sabasafar-logo
بهترین زمان سفر به هلند
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: محمد اشرفی
9 اسفند 1402

بهترین زمان سفر به هلند، کشور لاله‌های نارنجی

احتمالا آن دسته از افرادی که در حال برنامه ریزی برای سفر به هلند هستند، تمایل دارند بدانند بهترین زمان سفر به هلند چه فصلی از سال است و قرار است در این زمان به تماشای چه مناظر و طبیعتی بنشینند. شاید بهتر باشد قبل از اینکه در این مورد صحبت کنیم، کمی با این کشور رنگارنگ و جذاب آشنا شویم.

اگر به هلند سفر کرده باشید، حتما به خوبی می‌دانید که این کشور به واسطه داشتن ده‌ها گونه گیاهی و میلیون‌ها شاخه گل لاله در دنیا به کشور گل و گیاهان زینتی شهرت گرفته است. همین موضوع باعث شده تا افرادی که به شدت دوست دار طبیعت، محیط زیست و گیاهان زینتی هستند تمایل شدیدی برای سفر به این کشور داشته باشند.

دو شهر بزرگ هلند، آمستردام (پایتخت هلند) و روتردام جزء توریستی‌ترین شهرهای آن به شمار می‌روند که سالیانه میلیون‌ها توریست و گردشگر را پذیرا هستند. اختلاف ساعت آمستردام با تهران حدود یک ساعت و نیم است (آمستردام یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است). با اینکه زبان رسمی مردم در این کشور هلندی است، اما اکثریت جمعیت این کشور به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. از این رو استقبال بسیار خوبی از توریست‌ها و گردشگران می‌شود و افرادی که به این کشور سفر می‌کنند می‌توانند با زبان انگلیسی به راحتی امور خود را پیش ببرند.

واحد پول این کشور یورو است. هلند از سمت جنوب با کشور بلژیک و از سمت شرق با کشور آلمان دارای مرز مشترک است. همچنین از سمت غرب نیز با آب‌های دریای بریتانیا همسایگی دارد. ما برای اینکه بتوانید لحظاتی مهیج و پربار را از سفر به هلند داشته باشید، اطلاعاتی را در این زمینه آماده کرده‌ایم.

بهترین زمان سفر به هلند؛ شرایط آب و هوایی

برای سفر به هلند باید با شرایط اقلیمی این کشور تا حدودی آشنا باشید و بدانید که شرایط آب و هوایی آن در فصول مختلف سال به چه صورت است. اینگونه می‌توانید برای بازدید از مکان‌های دیدنی هلند برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

کشور هلند اقلیم معتدلی دارد. تابستان‌های آن تقریبا خنک و زمستان‌های ملایمی دارد. البته میزان بارندگی در شهر آمستردام معمولا بالاست و شما برنامه سفر خود را در هر فصلی که تنظیم کرده باشید، باید خود را برای این بارندگی‌ها نیز آماده کنید.

کشور هلند دارای طبیعت بکر و بی‌نظیری است. آسیاب‌های بادی و آبی این کشور شهرت جهانی دارند. پارک‌ها و باغ‌های گل و گیاه، موزه‌های تاریخی و هنری و گذرگاه‌های آبی آن از جمله معروف‌ترین و محبوب ترین‌ها در بین گردشگران و توریست‌ها هستند. برای این بتوانید از تمامی این دیدنی‌ها بازدید داشته باشید، باید اطلاعات لازم در مورد بهترین زمان سفر به هلند را از قبل کسب کرده باشید.

معمولا فصل بهار و بخصوص ماه‌های آوریل تا می ‌بهترین زمان سفر به هلند هستند، چرا که این کشور در رویایی‌ترین حالت خود قرار دارد. این زمان اوج شکوفایی گل‌های لاله است. البته از آن جایی که در این ماه‌ها هلند در زیباترین و سرسبزترین حالت خود قرار دارد، حجم توریست‌ها و گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند نیز بسیار زیاد است. از این رو اگر چندان از شلوغی و ازدحام استقبال نمی‌کنید، می‌توانید برنامه سفر خود را به فصل تابستان (ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر) موکول کنید و از زیبایی‌های هلند و آب و هوای معتدل و خنک آن نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به کشور زیبای هلند

بهترین زمان سفر به هلند؛ تفریحات و سرگرمی‌ها

وقتی قرار است برای سفر به یک کشور برنامه ریزی کنید، باید همه چیز را در نظر بگیرید. در سفر به هلند، این تنها شرایط آب و هوایی نیست که اهمیت دارد. شما باید بررسی کنید که مکان‌های دیدنی، تفریحات و سرگرمی‌هایی که برای توریست‌ها و گردشگران در نظر گرفته شده‌اند به چه صورت است و در چه فصلی از سال می‌توانید بیشتر از این تفریحات و سرگرمی‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.

اگر برای سفر، با تور هلند اقدام کنید، می‌توانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید. معمولا تورهای هلند در فصول مختلف سال برگزار می‌شوند و نمایندگان هر شرکت مسافرتی اطلاعات مفیدی در مورد شرایط سفر ارائه می‌کنند. آژانس مسافرتی صباسفر یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه برگزاری تورهای اروپایی و آسیایی است که در این زمینه بهترین خدمات ممکن را به علاقمندان ارائه می‌کند.

از تفریحات و سرگرمی‌های آمستردام می‌توانیم به قایق سواری و عبور از کانال‌های آبی، پیاده روی در کنار اسکله‌ها و سواحل آبی، دوچرخه سواری در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، بازدید از موزه‌ها، تماشای آسیاب‌های بادی و آبی و همچنین شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌ها اشاره کنیم.

مسلما اگر شرایط آب و هوایی در بهترین حالت ممکن قرار داشته باشد، شما می‌توانید از این سرگرمی‌ها استفاده بیشتری داشته باشید. اما به طور کل دو فصل بهار و تابستان برای گشت و گذار در آمستردام بهترین زمان ممکن هستند. خصوصا در فصل تابستان که همه ‌ساله جشنواره افتتاح باغ‌ها در آن برگزار می‌شود بهترین زمان برای بازدید از گل‌ها و گیاهان زینتی است.

بهترین زمان سفر به هلند؛ حجم توریست‌ها و گردشگران

برخی از افراد از ازدحام و شلوغی فراری هستند و تمایل دارند برنامه سفر خود را طوری بچینند که با کمترین حجم شلوغی مواجه شوند. همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، فصل بهار از نظر معتدل بودن آب و هوا و استفاده از خدمات توریستی بهترین زمان برای توریست‌ها و گردشگران است. اما مسلما همین عوامل باعث می‌شوند تا آمستردام به شلوغ‌ترین حالت خود برسد. بنابراین اگر به دنبال این هستید که در آرامش کامل سفر کنید و برای بازدید از مکان‌های دیدنی و استفاده از خدمات گردشگری ساعات طولانی را در صف به انتظار ننشینید، بهتر است سفر خود را برای اواسط تا اواخر تابستان برنامه ریزی کنید.

اما اگر در کنار خلوتی، شرایط آب و هوایی نیز برایتان حائز اهمیت است، از نظر ما، ماه آوریل می‌تواند بهترین زمان سفر به هلند باشد. در این ایام هم میزان بارندگی نسبت به ماه سپتامبر کمتر است و هم جمعیت گردشگران تا حدی کاهش می‌یابد.

ارزان‌ترین زمان سفر به هلند

برخی از افراد می‌خواهند بدانند برای مدیریت بهتر و کاهش هزینه‌های خود، بهترین زمان سفر به هلند چه فصلی از سال است؟ اگر برای سفر محدودیت بودجه دارید، باید از قبل یک برنامه ریزی کامل داشته باشید. هزینه سفر به هلند برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه سفر نیز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•فصلی که برای سفر انتخاب کرده‌اید و حجم توریست‌هایی که در این فصل به هلند سفر می‌کنند.

•هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما

•هتلی که برای اقامت خود در هلند رزرو کرده‌اید و امکانات آن

•هزینه حمل و نقل

•هزینه خورد و خوراک

•هزینه بلیط مکان‌های دیدنی

•هزینه خرید سوغاتی و…

همه چیز به این بستگی دارد که شما در چه فصلی از سال به هلند سفر کنید. به عنوان مثال؛ اگر برنامه سفرتان را در فصل بهار بچینید، به دلیل جمعیت زیاد توریست‌ها و گردشگران در هلند، هزینه‌های گردشگری نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کنند. اما اگر در خلوت‌ترین ایام سال به این کشور سفر کنید، هزینه‌ها نیز به مراتب کاهش خواهند یافت. از نظر ما، ارزان‌ترین زمان سفر به هلند ماه‌های نوامبر تا فوریه هستند. (فصل‌های پاییز و زمستان)

سفر به هلند در پاییز و زمستان

همانطور که اشاره کردیم، ارزان‌ترین زمان سفر به هلند، فصل‌های پاییز و زمستان هستند. در این ایام هلند در سردترین حالت خود قرار دارد. از این رو جشنواره‌ها و فستیوال‌ها تعطیل هستند و حجم توریست‌ها و گردشگران به حداقل خود می‌رسد. با کاهش حجم توریست‌ها و گردشگران، ارائه امکانات و خدماتی همچون؛ اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، رفتن به مکان‌های توریستی و رستوران‌ها، استفاده از وسایل تردد و حمل و نقل همراه با تخفیفات قابل توجهی است. همچنین هزینه بلیط هواپیما نیز به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

این موضوع برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند تا حد امکان با کمترین هزینه به هلند سفر کنند می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در فصل زمستان حتی برخی از مکان‌های دیدنی هلند به صورت رایگان برای بازدید عموم آزاد می‌شوند. در فصول پاییز و زمستان آرامشی سرتاسری در آمستردام حکمفرماست. خیابان‌ها خلوت هستند و آرامشی وصف ناشدنی در پارک‌ها و استراحتگاه‌ها برقرار است. البته اینگونه نیست که به دلیل سرد بودن هوا نتوان لذتی از سفر برد.

اگر از یخبندان و سرما استقبال می‌کنید، می‌توانید از تفریحاتی همچون اسکیت سواری لذت بسیار زیادی ببرید. یکی از سرگرمی‌های ساکنین هلند همین اسکیت سواری بر روی کانال‌های یخ زده است که با هیچ تفریحی قابل قیاس نیست. همچنین مراکز خرید در این فصل از سال خالی از جمعیت هستند و شما می‌توانید با فراغ بال و با آسودگی در این مجموعه‌ها قدم بزنید و خریدهای خود را با آرامش تمام انجام دهید. بنابراین می‌توان گفت هلند در هر فصلی از سال جذابیت‌ها و نقاط قوت خاص خود را دارد و همیشه از توریست‌ها و گردشگران با آغوش باز استقبال می‌کند.

نکاتی درباره سفر به هلند

اگر می‌خواهید از سفر خود به بهترین شکل ممکن لذت ببرید و در نهایت خاطره‌ای خوش و به یاد ماندنی از این سفر به جای بگذارید، بهتر است به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید:

•اگر در مورد آب و هوای هلند کمی تحقیق کنید، متوجه می‌شوید که این کشور را به سرزمین باران می‌شناسند. بنابراین در هر فصلی از سال که به آن سفر می‌کنید، بهتر است حتما یک بارانی یا کت چرمی همراه خود داشته باشید.

•ارزان‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین روش حمل و نقل درکوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های آمستردام دوچرخه سواری است. شما می‌توانید با پرداخت چند یورو به هر جایی که می‌خواهید با دوچرخه بروید و از این گشت و گذار نهایت لذت را ببرید.

•برای خرید از بازارهای سنتی و خیابانی هلند، بهتر است مقدار کافی پول نقد همراه خود داشته باشید.

•حتما برای جاذبه‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها دیدن نمایید از قبل بلیط تهیه کنید تا زمان شما در صف دریافت بلیط هدر نرود.

•اگر سفر شما به هلند طولانی‌تر است و می‌خواهید از چند شهر مختلف آن دیدن کنید، بهتر است برای رفتن به موزه‌ها، کارت موزه بگیرید. با این کارت می‌توانید از صدها موزه افتتاح شده در مناطق مختلف هلند به راحتی دیدن کنید.

•برای صرفه جویی در هزینه خورد و خوراک، خودتان آشپزی کنید یا به رستوران‌های کوچک بروید و از غذاهای محلی این کشور امتحان کنید. همچنین می‌توانید از سوپرمارکت‌های هر محله غذای نیمه آماده بگیرید.

•حتما پاوربانک و تجهیزات لازم برای شارژ گوشی و دوربین همراه خود داشته باشید.

شرکت در تور هلند

اگر قرار است برای اولین بار به هلند سفر کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای بار اول از طریق تور هلند اقدام نمایید. تورها معمولا برنامه ریزی دقیقی برای سفر دارند و به گونه‌ای چیدمان می‌شوند که گردشگران بتوانند از تک تک لحظات خود در سفر نهایت استفاده را داشته باشند. اینگونه می‌توانید هزینه‌های خود را نیز به شکل درستی مدیریت کنید.

در زمینه سفر به هلند شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی متعددی ارائه خدمت می‌کنند. این مجموعه‌ها خدمات متفاوتی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. به عنوان مثال می‌توانیم به خدمات شرکت صباسفر اشاره کنیم که پروسه سفر را برای گردشگران بسیار آسان و لذت بخش کرده است. این خدمات به شرح زیر هستند:

•انتخاب بهترین هتل و انجام کلیه خدمات مربوط به رزرو اتاق برای اقامت مسافران

•ارائه توضیحات مربوط به صدور ویزای توریستی و همراهی افراد تا آخرین مرحله دریافت ویزا

•پشتیبانی ۲۴ساعته

•ارائه بیمه مسافرتی

•معرفی تورهای متنوع برای سفر به هلند با توجه به شرایط هر فرد

•برنامه ریزی برای سفر به هلند با کمترین هزینه ممکن

•رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و…

با وجود خدمات شرکت صباسفر دیگر نیازی به نگرانی برای ماندن در صف طولانی ویزای توریستی هلند نیست. شما می‌توانید با آماده کردن و ارائه مدارک موردنیاز تمام پروسه کار را به نمایندگان مجرب این شرکت بسپارید و آماده یک سفر هیجان‌انگیز و به یادماندنی شوید.

سیستم حمل و نقل آمستردام به چه صورت است؟

از آن جایی که آمستردام یک شهر توریستی به شمار می‌رود و سالانه پذیرای هزاران توریست و گردشگر است، به تمامی امکانات گردشگری نیز مجهز شده است. به این شکل خدمات توریستی به بهترین شکل ممکن به مسافران ارائه می‌شوند. علاوه بر انتخاب بهترین زمان برای سفر به هلند، مسئله حمل و نقل و تردد در شهرهای هلند نیز بسیار حائز اهمیت است.

در شهرهای بزرگ و معروف هلند از قبیل؛ آمستردام، روتردام، دلفت، آمرسفورت و هارلم وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد راحت‌تر مسافران مهیا هستند. از جمله این موارد می‌توانیم به اتوبوس، مترو، تراموا و تاکسی‌های اینترنتی اشاره کنیم. همچنین طبق توضیحاتی که پیش از این ارائه شد، یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌های حمل و نقل در خیابان‌های هلند، استفاده از دوچرخه است که می‌توان با کمترین هزینه ممکن برای ساعت‌ها دوچرخه اجاره کرد و از طریق مسیرهای مشخصی که برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده به بازدید از شهر پرداخت.

علاوه بر این، افرادی که از نظر بودجه سفر با محدودیت خاصی مواجه نیستند می‌توانند اقدام به اجاره کردن ماشین کنند. برای این کار نیز می‌توانید از طریق وبسایت‌های معتبر به صورت آنلاین ماشین موردنظرتان را اجاره کنید. یکی دیگر از روش‌های حمل و نقل در آمستردام، استفاده از قایق‌های کوچکی است که گذر از کانال‌های آبی را بسیار هیجان‌انگیز می‌کنند. قایق سواری در شهر آمستردام علاوه بر نوعی حمل و نقل عمومی به یک جاذبه توریستی هم تبدیل شده است که گردشگران از آن استقبال زیادی داشته‌اند.

بهترین هتل‌های آمستردام

مسلما موضوع اقامت در سفر اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است قبل از شروع سفر، تحقیقات کافی در مورد بهترین هتل‌های آمستردام داشته باشید و از قبل امور رزرو هتل را انجام دهید تا در بدو ورود به این شهر با مشکل خاصی مواجه نشوید و بتوانید سریعا خود را به محل اقامتتان برسانید. از بهترین و معروف‌ترین هتل‌های آمستردام عبارتند از:

  • Hotel NH Collection Amsterdam Barbizon Palace
  • Hotel Okura Amsterdam
  • Renaissance Amsterdam Hotel
  • Hotel2Stay
  • Hotel Hilton Amsterdam
  • Kimpton De Witt Amsterdam Hotel
  • Hotel CC
  • Joy Hotel
  • Hotel Jaz Amsterdam
  • YOTEL Amsterdam Hotel
  • Park Plaza Victoria Amsterdam Hotel
  • Hotel The Craftsmen

بهترین غذاهای آمستردام

یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های سفر به هر کشوری تجربه طعم‌ها و مزه‌های جدید است. اینکه با سبک غذایی و خوراک هر کشوری آشنا شویم می‌تواند بسیار جذاب باشد. در سفر به آمستردام هم طبیعتا بخشی از سفر شما به رفتن به رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز فروش غذای محلی اختصاص پیدا می‌کند. از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای آمستردام عبارتند از:

•توپ‌های کوچک شیرین و خوشمزه به نام Oliebbollen

•غذای هلندی جذاب به نام Surinamese Roti

•غذای گیاهی هلندی با سوسیس سرخ شده به نام Stamppot

•توپ‌های کوچک سرخ شده و پر شده با گوشت گاو به نام Bitterballen

•نوعی شیرینی خامه‌ای مخصوص هلندی به نام Tompouce

•پای سیب هلندی

•سیب زمینی‌های سرخ شده و ترد هلندی

•وافل‌های خوشمزه هلندی

سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به هلند

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید