sabasafar-logo
جاهای دیدنی سریلانکا (2024) عکس + توضیحات
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: محمد اشرفی
26 بهمن 1402

جاهای دیدنی سریلانکا (2024) عکس + توضیحات

شکی نیست که بسیاری از شما هم دوست دارید در اوقات فراغت، تعطیلات خود و برای استراحت به نقاطی از دنیا سفر کنید که خاص و منحصربه فرد باشد. مناطقی که می‌تواند شما را وارد جهانی پر از آرامش کند و باعث شود که از همه دغدغه‌های روزانه خود دور بوده و از طرفی بتوانید یک تفریح جذاب و خاطره انگیز را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. در این بخش تصمیم گرفتیم که راجع به سریلانکا صحبت کنیم که اتفاقا بهترین معابد و سواحل جهان در آن قرار گرفته و جاهای دیدنی بسیار زیادی هم دارد. چنانچه قصد دارید که با تور به کشور سریلانکاسفر کنید؛ حتماً باید این مقاله را مطالعه کرده باشید. جاهای دیدنی سریلانکا را به شما معرفی خواهیم کرد تا ببینید که این کشور چقدر جاذبه‌های زیادی دارد و هر کدام تا چه حد می‌توانند جذاب باشند.

معبد غار دامبولا سریلانکا

جاهای دیدین سریلانکا، غار دامبولا

افرادی که به سریلانکا سفر کرده‌اند، غار دامبولا را به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور معرفی کرده‌اند. زیرا فضای متفاوتی دارد که در کمتر جایی از دنیا آن را تجربه می‌کنید. همچنین به عنوان بزرگترین مجموعه معبد در این کشور شناخته می‌شود. وقتی که وارد معبد می‌شوید، روی دیوارها نقاشی‌ها و مجسمه‌های زیادی را می‌بینید که مربوط به قرن ۱۲ است.

داخل این معبد ۵ اتاق وجود دارد که ابعاد هر اتاق با دیگری متفاوت است و هر کدام موقعیت‌های متفاوتی را از فضای بیرون نشان می‌دهند. این معبد را روی یک کوه سنگی سیاه ساخته‌اند که با دیوارهای سفید اطرافش تضاد بسیار جذابی را ایجاد می‌کند.

اگر شما به بالای معبد بروید، طبیعت بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد که قطعاً دوست ندارید از آنجا بیرون بیایید. چنانچه به جاذبه‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، معبد غار دامبولا را از دست ندهید. نکته مهم‌تر اینکه در هر زمانی از سال می‌توانید از این مکان بازدید کنید اما به هر حال در فصل‌های تابستانی طبیعت آن زیباتر است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به سریلانکا

خلیج آروگام سریلانکا

از دیگر جاهای دیدنی سریلانکا باید به خلیج آروگام اشاره کرد، خط ساحلی که در این خلیج وجود دارد؛ بیشتر از ۱۶۰۰ کیلومتر است. شما می‌توانید از این خلیج به عنوان فضای تفریحی برای قایق سواری، موج سواری و خیلی دیگر از ورزش‌های آبی استفاده کنید. درختان نارگیل به صورت مورب در فضای این خلیج شما را مجذوب خود می‌کند. طبیعتِ همراه با آسمان نیلگون و تمیز که در ایران کمتر پیدا می‌شود، قطعاً شما را وارد دنیای دیگری خواهد کرد.

اگر علاقه‌مند به موج سواری در آب‌های تمیز هستید، این خلیج بهترین گزینه است که در ساحل جنوب شرقی سریلانکا قرار گرفته است. چنانچه تمایل به استشمام عطر یاس دارید یا می‌خواهید از آفتاب جنوب استفاده کنید یا آب نارگیل‌هایی را بنوشید که هیچ جای دنیا پیدا نمی‌کنید، خلیج آروگام بهترین گزینه خواهد بود.

قلعه گاله سریلانکا

یکی از شهرهای دیدنی در سریلانکا شهر گاله است که آن را به عنوان یک جاذبه منحصر به فرد می‌شناسند، زیرا مناظر خاص دارد. قلعه گاله جزو معروف‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا در این شهر به حساب می‌آید. جاده‌های این منطقه کاملاً سنگ فرش شده هستند، تعداد زیادی کافه و رستوران در آن وجود دارد.

خیلی‌ها تصمیم می‌گیرند که غروب آفتاب را در آنجا تماشا کنند. حتی گالری و خرده فروشی هم وجود دارد که بازدید از آن را جذاب‌تر می‌کند. شما می‌توانید از پاگودای صلح ژاپن در این منطقه به عنوان مقصد دیدنی در سریلانکا هم بازدید کنید. گنبد سفید آرامش بخشی هم نزدیک به ساحل اوناواتونا قرار گرفته که قطعاً به جذابیت‌های آن می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به سریلانکا

پارک ملی یالا سریلانکا

جاهای دیدنی سریلانکا، پارک ملی یالان

اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید، حتماً به پارک ملی یالا هم بروید. جمعیت زیادی از توریست‌ها این پارک را برای بازدید انتخاب می‌کنند، چراکه می‌توانند به راحتی؛ به حیات وحش و پرندگان دسترسی داشته و از آنها بازدید کنند. در حقیقت شاهد گروهی از فیل‌های جذاب داخل این پارک هستید که در جویبارهای مخصوص شنا می‌کنند و مطمئناً شما را مجذوب خودشان خواهند کرد.

از دیگر حیواناتی که وجود دارند و توریست هم علاقه زیادی به آن‌ها دارد، پلنگ‌هایی هستند که روی شاخه‌ها در حال استراحت می‌باشند. در واقع با بازدید از این پارک ملی انگار که وارد یک جنگل انبوه شده‌اید. حتی مکانی طراحی شده که شما بتوانید در آنجا کمپینگ کرده و باربیکیو هم دارد تا بتوانید از آسمان پرستاره و جنگل انبوهش لذت ببرید.

یعنی فرض کنید وارد فضایی شده‌اید که حیوانات به صورت محافظت شده در آنجا زندگی می‌کنند و شما هم می‌توانید در آنجا اقامت کنید‌. قطعاً کمتر جایی را در دنیا پیدا می‌کنید که چنین امکاناتی داشته باشد. از جمله تفریحاتی که می‌توانید در آن انجام دهید، شامل پیاده‌روی و سافاری حیات وحش است.

معبد دندان سریلانکا

از دیگر جاهای دیدنی سریلانکا باید به معبد دندان اشاره کرد که آن را به عنوان یکی از مکان‌های توریستی پرطرفدار می‌شناسند. این معبد در کندی واقع شده و دلیل معرفی آن؛ وجود فضای سرسبز بی‌نظیری است که در اطرافش شاهد خواهید بود. چیدمان بسیار عجیب و غریبی از دیزاین مصنوعی و در کنارش گیاهان طبیعی باعث شده که جذابیت فضا چند برابر شود.

شهر مقدس پلونارووا سریلانکا

شاید کمتر کسی از شما نام این شهر را شنیده باشید. در زمان‌های خیلی قدیم این شهر را قلب پادشاهی باستانی می‌دانستند. اگر با گذشت چندین سال از آن زمان‌ها در این شهر قدم بزنید، باز هم حس می‌کنید که در زمان سفر کرده‌اید. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های سریلانکا همین شهر مقدس است. خیلی از ویرانه‌های حاصل از زیارتگاه‌ها و کاخ‌ها داخل این شهر وجود دارند که هنوز هم قابلیت بازدید از آنها فراهم است. به عنوان یک بنای دیدنی و تاریخی می‌توانید اطلاعات زیادی را از سریلانکا به دست بیاورید و در قسمت‌های مختلف آن جستجو کرده و مطالب با ارزشی را متوجه شوید. همچنین مجسمه معروفی تحت عنوان مجسمه پاراکراماباهو در آن وجود دارد که هرگز نباید بازدید آنرا از دست بدهید. منظره باشکوهی از برکه نیلوفر آبی هم است که به شکل جذابی طراحی شده و قطعاً بازدید از آن شما را سرشار از لذت می‌کند.

بیشتر بخوانید: زیباترین شهرهای توریستی سریلانکا

سیگیریا و پلونارووا سریلانکا

سیگیریا و پلونارووا سریلانکا

سیگیریا در سریلانکا که آن را به عنوان کوه خاطره هم می‌شناسند؛ محلی برای بازدید از میراث جهانی سریلانکا است. شاید به جرات بتوان گفت یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که می‌توانید در سریلانکا از آن بازدید کنید.

در این محل یک صخره بسیار بزرگ قرار گرفته که ابتدا و انتهای آن را پیدا نمی‌کنید و معلوم نیست که از کجا به سمت بالا آمده است اما به هر حال منظره بسیار جذابی دارد که شما از بازدید آن سیر نخواهید شد.

قلعه‌ای که در آن واقع شده، منظره بسیار انبوهی از درختان سرسبز را اطرافش احاطه کرده که با بازدید از آن انگار که یک سفر تاریخی داشته‌اید. اگر تور سریلانکا را انتخاب کرده‌اید، حتماً از این قسمت‌ها بازدید کنید.

در مورد پولونارووا شاید چیز زیادی نشنیده باشید اما این شهر باستانی شبیه به پترا است. در واقع یک شهر ویران شده تاریخی باستانی است و افرادی که به جاذبه‌های تاریخی علاقه دارند، مطمئناً از آن لذت می‌برند.
زمانی که وارد این شهر می‌شوید، خواهید دید که ستون‌ها و معماری بسیار محکمی سراسر شهر را احاطه کرده است. شما می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و در اطراف این خرابه‌ها چرخ بزنید و با آثار تاریخی آشنا شوید، فرهنگ سریلانکا را بهتر بشناسید و از این طریق سفرتان را جذاب‌تر کنید.

حتی هتل‌هایی هم اطراف این مکان تاریخی وجود دارد که شما را غرق لذت می‌کند. اگر در اینترنت جستجو کنید و عکس‌های این قلعه را ببینید، مطمئناً هر طور که شده از آن بازدید خواهید کرد.

جافنا سریلانکا

معابد زیادی در بین جاهای دیدنی سریلانکا وجود دارد. نالور کوویل در جفنا هم یکی از همین معابدی است که شاید کمی شلوغ باشد؛ اما بازدید از آن ارزشش را خواهد داشت. این معبد دقیقاً در مرکز شهر واقع شده است. شهر به گونه‌ای است که داخل آن آب جریان دارد و شما می‌توانید با استفاده از قایق به معبد هم برسید. آن را به عنوان یک معبد سورئال می‌شناسند. افرادی که به مراقبه و مدیتیشن علاقه دارند، می‌توانند این کار را داخل این معبد انجام دهند که قطعاً یک مدیتیشن و مراقبه متفاوت از همیشه را تجربه خواهند کرد.

گورستان جنگ کندی

وقتی که راهنمای سفر به سریلانکا را مطالعه می‌کنید، احتمالاً نام این گورستان را خواهید دید. شاید برایتان عجیب باشد که گورستان را به عنوان یک جاذبه تاریخی معرفی می‌کنیم اما این یکی متفاوت از هر گورستان دیگری است که در دنیا دیده‌اید. آنقدر سرسبز، زیبا و جذاب است که نمی‌خواهید چشم از آن بردارید. نه تنها چمن‌های بسیار سبز، یکدست و درختان ستبری دارد، بلکه گل و گیاه رنگارنگ؛ این فضا را رویایی کرده‌اند. تنها نکته‌ای که وجود دارد، این است که پیدا کردن آدرس و مسیر این گورستان برای افرادی که برای اولین بار می‌خواهند از آن بازدید کنند، احتمالا راحت نباشد اما مطمئناً ارزش وقت گذاشتن را خواهد داشت.

ترینکومالی

این‌ منطقه ساحل بسیار زیبا و آرامش بخشی دارد. افرادی که به تفریحاتی مانند غواصی علاقه دارند، هرگز نباید این جاذبه گردشگری را از دست بدهند. حتی تورهای غواصی به صورت جداگانه وجود دارند که تجربه بسیار عالی برایتان خواهد بود. در کنار ورزش‌های آبی و ساحلی می‌توانید از معابدی که داخل این منطقه وجود دارد هم بازدید کنید. یک قبرستان جنگی و سرسبز هم در نزدیکی است که آن را به عنوان باغ هم می‌شناسند.

پل ۹ قوسی

این جاذبه گردشگری کمی متفاوت از موارد قبلی است که به شما معرفی کردیم. یک شهر کوهستانی کوچک در سریلانکا وجود دارد که این پل در آن واقع شده و یک منظره بسیار جذابی را ایجاد کرده است. وقتی که روی پل می‌ایستید، مزارع و فضای سرسبز اطرافتان مشاهده می‌کنید که انگار وارد بهشت شده‌اید. خود پل از سیمان، آجر و سنگ ساخته شده و از هیچ گونه ماده فولادی برای ساختمان استفاده نکرده‌اند. بهترین موقع برای بازدید از این پل هم در هر زمان از سال؛ و هنگام طلوع خورشید است.

آنوراداپورا

آنوراداپورا را به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های سریلانکا می‌شناسند. بعد از اینکه وارد این مجموعه می‌شوید، خواهید دید که درخت بودی به عنوان یک درخت روشنگری معروف در آنجا قرار گرفته که افرادی مسئول نگهداری و محافظت از این درخت هستند. در زمان‌های گذشته هم مراقبت از این درخت اهمیت بسیار زیادی داشت؛ به طوری که آن را از دست فیل‌های وحشی دور نگه می‌داشتند. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه؛ ماه‌های آوریل و سپتامبر است.

پارک ملی اوداوالاوی

پارک ملی اوداوالاوی، جاهای دیدنی سریلانکا

این پارک ملی برای افرادی مناسب است که به حیات وحش اهمیت زیادی می‌دهند و جزو مکان‌هایی است که می‌توانید فیل‌های بزرگ و غول پیکر را در آنجا مشاهده کنید که چقدر بازیگوش و جذاب هستند. البته حیوانات دیگری مانند بوفالو، تمساح، طاووس، میمون، شغال و گوزن هم در این حیات وحش خواهید دید.

کوه میهینتاله

میهینتاله هم یکی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا است. آن را به عنوان زادگاه بودیسم می‌شناسند. میهینتاله در واقع نام کوهی است که در نزدیکی شهر آنوراد هاپورا قرار گرفته و بسیاری از برنامه‌های مذهبی و تاریخی هم در آن برگزار می‌شود. میهینتاله یک جاذبه گردشگری مناسب برای همه افراد با هر نوع سلیقه‌ای به حساب می‌آید.

نوواراالیا

وجود مزارع چای و مناظر طبیعی بسیار زیبا در این منطقه باعث شده که مسافران بتوانند تعطیلات بسیار رمانتیکی را در کنار یک سفر آرام سپری کنند. تپه‌های شیب دار سرسبز و رویایی، ابرهای مه‌آلود، قطاری که از وسط این منطقه سرسبز عبور می‌کند، همگی شما را وارد دنیای دیگری خواهد کرد. خیلی‌ها آن را به عنوان بهشت تپه‌ای می‌شناسند؛ همچنین مکان‌هایی از جمله بازار بیل، دشت ماه، آبشار سنت کلر، رامبودا و پارک ویکتوریا داخل این منطقه قرار گرفته است.

قلعه آدم

از دیگر جاهای دیدنی سریلانکا باید به قلعه آدم اشاره ;vn که به آن سری پادا هم گفته می‌شود. این قلعه را به عنوان یک کوه مقدس می‌شناسند که در ارتفاعات مرکز سریلانکا قرار گرفته است. افراد بودایی، هندوها و مسیحیان بر سر مقدس بودن این مکان توافق دارند و آن را به عنوان یک مکان زیارتی هم می‌شناسند. حتی جالب است بدانید که خیلی‌ها عقیده دارند رد پای مقدس در آن حک شده است. به خاطر همین اعتقادات مذهبی باعث شده که بازدید از آن بیش از پیش افزایش پیدا کند.

پارک ملی مینریا

اگر می‌خواهید وارد فضایی شوید که تجمعی از فیل‌های آسیایی جذاب در آنجا وجود داشته باشد، این پارک ملی را از دست ندهید. فیل‌های آسیایی که در جهان خیلی معروف هستند، در این پارک زندگی کرده و نگهداری می‌شوند. این پارک در سال ۱۹۹۷ به یک پارک ملی تبدیل شده است. فیل‌ها به صورت آزادانه داخل این مجموعه پرسه می‌زنند و شما می‌توانید با ماشین از وسط پارک رد شوید و این فیل‌ها را تماشا کنید.

بهترین زمان برای بازدید از آن از ماه تیر تا شهریور است. در این زمان از سال فیل‌ها کنار آب جمع می‌شوند و با مردم اطراف بازی می‌کنند. البته که به غیر از فیل‌ها؛ ۱۷۰ گونه پرنده، میمون، پلنگ و دیگر حیوانات هم در آن وجود دارد.

سواحل کوه لاوینیا

یکی از مکان‌های بسیار زیبا در سریلانکا سواحل کوه لاوینیا است که آن را به عنوان یک فضای رمانتیک نیز می‌شناسند. زندگی شبانه در این ساحل کاملاً زنده و جذاب است. مردم تا دیر وقت بیدار هستند و تفریح می‌کنند. حتی هتل لوکس کوه لاوینیا هم پیشنهاد می‌شود که می‌توانید چند روزی را در آن اقامت داشته باشید. بهترین غذاهای دریایی هم در این ساحل سرو می‌شوند.

جمع‌بندی

جاهای دیدن سریلانکا کم نیست. نقاط مختلفی در این کشور وجود دارند که برای سفر می‌توانید آنها را انتخاب کنید؛ همه چیز بستگی به سلیقه خودتان دارد. اگر به مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، ما چند مورد را به شما معرفی کردیم. اگر دوست دارید که به تفریحات آبی، غواصی و بازدید از آنها بپردازید، باز هم گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. همچنین مکان‌هایی را معرفی کردیم که شما را وارد دنیای دیگری می‌کنند. انگار که در زمان سفر کرده‌اید و می‌توانید اطلاعات زیادی نه تنها در مورد فرهنگ این کشور به دست بیاورید، بلکه از لحاظ جذابیت‌های بصری هم کاملاً غرق لذت شوید. چنانچه می‌خواهید با این جاذبه‌های تاریخی بیشتر آشنا شوید یا برای اینکه تور سفر جذاب به سریلانکا را داشته باشید، ما صباسفر را پیشنهاد می‌کنیم که به عنوان یک آژانس توریستی بسیار معتبر برای نقاط مختلف دنیا می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

برخی از سوالات متداول درباره جاهای دیدنی سریلانکا

ممکن است هنوز هم تعداد زیادی سوال در ذهنتان در مورد جاهای دیدنی سریلانکا وجود داشته باشد که در این بخش به تعدادی از آنها پاسخ خواهیم داد.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید