sabasafar-logo
راهنمای سفر به فرانسه سفر به فرانسه، تور فرانسه، تور پاریس، قوانین کشور فرانسه، جاهای دیدنی فرانسه، بهترین زمان سفر به فرانسه، بهترین هتل های فرانسه، هزینه سفر به فرانسه، غذاهای فرانسه، بهترین رستوران های فرانسه، صباسفر
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
2 دی 1402

راهنمای سفر به فرانسه 1403 (عکس + جزییات)

فرانسه به عنوان یک کشور رویایی شناخته می‌شود. خیلی از شما آرزوی این را دارید که هر طور شده به کشور فرانسه سفر کنید و بتوانید از جذابیت‌ها و زیبایی‌های آن بهره‌مند شوید. بدین منظور احتمال دارد که در مورد آن تحقیق کرده باشید تا بدانید که دقیقاً چه مواردی را باید به عنوان راهنمای سفر به فرانسه در نظر بگیرید. ما برای اینکه کارتان را راحت‌تر کنیم، قصد داریم که اطلاعات دقیقی در مورد سفر به این کشور جذاب را برایتان ارائه دهیم تا با آگاهی بیشتر بتوانید سفر خود را آغاز کنید. اگر نیازمند کسب اطلاعات در این زمینه هستید، با ما در صباسفر همراه شوید تا برایتان توضیح دهیم که برای سفر به این کشور دقیقاً باید چه مواردی را در نظر گرفت و با چه اطلاعاتی پیش رفت.

توضیحات کلی در مورد کشور فرانسههمه چیز درباره فرانسه، تور فرانسه

قبل از اینکه برای گرفتن تور فرانسه اقدام کنید، بهتر است که یک آشنایی کلی با فرانسه داشته باشید. در واقع قبل از سفر به فرانسه باید کمی در موردش اطلاعات داشته باشید. اطلاعاتی در مورد هزینه‌ها، سفر و زندگی در فرانسه که بهتر است راجع به آنها بدانید‌.

افرادی که به کشورهای اروپایی سفر کرده‌اند، همیشه فرانسه را به عنوان یکی از بهترین کشورها معرفی می‌کنند. سفر به فرانسه؛ یعنی سفر به یک قاب رمانتیک مانند تراس کافه‌های جذاب و پی‌درپیِ پاریس و برج ایفل! از اول هم به عنوان یک کشور جذاب شناسایی می‌شد اما از سال ۲۰۱۹ به بعد این جذابیت افزایش پیدا کرد، چراکه دولت بیشتر روی جذب توریست و ارتقای جاذبه گردشگری کار کرد. از همان سال خیلی از مردم دنیا تصمیم گرفتند که وارد این کشور شوند، تا جایی که بیشتر از ۸۹ میلیون توریست و گردشگر وارد فرانسه شد. برای خرید تور فرانسه بر روی لینک زیر کلیک کنید:

تور فرانسه

همه چیز درباره قوانین کشور فرانسه

قوانین کشور فرانسه، تور فرانسه، صباسفر

قبل از سفر به فرانسه بهتر است که قوانین این کشور را بشناسید. در واقع قوانین خاص و بامزه‌ای دارند که دانستنشان خالی از لطف نخواهد بود. از طرفی هم تفاوت‌های زیادی با ایران دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تهیه بلیط برای حیوانات خانگی

فرانسوی‌ها عادت دارند که حیوانات خانگی نگهداری کنند. جالب است بدانید آنها برای همراه کردن حیوانات خانگی داخل مترو باید برایشان بلیط بگیرند، زیرا این حیوانات در مترو فضای زیادی را اشغال می‌کنند و حتماً باید پول بلیط برای آنها پرداخته شود. البته در صورتی که وزن‌شان بالای ۶ کیلوگرم باشد.

عکاسی بدون اجازه ممنوع

از دیگر قوانین جذابی که در کشور فرانسه وجود دارد و شاید تعجب شما را هم برانگیزد، این است که حتی عکاسان حرفه‌ای هم؛ نمی‌توانند بدون مجوز در شب از برج ایفل عکسبرداری کنند. البته اگر شما سفر به فرانسه را انتخاب کردید، از آنجایی که یک عکاس مهم نیستید و فقط می‌خواهید لحظات سفر را ثبت کنید، اشکالی برای انجام این کار وجود ندارد اما برای عکاسی‌های حرفه‌ای از برج ایفل در شب حتماً باید مجوز داشت.

استفاده از سس کچاپ به مقدار زیاد ممنوع

جالب است بدانید که از سال ۲۰۱۱ به بعد مقامات فرانسوی تصمیم گرفتند که یک قانون دیگر به قوانین کشور فرانسه اضافه کنند و آن هم این بود که سس کچاپ به مقدار زیاد در غذاخوری مدارس استفاده نشود. در واقع آنها با انجام این کار؛ می‌خواستند تغذیه سالم را به بچه‌ها در مدارس آموزش بدهند.

پخش موسیقی‌های فرانسوی در رادیو

از دیگر قوانینی که در سفر به فرانسه با آن آشنا می‌شوید، این است که ۴۰ درصد موسیقی‌هایی که داخل رادیو کشور فرانسه پخش می‌شود، حتماً باید به زبان فرانسوی باشند.

نوشیدن الکل در محل کار ممنوع

فرانسه جزو کشورهایی است که قوانین خاص خودش را در مورد استفاده از الکل برای مردم در نظر می‌گیرد. یکی از قوانین این است که کارمندان در محل کار خود حق نوشیدن الکل ندارند. برای سفر به فرانسه یا حتی برای اقامت در این کشور حتماً باید به این مورد توجه کنید. تا جایی که اگر افراد این کار را کنند، کارفرما حق دارد فقط به خاطر همین موضوع آنها را اخراج کند.

اجازه ازدواج با یک فرد مرده

از دیگر قوانینی که در کشور فرانسه وجود دارد، این است که اجازه ازدواج با یک فرد مرده به صورت قانونی وجود دارد. این قانون داستان و ماجراها دارد؛ “در سال ۱۹۵۹ یک سد در فرانسه ترکید و به خاطر همین ۴۲۰ نفر کشته شدند. یکی از افرادی که در این حادثه کشته شد، نامزدی باردار داشت. این اتفاق بقدری ناراحت کننده بود که رئیس جمهور سابق اجازه داد که این فرد با نامزد مرده خودش ازدواج کند. از آن پس به بعد همه عاشقانی که به هر دلیلی نتوانستند به هم برسند و یکی از آنها فوت شد، می‌توانستند از این قانون استفاده کنند؛ مخصوصاً اگر این افراد باردار بودند، چنین شرایطی برای آنها هموارتر می‌شد. “

ممنوعیت سرو غذا روی میز کار

از دیگر قوانین سفر به فرانسه، این است که افراد روی میز کار نباید غذا بخورند. یعنی هیچ کارمندی که در حال کار کردن است، نباید روی میز خود اثراتی از غذا داشته باشد. برای صرف غذا همه باید میز کار خود را ترک کنند.

رعایت ادب اجباری

مورد دیگری که به عنوان یکی از بهترین قوانین کشور فرانسه می‌توان به آن اشاره کرد، مربوط به دهکده هروئل در شمال فرانسه است. این دهکده قانونی دارد که در آن باید فقط از کلمات مؤدبانه استفاده کنید. حق بی‌ادبی برای هیچ یک از افراد وجود ندارد.‌ کلمات مؤدبانه مثل تشکر، سلام و خداحافظی حتماً باید توسط افراد استفاده شود. در غیر این صورت افراد دهکده حق دارند که فرد بی‌ادب را از دهکده بیرون کنند.

زمان مناسب برای سفر به فرانسه

بهترین زمتن سفر به فرانسه، تور فرانسه، صباسفر

یکی دیگر از سوالات رایجی که شما می‌پرسید، این است که بهترین زمان سفر به فرانسه چه تایمی است. فرانسه کشوری است که آب و هوای بسیار خوبی دارد و اقلیم‌های متنوع در آن وجود دارند. شما در طول سال می‌توانید برنامه‌ریزی کافی را برای سفر به این کشور داشته باشید و هیچ محدودیتی از این لحاظ احساس نمی‌کنید. چراکه در تمام طول سال آب و هوای آن مطبوع است و هرگز اذیت نمی‌شوید اما اگر می‌خواهید از یک جاذبه خاصی دیدن کنید یا یک مقصد خاصی را در ذهنتان دارید، ما توصیه می‌کنیم از قبل تحقیق کنید و موارد زیر را هم در نظر بگیرید.

بازدید از جاذبه‌ها و گردش‌های داخل شهر

اگر قصد این را دارید که فقط در داخل شهر فرانسه رفت و آمد کنید، بهترین زمان سفر بهار و تابستان خواهد بود. چراکه نه تنها هوا خیلی خوب است، بلکه شهرها حالت زنده‌تری دارند، روزها طولانی‌تر هستند و شما می‌توانید بیشتر از فرانسه لذت ببرید. اگر قصد استفاده از تور پاریس را دارید، فصل بهار و تابستان بهترین گزینه است اما این را هم در نظر بگیرید که این فصل‌ها بیشتر از همیشه شلوغ هستند.

تفریحات ساحلی

بهترین زمان سفر به فرانسه برای لذت بردن از تفریحات ساحلی بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر یعنی ماه‌های خرداد تا شهریور ماه است. زیرا هوا به قدری گرم شده که خیلی راحت بتوانید شنا کنید و از هوای خوب در کنار ساحل بهره‌مند شوید؛ بدون اینکه احساس سرما و سختی به شما تحمیل شود!

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به فرانسه

خرید در فرانسه

از دیگر مواردی که برای بهترین زمان در سفر به فرانسه باید به آن اشاره کرد، زمان مناسب برای خرید کردن است. بهترین زمان تابستان و زمستان است. زیرا حراج‌های فصلی تابستانه و زمستانه می‌توانند عاملی برای بهره‌بندی از تخفیفات بسیار بالا باشند.

هزینه سفر به کشور فرانسه

هزینه سفر به کشور فرانسه، تور فرانسه، صباسفر

مورد دیگری که حتماً باید در مورد آن تحقیق کرد، هزینه سفر به فرانسه است. موارد زیادی هستند که به عنوان هزینه در سفر به فرانسه باید آنها را محاسبه کنید تا ببینید که دقیقاً باید چقدر پول خرج کرد و به صورت حدودی اطلاعاتی را کسب کنید. در ادامه هزینه‌های مختلف را به شما اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: هزینه سفر به فرانسه

هزینه اقامت

شما می‌توانید در خوابگاه‌های معمولی فرانسه مقیم شوید و هر شب مبلغی بین ۱۵ تا ۴۰ یورو را با توجه به امکانات داخل اتاق‌ها پرداخت کنید. محل قرارگیری این اقامتگاه‌ها هم تاثیر زیادی در هزینه خواهد داشت. معمولاً هاستل‌ها یا همان خوابگاه‌های پاریس گرانتر از دیگر اقامتگاه های کشور فرانسه هستند. همچنین می‌توانید اتاق‌های خصوصی اجاره کنید که هزینه آنها بیشتر بوده و حدود ۷۵ یورو است. البته اقامتگاه‌هایی مانند ریویرای و بوردو که خارج از پاریس هستند، قیمت ارزانتری دارند. اگر می‌خواهید مدت زمانی را در پاریس بمانید، ما توصیه می‌کنیم از هاستل‌ها و خوابگاه‌ها استفاده کنید که هزینه‌ها را برایتان به صرفه‌تر می‌کنند.

هزینه غذا و خورد و خوراک در فرانسه

هزینه غذا در فرانسه، صباسفر

مورد دیگر این است که بجای خوردنِ غذاهای فرانسه و رفتن به رستوران؛ سعی کنید خودتان غذاهای آماده و کنسرو را از قبل خریداری کرده و بپزید. مثلاً شما می‌توانید از محصولات پروتئینی، پنیر و نان داخل فروشگاه‌ها استفاده کنید که هزینه بالایی ندارند. در کل هزینه غذا را ساده بگیرید؛ یا حداقل برای هر وعده غذایی به سراغ بهترین رستوران‌های فرانسه نروید، چراکه هزینه‌تان خیلی بالا می‌رود. برای هر رستوران معمولی در فرانسه برای هر وعده باید بین ۲۰ تا ۳۵ یورو پول خرج کنید که همین باعث می‌شود به مرور زمان هزینه‌ها تا حد زیادی افزایش پیدا کند!

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های فرانسه

هزینه تفریح و گشت و گذار

مورد دیگر این است که هزینه تفریح را هم از قبل برآورد کنید. یعنی از قبل برنامه بریزید که می‌خواهید دقیقاً از کجا بازدید کنید تا ببینید هزینه‌هایتان چقدر خواهد شد. معمولاً خیلی از موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری که در فرانسه وجود دارد، از شما هزینه ورودی می‌گیرند. هزینه ورودی برای آنها بین ۹ تا ۲۰ یورو است.

برای مثال؛ برای بالا رفتن از برج ایفل هزینه بین ۷ تا ۱۷ یورو خواهد بود یا برای ورودی باغ ورسای و کاخ هم باید ۲۵ یورو پرداخت کنید.

هزینه حمل و نقل عمومی

مورد دیگری که باید به آن توجه کرد، هزینه حمل و نقل عمومی در سفر به پاریس است.‌ زمانی که می‌خواهید سفر بین شهری انجام دهید، حتماً باید از قطار استفاده کنید اما هزینه قطار برای شما بالا خواهد بود. برای اینکه بتوانید هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش داده و صرفه‌جویی داشته باشید، از قبل قطار شبانه رزرو کنید که هزینه آن خیلی کمتر است. البته قطارهای پرسرعت هم که به عنوان TGV شناخته می‌شوند، جزو قطارهای پرطرفدار هستند که هزینه آنها خیلی بالا است و تنها برای مسافران زیر ۲۶ سال تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

اگر فکر می‌کنید که در سفر به فرانسه هنوز هم نیاز به صرفه‌جویی در هزینه‌ها دارید، برای حمل و نقل اصلاً قطار را کنار بگذارید و به سراغ اتوبوس بروید. درست است که باید مدت زمان طولانی‌تری طی شود اما به هر حال اتوبوس هزینه کمتری دارد.‌ برای هر سفر با اتوبوس باید بین ۱ تا ۳ یورو هزینه کنید که عدد بالایی نخواهد بود.

مکان‌های دیدنی فرانسه

مکان‌های دیدنی فرانسه، تور فرانسه، صباسفر

قطعاً برای سفر به این کشور باید جاهای دیدنی فرانسه را بشناسید. یعنی باید بدانید چه مکان‌هایی به عنوان بهترین مکان‌های گردشگری شناخته می‌شوند تا وقتتان را تلف نکنید و با بازدید از آنها یک سفر به یادماندنی را در ذهن خودتان و اعضای خانواده به ثبت برسانید. در این قسمت جاهای دیدنی فرانسه را به شما معرفی می‌کنیم.

برج ایفل

برج ایفل صباسفر

برج ایفل معروف‌ترین و پربازدیدترین جاذبه گردشگری در پاریس فرانسه است. به عنوان یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در این کشور شناخته می‌شود. این برج ۳۲۰ متر ارتفاع دارد و قطعاً نام آن را شنیده‌اید. یکی از چشم اندازهای بسیار جذاب، نه تنها در فرانسه بلکه در کل دنیاست. شما می‌توانید از طبقه بالای این برج چشم انداز بسیار جذابی را از کل شهر پاریس ببینید.

موزه لوور

موزه لوور، تور فرانسه

حیف است که به فرانسه سفر داشته باشید اما از موزه لوور بازدید نکنید. این کاخ سلطنتی مربوط به پادشاهان اسبق فرانسه است و به عنوان یکی از بهترین موزه‌های اروپا هم شناخته می‌شود. آثار هنری مربوط به تمدن‌های غربی را در آنجا نگهداری می‌کنند، مثلاً تابلوی مونالیزا از لئوناردو داوینچی و تابلوی ازدواج در قانا از ورونز در این موزه نگهداری می‌شود. بیشتر از ۳۰ هزار اثر هنری از شاهکارهای مختلف در آن وجود دارد و قطعاً با بازدید از آن دلتان می‌خواهد که مدت بیشتری را در فرانسه بمانید.

کاخ ورسای

صباسفر، کاخ ورسای

ما توصیه می‌کنیم به جای اینکه به سراغ بهترین هتل‌های فرانسه بروید و برای آنها هزینه کنید، سعی کنید از مکان‌های دیدنی آن بازدید نمایید. کاخ ورسای یکی از اقامتگاه‌های سلطنتی است که شما می‌توانید شاهد افتخار سلطنت فرانسه باشید. لویی چهاردهم در این کاخ زندگی می‌کرده و سبک باروک در این کاخ کاملاً چشم نواز است. می‌توانید از فضای داخلی مجلل این کاخ نهایت لذت را برده و مطمئن باشید که بازدید از آن را به همه اطرافیانتان توصیه خواهید کرد. حتی باغی که اطراف این کاخ طراحی شده، یک فضای زیبا و پر از باغچه‌های جذاب و درختچه‌های زینتی چشم نواز است.

مون سن میشل

مون سن میشل، صباسفر تور فرانسه

این جاذبه توریستی و گردشگری به شدت چشم نواز و زیباست و به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های فرانسه شناخته شده و به آن هرم دریا نیز گفته می‌شود. روی یک جزیره صخره‌ای قرار دارد که دیوارهای متعددی آن را احاطه کرده‌اند. وقتی که آب دریا بالا می‌آید، انگار که این منطقه تبدیل به یک جزیره می‌شود و زمانی هم که آب دریا پایین می‌رود، انگار که با یک منطقه کاملاً خشک مواجه هستید. همین ویژگی باعث شده که با یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و بهترین معماری‌های قرون وسطایی از نزدیک آشنا شوید.

کلیسای نوتردام شارتر

کلیسای نوتردام-صباسفر تور فرانسه

احتمالا شما هم قبل از سفر به فرانسه نام این کلیسا را شنیده بودید. این کلیسا بیش از هشت قرن قدمت دارد. یکی از جذاب‌ترین شاهکارهایی است که در فرانسه می‌توانید پیدا کنید. آثار جهانی مربوط به یونسکو در آن به ثبت رسیده است. سبک معماری آن هم سبک گوتیک است. این کلیسا وسعت بسیار زیادی داشته و حدوداً ۲۵۰۰ متر مربع است و شما شاهد یک فضای عرفانی و جذاب و تاریخی داخل این کلیسا خواهید بود.
جالب است بدانید پنجره‌هایی که برای این کلیسا تعبیه کرده‌اند، به قرن سیزدهم مربوط می‌شود اما هیچگونه عیب و ایرادی نداشته و کاملاً هم سالم مانده‌اند. از طرفی نورپردازی که داخل و خارج کلیسا انجام شده، باعث می‌شود که در تاریکی شب هم درخشندگی فوق العاده‌ای داشته باشد.

جمع‌بندی

بدون شک سفر به فرانسه آرزوی خیلی از شماست و قطعاً دوست دارید که در کنار خانواده لحظات خوبی را در این کشور داشته باشید. به هر حال قبل از سفر به هر کشوری به اطلاعاتی نیاز دارید. ما در این مقاله راجع به هزینه‌های سفر، بهترین مکان‌های دیدنی در فرانسه و قوانین جالب و کمی عجیب برایتان توضیحاتی را ارائه دادیم تا اگر قصد سفر به این کشور جذاب را دارید، با آگاهی بیشتری سفر خود را آغاز کنید. در نهایت اگر فکر می‌کنید که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر برای سفر به فرانسه هستید، به سایت صباسفر مراجعه کنید. مشاورین داخل سایت نه تنها در مورد این سفر توضیحات کافی را ارائه می‌دهند، بلکه هزینه‌ها را به صورت دقیق‌تر برایتان برآورد می‌کنند و اقدامات قبل از سفر را انجام خواهند داد تا بتوانید نهایت لذت را از سفر به این کشور رمانتیک ببرید.

برخی از سوالات متداول

به تعدادی از سوالات متداول شما در مورد سفر به کشور فرانسه در این بخش پاسخ داده شده است.

بهترین راه صرفه‌جویی در سفر به فرانسه چیست؟

بهترین راه این است که خودتان غذا آماده کنید و تا حدممکن به رستوران نروید.

عجیب‌ترین قانون در کشور فرانسه چیست؟

عجیب‌ترین قانون؛ اجبارِ خرید بلیط مترو برای حیوانات خانگی است.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید