sabasafar-logo
هزینه سفر به فرانسه
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
6 دی 1402

هزینه سفر به فرانسه در سال 2024

فرانسه، کشوری است که به خاطر تاریخ غنی، معماری شگفت‌انگیز و غذاهای خوشمزه‌ای که دارد، به مقصدی رویایی برای بسیاری از مسافران تبدیل شده است. با این وجود، برنامه‌ریزی برای سفر به فرانسه می‌تواند یک کار هیجان‌انگیز و در عین حال دلهره‌آور باشد، مخصوصا که اغلب بودجه محدود است. هدف ما در این مقاله از صباسفر اینست که در مقدار تقریبی؛ هر کدام از خدمات سفر فرانسه مثل بلیط هواپیما، هتل، غذا، بیمه و… را ذکر کنیم تا خودتان کل هزینه سفر به فرانسه را محاسبه کنید. با ما همراه باشید.

هزینه پرواز به فرانسه چقدر است؟

یکی از اولین چیزها هنگام برنامه‌ریزی برای رفتن به فرانسه، هزینه پرواز است که البته می‌تواند بسته به عوامل مختلف، متفاوت باشد. مثلا اگر در ماه‌های سرد سال یا مواقعی که توریست کمتر است به فرانسه می‌روید، هزینه بلیط هواپیما نسبتا ارزان‌تر خواهد بود. البته ایرلاینی هم که انتخاب می‌کنید، نقشی مهمی را بازی می‌کند. همیشه بهتر است قبل از تصمیم‌گیری، قیمت‌ها را کنترل کنید. متاسفانه به دلیل نوسانات ارز نمی‌توان قیمت قطعی بلیط هواپیما را اعلام کرد اما شما می‌توانید با تماس با آژانس‌های مسافرتی مثل صباسفر، از قیمت لحظه‌ای بلیط‌های فرانسه آگاه شوید.

هتل‌ها در سفر به فرانسه چقدر هزینه دارند؟

بعد از در نظر گرفتن بلیط، باید هزینه اقامت را محاسبه کرد. قیمت هتل‌ها در این کشور زیبا می‌تواند بسته به عوامل متعددی از جمله مکان، فصل و نوع اقامتی که به دنبال آن هستید، متفاوت باشد.

اگر قرار است به شهرهای بزرگی مثل پاریس، نیس و لیون بروید، جای تعجب نیست که هزینه هتل‌ها در مقایسه با شهرهای کوچکتر یا مناطق روستایی بالاتر باشد.

برای کسانی که به دنبال یک اتاق هتل متوسط در شهرهای بزرگ هستند، میانگین هزینه هر شب می‌تواند از 100 تا 200 دلار متغیر باشد. از سوی دیگر، اگر لوکس بودن مکان برایتان مهم است، باید خودتان را برای شبی 300 تا 500 دلار آماده کنید.

در شهرهای کوچکتر فرانسه هم می‌توانید در ازای مقدار میانگین 70 تا 100 دلار برای هر شب، یک اتاق معمولی رزرو کنید. هزینه هتل‌های لوکس‌تر هم از 200 تا 300 دلار در هر شب، متغیر است.

هزینه غذا در سفر به فرانسه

یکی از چیزهایی که شاید از هتل هم مهم‌تر باشد، در نظر گرفتن هزینه غذا و رستوران است. غذاهای فرانسه به قدری لذیذ هستند که حیف است خودتان را با تن ماهی یا ژامبون سیر کنید!. هزینه غذا در فرانسه بسته به عوامل متعددی از جمله نوع غذا، محل رستوران و سطح تشریفات یا لوکس بودن آن، می‌تواند متفاوت باشد.

اگر اهل غذاهای خیابانی یا فست‌فودی هستید، می‌توانید غذاهای ارزان‌قیمتی از 5 تا 10 دلار پیدا کنید.

اگر هم رستوران‌های محلی را ترجیح می‌دهید، باید برای هر وعده غذایی حدود 10 تا 20 دلار هزینه کنید.

اگر ب‌توانید از 20 تا 50 دلار هزینه کنید، می‌توانید در یک رستوران دنج و آرام، از خوردن غذاهای محلی و بین‌المللی لذت ببرید.

کسانی هم که قیمت برایشان مهم نیست و فقط می‌خواهند طعم لذیذ غذاهای فرانسوی را بچشند، باید برای هر وعده، 50 دلار به بالا هزینه کنند. در این رستوران‌ها غذاهای باکیفیتی که توسط سرآشپزهای مشهور تهیه می‌شوند، سرو می‌شود. البته حواستان به هزینه سرویسی که در رستوران‌ها گرفته می‌شود هم باشد. علاوه بر قیمت غذا، باید 5 تا 10 درصد هزینه کل حق سرویس پرداخت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله قیمت غذا در فرانسه را بخوانید:

سوغاتی در سفر به فرانسه چقدر آب می‌خورد؟

هزینه سفر به فرانسه هر چقدر هم که باشد، بدون سوغاتی نمی‌توانید برگردید! هزینه این مورد بسته به آنچه می‌خرید، جایی که از آن که خرید می‌کنید و کیفیت کالا دارد. اما به هر حال مطمئنا دست خالی از این سفر باز نخواهید گشت.

اولین چیزی که می‌توانید به عنوان سوغات بخرید، کلاه بِرِت کلاسیک فرانسوی است که نمادی از مد این کشور به حساب می‌آید. شما می‌توانید یک کلاه برت باکیفیت مناسب و معقول را با مبلغی حدود 15 تا 25 دلار تهیه کنید. یا ماکارون که نوعی شیرینی‌ سنتی فرانسوی به شمار می‌رود و در بسیاری از شیرینی‌فروشی‌ها یافت می‌شود. قیمت یک جعبه ماکارون شش‌تایی، بسته به طعم و برند آن از 10 تا 20 دلار است.

اما اگر به دنبال سوغاتی‌های لوکس‌تری هستید، ما عطر را پیشنهاد می‌کنیم. فرانسه به خاطر عطرهای فوق‌العاده‌اش مشهور است. یک بطری عطر باکیفیت می‌تواند از 50 تا 200 دلار برایتان هزینه داشته باشد.

یادتان باشد که بسیاری از مناطق توریستی قیمت‌های ثابتی دارند. با این حال، اگر حوصله گشتن دارید و می‌خواهید ارزانتر خرید کنید، می‌توانید به بازارها یا مغازه‌های دست‌ دوم فروشی یا سمساری‌ها بروید و از آنجا خرید کنید.

هزینه حمل و نقل عمومی در فرانسه

هزینه حمل و نقل و رفتن به جاهای مختلف مثل موزه‌ها، برج ایفل، رستوران‌ها و مراکز خرید را هم باید جز هزینه ‌سفر به فرانسه در نظر بگیرید. هزینه‌های رفت و آمد در فرانسه می‌تواند بسته به نوع حمل و نقل و مسافت، متفاوت باشد.

اول از قطار شروع می‌کنیم. قطار یک گزینه امن و راحت در فرانسه است که قیمت‌های بلیط آن می‌تواند بسته به فاصله و نوع قطاری که انتخاب می‌کنید، از 20 تا 200 دلار متغیر باشد. قطارهای پر سرعت TGV معمولا گران‌تر هستند اما شما را سریعتر به مقصد خواهند رساند.

اگر مترو را ترجیح می‌دهید، کمتر هزینه خواهید کرد. یک بلیط در پاریس به طور میانگین، حدود 2 دلار هزینه دارد، اما شما می‌توانید با خرید یک بسته ده‌بلیطی، قیمت هر بلیط را تا حدود 1.50 دلار کاهش دهید و در مخارجتان صرفه‌جویی کنید. شهرهای دیگر فرانسه هم مترو دارند که قیمت‌ بلیط‌هایشان ممکن است کمی متفاوت باشد. از خود فرودگاه هم مترو در دسترس است که هزینه بلیط آن 9.8 دلار خواهد بود.

اتوبوس یکی دیگر از گزینه‌های مقرون به صرفه برای رفتن به جاهای مختلف فرانسه است. هزینه بلیط اتوبوس بسته به مسافت طی‌شده، می‌تواند از 1 تا 20 دلار متغیر باشد. شایان ذکر است که سفر با اتوبوس در فرانسه معمولا ارزان‌تر از سفر با قطار است، بنابراین اگر نمی‌توانید خیلی هزینه کنید، این وسیله به راحتی در دسترس است.

تاکسی‌‌ها هم در اکثر شهرهای فرانسه در دسترس‌اند، اما معمولا گران هستند. ورودی تاکسی از حدود 3 دلار شروع و قیمت هر کیلومتر مسافت طی‌شده تقریبا 1.50 دلار است. به خاطر داشته باشید که کرایه تاکسی ممکن است بسته به زمان روز و هزینه هر گونه وسایل اضافی مثل چمدان، متفاوت باشد.

برای کسانی هم که دوست دارند خودشان رانندگی کنند، اتومبیل‌های اجاره‌ای در همه جای فرانسه در دسترس هستند. هزینه اجاره ماشین بسته به نوع آن و مدت زمان اجاره، از 30 تا 100 دلار در روز متغیر است. البته هنگام اجاره یک ماشین، باید هزینه‌های اضافی مثل سوخت و عوارض را در هم نظر بگیرید.

البته توریست‌هایی که با تور فرانسه به این کشور می‌آیند، این امکان را دارند تا از تخفیفات ویژه برخوردار شوند. به عنوان مثال، با داشتن کارت گردشگری پاریس می‌توانید برای چند روز مشخص با سیستم حمل و نقل شهری، به صورت نامحدود سفر کنید. قیمت این کارت‌ها از حدود 13 دلار برای یک روز شروع می‌شود و برای مدت پنج روز به 65 دلار می‌رسد.

گشت و گذار در سفر به فرانسه چقدر هزینه دارد؟

شما چه بخواهید با تور پاریس در این شهر بچرخید و چه در طبیعت ریویرا بگردید و از زیبایی‌هایش لذت ببرید، بد نیست هزینه بازدید از جاهای دیدنی را بدانید تا حساب دخل و خرجتان را بیشتر داشته باشید.

در کل هزینه بازدید از جاذبه‌های فرانسه می‌تواند بسته به عوامل مختلف، متفاوت باشد. نوع مکان، جاذبه و فعالیتی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند تا حد زیادی بر هزینه سفر به فرانسه تاثیر بگذارد. برای اینکه بیشتر در مورد محدوده قیمت‌ها بدانید، شش تا هشت جاذبه توریستی محبوب در فرانسه را و هزینه تخمین زده‌شده آنها به دلار را، ذکر خواهیم کرد:

  • برج ایفل در پاریس: 20 تا 30 دلار برای رفتن به عرشه رصد
  • موزه لوور در پاریس: 15 تا 20 دلار برای ورودی
  • کاخ ورسای در نزدیکی پاریس: 20 تا 30 دلار برای یک تور با راهنما
  • مونت سنت میشل در نرماندی: 10 تا 15 دلار برای ورود به صومعه
  • سواحل ریویرای فرانسه: 10 دلار برای اجاره تخت گرفتن آفتاب
  • شاتو دو شامبور در دره لوآر: 10 تا 15 دلار برای توری که راهنمایش خودتان هستید.
  • سواحل دی دِی لندینگ در نرماندی: رایگان تا 10 دلار برای هزینه ورودی موزه
  • کاخ پاپ‌ها در اوینیون: 10 تا 15 دلار برای بازدید از بنای تاریخی

اینها فقط چند نمونه هستند. شما باید توجه داشته باشید که مکان‌های دیدنی رایگان یا کم هزینه‌تری هم در فرانسه وجود دارد. بنابراین، حتی اگر از نظر مالی در مضیقه هستید، باز هم می‌توانید از زیبایی و جذابیت این کشور باشکوه لذت ببرید. برخی از این گزینه‌ها، گشتن در خیابان‌های جذاب مون مارتر در پاریس، قدم زدن در امتداد پرومناد دز آنگله در نیس یا بازدید از روستای زیبای سنت پائول دی ونس است.

هزینه Wi-Fi و سیم‌کارت در سفر به فرانسه چقدر در می‌آید؟

برقراری ارتباط با خانواده یا راهنمای تور یکی دیگر از دغدغه‌هایی است که همه مسافران دارند. دسترسی به وای‌فای در فرانسه حالت‌های مختلفی دارد که هر کدام محدوده قیمتی خاص خودشان را دارند. بسته به نیاز و ترجیحتان، می‌توانید از روترهای وای‌‌فای اجاره‌ای، بسته تهیه کنید. قیمت روترهای وای‌فای اجاره‌ای بسته به شرکت ارائه‌دهنده و بسته‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌تواند از 5 تا 15 دلار در روز متغیر باشد.

گزینه دیگر خرید سیم‌کارت است. قیمت سیم‌کارت‌ها بسته به طرح و اپراتوری که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. شما به طور متوسط، باید حدود 20 تا 50 دلار برای یک سیم‌کارت با یک بسته داده مناسب هزینه کنید. این گزینه برای کسانی که ترجیح می‌دهند شماره شخصی خودشان را داشته باشند، ایده‌آل است. اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید، مناطقی در فرانسه هستند که وای‌فای رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند. بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها وای‌فای رایگان ارائه می‌دهند، بنابراین قبل از رزرو هتل مورد نظرتان حتما این مسئله را بررسی کنید. علاوه بر این، اپلیکیشن‌هایی مثل “WiFi Map” و “Free Wi-Fi Finder” دسترسی به نقاطی در سراسر کشور که وای‌فای رایگان دارند را آسان‌تر می‌کنند.

هزینه ویزا برای سفر به فرانسه چقدر است؟

قبل از اینکه وسایلتان برای سفر به فرانسه را جمع و جملات و اصطلاحات فرانسوی را مرور کنید، چیز دیگری هست که باید به لیست هزینه‌ سفر به فرانسه اضافه کنید و آن هم ویزاست! هزینه درخواست ویزا از ایران را می‌توانید از آژانس‌های مسافرتی بپرسید. این را هم ذکر کنیم که ممکن است آژانس‌ها هزینه‌های اضافی برای درخواست ویزا یا سایر اسناد مسافرتی از شما بگیرند.

البته اگر پاسپورت کشوری که نیازی به ویزای فرانسه ندارند را داشته باشید، دیگر لازم نیست نگران این هزینه‌ها باشید. کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که از این امتیاز برخوردارند.

بیمه در سفر به فرانسه چقدر پول می‌خواهد؟

محدوده هزینه بیمه مسافرتی برای سفر به فرانسه می‌تواند بسته به عوامل مختلف متفاوت باشد. این عوامل شامل سن شما، مدت سفر ، نوع پوشش بیمه‌ای مورد نیاز شما و ارائه‌دهنده بیمه‌ای است که انتخاب می‌کنید. برای اینکه بفهمید چطور باید این هزینه را محاسبه کنید، بهتر است این حالت‌ها را در نظر بگیرید:

  • برای سفر یکسره یا single trip، هزینه بیمه مسافرتی می‌تواند از حدود 50 تا 200 دلار باشد. این محدوده تحت تاثیر مدت زمان سفر و سطح پوشش بیمه شما متفاوت است. یادتان باشد که هزینه بیمه برای مسافران مسن‌تر یا کسانی که شرایط پزشکی دارند، می‌تواند بالاتر باشد.
  • اگر دائم‌السفر هستید، بهتر است از بیمه مسافرتی سالانه استفاده کنید. این نوع بیمه معمولا چندین سفر در عرض یک سال را پوشش می‌دهد. هزینه بیمه سالانه می‌تواند از 200 تا 600 دلار متغیر باشد.
  • اگر می‌خواهید از پوشش بیمه‌ای جامع‌تری برخوردار شوید، می‌توانید بیمه مسافرتی جامع را انتخاب کنید. این نوع بیمه مزایای بیشتری دارد و شامل پرداخت خسارت در صورت لغو سفر، هزینه‌های پزشکی و چمدان‌های گم‌شده است. هزینه یک بیمه جامع می‌تواند بسته به پوشش بیمه و مدت سفر، از 100 تا 500 دلار متغیر باشد.

هزینه 2 شب و 3 روز اقامت در سفر به فرانسه چقدر است؟

اگر واقعا دوست دارید به فرانسه سفر کنید اما از نظر مالی شرایطش را ندارید، نگران نباشید! شما می‌توانید بهترین زمان سفر به فرانسه را انتخاب  کنید و در حد 3 روز هم که شده، از بودن در این کشور زیبا لذت و بهره کافی را ببرید. هزینه یک سفر 2 شب و 3 روزه به فرانسه هم بسته به عوامل مختلفی مثل سبک سفر، انتخاب محل اقامت، حمل و نقل و پرواز، می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه با هزینه‌های تقریبی این سفر کوتاه را نیز با هم بررسی می‌کنیم.

نرخ پرواز

اول از همه، اجازه دهید در مورد پروازها صحبت کنیم. هزینه بلیط رفت و برگشت به فرانسه از شهرهای بزرگ سراسر جهان متفاوت است. همانطور که قبلا هم گفتیم نمی‌توان نرخ ثابتی برای بلیط هواپیما ارائه کرد. به همین دلیل بهتر است به سایت آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید یا از اپلیکیشن‌های مختلفی مثل آپ کمک بگیرید.

محل اقامت

شما می‌توانید هتل‌های ارزان‌قیمتی که قیمتشان از 50 تا 100 دلار برای یک شب متغیر است را رزرو کنید. با این اوصاف برای 2 شب، باید حدود 100 تا 200 دلار کنار بگذارید.

حمل و نقل

اگر اقتصادی سفر می‌کنید، می‌توانید از مترو و قطار در فرانسه برای جا به جایی استفاده کنید. معمولا هزینه رفت و آمد برای سه روز، حدود 12 تا 30 دلار خواهد شد.

غذا و نوشیدنی

اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید در رستوران‌های ارزان ‌قیمت از ۱۰ تا ۲۰ دلار برای هر وعده غذا پیدا کنید. اما در اینجا یک نکته وجود دارد و آن هم اینست که، غذاهای خیابانی و آماده فروشگاهی ارزان‌تر هستند. هزینه نوشیدنی هم بسته به نوع و مکان می‌تواند متفاوت باشد، اما هزینه هر نوشیدنی حدود 2 تا 5 دلار خواهد بود. به طور کلی برای 3 روز، باید حدود 100 تا 200 دلار برای غذا و نوشیدنی پرداخت کنید.

بازدید از مکان‌های دیدنی و تفریحات

فرانسه به خاطر تاریخ غنی و جاذبه های زیبایش شناخته شده است. به همین دلیل جاهای زیادی دارد که می‌توانید به صورت رایگان یا با صرف هزینه کم از آنها دیدن کنید. مثلا دیدن نمای بیرونی موزه لوور، کلیسای جامع نوتردام و برج ایفل که از اصلی‌ترین جاذبه‌های فرانسه هستند و و عکس گرفتن با آنها، برای شما که وقت کمی هم دارید، عالی است. کاخ ورسای یا دیزنی لند پاریس را برای سفرهای بعدی بگذارید!

جمع بندی

ما سعی کردیم در این مقاله تمام هزینه‌ های سفر به فرانسه را با جزئیات در اختیارتان قرار دهیم. اما همیشه از تصمیم برای سفر تا عمل، ممکن است کمی طول بکشد. برای همین لازم است برای اطلاع از نرخ دقیق هزینه، حتما از یک مرجع آگاه سوال کنید. تیم صباسفر همیشه آماده است تا پاسخگوی سوالات شما در زمینه تور فرانسه و نرخ بلیط و رزرو هتل و هر آنچه که می‌خواهید بدانید، باشد. فقط کافیست تماس بگیرید.

برخی از سوالات متداول

در ادامه این مقاله به چند تا از سوالاتی که بیشتر پرسیده‌ شده‌اند، پاسخ خواهیم داد.

آیا هزینه سفر به فرانسه زیاد است؟

نه خیلی. اگر خیلی ولخرجی نکنید، غذاها و نوشیدنی‌های در فرانسه ارزان هستند. از نظر هزینه‌های جانبی مثل بازدید از مکان‌های دیدنی و حمل و نقل هم می‌توانید با حداقل قیمتی که در این مقاله ارائه شد، از سفرتان لذت ببرید.

هزینه سفر به فرانسه را چطور می‌توان به طور دقیق محاسبه کرد؟

شما می‌توانید با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی یا از طریق تماس، هزینه همه چیز اعم از ویزا، بیمه، هتل، پرواز و… را از کارشناسان مربوطه بپرسید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید