sabasafar-logo
تور پاریس، جاهای دیدنی پاریس، صباسفر
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
24 دی 1402

جا‌های دیدنی پاریس 1403 (لیست جاذبه‌ها + عکس)

جاهای دیدنی پاریس آنقدر زیادند که هرگز دلتان نمی‌خواهد این شهر را ترک کنید. این نقاط جالب و دیدنی، شامل برج‌های فراوان و سر به فلک کشیده، باغ‌های زیبای مختلف، موزه‌های فراوان و غیره می‌باشد. لازم است قبل از سفر به فرانسه و شهر پاریس، اطلاعاتی در مورد جاهای دیدنی پاریس کسب کرده و از میان آن‌ها، بهترین موارد را با توجه به بودجه و زمان خود انتخاب کنید. با انتخاب این مکان‌های دیدنی و استفاده از تور فرانسه یا تور پاریس، می‌توانید برای تماشای آن‌ها برنامه‌ریزی نمایید.

جاهای دیدنی پاریس، تور پاریس

 برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی پاریس، شامل موارد زیر خواهد شد:

قسمت زیادی از جا‌های دیدنی پاریس، شامل کاخ‌ها و عمارت‌های زیبا و تاریخی می‌باشد، که برخی از آن‌ها، از مهم‌ترین جا‌های دیدنی فرانسه نیز به شمار می‌آیند. بسیاری از این کاخ‌ها، به دستور پادشاهان بنا گردیده و محل زندگی خانواده‌های سلطنتی بوده‌اند. برخی دیگر نیز،کاربرد‌های مختلفی، مانند اجرای اپرا یا نمایش داشته‌اند. در ادامه، شما را با تعدادی از این کاخ‌ها و عمارت‌های زیبای تاریخی آشنا می‌کنیم:

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی فرانسه

1. کاخ گارنیه

کاخ گارنیه، تور پاریس، جاهای دیدنی پاریس

این کاخ به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس، در قرن نوزدهم میلادی و به فرمان ناپلئون سوم ساخته شد. برای درک زیبایی و عظمت طراحی‌های داخلی بنا‌های فرانسوی، لازم است از این کاخ دیدن کنید. کاخ گارنیه، دارای پلکان و ستون‌های مرمر، طلاکاری‌های زیبا، نقاشی‌های روی سقف، مجسمه‌ها و بسیاری جزئیات دیگر می‌باشد، که هر بیننده‌ای را مبهوت زیبایی خود می‌کند. معمار این کاخ، چارلز گارنیه بوده و ساخت آن، در حدود ۱۳ سال زمان برده است.

کاخ گارنیه، برای اجرای مراسمات اپرا و باله استفاده شده و به تنهایی نیز، یکی از جا‌های دیدنی پاریس به شمار می‌رود. بخش دیگر این کاخ، شامل موزه و کتابخانه اپرا با آرشیو ۳۰۰ ساله، نمایشگاه دائمی نقاشی‌های ساختمان کاخ، مناظر و طرح‌های لباس می‌باشد. کاخ گارنیه، دارای یک رستوران زیبا برای صرف نهار و شام بوده و برای بازدید از آن، لازم است قبل از رفتن، از ساعات کاری این مجموعه مطلع شوید.

  • قیمت ورودی کاخ: از ۱۵ یورو به بالا
  • ساعت کاری کاخ: ۱۰ صبح تا ۵ عصر
  • آدرس کاخ: پاریس، خیابان کپوسین، خیابان ابر

2. کاخ ورسای

کاخ ورسای، تور پاریس، جاهای دیدنی پاریس

تماشای این کاخ، برای علاقه‌مندان تاریخ و معماری بسیار مناسب و جالب می‌باشد. کاخ ورسای، در ابتدا، جایی برای شکار و استراحت شکارچیان بوده و در طی سالیان مختلف، گسترش پیدا کرده است.

این کاخ، سپس محل سکونت خاندان‌های سلطنتی شده و به همین دلیل، می‌توان گفت کاخ ورسای، یکی از مجلل‌ترین کاخ‌های کشور فرانسه می‌باشد. تعداد اتاق‌های این کاخ، به طور تقریبی ۲۳۰۰ عدد بوده و به این ترتیب، یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های جهان می‌باشد.

کاخ ورسای دارای تالار آئینه، باغ‌های متعدد و زیبا، اتاق‌های مختلف و تزئینات هنری فراوانی می‌باشد، که ارزش بسیار بالایی دارد. لازم است قبل از بازدید از این کاخ، وسایل همراه خود را، از نظر ایمنی بررسی نمایید. این کار، به ۲ تا ۴ ساعت زمان نیاز داشته و به همین دلیل، بهتر است از تور‌های دارای راهنما، در این شرایط استفاده کنید. کاخ ورسای، با وجود وسعت فراوانی که دارد، در زمان اوج ورود توریست، بسیار شلوغ می‌باشد.

  • قیمت ورودی کاخ: از ۱۸ یورو به بالا
  • ساعت کاری کاخ: ۹ صبح تا ۷ عصر
  • آدرس کاخ: پاریس، خیابان نپوو، منطقه ورسای

3. قصر رویال

کاخ رویال، تور فرانسه، جاهای دیدنی پاریس

بنای این قصر، مربوط به قرن هفدهم میلادی و در دوره سلطنت لویی سیزدهم می‌باشد، که در ابتدا، متعلق به یکی از وزرای فرانسوی بوده است. این فرد در وصیتش، این کاخ را به خانواده‌ای سلطنتی می‌دهد. قصر رویال، نمونه یک معماری کلاسیک فرانسوی است. اطراف این قصر، در حدود ۶۰ غرفه وجود دارد، که به وسیله راهرو‌های ستون دار به همدیگر متصل شده‌اند. درون قصر، شامل کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی است، که یکی از آن‌ها، دارای ستاره استاندارد کیفی میشلن بوده و بهترین غذا‌های فرانسوی در آن سرو می‌شود. در قصر رویال، ۲ سالن تئاتر نیز وجود داشته که یکی از این سالن‌ها، مربوط به سال ۱۷۸۳ میلادی است. این قصر برای ساکنان پاریس، محل گذراندن اوقات فراغت به حساب می‌آید.

  • قیمت ورودی قصر: رایگان
  • ساعت کاری قصر: ۸ صبح تا ۹ شب
  • آدرس قصر: پاریس، خیابان هونور

یکی از موارد مهم در سفر به فرانسه و شهر پاریس، دقت در معماری این کشور است. با قدم زدن در خیابان‌های پاریس و دقت در معماری و طراحی ساختمان‌ها و بنا‌های شهر، بیشتر به این نکته پی می‌برید. در ادامه، شما را با تعدادی از بنا‌ها و برج‌های معروف پاریس آشنا می‌کنیم:

1. برج ایفل

برج ایفل، تور پاریس، جاهای دیدنی پاریس

این برج، یکی از معروف‌ترین و زیبا‌ترین جا‌های دیدنی پاریس بوده، که زمانی بلند‌ترین ساختمان دنیا نامیده می‌شد. این برج دارای ۳ طبقه است، که دسترسی به طبقات آن، با آسانسور یا راه پله امکان‌پذیر می‌باشد. طبقه اول، شامل تراسی زیبا با چشم انداز شهر پاریس، کافه، فروشگاه برای خرید هدیه و سوغات و یک رستوران می‌باشد. در طبقه دوم این برج، تمام موارد طبقه اول موجود بوده و امکان دید وسیع‌تری برای بازدید‌کنندگان فراهم شده است. جالب است بدانید، رستوران ژول ورن نیز، در داخل این برج قرار گرفته است. در طبقه سوم برج ایفل، تمام شهر زیر پای شما قرار دارد و اتاق گوستاو ایفل نیز در همین طبقه منظور شده است.

  • قیمت بلیط برج: برای بزرگسالان حدود ۱۲ یورو، جوانان ۱۲ تا ۲۴ سال حدود ۶ یورو، کودکان ۴ تا ۱۱ سال حدود ۳ یورو و افراد کم توان حدود ۳ یورو
  • ساعت کاری برج: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس برج: پاریس، خیابان ژاک شیراک

2. طاق پیروزی

طاق پیروزی، تور پاریس، جاهای دیدنی پاریس

یکی دیگر از جا‌های دیدنی پاریس طاق پیروزی می‌باشد، که به دستور ناپلئون اول، در سال ۱۸۰۶ میلادی ساخته شده است.

طاق پیروزی، یادبودی از پیروزی‌های ناپلئون و سپاهیانش بوده که در حدود ۳۰ سال بعد از ساخت اولیه، تکمیل می‌شود. طاق پیروزی، نقطه اتصال ۱۲ خیابان پاریس است که معروف‌ترین آن‌ها، خیابان شانزه لیزه می‌باشد. به همین دلیل، در بسیاری از ساعات شبانه روز در این محل، ترافیک شدیدی وجود دارد.

بهتر است زمان بازدید از این محل در روز یکشنبه هر ماه باشد، به این دلیل که، در این روز، اتومبیل‌ها اجازه تردد در خیابان شانزه لیزه را نداشته و ترافیک شهری کمتر خواهد بود. دربخش داخلی این بنا، نام فرماندهان جنگ و برخی نبرد‌ها گفته شده و در قسمت پایه این طاق نیز، آرامگاه یک سرباز نا شناخته قرار گرفته است. بازدید‌کنندگان می‌توانند، با طی کردن ۲۸۴ پله، به بالای این بنا رسیده و نمای کامل و ۳۶۰ درجه از شهر پاریس را تماشا کنند.

  • قیمت بلیط طاق پیروزی: برای بزرگسالان حدود ۱۳ یورو و جوانان زیر ۱۸ سال به صورت رایگان
  • ساعت کاری طاق پیروزی: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب، دوشنبه‌ها از ۲ ظهر تا ۱۱ شب و سه شنبه‌ها از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس طاق پیروزی: پاریس، میدان شارلز دوگل

3. مولن روژ

مولن روژ

این مکان، یکی از جاهای دیدنی پاریس بوده، که از سال ۱۸۸۹ قسمتی از زندگی مردم پاریس شده است. مولن روژ دارای برنامه‌ها و سرگرمی‌های فراوانی است، که شامل اجرای نمایش‌های مختلفی، مانند حرکات نمایشی و آکروباتیک برای رقص فرانسوی، نواختن موسیقی‌های مختلف و غیره می‌باشد. مولن روژ، در محله مونمارتر قرار گرفته و افراد می‌توانند، با پیدا کردن آسیاب بادی قرمز رنگ آن، به این مکان جالب برسند.

  • قیمت بلیط مولن روژ: از ۸۸ یورو به بالا
  • ساعت کاری: متناسب با نوع برنامه
  • آدرس مولن روژ: پاریس، خیابان کلیشی

موزه‌ها در سراسر جهان، نمایانگر تاریخ و روند تغییرات فرهنگ یک ملت هستند. پاریس، دارای موزه‌های مختلف و فراوانی می‌باشد، که افراد می‌توانند با بازدید از آن‌ها، اطلاعات بسیار زیادی، در مورد فرهنگ فرانسه کسب کنند. لازم است بدانید بیشتر این موزه‌ها، در یکشنبه اول هر ماه، رایگان می‌باشد. در ادامه، برخی از موزه‌های معروف شهر پاریس را به شما معرفی می‌کنیم:

1. موزه رودن

موزه رودن، جاهای دیدنی پاریس

مردم این موزه را به عنوان رمانتیک‌ترین موزه می‌شناسند که دارای چند بخش مختلف است. در این موزه، آثار معروفی مانند مجسمه مرد متفکر، دروازه جهنم، بوسه و بسیاری از آثار رودن وجود دارد. در محوطه موزه، باغی زیبا در نظر گرفته شده که سرسبزی بی‌نظیری دارد. از اواسط فروردین تا اوایل تیر، زیبایی گل‌ها و غنچه‌ها، جذابیت این باغ را بیشتر می‌کند. در موزه رودن، چند گالری و یک کافه رستوران قرار دارد، که لذت بازدید موزه را دو برابر می‌کند. در این موزه، افراد زیر ۱۸ سال و کسانی که در زمان جنگ ناتوان شده‌اند، به صورت رایگان وارد موزه می‌شوند.

  • قیمت بلیط موزه: از ۱۴ یورو به بالا
  • ساعت کاری موزه: از ۱۰ صبح تا ۷ عصر
  • آدرس موزه: پاریس، بین خیابان‌های درسی و لارن

2. موزه لوور

موزه لوور، جاهای دیدنی پاریس، صباسفر

موزه لوور پاریس، یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس با بیش از ۳۰ هزار نفر بازدید‌کننده و یکی از پربازدید‌ترین موزه ها در دنیا می‌باشد.

این رقم در یک سال، به حدود ۸ میلیون بازدید‌کننده می‌رسد، که به تماشای آثاری از هنرمندان مشهور جهان، مانند تابلوی مونالیزا از لئوناردو داوینچی، مجسمه‌های ونوس میلو، ساموتراس، کلکسیون‌ها و آثاری از مصر، خاورمیانه، ایران و سایر کشور‌های آسیایی می‌پردازند. در موزه لوور پاریس، علاوه بر تابلو‌های اروپایی، لوازم زینتی و هنری دیگری نیز وجود داشته که مربوط به قرن ۱۵ تا ۱۷ میلادی می‌شوند.

قسمت زیرزمین موزه، حفاری‌های متعلق به دژی وجود دارد، که مربوط به قرن ۱۲ است و قدمت آن نزدیک به ۹۰۰ سال می‌باشد. بخش خارجی موزه دارای یک هرم شیشه‌ای است. این هرم در سال ۱۹۱۷ بنا شده است. وجود چند حوض نیز در این محوطه، به زیبایی این موزه می‌افزاید. بازدید از موزه، برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد کم توان یا خبرنگاران رایگان می‌باشد.

  • قیمت بلیط موزه: از ۱۵ یورو به بالا
  • ساعت کاری موزه: از ۹ صبح تا ۶ عصر
  • آدرس موزه: پاریس، خیابان ریولی

3. بنیاد لویی ویتن

بنیاد لویی ویتن، جاهای دیدنی پاریس

یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس بنیاد لویی ویتن است که توسط معمار مشهوری به نام فرانک‌گری طراحی و ساخته شده است، که دارای سابقه طراحی موزه‌های مختلفی، مانند موزه گوگن‌هایم بیلبائو اسپانیا، سالن کنسرت والت دیزنی و غیره می‌باشد.

به همین دلیل، تماشای نوع طراحی این موزه، برای بسیاری از بازدید‌کنندگان جالب است. این موزه، به طرز ماهرانه‌ای میان بافت قدیمی شهر قرار گرفته و مانند یک کوه یخ یا یک کشتی بزرگ، جلوه نمایی می‌کند. در بنیاد لویی ویتن، ۱۱ گالری وجود دارد که کلکسیون‌های آن، مربوط به قرن ۲۰ و ۲۱ است.

برخی از برنامه‌های موزه شامل، برگزاری نمایشگاه‌های موقتی، رویداد‌های فرهنگی، اجرای موسیقی و غیره می‌باشد. بر روی سقف این موزه، ۳ تراس در نظر گرفته شده است که چشم انداز زیبایی از شهر پاریس را، به تماشاگران ارائه می‌دهد. در باغی که در کنار موزه قرار دارد، امکان انجام تفریحاتی مانند قایق سواری، پیک نیک و غیره فراهم شده است.

  • قیمت بلیط بنیاد لویی ویتن: از ۱۶ یورو به بالا
  • ساعت کاری بنیاد لویی ویتن: روز‌های فرد از ۱۰ صبح تا ۸ شب و روز‌های زوج از ۱۱ صبح تا ۸ شب
  • آدرس بنیاد لویی ویتن: پاریس، خیابان مهاتما گاندی

کلیسا‌های کشور فرانسه، معماری جذاب و متفاوتی نسبت به سایر بنا‌های این کشور دارند. پیشنهاد ما به شما هنگام سفر به فرانسه و شهر پاریس، بازدید ویژه از کلیسا‌های معروف این شهر است. در ادامه، چند کلیسای معروف پاریس را نام می‌بریم:

1. کلیسای سنت شاپل

کلیسای سنت شاپل

یکی از مهم‌ترین و زیبا‌ترین کلیسا‌های شهر پاریس، کلیسای سنت شاپل است. این کلیسا، به دستور لویی شانزدهم و در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده است. ساخت این بنا، حدود ۶ سال زمان برده و جالب‌ترین قسمت آن، ۱۵ پنجره بزرگی است که بیش از ۱۰۰۰ داستان از انجیل را به تصویر کشیده است. در این کلیسا، کنسرت‌های کلاسیک برگزار می‌شود که بسیار جالب و دیدنی می‌باشد. بهتر است بدانید، کلیسای سنت شاپل، در روز زیبایی دو چندانی داشته و انعکاس نور خورشید در شیشه‌های رنگی آن، خاطره خوشی را برایتان به ارمغان می‌آورد. بازدید از این کلیسا، برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد کم توان رایگان است.

  • قیمت بلیط کلیسای سنت شاپل: از ۱۲ یورو به بالا
  • ساعت کاری کلیسا: از ۱۱ صبح تا ۹ شب
  • آدرس کلیسا: پاریس، خیابان رنارد

2. کلیسای سکره کور

کلیسای سکره کور، جاهای دیدنی پاریس

یکی از جا‌های دیدنی پاریس، که جزء کلیسا‌های این شهر محسوب می‌شود، کلیسای سکره کور است. این بنا، در محله مونمارتر پاریس قرار دارد که ار محله‌های جذاب این شهر است. نمای این کلیسا، شبیه به کیک عروسی بوده که دارای سبک معماری بیزانسی ایتالیا می‌باشد. این کلیسا، بزرگ‌ترین موزاییک کاری‌های پاریس را داشته که دارای تصاویری از حضرت مسیح، مریم مقدس و شخصیت‌های دیگر است. تراس این کلیسا، می‌توان نمای وسیعی از شهر پاریس را تماشا کرد. در صورت تمایل به صرف غذا، می‌توان از رستوران‌ها و کافه‌های این محله نیز استفاده کرد. اطراف کلیسا، موزه‌های هنری مختلفی وجود داشته که در آن‌ها، آثاری از هنرمندان محله مونمارتر در قرن ۱۹ و ۲۰ به نمایش گذاشته شده است.

  • قیمت بلیط کلیسا: رایگان
  • ساعت کاری کلیسا: ۷ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس کلیسا: پاریس، محله مونمارتر

3. کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام، جاهای دیدنی پاریس، تور پاریس

یکی دیگر از جا‌های دیدنی پاریس کلیسای نوتردام است، که ساخت آن، بیش از ۱۵۰ سال زمان برده است. محراب این کلیسا، با طراحی زیبا و سوسوی شمع‌های قرار گرفته در آن، چشم هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند. درون کلیسا با شیشه‌های رنگی پنجره‌ها، دارای شکوه و عظمت خاصی شده است. در این کلیسا، حدود ۸۰ وصیت نامه قدیمی نیز وجود دارد.

  • قیمت بلیط کلیسای نوتردام: رایگان
  • ساعت کاری کلیسا: شنبه و یکشنبه از ۹ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس کلیسا: پاریس، خیابان ژان پل دوم

ساختمان‌های تاریخی و عمارت‌های مختلف و رنگارنگ شهر پاریس، به یکی از بهترین جاهای دیدنی پاریس تبدیل شده‌اند. یکی از مواردی که برای بازدید‌کنندگان بسیار مهم و جذاب است، دیدن و تماشای زیبایی‌های این مکان‌ها می‌باشد. در ادامه، برخی از مناطق معروف پاریس را نام می‌بریم:

1. بلوار شانزه لیزه

شانزه لیزه، جاای دیدنی پاریس

مهم‌ترین بلوار و خیابان شهر پاریس بلوار شانزه لیزه است، که شهرت جهانی دارد. شانزه لیزه، به عنوان یکی از جا‌های دیدنی پاریس، بلواری با طول تقریبی ۲ کیلومتر است، که از یک سمت به طاق پیروزی و از سمت دیگر به میدان کنکورد منتهی می‌شود. در اطراف این بلوار، فروشگاه‌ها و مراکز خرید مختلفی وجود دارد که عرضه‌کننده محصولات، از برند‌های مختلف و به روز دنیا می‌باشند. در یازدهم نوامبر و سی و یکم دسامبر هر سال، در این بلوار رژه نیرو‌های نظامی انجام می‌شود، که فرصت خوبی، برای تماشای چهره دیگری از شهر پاریس می‌باشد.

2. محله لاتین

محله لاتین، جاهای دیدنی پاریس

رومانیایی‌ها به عنوانی یکی از محله‌های قدیمی در شهر پاریس تاسیس کردند. در این محله، کافه‌ها، کتاب فروشی‌ها و اغذیه فروشی‌های قدیمی و کوچک وجود داشته که با رفتن به درون هر کدام از آن‌ها، احساس می‌کنید در قرون وسطی قرار دارید.

آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری فراوانی در سراسر کشور، آماده ارائه خدمات مختلف پروازی و مسافرتی مانند صدور بلیط هواپیما، ویزای توریستی، رزرو تور‌های مختلف، ارائه بیمه نامه مسافرتی و غیره هستند. در این میان، آژانس گردشگری صبا سفر نیز، با بهتریت کیفیت و قیمت مقرون به صرفه، تلاش می‌کند تا پایان سفر، همراه مشتریان خود باشد.

سؤالات متداول

بهترین جا‌های دیدنی پاریس کدام‌اند؟

موزه لوور، بلوار شانزه لیزه و کاخ ورسای از بهترین جا‌های دینی پاریس هستند.

پارک مناسب برای گردشگری و طبیعت گردی در پاریس کدام است؟

پارک گیاهان و باغ لوکزامبورگ از جمله مکان‌هایی هستند، که طبیعت زیبا و چشم نوازی دارند.

در کدامیک از جاهای دیدنی پاریس، گردشگری به صورت رایگان است؟

گردش در محله مون مارت، بلوار شانزه لیزه، طاق پیروزی و گورستان پرلاشز به صورت رایگان می‌باشد.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید