به دیگر مناطق هلند گران‌تر است. هزینه تور آن هم نسبت به دیگر شهرها بیشتر است اما ارزشش را دارد، زیرا جاذبه‌های گردشگری بسیار غنی داخل روتردام وجود دارد.

کلیسای سنت لارنس به عنوان یک کلیسای قرون وسطایی در این شهر واقع شده است که مجسمه معروف آراسموس هم در آن وجود دارد. موزه‌های بسیار جذاب و معروف با هنرهای تزیینی و آثار نقاشانی مانند پیکاسو در این شهر هستند.

آسیاب‌های بادی نیز بعنوان مکان‌های گردشگری به حساب می‌آید. برجی به عنوان برج یوروماست با ارتفاع ۱۸۵ متر یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازدید است.

همچنین خانه‌های مکعبی با معماری که شاید به راحتی قابل درک نباشد؛ یکی از مناطق پربازدید در این شهر به حساب می‌آیند. البته که باغ وحش‌های سلطنتی و موزه‌های دریایی یا تورهای قایقرانی هم جزو جاذبه‌های این شهرِ هلند هستند.

لاهه (lahe)

از دیگر شهرهای توریستی در هلند باید به لاهه اشاره کرد. درسته که پایتخت هلند آمستردام است؛ اما جالب اینجاست که بدانید خیلی از سازمان‌های مهم و مراکز دولتی در لاهه واقع شده است. دادگاه لاهه را شاید خیلی از شما شنیده باشید که به عنوان دیوان دادگستری بین‌المللی معرفی می‌گردد. البته که نه تنها شهر مهمی از لحاظ سیاسی و حقوقی است، بلکه جاذبه‌های طبیعی و بناهای قدیمی به جاذبه‌های گردشگری اضافه کرده‌اند.

تئاتر رقص هلند که در سال 1980 تاسیس شده است نیز؛ یکی از معروف‌ترین جاذبه‌هایی است که در لاهه وجود دارد.  آهنگسازان برجسته‌ای از جمله موریس راول در آنجا هنرنمایی کرده‌اند. موزه دروازه زندان هم یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که نقاشی‌ها و عتیقه‌ها را در کنار آلات شکنجه در معرض نمایش گذاشته‌اند و خیلی از شما هم ممکن است از دیدن آن‌ها تعجب کرده یا حتی به وجد بیایید که بستگی به علایق و سلایق‌تان دارد.

کاخ صلح هم که برای بازدید طراحی شده و مربوط به سال ۱۹۱۳ است؛‌ یکی از کاخ‌ها با معماری نئوکلاسیک و گوتیک است که این روزها به عنوان کتابخانه حقوق بین‌الملل هم آن را می‌شناسند و برای بازدید گزینه عالی است. به غیر از همه این مواردی که گفته شد، فضای باز همراه با پارک‌های بسیار بزرگ هم در این طراحی شده است.

در نهایت استراحتگاه اسخیفنینگن هم یکی از زیباترین مناطق لاهه است که بازدید از آن در  شب هنگام؛ تجربه بی‌نظیری خواهد بود.

هارلینگن (Harlingen)

بهترین زمان سفر به هلند وقتی است که شما بتوانید از شهرهای توریستی آن بازدید کنید که معمولاً فصل تابستان گزینه مناسب‌تری است. هارلینگن یکی از شهرهایی است که شما می‌توانید از نزدیک با کار ماهیگیران آشنا شوید و به تماشای آنها بپردازید. در واقع یکی از شهرهای بندری بسیار جذاب است که برای رفت و آمد به آن؛ باید از قایق استفاده کرد.

فانوس دریایی قدیمی مربوط به سال ۱۹۲۰ در بندر این شهر قرار گرفته شده است. مردم شهر از طریق ماهیگیری امرار معاش می‌کنند و به خاطر همین غذاهای دریایی آن شهرت بسیار زیادی دارد و می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را در آنجا میل کنید. پس اگر قصد خرید تور هلند را دارید، در نظر داشته باشید که فصل بهار و تابستان گزینه مناسبی برای بازدید از این شهر بندری است.

لیدن (Leiden)

لیدن هم فقط ۳۰ دقیقه با آمستردام فاصله دارد و خیلی راحت از طریق قطار می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. بافت آن شبیه به آمستردام است و مناظر طبیعی بسیار جذابی نیز دارد. دریاچه‌های محلی و آبراه‌ها جزو مناطق دیدنی لیدن به حساب می‌آیند. در کنار این موارد؛ کلیسای پیتر مقدس، موزه زائرین آمریکایی، موزه ملی تاریخ طبیعی هم در این شهر وجود دارد‌. از لحاظ طبیعت زیبا هم مطمئن باشید که یکی از بهترین نقاط هلند است.

ناردن (Naarden)

یکی دیگر از شهرهای توریستی هلند؛ ناردن است که آن را با عنوان قلعه ستاره‌ای هم می‌شناسند و جزو شهرهای حفاظت شده در اروپا به حساب می‌آید. علت اینکه به آن قلعه ستاره‌ای گفته می‌شود، شکل این شهر است که اگر به تصویر آن از بالا نگاه کنید؛ متوجه موضوع خواهید شد. در حقیقت در قرن پانزدهم معماری‌های بسیار جذابی روی این شهر به اجرا درآوردند و همین باعث شد که معماری آن با دیگر نقاط هلند متفاوت باشد و خیلی‌ها برای بازدید آن را انتخاب کنند. شما نه تنها می‌توانید از دورنمای این شهر لذت ببرید، بلکه از نزدیک هم جاذبه های آن را نباید نادیده گرفت.

گیتورن (Giethoorn)

گیتورن یک روستای کوچک است که شباهت آن به دیگر شهرهای دیگر هلند کمتر است؛ اما به خاطر اینکه پل‌های خیلی کوچک، رویایی و با کانال‌های بی‌شمار دارد، به عنوان یکی از جذاب‌ترین مناطق هلند آن را نیز معرفی می‌کنند .این محله قدیمی و روستایی، هیچ جاده‌ای ندارد و تمامی رفت و آمدها باید حتماً از روی آب صورت بگیرد. بدون اغراق باید گفت که در تمام نقاط این منطقه؛ آرامش عجیبی را تجربه خواهید کرد. کلبه‌های کاهگلی بسیار جذابی دارند و‌ فضای سرسبز و باغ‌های بسیار کوچک و مرتب وجود دارد. از طرفی می‌توانید به راحتی روی پل‌ها قدم بزنید و از کافه‌های دنجی که دارد؛ نهایت لذت را ببرید.

والکن بورگ یا بورخ (Valkenburg)

از دیگر شهرهای توریستی هلند باید به والکن بورگ اشاره کرد. معماری زیبا و تاریخی این شهر را هرگر نمی‌توان نادیده گرفت. از طرفی نزدیک به کلیسای گوتیک سنت نیکلاس نیز است که ارزش کمی ندارد. کنده‌کاری ‌های چوبی زیبا مربوط به قرون وسطا هم در شهر به وفور دیده می‌شود. حتی می‌توانید از ویرانه‌های قلعه والکنبورگ هم بازدید کنید که به جاذبه‌های آن اضافه می‌کند. این شهر تپه‌ مانند است و خیلی راحت می‌توانید از ارتفاع؛ به نقاط مختلف آن احاطه داشته باشید. غارها و تونل‌های مختلفی هم توسط انسان‌ها در این شهر ساخته شده است. والکن معادن طبیعی هم دارد. از طرفی بازار کریسمس زیرزمینی جادویی هم یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر والکن به شمار می‌آید که نباید از دستش بدهید.

بهترین زمان سفر به هلند

چنانچه می‌خواهید از جاذبه‌های طبیعی هلند دیدن کرده و زیبایی‌های آن را به بهترین شکل ممکن مشاهده کنید، فصل بهار را برای سفر به این کشور انتخاب کنید. از اوایل اردیبهشت تا اوایل خرداد بهترین زمان برای سفر به هلند است، چراکه گل‌ها و شکوفه‌ها تازه باز شده‌اند و سراسر هلند مخصوصاً در شهر آمستردام؛ طبیعت شگفت انگیزی خواهد داشت که سفر به آنجا را چندین برابر جذاب می‌کند.

اگر هم همین الان تصمیم خود را گرفته و می‌خواهید به یکی از شهرهایی که معرفی کردیم سفر کنید؛ پیشنهاد می‌شود به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید که می‌دانید در این زمینه تجربه کافی دارند و می‌توانند راهنمای خوبی برای سفرتان باشند. در حقیقت با مراجعه به صبا سفر، اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار خواهند داد و اقدامات قبل از سفر را به دقت به انجام می‌رسانند. همچنین می‌توانید با قوانین کشور هلند از طریق آنها آشنا شوید و یک سفر خاطره انگیز را رقم بزنید‌.

جمع‌بندی

شهرهای توریستی هلند تعداد زیادی دارند. ما در این بخش بهترین‌ها را به شما معرفی کردیم. هر کدام از آنها ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند و جاذبه‌های هر یک با دیگری متفاوت است. در این مقاله به طور جامع و کامل گفتیم که هر کدام از این شهرها چه مکان‌هایی برای بازدید دارند و چرا در لیست معرفی جای گرفته‌اند.

در نتیجه اکنون می‌دانید که کدام شهر برای بازدید گزینه بهتری است و می‌تواند تجربه بهتری را برایتان رقم بزند و شما را وارد دنیای پر از شگفتی و زیبایی کند‌. اگر قصد دارید که به هلند سفر کنید، این شهرهای توریستی را فراموش نکنید که قطعاً لذت سفر را دوچندان خواهند کرد.

برخی از سوالات متداول

هنوز ممکن است تعدادی سوال در مورد شهرهای توریستی هلند در ذهن‌تان باقی مانده باشد که در این قسمت به تعدادی از آنها پاسخ داده خواهد شد.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید