sabasafar-logo
تور فرانسه، تور پاریس، راهنمای سفر به پاریس، صباسفر
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: تارا محمدپور
23 دی 1402

راهنمای سفر به پاریس 1403 (عکس + جزئیات)

خیلی از افراد، با شنیدن نام پاریس، تصاویری از شانزه لیزه و کافه‌های کنار خیابان در ذهنشان نقش می‌بندد. پاریس، نمونه یک شهر جادویی است، که از زمان قاجار، جای خود را در میان ایرانی‌ها باز کرده است. برای سفر به پاریس، ابتدا لازم است با راهنمای سفر به پاریس همراه شوید، تا اطلاعاتی در مورد جزئیات سفر به این شهر کسب کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. به طور کلی، راهنمای سفر به فرانسه و شهر پاریس، شامل موارد مختلفی مانند آب و هوا، فرهنگ مردم، هتل‌های مختلف، حمل و نقل عمومی شهر و غیره خواهد شد.

تور پاریس، پاریس، راهنمای سفر به پاریس

داشتن گذرنامه در سفر به پاریس

اولین اقدام برای خروج از کشور، داشتن گذرنامه است. گذرنامه، هویت شما در کشور مقصد بوده و ربطی به دور یا نزدیک بودن مسافت ندارد. در صورت نداشتن گذرنامه، لازم است به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواست بدهید. افراد دارای گذرنامه هم، لازم است از اعتبار آن مطمئن شوند.

داشتن ویزای پاریس

در صورتی که برای سفر، اقدام به انتخاب تور فرانسه کردید، خدمات ویزا نیز توسط تور انجام خواهد شد. افرادی که به طور مستقل کار‌های سفر را انجام می‌دهند، باید برای ویزا نیز اقدام نمایند. اولین مرحله برای اقدام به ویزا، گرفتن وقت سفارت است. سپس، لازم است مدارک لازم را تحویل داده و از شما انگشت‌نگاری گرفته شود. در صورت کامل بودن مدارک، ویزای پاریس را دریافت خواهید کرد.

تور پاریس

بهترین گزینه برای سفر به پاریس، انتخاب تور می‌باشد. هر چند، در صورت انتخاب تور فرانسه، علاوه بر پاریس، امکان دیدن سایر شهر‌های فرانسه را نیز خواهید داشت. در این صورت، نیاز به راهنمای سفر به شهر‌های مختلف فرانسه، مانند راهنمای سفر به استراسبورگ، راهنمای سفر به نیس، راهنمای سفر به لیون و غیره را نیز دارید. قیمت تور فرانسه، با توجه به عوامل مختلفی مانند تعداد شهر‌ها، مدت اقامت و کیفیت هتل، متغیر است. در مواردی که، تور پاریس را برای سفر انتخاب کرده‌اید، خدماتی مانند ویزا، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر و غیره بر عهده تور می‌باشد. وجود این موارد، موجب گران شدن تور پاریس خواهد شد، که البته ارزشش را دارد. برای خرید تور پاریس کافیه بر روی لینک زیر کلیک کنید:

آب و هوای پاریس

از موارد مهم در راهنمای تور پاریس، چگونگی آب و هوای این شهر است. آب و هوا در پاریس، در بیشتر مواقع سال، معتدل و مرطوب است. این رطوبت، در پاییز و زمستان، موجب بارش‌های فراوان به شکل باران و برف می‌شود. تابستان پاریس آفتاب دلچسبی داشته و به جز روز‌هایی که گرمای شدیدی رخ می‌دهد، روز‌های دیگر تابستان آزار دهنده نیست. بهار در پاریس بسیار عالی بوده و هوای دلپذیر و شکوفه‌های درختان، این شهر را زیبا و رویایی می‌کنند.

بلیط هواپیمای پاریس

بلیط هواپیما پاریس، تور پاریس، راهنمای سفر به پاریس

یکی از سؤالات رایج در مورد سفر به پاریس، قیمت بلیط فرانسه است. بخش مهمی از هزینه سفر به پاریس، قیمت بلیط هواپیما می‌باشد. قیمت این بلیط به صورت رفت و برگشت، از تهران به پاریس، حدود ۹ و نیم میلیون تومان برای هر نفر بوده و در مواردی که پرواز‌ها دارای توقف باشند، قیمت بلیط، گران‌تر و در حدود ۱۸ میلیون تومان است.

هتل‌های پاریس

هتل های پاریس

در پاریس، هتل‌های مختلف با ویژگی‌ها و قیمت‌های گوناگون وجود دارد. لازم است هنگام رزرو هتل، به غیر از کیفیت و قیمت آن، به فکر موقعیت مکانی هتل نیز باشید. بهتر است هتل، در مناطق دور و حومه شهر نباشد. در ادامه، برخی از هتل‌های معتبر و با کیفیت پاریس را معرفی می‌کنیم:

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های پاریس

هتل ۵ ستاره جولیانا

این هتل، در مرکز شهر پاریس قرار داشته و کمتر از ۱۵ دقیقه تا برج ایفل فاصله دارد. هتل جولیانا، دارای امکانات و تسهیلات رفاهی بسیار زیادی بوده و حمام ترکی نیز دارد. هزینه هر شب اقامت در هتل ۵ ستاره جولیانا، بین ۵ میلیون تا ۱۲ میلیون برای اقامت دو نفر می‌باشد.

هتل ۴ ستاره گابریل

این هتل، یکی از مجلل‌ترین هتل‌های ۴ ستاره پاریس می‌باشد، که به برخی از جا‌های دیدنی این شهر، مانند میدان جمهوری و گالری لافایت نیز نزدیک است. این هتل، دارای امکانات رفاهی بسیار متنوع، مانند اینترنت وای فای، روم سرویس و وسایل تفریح و سرگرمی می‌باشد. هزینه هر شب اقامت در این هتل ۴ ستاره، از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۰ ونیم میلیون تومان در اتاق‌های دو تخته می‌باشد.

هتل ۳ ستاره ماژلان

در بین هتل‌های ارزان قیمت در پاریس، می‌توان از هتل ماژلان نام برد. این هتل، یکی از بهترین هتل‌های  پاریس بوده، که در خیابان باتیست دوما قرار دارد. مواردی مانند، اتاق‌های تمیز و مرتب، باغی کوچک و زیبا و اینترنت وای فای، از جمله امکانات هتل ماژلان است. هزینه هر شب اقامت در هتل ۳ ستاره ماژلان پاریس، از ۲ میلیون تا ۷ میلیون تومان متفاوت است.

خوراکی‌ های پاریس

به طور کلی، فرانسوی‌ها هم به غذای خود اهمیت می‌دهند و هم به جزئیات و تزئینات آن. به همین دلیل علاوه بر غذا‌های فرانسوی، سس‌ها و چاشنی‌های غذا هم در فرانسه شهرت زیادی دارد. برخی از خوشمزه‌ترین غذا‌ها و خوراکی‌های فرانسوی که در پاریس نیز یافت می‌شود، شامل موارد زیر می‌باشد:

بیشتر بخوانید: غذاهای فرانسوی

پنیر فرانسوی

این پنیر‌ها بسیار متنوع بوده و هم در غذا و هم در کنار آن از این پنیر‌ها استفاده می‌شود. از مهم‌ترین پنیر‌های فرانسوی می‌توان به کاممبر، کانتال، کومته، امنتال و پنیر بز اشاره کرد.

کرؤسان فرانسوی

یکی از خوراکی‌های مورد استفاده در وعده صبحانه، کروسان فرانسوی است. این نان، بسیار ترد و چند لایه بوده و ظاهری شبیه به هلال ماه دارد. درون کروسان‌ها، معمولاً با شکلات آب شده پر می‌شود.

ماکارون

یکی از گران‌ترین و معروف‌ترین شیرینی‌های فرانسوی، ماکارون است. این شیرینی، از دو تکه شیرینی بادامی، با لایه‌ای کرم تشکیل شده است. ماکارون، دارای رنگ‌های بسیار زیبا و وسوسه‌انگیز بوده و در اکثر شیرینی فروشی‌های فرانسه یافت می‌شود.

صدف

یکی از غذا‌های رایج و پرطرفدار فرانسوی، صدف است. مردم فرانسه، در بسیاری از مراسمات و مهمانی‌های خود، انواع صدف را سرو می‌کنند. خوردن صدف، اغلب به شکل خام و طبیعی، با استفاده از یک سس یا آبلیمو می‌باشد.

کرپ

یکی از غذا‌های اصیل و سنتی فرانسه کرپ است. کرپ، نانی سبک و خوشمزه با طعم‌های مختلف می‌باشد، که مواد اصلی آن، آرد، شیر و تخم مرغ است. کرپ، در انواع مختلف شور و شیرین پخته شده و انواع مربا، شکلات و میوه‌های تازه همراه با آن خورده می‌شود.

رستوران‌های پاریس

 رستوران های پاریس

پاریس، دارای رستوران و سالن‌های غذاخوری فراوانی می‌باشد، که لازم است قبل از انتخاب هر کدام از این رستوران‌ها، قیمت غذا‌ها را بررسی نمایید. در ادامه، برخی از بهترین رستوران‌های پاریس را معرفی می‌کنیم:

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌ های پاریس

رستوران پییر گنیر

این رستوران، یکی از شیک‌ترین و مدرن‌ترین رستوران‌های موجود در شهر پاریس است. سرآشپز این رستوران، گنییر نام دارد و از طراحی‌ها و تزئینات مدرن در کنار غذا‌هایش استفاده می‌کند. این رستوران، دارای مزایایی مانند، غذا‌هایی در اندازه‌های کوچک و هم چنین مزه خاص و خوشمزه غذا‌ها می‌باشد.

رستوران آسترانس

یکی دیگر از رستوران‌های لوکس پاریس، رستوران آسترانس است، که به دلیل آرامش فوق‌العاده محیط، به عنوان یک رستوران خاص شناخته می‌شود. این رستوران، دارای ظرفیت پذیرایی از ۵۰ نفر می‌باشد، اما به دلیل آرامش مشتریان، تنها از ۲۵ نفر پذیرایی می‌کند. از ویژگی‌های رستوران آسترانس، علاوه بر آرامش فراوان محیط، طعم و مزه‌های خلاقانه غذا می‌باشد.

رستوران ژول ورن

غذا‌های تهیه شده در این رستوران، طعم و مزه خاص و فوق‌العاده‌ای دارند. این ویژگی، به دلیل سنجش و اندازه‌گیری دقیق مواد غذایی استفاده شده در غذا‌ها است. رستوران ژول ورن، در کنار غذا‌های خوشمزه، چشم انداز و ویوی بی‌نظیری داشته و به دلیل ساخته شدن در داخل برج ایفل، شما احساس می‌کنید، تمام پاریس زیر پایتان قرار دارد.

رستوران فلور

از جمله رستوران‌های معروف و در عین حال ارزان پاریس، رستوران فلور است. در این رستوران، حجم هر غذا بیشتر و قیمت آن ارزان‌تر می‌باشد. رستوران فلور، دارای پیش غذا‌های لذیذ، غذا‌های اصلی خوشمزه، سالاد تازه و دسر‌های گوناگون نیز می‌باشد.

جا‌های دیدنی پاریس

تور فرانسه، جاهای دیدنی فرانسه، تور پاریس

یکی از موارد مهم در راهنمای سفر به پاریس، معرفی و شناخت جا‌های دیدنی این شهر است. در ادامه، چند نقطه از اماکن دیدنی و جا‌های دیدنی پاریس را معرفی می‌کنیم:

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی پاریس

برج ایفل

این برج، نماد اصلی شهر پاریس و کشور فرانسه محسوب می‌شود. ساخت این برج ۳۲۴ متری، همزمان با صد سالگی فرانسه بوده و به دلیل نورپردازی‌های شبانه، زیبایی و جلوه فوق‌العاده‌ای دارد.

موزه لوور

این موزه، شامل تعداد فراوانی ازآثار تاریخی و هنری سراسر جهان می‌باشد. مواردی مانند تابلوی شام آخر، تابلوی لبخند ژکوند و بسیاری از آثار مشهور جهان، در این موزه قرار دارد.

کاخ ورسای

این کاخ، محل زندگی سه پادشاه فرانسه بوده، که آپارتمان‌های محل زندگی این پادشاهان در این کاخ، بسیار زیبا و هنرمندانه تزئین شده‌اند. این باغ، دارای طراحی خاص و فوق‌العاده بوده و بسیار زیبا می‌باشد.

کلیسای نوتردام

یکی از اماکن دیدنی شهر پاریس، کلیسای نوتردام است. این کلیسا، به سبک معماری گوتیک و مجسمه‌های زیبای موجود در آن شهرت دارد.

منطقه مون مارت

این نقطه از شهر پاریس، یکی از نقاط شلوغ و پر رفت و آمد پاریس است، که بسیاری از مراکز تفریحی معروف پاریس نیز در این جا قرار دارند. منطقه مون مارت، دارای ویژگی‌هایی مانند خانه‌هایی با دیوار‌های کاهگلی، گلدان‌های کوچک در خیابان و آسیاب‌های واقعی می‌باشد.

خیابان شانزه لیزه

این خیابان، یکی از معروف‌ترین نقاط شهر پاریس است، که دارای فروشگاه‌های متعددی نیز می‌باشد. این فروشگاه‌ها، اغلب محصولات خود را، با قیمت بالایی به مشتریان عرضه می‌کنند.

میدان کنکورد

یکی از دیدنی‌های شهر پاریس، میدان کنکورد است، و به دلیل این که پس از انقلاب فرانسه، محل اعدام بسیاری از چهره‌های معروف بوده، بسیار شهرت دارد.

مراکز خرید پاریس

مراکز خرید پاریس، مراکز خرید فرانسه

یکی از مواردی که در سفر به فرانسه و شهر پاریس به آن اهمیت داده می‌شود، مراکز خرید است. در اغلب موارد، بخشی از سفر، به خرید کردن اختصاص داده می‌شود. به این ترتیب، لازم است با مراکز خرید شهر پاریس آشنا شوید، تا در مواقع لازم، به این مراکز مراجعه نمایید. در ادامه، برخی از معروف‌ترین و معتبر‌ترین مراکز خرید پاریس را نام می‌بریم:

گالری لافایت

یکی از مراکز خرید شیک و لوکس در پاریس، گالری لافایت است. این گالری، شامل انواع برند‌های معتبر و مشهور جهان در زمینه تولید لباس، لوازم آرایش، ساعت و عطر می‌باشد. لافایت، علاوه بر ساختمان اصلی، دو ساختمان دیگر نیز دارد، که شعبه اصلی آن بسیار شیک و مجهز می‌باشد. گنبد این ساختمان، دارای شیشه های رنگی و بالکن‌های طلایی است و همین باعث شده، لافایت، یکی از زیبا‌ترین مراکز خرید پاریس محسوب شود.

بن مارشه

یکی دیگر از مراکز خرید معروف شهر پاریس، بن مارشه است، که دارای انواع کالا‌های شیک و لوکس می‌باشد. تمامی محصولات ارائه شده در این مرکز خرید، از برند‌ها و مارک‌های معتبر جهانی بوده و آثار هنری معاصر نیز در آن فروخته می‌شود.

سیتادیوم

این مرکز خرید، محل خرید بسیاری از جوانان است و علاوه بر ارائه لباس‌ها و کالا‌های مورد نیاز جوانان، دارای نورپردازی بسیار زیبا و موسیقی نیز می‌باشد. مرکز خرید سیتادیوم، ارائه دهنده محصولاتی با مارک‌ها و برند‌های معروف مانند آدیداس، لیوایز و پول‌اند بیر می‌باشد.

سوغاتی‌ های پاریس

سوغاتی های پاریس

در ادامه آشنایی با راهنمای سفر به پاریس، لازم است با سوغاتی‌های شهر پاریس نیز آشنا شوید. در ادامه، به معرفی چند نمونه از این سوغاتی‌ها می‌پردازیم:

  • کلاه بره: اگر کسانی را می‌شناسید که مایل به گذاشتن کلاه‌های کج بر روی سر خود هستند، کلاه بره، سوغاتی مناسبی برای آن‌ها می‌باشد.
  • پنیر فرانسوی: یکی از سوغاتی‌های جذاب و خوشمزه پاریس، پنیر فرانسوی است. بهتر است، پنیر مناسب با ذائقه خود را انتخاب نمایید.
  • لوازم آرایش: در پاریس، لوازم آرایشی بسیار معروف و معتبری وجود دارد، که می‌توانید با خرید آن‌ها به عنوان سوغاتی، اطرافیانتان را خوشحال نمایید.
  • عطر: عطر‌های فرانسوی بسیار مشهور بوده و خرید آن‌ها کمی سخت و سلیقه‌ای می‌باشد. چنان چه، مایل به خرید عطر به عنوان سوغاتی نیستید، پیشنهاد می‌شود، برای استفاده خودتان، این عطر‌ها را خریداری کنید.

حمل و نقل در پاریس

حمل و نقل عمومی پاریس

بهتر است در زمان سفر به پاریس، از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید، تا علاوه بر راحتی در رفت و آمد، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر باشد. در ادامه، چند مورد از وسایل حمل و نقل عمومی در پاریس را معرفی می‌کنیم:

مترو

یکی از وسایل حمل و نقل عمومی در پاریس، مترو می‌باشد. مترو پاریس بسیار بزرگ و گسترده بوده و دارای ۱۶ خط مترو و ۳۰۰‌ایستگاه می‌باشد. شروع کار مترو‌ها، از ساعت ۵ و نیم صبح می‌باشد، که تا نیمه شب این فعالیت ادامه دارد. بلیط متروی پاریس، به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه موجود است.

اتوبوس

از وسایل حمل و نقل عمومی موجود در پاریس، می‌توان به اتوبوس‌های شهری اشاره کرد. این اتوبوس‌ها، در ۶۰ خط فعالیت می‌کنند، که از میان آن‌ها، خط ۷۲، مهم‌ترین خط برای توریست‌ها می‌باشد. این خط، به صورت اختصاصی، بین مکان‌های گردشگری رفت و آمد می‌کند.

قایق اتوبوسی

این نوع قایق، یکی از وسایل حمل و نقل در شهر پاریس بوده، که از آن برای رفت و آمد در رودخانه سن استفاده می‌شود. اغلب توریست‌ها، با استفاده از این قایق، به مرکز این رودخانه نیز ‌می‌روند.

تاکسی

تاکسی‌های موجود در پاریس، قیمت بسیار بالا‌تری نسبت به سایر وسایل حمل و نقل دارند. به طور مثال، هزینه یک مسیر کوتاه در پاریس با تاکسی، ۲۵ یورو می‌باشد.

بهترین زمان سفر به پاریس

بهترین زمان سفر به پاریس

برای دانستن بهترین زمان سفر به پاریس، باید به ۳ مورد توجه کرد. در ادامه، به بررسی این موارد می‌پردازیم:

بیشتری بخوانید: بهترین زمان سفر به فرانسه

آب و هوا

به طور کلی، از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، هوای پاریس شروع به گرم شدن می‌کند. این گرما، تفریح در شهر را دلپذیرتر کرده و دیدن شکوفه‌های بهاری نیز در پاریس، بسیار زیبا خواهد بود. به این ترتیب، ماه مارس، ‌آوریل، مه و ژوئن، زمان مناسبی از نظر آب و هوا برای سفر به پاریس است.

رویداد‌های مهم سال

همان طور که می‌دانید، رویداد‌ها و مراسمات مختلفی در سال در شهر پاریس برگزار می‌شود. در بین ماه‌های سال، ماه تابستان پر رویداد‌ترین ماه‌ها بوده، که بسیاری از فستیوال‌های فیلم، کنسرت‌های موسیقی و رویداد‌های ورزشی در این ماه برگزار می‌شود. پاریس، در ماه دسامبر نیز شاهد رویداد‌های مهمی، مانند جشن‌های سال نو می‌باشد.

هزینه‌ها

در مواقعی که، آب و هوای پاریس زیاد خوب نبوده و رویداد‌های زیادی نیز برگزار نمی‌شود، تعداد گردشگر و توریست نیز کاهش می‌یابد. با کاهش توریست‌ها، میزان هزینه‌ها نیز کم شده و شانس پیدا کردن هتل‌های ارزان در پاریس، در این شرایط بیشتر خواهد شد.

بسیاری از آژانس‌های هواپیمایی در سراسر کشور، آماده ارائه خدمات مختلف پروازی و مسافرتی مانند صدور بلیط هواپیما، ویزای توریستی، رزرو تور‌های مختلف، ارائه بیمه نامه مسافرتی و غیره می‌باشند. آژانس گردشگری صبا سفر نیز، با بهترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه، تلاش کرده، تا پایان سفر همراه شما باشد.

سؤالات متداول

چه لباس‌هایی برای سفر به پاریس مناسب هستند؟

لباس‌های نخی، لینن و ریون بهترین لباس برای هوای گرم پاریس هستند. بهتر است یک ژاکت نازک نیز در چمدان خود داشته باشید.

آیا ۱۰۰ یورو برای سفر به پاریس کافی است؟

بهتر است برای هر روز اقامت در پاریس، در حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ یورو در نظر بگیرید.

آیا سفر به پاریس گران است؟

پاریس یکی از گران‌ترین شهر‌های توریستی اروپا می‌باشد. به دلیل وجود گالری‌های هنری و رستوران‌های شیک، سفر به پاریس و استفاده از این امکانات هزینه بر خواهد بود.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید