sabasafar-logo
سواحل فرانسه، ساحل فرانسه
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
17 دی 1402

بهترین و زیباترین سواحل فرانسه (16 ساحل+عکس)

سواحل فرانسه، با تنوع فوق‌العاده‌ای که دارند، هر ساله توجه توریست‌های زیادی را به خود جلب می‌کنند. این مناطق به خاطر داشتن ماسه‌های صورتی ‌رنگ و صخره‌های رویایی که بر فراز اقیانوسی زیبا در نرماندی قد علم کرده‌اند، از بهترین جاذبه‌های سواحل اروپا به حساب می‌آیند. شما می‌توانید زیباترین سواحل جنوب فرانسه را انتخاب کنید و در آنجا ماهی کبابی تازه بخورید یا در جاهای بکر و دورافتاده روی سراشیبی‌های سنگی با همسرتان قدم بزنید. در واقع نیاز هر سلیقه‌ای در فرانسه برآورده می‌شود. چنانچه قصد شرکت در تور فرانسه را دارید و می‌خواهید قبل از آن با بهترین و زیباترین سواحل فرانسه آشنا شوید، در ادامه این مقاله از صباسفر با ما همراه باشید.

کدام بخش از فرانسه، بهترین سواحل را دارد؟

بستگی دارد! مسلما بریتانی و نرماندی برخی از زیباترین سواحل فرانسه هستند که نظیرشان را در جاهای دیگر دنیا به سختی پیدا خواهید کرد. اما ما در این مقاله، سواحلی را معرفی خواهیم کرد که صخره‌ها و فضای سبز فوق‌العاده ‌زیبایی دارند. اما اگر به دنبال مکانی برای شنا در روزهای آفتابی و گرم هستید، سواحل جنوب فرانسه مناسب شماست.

بهترین و زیباترین سواحل فرانسه

فرانسه سواحل زیادی دارد. اینکه شما سر از کدام مکان‌ها دربیاورید، بستگی به برنامه‌ریزی توری که در آن شرکت می‌کنید، دارد. تیم ما در صبا سفر همیشه سعی می‌کند مهمانانش از بهترین جاها بازدید کنند، به همین خاطر در ادامه چندین نمونه از بهترین‌ و زیباترین ‌سواحل فرانسه را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. ساحل پالومباجی (Palombaggia)

این ساحل دیدنی، در جزیره‌ای به نام کورس که مابین فرانسه و ایتالیا قرار دارد، واقع شده است. یعنی اگر با کشتی مستقیم دریای تیرنین را بگیرید و بروید به رم می‌رسید! این ساحل زیبا به خاطر ماسه‌هایش که به رنگ صورتی کمرنگ هستند، توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. در این ناحیه که تا 2 کیلومتر امتداد دارد، خبری از سنگ نیست و همین پیاده‌روی با پاهای برهنه را برای عشاق رمانتیک لذت‌بخش‌تر می‌کند.

اگر اهل ماجراجویی هستید و یک جا نشستن با روحیه‌تان سازگار نیست، می‌توانید شنا کنید یا روی موج‌های بلند و کم‌جان آب‌های زلال دریا با موج‌سواری هیجان و انرژیتان را تخلیه کنید. فیلمبرداری و عکاسی در این ساحل را به هیچ عنوان از دست ندهید. هم ظهر آفتابی آن می‌تواند برای ثبت لحظات رویایی مناسب باشد و هم غروب!

شما می‌توانید در هتل Grand Hôtel de Cala Rossa که از دهه 1970 توسط یک خانواده اداره می‌شود، اوقات خوشی را سپری کنید و از دیدن این ساحل باشکوه بهره‌مند شوید.

2. ساحل اترتا (Étretat)

ساحل ریگ‌زار Étretat که در امتداد ساحل آلابستر فرانسه و در نرماندی قرار دارد، در بین ملوانان و موج‌سواران به شدت محبوب است. اما بیشتر بازدیدکنندگان به یک دلیل به این ساحل در شمال غربی فرانسه می‌آیند و آن، صخره‌های گچی معروف و قوسی ‌شکل است. در نقاط مختلف این ساحل که تا 128 کیلومتر امتداد دارد، مجسمه‌های طبیعی را خواهید دید که الهام‌بخش مسافران و هنرمندان (به ویژه کلود مونه) برای قرن‌ها بوده است.

به نظر حتی اگر تمام مدت اقامت تان در این منطقه را یک جا بنشینید و صرف تماشای طبیعت زیبای آن بکنید، چیزی را از دست نداده‌اید!

البته حیف است به اینجا به عنوان یکی از بهترین و زیباترین سواحل فرانسه بیایید و از Château La Chenevière که متعلق به قرن نوزدهم است، بازدید نکنید. خارج از این هتل، یک استخر روباز هم وجود دارد که می‌توانید در آن تنی به آب بزنید.

3. ساحل آنتیب (Antibes)

تقریبا در نیمه راه بین کن و نیس، آنتیب شبه جزیره‌ای را در خود جای داده است که ساحل زیبا و شنی زیبایی دارد. این منطقه برای پیاده‌روی فوق‌العاده است. منظره‌ای که شما هنگام دراز کشیدن لب ساحل برای گرفتن آفتاب با آن رو به رو هستید، قایق‌های تفریحی هستند که نمایی کارت‌پستالی را برایتان به تصویر می‌کشد و شما را برای بیشتر ماندن در آنجا وسوسه می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم چند روزی را در هتل Du cap-Eden-Roc که نزدیک این ساحل است، بمانید. این
هتل نه تنها بهترین هتل در آنتیب است، بلکه یکی از رمانتیک‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های دنیاست.

4. ساحل پالوما (Paloma)

شبه‌جزیره سنت ژان کپ فرات در نزدیکی نیس فرانسه، یک تفرجگاه لوکس برای ثروتمندان اروپایی به حساب می‌آید. در نزدیکی این ساحل، منطقه روچیلد با باغ‌های وسیع قرار دارد که پالوما پیکاسو، دختر هنرمند معروف، پابلو پیکاسو، در آنجا ساکن است. به همین دلیل این ساحل یکی از جاهای دیدنی فرانسه است که می‌تواند با مناظر بی‌نظیرش هم شگفت‌زده‌تان کند. برای رفتن به سمت این ساحل صخره‌ای حیرت‌انگیز باید از یک پلکان به پایین بروید. هتل‌ها و ویلاهای لوکس زیادی در نزدیکی پالوما واقع شده‌اند اما هتل Grand-Hôtel du Cap-Ferrat، شبیه یک قصر ساحلی مجلل است که نظر هر توریستی را به خودش جلب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی فرانسه

5. ساحل باسک (Côte des Basques)

این ساحل همانطور که احتمالا از کتاب “خورشید هم طلوع می‌کند” همینگوی وصفش را شنیده‌اید، تفریحگاه ​​تابستانی مشهور افراد سلطنتی و معروف است. این سواحل بکر در بیاریتز قرار گرفته‌اند و بین موج‌سواران بسیار محبوب هستند. حتی افراد مبتدی هم می‌توانند روی موج‌های آرام و امن آب‌های آن موج‌سواری کنند.

هتل Hôtel du Palais Biarritz که برنده فهرست طلای 2023 شده است، مکان خوبی برای اطراق در مجاورت این مکان دیدنی را برای مسافران است. از اتاق‌های این مهمان‌سرا می‌توانید صدای موج و بوی دریا را حس کنید.

6. ساحل جزیره پوکورول (Porquerolles)

این ساحل با اینکه فقط 8 کیلومتر از سواحل جنوبی فرانسه فاصله دارد، اما خیلی دورتر به نظر می‌رسد. در کلِ این جزیره ماشینی رفت و آمد ندارد و همین حس آرامش و رفتن به یک منطقه بکر را بیشتر در شما تقویت می‌کند. جذابیت این ساحل به قدری زیاد است که به جایی ایده‌آل برای پیک‌نیک و دوچرخه‌سواری تبدیل شده است.

شما می‌توانید در هتل Le Mas du Langoustier که از مسیر جاده‌ای ناهموار و تپه‌ای واقع در یک جنگل که بر فراز دو خلیج کوچک به آن می‌رسید، اطراق کنید و از اقامت در یکی از بهترین و زیباترین سواحل فرانسه در جزیره پورکورول لذت ببرید.

7. ساحل بل ایل آن مق (Belle-Ile-en-Mer)

یکی دیگر از جاهای مورد علاقه کلود مونه، خط ساحلی ناهموار بل ایل آن مق است که ارزش 30 دقیقه قایق‌سواری از کوئیبرون را دارد. این ساحل بزرگترین ساحل بریتانی است که به خاطر صخره‌های تیز و تپه‌های شنی‌اش مشهور است.

توصیه می‌کنیم حتما در Castel Claraکه نزدیک این ساحل است، جا رزرو کنید زیرا در غیر این صورت یک مکان به شدت خاص و زیبا را از دست خواهید داد.

8. خلیج مونت سن میشل (Mont Saint-Michel)

جزیره صخره‌ای مونت سن میشل به جرات یکی از سمبلیک‌ترین مکان‌های فرانسه است. با اینکه صومعه نمادین مونت سن میشل بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما خلیج مونت سن میشل در نزدیکی آن، با حیات وحش متنوع و بالاترین میزان جزر و مد در اروپا، به همان اندازه تماشایی است. برای اینکه خاطره‌ای فراموش نشدنی برای خودتان رقم بزنید، بد نیست دور خلیج را پیاده بگردید. حتی می‌توانید روی شن‌های ساحل در حوضچه‌های کم‌عمقی که در این ساحل وجود دارد، با پای برهنه راه بروید.

املاک بزرگ Château d’Audrieu برای اقامت خانواده‌ها واقعا جای مناسبی است. با وجود خانه درختی و یک چمنزار بزرگ، مطمئنا تک‌تک لحظات اقامتتان در آنجا برای همیشه در ذهنتان ثبت خواهد شد.

9. ساحل کپ کوز (Cap coz)

اگر به بریتانی سفر می‌کنید، حتما به مجموعه سواحل کوچک کپ کوز سر بزنید زیرا هرگز شلوغ نمی‌شوند و آرامش خاصی دارند. اگر مسیر پیاده‌روی شبه جزیره در امتداد ریویرا برتون را قدم‌زنان طی کنید، به راحتی کل خط ساحلی صخره‌ای که برای شنا در بعد از ظهر هم عالی است را خواهید دید.

اگر می‌خواهید در نزدیکی کپ بمانید، Belle Vue هتلی راحت و خانوادگی کوچک و دنج است که صاحبان آن شخصا هنگام ورود از شما استقبال خواهند کرد.

10. ایل دو ره (Île de Ré)

ایل دو ره در سواحل غربی فرانسه که در خلیج بیسکای قرار دارد، به دلیل داشتن شن‌های نرم و خانه‌های زیبای کنار آب که با رنگ‌های خنثی نقاشی شده‌اند، توسط مردم محلی به عنوان جزیره سفید شناخته می‌شود. اگر در امتداد بخش‌های مسطح و طولانی ساحل قدم بزنید، پناهگاه رهاشده آلمان از جنگ جهانی دوم را هم در مسیر خواهید دید.

شما نمی‌توانید به این ساحل بیایید و هتل ساحلی Toiras را برای اطراق انتخاب نکنید. مطمئنا این مکان با اتاق‌های تزئین‌شده منحصر به ‌فرد مشرف به باغ، نظرتان را جلب خواهد کرد.

11. کالونک (Les Calanques de Cassis)

کالونک ساحلی با خلیج‌های کوچک است که توسط سنگ‌های طبیعی مثل سنگ آهک پوشیده شده‌اند. برای رفتن به این ساحل دیدنی که در دل صخره‌هایی پوشیده از کاج قرار دارد، باید به کاسیس که در امتداد دریای مدیترانه است، بروید. آمدن به اینجا اگر فقط محض تماشای منظره باشد هم کافیست، اما کالونک بیشتر به خاطر حوضچه‌هایش که برای آبتنی و شنا بسیار مناسب هستند، شناخته می‌شود.

12. ساحل دوویل (Deauville)

دوویل توسط کوکو شانل به شهرت رسید، زیرا او اولین فروشگاه لباسش را در سال 1913 در این منطقه افتتاح کرد. احتمالا اگر برای تور پاریس جا رزرو کنید، سر از یکی از بهترین و زیباترین سواحل فرانسه که در نرماندی قرار گرفته است، در خواهید آورد. شنزارهای طلایی کنار دریا پر است از سایه‌بان‌ها و نیمکت‌هایی که افراد زیادی برای آفتاب گرفتن ولذت بردن از آبی دریا روی آنها لم داده‌اند.

اگر به دنبال هتل برای اقامت در نزدیکی این ساحل هستید، La Chaumière که در موقعیت مناسبی بین دوویل و هانفلور قرار دارد، آماده خدمت‌رسانی به شماست. این هتل متعلق به خانواده‌ای است که اتاق‌هایش را باسلیقه تزئین کرده‌اند. برای طرفداران یوگا هم، یک استودیوی با دیوارهای شیشه‌ای دارد.

13. کوت دو گرانیت رز (Côte de Granit Rose)

هیچ مکانی در شمال غربی بریتانی وجود ندارد که به اندازه کوت دو گرانیت رز (یا ساحل گرانیت صورتی)، تا این حد خوش منظره و جذاب باشد. تخته سنگ‌های رزگلد بزرگ و شن‌های صورتی این ساحل با کف خاکستری دریا، کنتراست زیبایی را به وجود آورده است.

در قلب کوت دو گرانیت رز، L’Agapa Hôtel Spa مکانی شیک برای استراحت و حتی ماساژ برای شما در نظر گرفته شده است که می‌توانید از حضور در آنجا لذت ببرید.

14. پورت کراس (Port-Cros)

جزیره پورت کروس که زیر نظر اولین پارک ملی دریایی اروپا قرار گرفته شده است، بهشتی برای علاقه‌مندان به قایق‌های تفریحی، غواصان و افرادی که می‌خواهند آفتاب بگیرند، است. بهترین زمان از نظر شرایط آب و هوایی برای آمدن به این ساحل، ماه سپتامبر است

اگر آدم شکمویی هستید، هتل Le Manoir در نزدیکی این ساحل مکانی ایده‌آل برای خوردن غذاهای محلی مثل خرچنگ کبابی و کرم بروله است.

15. پلوس لس فلوتس (Palavas-les-Flots)

این ساحل دیدنی، در شبه جزیره‌ای باریک در حدود 6.5 کیلومتری مون‌پلیه، قرار دارد. فرانسوی‌ها به قدری پلوس لس فلوتس را دوست دارند که ترانه‌ای در مورد آن ساخته‌اند. این ترانه در فیلم “سه‌قلوهای بلویل” پخش شده است. در این ساحل می‌توانید به راحتی کایاک اجاره کنید، در کلاس‌های قایقرانی ثبت‌نام کنید و قدرتتان در کایت‌سواری را محک بزنید.

16. ساحل پامپلون (Pampelonne)

معنای لغوی سنت تروپز، یعنی جایی که این ساحل در آن واقع است، “آراستگی و زرق و برق” است اما برای پا گذاشتن به آنجا لازم نیست لباس شب یا مجلسی بپوشید! به ساحل بادی پامپلون بروید و در اقامتگاه‌های پنج ستاره یا یک منطقه بکر تعطیلاتتان را سپری کنید و حتی خیلی راحت برهنه در آب شنا کنید.

یکی از این از این مکان‌های اقامتی، هتل Cheval Blanc St-Tropez است که منظره خارق‌العاده‌ای به ساحل دارد و مطمئنا شیوه سرویس‌دهی آن باب میلتان خواهد بود.

جمع‌بندی

سفر به فرانسه، مخصوصا سواحل زیبای آن در نرماندی و نیس، آرزوی هر کسی است. اما با وجود آژانس‌های مسافرتی بسیار خوبی که وجود دارد، فقط کافیست دل را به دریا بزنید! شما می‌توانید با مراجعه به این آژانس‌ها یا تماس با کارشناسانشان، از آنها بخواهید چند تور خوب و متناسب با بودجه‌تان به شما معرفی کنند. نگران نباشید، مطمئنا به هر جایی از فرانسه که سفر کنید، سر از یکی از این سواحل زیبا و رویایی درخواهید آورد! تنها چیزی که برای گشتن در این سواحل نیاز دارید، مایو، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی است و یک روحیه ماجراجویی.

برخی از سوالات متداول

در ادامه به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره سواحل فرانسه پاسخ خواهیم داد.

آیا می‌توان به صورت قسطی از بهترین و زیباترین سواحل فرانسه دیدن کرد؟

بله. آژانس‌های زیادی هستند که این امکان را برایتان فراهم می‌کنند.

آیا برای موج‌سواری در بهترین و زیباترین سواحل فرانسه، باید با خودمان تخته بیاوریم؟

خیر، معمولا دکه‌هایی برای اجاره اینطور وسایل در نزدیکی هر ساحل وجود دارد.

آیا می‌توان در بهترین و زیباترین سواحل فرانسه شنا کرد؟

بله، شنا در محدوده مشخص‌شده ایرادی ندارد و مجاز است.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید